مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدام صرافی بهتر است؟

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدام صرافی بهتر است؟

خودرویی را درنظر بگیرید که فرمان نداشته باشد، خب قطعا این خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. رابطه صرافی مناسب و تریدرها هم به همین شکل است. بدون صرافی خوب روند ترید کردن مختل می‌شود اما حالا بیش از 20 صرافی داخلی وجود دارد و شاید انتخاب یکی از آنها برای شما سخت باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا دو مورد از بهترین صرافی‌های ایرانی یعنی نوبیتکس و رمزینکس را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما در مقایسه نوبیتکس و رمزینکس همراه باشید.

نوبیتکس چیست؟

پیش از مقایسه دو صرافی، به چیستی هرکدام از آنها پاسخ می‌دهیم. صرافی نوبیتکس فعالیت خود را در تابستان 1396 آغاز کرد و اولین نسخه از بازار آنها 6 ماه بعد یعنی زمستان 1396 عرضه شد. این صرافی محیط کاربری ساده و جذابی دارد و طی سال‌ها، به یکی از صرافی‌های قابل اعتماد کاربران ایرانی تبدیل شده است. حداقل فروش و حداقل خرید در این صرافی 300 هزار تومان است و از پایه‌های پولی تتر و تومان پشتیبانی می‌کند. همچنین حداکثر زمان احراز هویت این صرافی 2 الی 5 روز است و می‌توانید ارزهای خود را در کیف پول اختصاصی نوبیتکس نگهداری کنید.

صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز
صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز

رمزینکس چیست؟

صرافی رمزینکس در سال 1395 به‌عنوان یک سامانه‌ی مبادلاتی آنلاین ارزهای دیجیتال کار خود را آغاز کرد و جمعی از متخصصات دانشگاه شریف در راستای حذف واسطه‌ها آن را راه‌اندازی کردند. این صرافی امکانات جذابی ازجمله سرعت بالا و پنل کاربری ساده برای کاربران فراهم کرده و حداقل فروش و حداقل خرید در آن 100 هزار تومان است. حداکثر زمان احراز هویت رمزینکس 1 الی 2 روز طول می‌کشد و از کیف پول اختصاصی برخوردار است. همچنین رمزینکس از پایه‌های پولی تتر و تومان پشتیبانی می‌کند.

صفحه صرافی رمزینکس در توکن باز
صفحه صرافی رمزینکس در توکن باز

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدامیک کارمزد کمتری دارد؟

کارمزد یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب صرافی باید درنظر بگیرید. گس یا کارمزد در صرافی‌های ایرانی به بازار تومانی و تتری تقسیم می‌شود.

کارمزد بازار تومانی

کارمزد بازار تومانی در صرافی نوبیتکس 0.2 درصد الی 0.35 درصد از کل مبلغ معامله است. همچنین کارمزد بازار تومانی رمزینکس نیز 0.12 الی 0.32 درصد است. هرچه حجم معاملات بیشتری داشته باشید و سطح کاربری‌تان افزایش یابد، کارمزد کمتر می‌شود.

کارمزد بازار تتری

کارمزد بازار تتری نوبیتکس 0.13 الی 0.15 درصد است. همچنین کارمزد بازار تتری رمزینکس 0.1 درصد است که با توجه به کل مبلغ معامله محاسبه می‌شود.

رمزینکس Vs نوبیتکس؛ سطوح کاربری

صرافی رمزینکس در راستای ارائه خدمات بهتر به کاربران دو سطح کاربری به شرح زیر در نظر گرفته است:

  • سطح برنزی
  • سطح طلایی

برای دسترسی به سطح برنزی باید احراز هویت کنید و پس از چند روز معامله، سطح طلایی برای کاربران باز می‌شود. سقف واریز رمز ارز در هر دو سطح نامحدود است اما امکان برداشت ریالی در سطح برنزی وجود ندارد، سقف برداشت ریالی سطح طلایی 100 میلیون تومان است.

از آن سو صرافی نوبیتکس 5 سطح کاربری مختلف برای کاربران خود درنظر گرفته که عبارتند از:

  • سطح یک
  • سطح دو
  • سطح سه
  • طرح تریدر
  • سطح ویژه

برای هرکدام از این سطح‌ها باید مدارکی را ارائه کرده و چند ماه در سطح قبلی معامله کرده باشید. در این سطوح سقف واریز رمز ارزی نامحدود است و سقف برداشت نیز از 20 میلیون تا 300 میلیون تومان گسترش می‌یابد.

مقایسه سرویس‌های نوبیتکس و رمزینکس

هر دو صرافی از بازارهای پیشرو در ارائه امکانات و سرویس‌های مختلف هستند. صرافی نوبیتکس سرویس‌های زیر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

  • بازار آزمایشی
  • کسب درآمد از معرفی دوستان
  • مستندات API
  • سرویس استیکینگ
  • کارت هدیه

در بازار آزمایشی نوبیتکس می‌توانید در یک بستر آزمایشی ایده‌ها و تحلیل‌های خود را تست کنید و نگران ضرر نباشید. همچنین با سرویس معرفی دوستان 30 درصد از کارمزد دوستان‌تان به شما پرداخت می‌شود. در سرویس استیکینگ نیز می‌توانید ارزها را سپرده‌گذاری کرده و درآمد غیرفعال داشته باشید. با سرویس کارت هدیه نیز این امکان برای شما فراهم شده که به دوستان خود ارز دیجیتال در قالب کارت هدیه کادو بدهید.

در مقابل رمزینکس نیز سرویس‌های زیر را برای کاربران درنظر گرفته است.

  • کسب درآمد از معرفی دوستان
  • رمزباکس
  • کارت هدیه
  • مستندات API

در سرویس کسب درآمد، با معرفی دوستان‌تان 30 درصد از کارمزد پرداختی آنها به شما تعلق می‌گیرد. رمزباکس نیز سبد خریدی از 10 ارز برتر بازار است که یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. در سرویس کارت هدیه نیز می‌توانید کارت با طرح‌های جذاب در قالب ارزهای مختلف هدیه بدهید.

سرویس کارت هدیه رمزینکس
سرویس کارت هدیه رمزینکس

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدام صرافی امنیت بالاتری دارد؟

هر دو صرافی در نگاه اول از ورود دو مرحله‌ای (2FA) پشتیبانی می‌کنند اما امنیت آنها فراتر از این عامل است. هرکدام را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

صرافی رمزینکس

 رمزینکس از دارایی‌های کاربران به روش سرد نگهداری کرده چرا که این روش نیازی به اتصال به اینترنت نداشته و امکان هرگونه هک و سرقت از بین می‌رود. همچنین سرورهای رمزینکس که اطلاعات کاربران ازجمله داده‌های مالی و محرمانه در آنها وجود دارد در مراکز داده داخل کشور میزبانی می‌شوند. بدین ترتیب احتمال بلوکه شدن دارایی‌ها و دیگر مشکلات مرتبط با تحریم به صفر می‌رسد.

توضیحات امنیتی صرافی رمزینکس؛ منبع: رمزینکس
توضیحات امنیتی صرافی رمزینکس؛ منبع: رمزینکس

صرافی نوبیتکس

از آن سو صرافی نوبیتکس از قوی‌ترین پروتکل‌های رمزنگاری برای حفاظت از داده‌های کاربران استفاده می‌کند و درجه امنیتی A+ را از آزمون سایت معتبر Qualys.com دریافت کرده است. همچنین دارایی‌های کاربران بدون اتصال به اینترنت و با روش ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌شوند تا امکان سرقت از بین برود. سرورهای این صرافی نیز در ایران مستقر هستند تا نگرانی خاصی بابت تحریم‌ها وجود نداشته باشد.

توضیحات امنیتی صرافی نوبیتکس
توضیحات امنیتی صرافی نوبیتکس؛ منبع: نوبیتکس

می‌توان گفت که هر دو صرافی امنیت مناسبی دارند و از آخرین پروتکل‌های امنیتی برای حفظ امنیت کاربران استفاده می‌کنند.

مقایسه رمزینکس و نوبیتکس؛ حجم معاملات کدام صرافی بیشتر است؟

متاسفانه اطلاعات دقیقی از حجم معاملات هر دو صرافی موجود نیست و به‌ناچار حجم معاملات آنها در تتر را مقایسه می‌کنیم. در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات تتر در 24 ساعت اخیر در صرافی نوبیتکس 55 میلیارد تومان بوده است. از آن سو حجم معاملات USDT در 24 ساعت اخیر در صرافی رمزینکس در سطح 22 میلیارد تومان قرار دارد و به‌نظر کفه‌ی ترازو به سمت نوبیتکس با اختلاف تقریبا دو برابر سنگینی می‌کند.

مقایسه قدمت صرافی‌ها

هر دو صرافی یعنی رمزینکس و نوبیتکس از قدیمی‌ترین صرافی‌های دیجیتال ایرانی هستند و طی سال‌ها فعالیت اعتبار خود را ثابت کرده‌اند. صرافی رمزینکس در سال 95 کار خود را آغاز کرده و 5 سال و 5 ماه قدمت دارد. از آن سو نوبیتکس در سال 96 راه‌اندازی شده و در زمان نگارش این مقاله 4 سال و 11 ماه قدمت دارد. مقایسه‌های ما به همین دو صرافی محدود نمی‌شوند و می‌توانید مقایسه والکس و بیت پین را مطالعه کرده تا بهترین صرافی را انتخاب کنید.

بررسی اپلیکیشن صرافی‌ها

هم نوبیتکس و هم رمزینکس اپلیکیشن موبایلی دارند که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است. رابط کاربری هر دو نسبتا ساده و آسان است و نمره کافی را در این بخش دریافت می‌کنند. برای دانلود اپلیکیشن رمزینکس از این لینک و برای دانلود برنامه‌ی نوبیتکس از این لینک استفاده کنید.

پشتیبانی کدام صرافی بهتر است؟

راه‌های ارتباطی هر دو صرافی چت، تماس تلفنی و مراجعه حضوری هستند. با این حال می‌توانید درخواست خود را با پشتیبانی سایت مطرح کنید تا در کمتر از چند دقیقه پاسخگوی شما باشند. هم نوبیتکس و هم رمزینکس سطح بالایی از پشتیبانی را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا دغدغه‌ای نسبت به این موضوع نداشته باشید. همچنین برای مراجعه حضوری هم بهتر است از قبل وقت بگیرید و به‌صورت تلفنی آن را هماهنگ کنید.

رمزینکس و نوبیتکس از کدام شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند؟

در این قسمت از مقایسه، برتری با نوبیتکس است چرا که از شبکه لایتنینگ بیت کوین پشتیبانی می‌کند. به هرحال شبکه‌های زیر در نوبیتکس پشتیبانی می‌شوند:

  • لایتنینگ بیت کوین (BTC-LN)
  • بی‌ان‌بی چِین (BNB Chain)
  • اتریوم (ETH)
  • بایننس اسمارت چین (BSC)
  • بیت کوین (BTC)
  • ترون (TRX)

در آن سو صرافی رمزینکس از شبکه‌های زیر پشتیبانی می‌کند.

  • اتریوم (ETH)
  • بی‌ان‌بی چین (BNB)
  • بایننس اسمارت چین (BSC)
  • ترون (TRX)
  • بیت کوین (BTC)

پشتیبانی صرافی‌ها از این شبکه‌ها بدان معناست که می‌توانید ارز موردنظر خود را در این بلاکچین‌ها معامله کرده و نگهداری کنید.

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدام صرافی تعداد ارز بیشتری دارد؟

در زمان نگارش این مقاله، صرافی نوبیتکس 88 رمز ارز قابل معامله دارد. از آن سو 171 ارز در رمزینکس لیست شده و کفه ترازو به سمت این صرافی در این بخش از مقایسه سنگینی می‌کند. می‌توانید همین حالا این ارزها را خریداری کنید.

تعداد ارزهای صرافی رمزینکس
تعداد ارزهای صرافی رمزینکس

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس ؛ کدام صرافی تتر (دلار) ارزان‌تری ارائه می‌کند؟

در زمان نگارش این مقاله، تتر در حوالی 50 هزار تومان معامله می‌شود. در صرافی نوبیتکس تتر یا دلار با قیمت 50429 تومان خریدوفروش می‌شود. همچنین در صرافی رمزینکس نیز هر واحد تتر در سطح 50472 تومان معامله می‌شود. همانطور که توجه کردید، قیمت دلار در نوبیتکس و رمزینکس بسیار نزدیک به یکدیگر است و عملا تفاوت چندانی ندارد. توجه کنید که این قیمت پایدار نیست و به‌دنبال نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و نوسانات دلار در ایران، تغییر می‌کند.

تسویه و سیستم درآمدزایی نوبیتکس و رمزینکس به چه صورت است؟

تسویه صرافی رمزینکس با اولین سیکل بانکی انجام شده و تفاوتی بین بانک‌های مختلف وجود ندارد. در مقابل تسویه‌ی نوبیتکس نیز با اولین سیکل بانکی انجام می‌شود اما اینجا یک تفاوت مهم وجود دارد. تسویه‌ی بانک آینده در نوبیتکس به‌صورت فوری انجام شده و دارایی کاربران در کمتر از چند دقیقه واریز می‌شود.

سیستم درآمدزایی هر دو صرافی یکسان است و با دعوت از دوستان، 30 درصد از کارمزد معاملات آنها به شما تعلق می‌یابد تا بدین ترتیب بدون ترید کردن درآمد داشته باشید.

مقایسه نوبیتکس و رمزینکس در یک نگاه

نوبیتکسرمزینکس
کارمزد بازار تومانی0.2 الی 0.35 درصد0.12 الی 0.32 درصد
کارمزد بازار تتری0.13 الی 0.15 درصد0.1 درصد
سطح کاربری5 سطح2 سطح
تعداد سرویس‌هابازار آزمایشی، استیکینگ، API، کارت هدیه و معرفی دوستانمعرفی دوستان، رمزباکس، کارت هدیه و API
امنیتعالیعالی
قدمت4 سال و 11 ماه5 سال و 5 ماه
تعداد ارز88 ارز171 ارز
شبکه‌هالایتنینگ بیت کوین، بی‌ان‌بی چین، بایننس اسمارت چین، بیت کوین، ترون و اتریوم بی‌ان‌بی چین، بایننس اسمارت چین، بیت کوین، ترون و اتریوم
تسویهاولین سیکل بانکی – فوری در بانک آیندهاولین سیکل بانکی
احتمال تغییر در این ویژگی‌ها در آینده وجود دارد

مزایا و معایب نوبیتکس در یک نگاه

مزایای صرافی نوبیتکسمعایب صرافی نوبیتکس
برخورداری از کیف پول اختصاصیعدم برخورداری از راه ارتباطی تیکت
سیستم درآمدزایی مناسبعدم پشتیبانی از پایه پولی بیت کوین
ورود دو مرحله‌ای و امنیت بالاعدم به‌روزرسانی پی‌درپی وبلاگ‌های آموزشی
قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچکتعداد ارز نسبتا کم
راه‌های ارتباطی مناسب
اپلیکیشن اندروید و iOS با رابط کاربری آسان
پشتیبانی از پایه‌های پولی تتر و تومان
پشتیبانی از سرویس‌های متعدد مثل استیکینگ

مزایا و معایب رمزینکس در یک نگاه

مزایای صرافی رمزینکسمعایب صرافی رمزینکس
سیستم درآمدزایی و دعوت از دوستانعدم پشتیبانی از پایه پولی بیت کوین
ورود دو مرحله‌ای امنیت مناسبعدم به‌روزرسانی مرتب وبلاگ‌های آموزشی
راه‌های ارتباطی متعددعدم برخورداری از تسویه فوری
پشتیبانی از ارزهای فراوان
سرویس‌های جذابی مثل رمزباکس
امکان مراجعه حضوری
پشتیبانی از پایه‌های پولی تتر و تومان

می‌توانید هر صرافی که خواستید را مقایسه کرده و با بررسی ویژگی‌ها بهترین را انتخاب کنید، تنها یک قدم با مقایسه ویژگی های صرافی ایرانی فاصله دارید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، هرکدام از این صرافی‌ها ویژگی خاص خود را داشته و تفاوت‌هایی میان آنها وجود دارد. اگر به‌دنبال تعداد ارز بیشتر هستید پس رمزینکس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود اما اگر به‌دنبال استیکینگ هستید پس نوبیتکس مناسب شماست و یکی از معدود صرافی‌های ایرانی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از این صرافی‌ها دارید؟ تجربه‌های جذاب و خواندنی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «مقایسه نوبیتکس و رمزینکس» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

سوالات متداول

1 دیدگاه روشن مقایسه نوبیتکس و رمزینکس؛ کدام صرافی بهتر است؟

  • سلام و درود و تشکر از تجزیه و تحلیل کامل و جامعتان و اینکه وقت گذاشتید فقط اینکه یک مسئله وجود دارد و اونم اینه که چرا قیمت ها در 2تا صرافی یکی نیس و باهم فرق دارند مثلا ی ارزی در نوبیتکس 100تومن هست همون لحظه همون ارز در رمزینکس 120تومن یا کمتر بیشتر هست و کدوم به روز تر هست در مورد این مسئله ی توضیح کامل بدید ممنون میشم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.