دلیل ریزش قیمت اتریوم چیست؟ آیا رفتار شرکت آلامدا خبر از ریزش بیشتر قیمت ETH می‌دهد؟

دلیل ریزش قیمت اتریوم چیست؟

اتریوم طی شبانه‌روز اخیر 8.6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و هم‌اکنون رمز ارز ETH در سطح قیمت 1466 دلار معامله می‌شود. این ریزش قیمت، موجی از وحشت را همراه داشته است. گمانه‌زنی‌ها نسبت به دلیل ریزش قیمت اتریوم افزایش یافته و امروز اینجا هستیم تا دلایل این ریزش را بررسی کنیم. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید. چرا قیمت اتر کاهش می‌یابد؟

بررسی دلایل ریزش شدید قیمت اتریوم

همانطور که می‌دانید، رمز ارز  STETH یک نسخه از اتریوم استیک شده است. این رمز ارز از سوی پلتفرمLidoFinance به بازار عرضه شده است. هدف از طراحی این توکن رفع محدودیت‌های استیک کردن اتریوم در قرارداد اتریوم 2 بوده و تا قبل از به‌روزرسانی مرج اتریوم، این رمز ارز قابل برداشت نیست. این موضوع تا حالا بی‌اهمیت بود چرا که استخر نقدینگی Curve.Fi به‌خوبی فعالیت می‌کرد.

 متاسفانه استخر Curve.Fi به‌شدت ناپایدار شده و تقریبا 75 درصد از آن را  STETH تشکیل می‌دهد. این موضوع منجر به تفاوت قیمت STETH و ETH شده و حالا اتریوم استیک شده 3 درصد پایین‌تر از اتریوم معمولی معامله می‌شود.

توجه داشته باشید که نسبت 1:1 اتریوم و اتریوم استیک شده به حالت عادی خود باز خواهد گشت و آربیتراژ گرفتن بین ETH و STETH امری بیهوده است.

فروش STETH از سوی شرکت Alameda

ریزش قیمت اتریوم

دلیل به‌هم خوردن تناسب این دو رمز ارز، فروش اتریوم استیک شده از سوی شرکت Alameda است. Alameda یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در جهان است که آنها به‌طور ناگهانی، 50 هزار واحد توکن STETH خود را به فروش رساندند.

در واقع این شرکت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران اتریوم استیک شده بود و دارایی خود را طی چند تراکنش به فروش رساند. این عدم تناسب 1:1 بین اتریوم و اتریوم استیک شده و فروش بزرگ از سوی  Alameda، منجر به کاهش قیمت اتریوم شد.

با این حال شرکت Alameda بزرگ‌ترین هولدر STETH نیست. CelsiusNetwork بزرگ‌ترین هولدر STETH بوده و آنها 450 هزار واحد اتریوم استیک شده به ارزش 1.5 میلیارد دلار را در اختیار دارند. این شرکت برای خرید این حجم از STETH از رمز ارز Aave به‌عنوان وثیقه استفاده کرده و 1.2 میلیارد دلار وام گرفته است.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این کاهش قیمت چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «ریزش قیمت اتریوم» همراه ما بودید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.