10 نکته‌ که هر تریدری باید بداند؛ راهنمایی برای یک عمر ترید

10 نکته‌ که هر تریدری باید بداند؛ راهنمایی برای یک عمر ترید

حتما شما هم در سایت‌های مختلف مقالاتی درخصوص اینکه تریدرها باید کدام روش را استفاده کرده، کدام نکته را استفاده نکرده و … را دیده‌اید و از این نسخه صادر کردن‌ها خسته شده‌اید؛ امروز اینجا هستیم تا به این روند باطل پایان بدهیم. در مقاله‌ی امروز یعنی 10 نکته‌ که هر تریدری باید بداند راهنمای جامعی برای یک عمر ترید خواهید داشت. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

خرید و فروش بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال با کارمزد بازار ریالی صفر و بازار تتری ۰.۱ درصد در صرافی اتراکس
ورود به صرافی اتراکس

1- فرمول مستقیمی برای ترید وجود ندارد

بیشتر تریدرها کل انرژی خود را صرف پیدا کردن فرمولی ثابت برای پیش‌بینی بازار می‌کنند، اجازه دهید خیال‌تان را راحت کنیم، هیچ فرمولی وجود ندارد. نه‌تنها فرمولی وجود نداشته بلکه حتی نمی‌توان یک استراتژی کلی را برای همیشه استفاده کرد چرا که الگوها دائما درحال تغییر هستند.

نمودار ارز دیجیتال
هیچ فرمول مشخصی برای موفقیت در ترید وجود نداشته و باید روش مناسب خود را پیدا کنید

استراتژی و روش‌های بسیاری برای موفقیت در ترید وجود داشته و بهتر است به یک روش اکتفا نکنید. گاهی حتی این استراتژی‌ها در تضاد با یکدیگر بوده اما به سوددهی منجر می‌شوند.

2- سبک مناسب خود را پیدا کنید

هر معامله‌گر موفقی باید سبک منطبق با ایده‌ها و محدودیت‌های خود را توسعه دهد. استراتژی افراد با یکدیگر یکسان نبوده و اگر استراتژی دیگر تریدرها را صرفا کپی کرده و با ایده‌ها و توانایی‌های خود تطابق ندهید قطعا شکست می‌خورید.

اوشی (O’Shea) تریدر پیشکسوت در این خصوص گفته است:

اگر من آنچه را که خودم می‌دانم به شما آموزش دهم، قطعا شکست می‌خورید چرا که شما من نیستید.

3- باید با ترید راحت باشید

پوزیشن‌های بزرگ منجر به سودهای هنگفت می‌شوند اما معمولا تریدرها پس از ذره‌ای اصلاح قیمت از آنها خارج شده و پوزیشن را می‌بندند. این اتفاق به دلیل ترس غالب بر ذهن معامله‌گر رخ می‌دهد.

سود حداکثری از بازار ارزهای دیجیتال با آربیتراژ

در چنین موقعیت‌هایی، باید اندازه پوزیشن به‌قدری کاهش یابد که دیگر ترس بر عقل و منطق غلبه نکند. بدین ترتیب حتی اگر همه‌چیز بر وفق مراد شما بود هم نباید از کل سرمایه‌ی خود استفاده کنید.

4- با شرایط سازگار شوید

اگر ترید کردن آنقدر ساده بود که یک تریدر با تنها یک الگو برای همیشه به سوددهی می‌رسید قطعا دنیا به مکان بهتری تبدیل می‌شد اما زندگی پیچیده‌تر از آن است. بازارها دائما تغییر کرده و الگوهای سودآور ناگهان از کار می‌افتند.

بازار خرسی
تریدرهای موفق حتی برای کسب درآمد در بازار خرسی نیز برنامه داشته و با شرایط سازگار می‌شوند

این همان اتفاقی است که یک تریدر خوب باید برای آن آماده باشد؛ یک تریدر باتجربه به‌سرعت با شرایط بازار سازگار شده و استراتژی جدیدی طراحی می‌کند.

5- به پیروزی‌هایی که در شکست رخ می‌دهند دلخوش  نکنید

گاهی معاملات خوب به ضرر رسیده و معاملات بد به سود می‌رسند. حتی شگفت‌انگیزترین و برترین استراتژی‌های معاملاتی نیز شانس ضرر دارند و این اتفاق به‌معنای بد بودن آنها نیست. سود یا زیان معامله قابل اندازه‌گیری نیست اما اگر طبق یک سیستم معاملاتی و ریاضی ترید کنید، در نهایت و پس از گذشت یک دوره طولانی به سود می‌رسید. 

همچنین اگر معاملات خود را بدون درنظر گرفتن سود و زیان انجام داده و به‌صورت رندوم ترید کنید، در نهایت چیزی جز ضرر عاید شما نخواهد شد.

6- انرژی‌تان را صرف آزمون‌وخطاهای پوچ نکنید

ششمین نکته از 10 نکته‌ که هر تریدری باید بداند به معضلی بزرگ اشاره دارد. بسیاری از ما انسان‌ها به هیچ چیز قانع نشده و به‌دنبال راه‌های جدیدی هستیم. اگر استراتژی‌تان جواب داده و به‌خوبی کار می‌کند پس چرا باید راه‌های جدیدی را تست کرده و سرمایه‌ و زمان‌تان را هدر بدهید؟ آزمون‌وخطای استراتژی‌های پوچ نتیجه‌ای جز کاهش عملکرد کلی ندارد. برای سوددهی بیشتر روی مهارتی که دارید تمرکز کرده و انرژی‌تان در مسیر درست قرار بدهید.

7- از اشتباهات درس بگیرید

برای موفقیت در ترید باید همه‌ی اشتباهات خود را مورد تجزیه‌وتحلیل دقیق قرار دهید. شناخت خطاها و تحلیل آن رویکرد معاملاتی شما را بهبود بخشیده و منجر به برطرف کردن نقاط ضعف می‌شود.

رصد قیمت لحظه‌ای تتر در ایران

برای اینکار می‌توانید هر اشتباه را روی کاغذ یادداشت کرده و نتیجه‌گیری و تغییراتی که باید اعمال شوند را نیز یادداشت کنید.

بررسی دوره‌ای این اشتباهات به شما این امکان را داده تا مهارت‌های به‌دست آمده را تثبیت کرده و از اشتباهات خود در آینده جلوگیری کنید.

تریدرهای موفق نیز اشتباه کرده و اجتناب از اشتباهات غیرممکن است. تنها باید از اشتباهات خود درس گرفته و تعداد آنها را به‌مرور کاهش بدهید.

8- ریسک را به حداقل برسانید

با به حداقل رساندن ریسک و باز کردن پوزیشن هنگام اطمینان از موفقیت منجر به سوددهی بیشتر شما در بلندمدت می‌گردد. برخی تریدرهای بلندمدت حتی سالانه 2 الی 3 پوزیشن باز کرده اما تنها هنگام اطمینان از موفقیت پوزیشن وارد آن می‌شوند.

مدیریت ریسک
با به حداقل رساندن ریسک، سود شما در بلندمدت بیشتر می‌شود

9- بر مبنای هیجان ترید نکنید

یک تریدر خوب تحت تاثیر سرخوشی یا هیجانات بازار قرار نمی‌گیرند. در واقع سرخوشی و هیجان بیش‌ازحد در بازار یکی از اولین نشانه‌های نزدیک شدن به تغییر روند و سقوط قیمت‌ها در مارکت است.

10 – به عکس‌العمل بازار به اخبار توجه کنید

عکس‌العمل بازار به اخبار گوناگون از محتوای آن اخبار و اتفاقات مهم‌تر است. گاهی بازار سرشار از اخبار منفی شده و همه در انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند اما نه‌تنها قیمت سقوط نکرده بلکه پایداری خود را حفظ می‌کند. توجه کنید همیشه هم این اتفاق رخ نداده و در بسیاری از مواقع، اخبار منفی منجر به سقوط قیمت گسترده دارایی می‌شوند.

با مطالعه بازار و رفتارهای آن به درک بهتری از ترید می‌رسید و همین موضوع عامل تمایز شما از تریدرهای معمولی خواهد بود.

سخن پایانی

دنیای ترید سفری لذت‌بخش است و همه سهمی یکسان از آن دارند. با یک کلیک در بازار ارزهای دیجیتال هستید و با کلیک بعدی در بازار فارکس و این سفر هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، تنها باید با رعایت برخی نکات از این سفر لذت برده و درآمد خود را تضمین کنید. شما همراهان توکن باز چه تجربه ای از ترید دارید؟ یازدهمین مورد از 10 نکته‌ که هر تریدری باید بداند را شما با ما و دیگر همراهان توکن باز مطرح کنید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Mirror

سوالات متداول

  • چطور در ترید اشتباه نکنیم؟

اشتباه نکردن در ترید غیرممکن است اما می‌توان با نوشتن آنها روی برگه و اعمال تغییرات از آنها درس گرفته و به‌مرور اشتباهات را کم کرد.

  • چطور ریسک را کم کنیم؟

هر زمان که از موفقیت یک پوزیشن اطمینان داشتید وارد آن شده تا ریسک معاملات شما کاهش یابد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.