دلیل افزایش قیمت FTM چیست؟ بررسی دلایل رشد قیمت فانتوم

ارز دیجیتال و رمز ارز

رمز ارز بومی بلاکچین  Fantom یعنی  FTM طی شبانه‌روز اخیر افزایش قیمت 15.3 درصدی را تجربه کرده و هم‌اکنون در سطح قیمت 0.502 دلار معامله می‌شود. در ادامه قصد داریم تا دلیل افزایش قیمت FTM را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

افزایش قیمت FTM

بنا به داده‌های CoinGecko، رمز ارز فانتوم بیش‌ترین افزایش قیمت بین 100 ارز برتر بازار را طی شبانه‌روز اخیر تجربه کرده است. این افزایش قیمت با داده‌های منتشر شده از  Github صورت گرفت. بنا به داده‌های پلتفرم Github، آندره کرونیه در حال کدنویسی برای پلتفرم استیبل کوین فانتوم است.

کرونیه یکی از مشهورترین توسعه‌دهندگان دیفای است. وی در اوایل ماه مارس به‌طور ناگهانی پروژه فانتوم را به همراه آنتون نل ترک کرد. این اتفاق در آن زمان منجر به کاهش قیمت شدید رمز ارز FTM شد.

تلاش کرونیه برای رفع بحران FUSD

در هفته‌ی گذشته استیبل کوین بلاکچین فانتوم یعنی FUSD دچار سقوط قیمت شدید شد. حالا به‌نظر کرونیه قصد دارد تا به تیم توسعه‌دهنده‌ی این رمز ارز کمک کند. هم‌اکنون این استیبل کوین با 23.6 درصد کاهش طی هفت روز اخیر در سطح قیمت 0.713 دلار معامله شده و فاصله‌ی زیادی با قیمت موردنظر خود یعنی 1 دلار دارد.

افت قیمت این استیبل کوین زمانی رخ داد که رمز ارز  UST دچار سقوط قیمت شدید شد و بدبینی کاربران نسبت به این دسته از رمزارزها افزایش یافت.

به‌نظر می‌رسد آندره کرونیه در حال کار روی پروتکل FMint است. این پلتفرم برای ایجاد  FUSD‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر سقوط قیمت FUSD، تغییر مکانیزم این رمز ارز از سوی پروژه فانتوم است. طی این تغییرات، کاربران برای ایجاد توکن FUSD، باید رمز ارز FTM را استیک کنند. بدین صورت کاربران می‌توانند برای بازپرداخت FUSD، در هر زمانی FTM خود را پس بگیرند. به عبارت دیگر، FUSD یک استیبل کوین است که به‌طور بیش‌ازحد با FTM وثیقه شده و نسبت آن 500 درصد است. در حال حاضر استیبل کوین FUSD دارای معادل‌سازی مناسب نبوده و همین موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت آن است.

محکومیت ارزهای دیجیتال از سوی کرونیه

آندره کرونیه که ملقب به «پدر دیفای» است، چندی پیش ارزهای دیجیتال را محکوم کرده بود. او در اوایل ماه آوریل با انتشار پستی گفته بود که «کریپتو مرده است». وی خواستار مقررات بیش‌تر برای این صنعت شده و تمرکز بر ثروت‌سازی در جامعه را محکوم کرد. او باور دارد که ارزهای دیجیتال از هدف اصلی خود فاصله گرفته‌اند.

کرونه در آن زمان تاکید کرده بود که قصد بازگشت به این صنعت را نداشته و در حال کار روی یک پلتفرم بانک‌داری است.

به‌نظر شما همراهان توکن باز، آیا آندره کرونه قادر به حل مشکلات FUSD خواهد بود؟ آیا باز هم شاهد افزایش قیمت FTM خواهیم بود؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinGape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.