هشدار صرافی نوبیتکس؛ مراقب سایت‌های جعلی باشید

اطلاعیه صرافی‌ها؛ اعلامیه‌ی صرافی نوبیتکس درخصوص به‌روزرسانی اتریوم

صرافی نوبیتکس اعلام کرد هنگام جستجوی کلمه نوبیتکس در گوگل، وب‌سایت‌هایی با آدرس‌ nobitix.net و nebitox.shop و nobitex4.shop به عنوان تبلیغات گوگل نمایش داده می‌شوند که قصد سواستفاده از نام نوبیتکس و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

استفاده از سرویس توکن باز؛ بررسی صرافی نوبیتکس

نوبیتکس اعلام کرد این سایت‌ها قصد دارند با تغییر فریبنده‌ برخی از واژه‌های آدرس اصلی به اطلاعات حساب کاربری کاربران دسترسی پیدا کنند. وبسایت‌های یاد شده از نظر ظاهری نیز به صورت فریبنده‌ای از وبسایت اصلی نوبیتکس کپی‌پرداری کرده‌اند.

در اطلاعیه نوبیتکس آمده است:

آدرس‌هایی که در کنار نتیجه‌ی گوگل آن‌ها (تصویر زیر) کلمه‌ی Ad یا Sponsered آمده، تبلیغ محسوب می‌شوند و با خریدن نتیجه‌ی جستجو از گوگل هرکسی می‌تواند آدرس خود را در آن‌جا نمایش دهد. بنابراین همواره به خاطر داشته باشید که روی این آدرس‌ها باید با وسواس بیشتری کلیک و اعتماد کنید. ترجیحا آدرس وبسایت‌های حساس مانند وبسایت‌های حوزه‌ی مالی و کریپتو را خودتان به صورت کامل در مرورگرتان تایپ کنید.

وب سایت‌های جعلی نوبیتکس در صفحه نتایج گوگل
وب سایت‌های جعلی نوبیتکس در صفحه نتایج گوگل. منبع: نوبیتکس

نوبیتکس افزود: روند کاری این وبسایت‌ها به این شکل است که ابتدا شما را به صفحه‌ای جعلی و مشابه صفحه‌ی ورود نوبیتکس هدایت می‌کنند و سپس با دریافت اطلاعات حساب شما، اقدام به برداشت از کیف پول رمزارزی نوبیتکس شما خواهند کرد.

نوبیتکس از کاربران خواست علاوه بر توجه به آدرس وبسایتی که در حال استفاده از آن هستند، توجه داشته باشند که پیامک‌های کد تائید نوبیتکس به چه منظوری برای آنان ارسال شده‌ است. نوبیتکس تاکید کرد:

در صورتی که برای «ورود به نوبیتکس» اقدام کرده‌اید اما پیامک «برداشت از حساب» برای شما ارسال شده، به هیچ عنوان کد را در اختیار‌ کسی قرار ندهید و با پشتیبانی نوبیتکس تماس بگیرید.

در پایان صرافی نوبیتکس ۲ آدرس اصلی وب سایت خود را معرفی کرد و از کاربران درخواست کرد هنگام کار با نوبیتکس به این آدرس‌ها توجه کنند:

آدرس‌های اصلی نوبیتکس
آدرس‌های اصلی نوبیتکس

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.