بعد از هاوینگ با این ۴ ارز دیجیتال، به سرمایه ۱۰۰,۰۰۰ دلاری می‌رسید!

معرفی پروژه

پس از یک وقفه چهار ساله، رویداد بسیار مورد انتظار هاوینگ بیت کوین برای ماه آوریل (اردیبهشت ۱۴۰۳)، در تقویم قرار دارد. دارایی دیجیتال پیشرو BTC در اوایل مارس (اسفند ۱۴۰۲) به بالاترین سطح جدید خود به ارزش ۷۳۸۰۰ دلار دست یافت و این افزایش قابل توجه باعث شد تا اکثر رمزارزهای مهم به بالاترین سقف جدید خود برسند.



با افزایش علاقه خرید به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین در بازار اسپات (ETFهای بیت کوین)، ‌‌BTC به همراه ارزهای مهم مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، XRP و شیبا اینو (SHIB) برای حرکتی شارپ در آینده آماده هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ به ۷۳,۳۷۳ دلار رسید در حالی که ارزش بازار آن به رکورد جدیدی بالاتر از ۱.۴ تریلیون دلار در ماه مارس دست یافت.

با این حال، فعالیت‌های گرفتن سود افزایش یافته، یک فروش گسترده را به دلیل کاهش قیمت BTC به ۶۰,۰۰۰ دلار در هفته قبل به وجود آورد.

بر اساس عملکرد بیت کوین پس از هاوینگ‌های قبلی، سرمایه‌گذاران نگران یافتن بهترین آلت‌کوین‌ها برای خرید هستند تا بیشترین استفاده را از بازار گاوی ببرند. با برخی از توکن‌های پیشرو مانند اتریوم، سولانا، پپه و شیب، پرتفوها می‌توانند به راحتی تا سال ۲۰۲۴ به ارزش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسند.

۱. اتریوم (ETH)

فروش گسترده در اواسط مارس فرصت‌های خرید فوق‌العاده‌ای را برای نهنگ‌ها ایجاد کرد، اما به نظر می‌رسد که این علاقه در این هفته کمرنگ شده است. پس از اینکه قیمت به طور اندکی زیر ۳,۷۰۰ دلار به اوج رسید، یک موج جدید از برداشت سود اتر را در بر گرفت، روند صعودی را تضعیف کرده و اصلاح جاری را پرورش داد.

در صورت تایید الگوی مثلث صعودی، اتریوم فروش گسترده‌ی دیگری را به وجود خواهد آورد که به نواحی حمایتی ۳,۲۰۰ و ۳,۰۰۰ دلار اشاره دارد.

نمودار ۴ ساعته قیمت ETH/USD
نمودار ۴ ساعته قیمت ETH/USD

شاخص همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) چشم‌انداز نزولی را تأیید می‌کند، که نشان‌دهنده‌ی کاهش بیشتر از ارزش بازاری فعلی آن است.

با این حال، فروش به قیمت ۳,۰۰۰ دلار ممکن است خبر بدی نباشد زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند از فرصت استفاده کرده و بیشتر در اتریوم سرمایه‌گذاری کنند با انتظار رشد مهمی پس از هاوینگ بیت کوین.

۲. سولانا (SOL)

نیمه دوم مارس شاهد نوسان قابل توجهی در میان ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله سولانا، بود. قیمت بیت کوین به شدت به ۶۰,۰۰۰ دلار اصلاح شد، تنها برای اینکه ظرف دو هفته به بالای ۷۰,۰۰۰ دلار بازگردد، که این امر به حس ناپایداری در بین شرکت‌کنندگان بازار دامن زد. با این حال، با وجود این تثبیت، قیمت SOL فرصتی را برای ایجاد یک رالی جهت‌دار با تشکیل الگوی پرچم گاوی نشان می‌دهد.

نمودار ۴ ساعته قیمت SOL/USD
نمودار ۴ ساعته قیمت SOL/USD

در میان اصلاح بازار اخیر، رالی سولانا از مقاومت ۲۱۰ دلاری بازگشت، مسیر قیمت را در نمودار ۴ ساعته به صورت جانبی تغییر داد. تثبیت قیمت که از دو خط روند همگرا برخورد می‌کند، نشان‌دهنده تشکیل الگوی تکنیکال به نام پرچم است.

این الگوی ادامه‌دهنده گاوی گاهی اوقات در یک روند صعودی مستقر توسعه می‌یابد تا خریداران فرصتی برای بازیابی شتاب گاوی داشته باشند. قیمت SOL در حال حاضر با یک ضرر روزانه ۵٪ در معاملات ۱۸۱ دلار داد و ستد می‌شود و به سمت خط روند پایینی الگو حرکت می‌کند. با ارزش بازاری ۸۰.۵ میلیارد دلار، سکه سولانا موقعیت خود را به عنوان پنجمین ارز دیجیتال بزرگ حفظ می‌کند.

۳. پپه کوین (PEPE)

پپه، یک ارز دیجیتال مبتنی بر میم که اخیراً شاهد یک روند صعودی بوده، با مسیر رو به بالای خود توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. با این حال، تحولات اخیر نشان‌دهنده تغییر سریع در دینامیک‌های بازار است.

نمودار روزانه قیمت PEPE/USD
نمودار روزانه قیمت PEPE/USD

این ارز دیجیتال شاهد یک عقب‌نشینی قابل توجه بوده است؛ در حال حاضر قیمت پپه ۰.۰۰۰۰۰۷۷۰۸ دلار است. این کاهش ۶.۹۴٪ را نشان می‌دهد، که بیانگر تغییر به سمت احساسات بازار نزولی است.

با رویداد هاوینگ بیت کوین در افق، انتظار برای یک افزایش احتمالی در کل طیف کریپتو، از جمله پپه، در حال ایجاد است. انتظار می‌رود که میم‌کوین‌ها، در کنار ارزهای دیجیتال اصلی در اکوسیستم‌های اتریوم و سولانا، پس از اصلاح اخیر بازار، دوباره شتاب بگیرند.

۴. شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو، ارز دیجیتال محبوب، پس از دو هفته اصلاح از بالاترین قیمت ۰.۰۰۰۰۴۵۸ دلار، از حمایت ۰.۰۰۰۰۲۴ دلار بازگشت. این تغییر مثبت ارزش دارایی را در یک هفته ۳۰٪ افزایش داد، تا در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۳ دلار معامله شود. به نظر می‌رسد بازیابی مجدد در بازار گسترده‌تر تأثیری بر این برگشت قیمت شیبا اینو داشته است، با هدف ۰.۰۰۰۰۴۵ دلار اگر خریداران حرکت خود را حفظ کنند.

نمودار ۴ ساعته قیمت SHIB/USD
نمودار ۴ ساعته قیمت SHIB/USD

افزایش اخیر در بازار ارز دیجیتال، که قیمت بیت کوین را از ۶۰,۰۰۰ دلار به ۷۰,۰۰۰ دلار رساند، تأثیر قابل توجهی بر بخش میم‌کوین‌ها داشت. توکن‌های برجسته این کلاس دارایی، دوج‌کوین، شیبا اینو، پپه و فلوکی، این هفته سودهای دو رقمی را نشان دادند، که بازتابی از احساس ریکاوری مجدد در میان معامله‌گران است.

قیمت شیبا اینو در پایین‌ترین نقطه اصلاح خود به ۰.۰۰۰۰۲۳۸۸ رسید، پیش از اینکه به ۰.۰۰۰۰۳ بازگردد. رالی قیمت SHIB احتمالاً پس از اعلام لیست‌شدن در Bitcoin.com.au، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال استرالیا، تشدید شده است. انتظار می‌رود این توسعه پایگاه سرمایه‌گذاران و نقدینگی SHIB را در استرالیا گسترش دهد و احتمالاً به افزایش پذیرش و ارزش بازار آن کمک کند.

با یک ضرر روزانه ۲.۴ درصدی، قیمت SHIB در حال بازگشت به خط حمایت پایینی الگو است. اگر تاریخ تکرار شود، قیمت شیبا ممکن است از حمایت صعودی برخورد کند، با هدف یک افزایش ۱۶ درصدی به سمت مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۴۵ دلار و سپس هدف‌گیری ۰.۰۰۰۰۳۸ دلار.

منبع: Coingape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.