آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی تریتکس

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی تریتکس

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی تریتکس، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش نحوه ثبت نام و احراز هویت در این صرافی ارز دیجیتال، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی تریتکس تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این سرویس می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

فهرست مطالب

آموزش ثبت نام در صرافی تریتکس

برای ثبت نام در صرافی تریتکس ابتدا باید وارد سایت این صرافی شوید؛ برای انجام ثبت نام طبق مراحل زیر عمل کنید:

گام اول؛ ورود به صفحه ثبت نام

برای شروع خرید ارز دیجیتال و وارد شدن به بازار سرمایه کریپتو ابتدا لازم است در صرافی تریتکس ثبت نام کنید. ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی تریتکس، بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. برای ایجاد حساب کاربری وارد لینک زیر شده و بعد از وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره همراه خود، گزینه «ارسال کد» را بزنید.

ورود به صفحه ثبت نام صرافی تریتکس

صفحه ثبت نام در صرافی تریتکس

کد ارسال شده به موبایل یا ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کنید. یک گذرواژه برای حساب خود تعریف کنید.

با انتخاب گزینه «من ربات نیستم» و بعد از آن، گزینه «ثبت نام»، حساب کاربری شما ایجاد خواهد شد. بهتر است قبل از انجام این مراحل، صفحه قوانین و مقررات صرافی تریتکس را مطالعه کنید تا هنگام کار با سایت، مشکلی برای شما ایجاد نشود.

گام دوم؛ احراز هویت در صرافی تریتکس

وارد پنل کاربری خود شوید و گزینه «ارتقای سطح کاربری» را انتخاب کنید. در مرحله اول احراز هویت، باید اطلاعات فردی خود را وارد کنید. بنابراین موارد خواسته شده را وارد کرده و با انتخاب گزینه مشخص شده در تصویر عکس کارت ملی خود را آپلود کنید.

افزودن اطلاعات فردی

با انتخاب گزینه «ذخیره»، وارد مرحله بعد می‌شوید.

گام سوم؛ تایید شماره موبایل یا ایمیل

اگر با آدرس ایمیل ثبت نام کردید در این مرحله باید شماره همراه خود را تایید کنید و اگر با شماره همراه ثبت نام کرده باشید باید آدرس ایمیل خود را به وسیله کدی که ارسال می‌شود تایید کنید.

بعد از وارد کردن شماره همراه یا آدرس ایمیل، گزینه «ارسال کد» را انتخاب و کد ارسال شده را در همان کادر وارد کنید. دقت داشته باشید شماره همراهی که برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات وارد می‌کنید باید به نام شخص شما باشد. در غیر این صورت، احراز هویت شما تایید نخواهد شد.

گام چهارم؛ ثبت اطلاعات بانکی

در مرحله بعد، شما باید حداقل یک حساب بانکی که به نام خود شما هست را در پروفایل خود تعریف کنید. بعد از احراز هویت می‌توانید هر تعداد حساب بانکی که مایل بودید به پروفایل اضافه کنید ولی این نکته را مدنظر داشته باشید که تنها حساب بانکی که به نام خود شما باشد تایید خواهد شد.

افزودن حساب بانکی

در صورتی که شماره کارت را صحیح وارد کنید، سایر اطلاعات شامل شماره شبا، نام بانک و نام صاحب کارت به صورت خودکار تکمیل خواهد شد. گزینه «ذخیره» را انتخاب کنید و وارد مرحله بعد شوید. با تکمیل این مرحله و تایید از سمت پشتیبانی تریتکس، احراز هویت سطح دو برای شما فعال خواهد شد.

گام پنجم؛ ثبت اطلاعات محل سکونت

ثبت اطلاعات محل سکونت

مرحله بعدی احراز هویت، تکمیل اطلاعات محل سکونت شماست. آدرس، کد پستی و شماره ثابت محل سکونت یا محل کار خود را وارد کنید و منتظر تایید از سمت پشتیبانی تریتکس باشید.

گام ششم؛ بارگذاری متن تعهدنامه

در مرحله بعد، یک متن به عنوان «متن تعهدنامه» به شما نمایش داده خواهد شد. شما باید متن را به صورت دستی روی کاغذ نوشته و به همراه تاریخ و نام و نام‌خانوادگی امضا کنید. پس از آن با در دست داشتن همان تعهدنامه و کارت ملی خود، یک عکس مانند راهنمای نشان داده شده در عکس زیر بگیرید و آن را در این مرحله بارگذاری کنید. موارد ذکر شده را حتما رعایت کنید تا احراز هویت شما بدون مشکل تایید شود. 

متن تعهدنامه ثبت نام

مرحله سلفی، آخرین مرحله احراز هویت است. با تایید این مرحله، احراز هویت سطح سه برای شما فعال خواهد شد و تا سقف 400 میلیون تومان روزانه و تا 6 میلیارد تومان ماهانه امکان برداشت دارید. برای وارد شدن به سطح ویژه نیازمند اقدامات دیگری است که با مراجعه به بخش راهنمای سطوح، می‌توانید الزامات این سطح را مطالعه کنید.

سطوح احراز هویت در صرافی تریتکس

به منظور سهولت در انجام معاملات در صرافی تریتکس، حساب‌های کاربری به سطوح مختلفی تقسیم شده‌اند که این امکان را به کاربران می‌دهد تا به صورت کاملا امن و در عین حال ساده معاملات خود را آغاز و کسب درآمد کنند.

انجام احراز هویت و محدودیت‌های اعمال شده روی هر سطح به منظور امنیت حساب شما و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی است. حساب‌های کاربری در صرافی تریتکس شامل چهار سطح کاربری حقیقی و یک سطح حقوقی یا شرکتی است

  • سطح یک

سطح یک که اولین سطح است، ثبت نام فقط با شماره همراه یا ایمیل انجام می‌شود. شما تنها با ایجاد حساب کاربری در تریتکس در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. در این سطح، شما امکان برداشت ندارید اما می‌توانید با واریز رمز ارز تا سقف 50 میلیون تومان وارد بازار معاملاتی شوید.

  • سطح دو

برای وارد شدن به سطح دو باید اطلاعات فردی خود را تکمیل کرده و تصویر کارت ملی خود را ارسال کنید. بعد از تایید ایمیل و شماره همراه، شماره کارت و شماره شبای حساب بانکی خود را وارد کنید و منتظر تایید احراز هویت از سوی پشتیبانی تریتکس باشید. 

با وارد شدن به سطح دو شما می‌توانید به صورت نامحدود ریال یا ارز واریز کنید و تا 1 میلیون تومان به صورت روزانه و 15 میلیون تومان در ماه برداشت داشته باشید.

  • سطح سه

به منظور بالاتر بردن سقف برداشت‌ها باید احراز هویت سطح سه را انجام دهید. در این سطح، شما می‌توانید تا سقف 400 میلیون تومان به صورت روزانه و 6 میلیارد تومان در ماه برداشت کنید. واریز رمز ارز و ریال نیز مانند سطح قبل به صورت نامحدود خواهد بود. برای رسیدن به این سطح باید اطلاعات محل سکونت یا محل کار شامل آدرس، کد پستی و شماره ثابت را وارد کنید. همچنین از خود با در دست داشتن تعهدنامه و کارت ملی خویش، یک تصویر با شرایط مندرج روی سایت ارسال کنید.

  • سطح چهار

این سطح مربوط به مواقعی است که سقف برداشت بیشتری نسبت به سطح سه نیاز دارید. در این صورت باید درخواست خود را به پشتیبانی تریتکس اعلام کنید تا با بررسی الزامات مورد نیاز وارد سطح چهار یا سطح ویژه شوید. برای این سطح نیاز است که حداقل یک ماه در سطح قبلی یعنی سطح سه فعالیت داشته باشید و همچنین در یک ماه گذشته حداقل 500 میلیون تومان واریز ریالی انجام داده باشید. حجم معاملات 30 روز گذشته نیز نباید از 2.5 میلیارد تومان کمتر باشد. بعد از فعال شدن این سطح برای شما، می‌توانید تا 1 میلیارد تومان به صورت روزانه و 15 میلیارد تومان در ماه برداشت داشته باشید. 

  • سطح حقوقی یا شرکتی

دسترسی‌ها و امکانات این سطح مشابه سطح چهار است. ولی باید با هماهنگی قبلی، مدارک مورد نیاز شامل آگهی ثبتی شرکت، لیست اعضای هیات مدیره و مدیرعامل، معرفی نامه نماینده شرکت با مهر و امضا، تصویر کارت ملی نماینده و  شماره حساب شرکتی را به پشتیبانی تریتکس ارسال کرده و منتظر بررسی باشید.

الزامات و امکانات تمامی سطوح احراز هویت به صورت خلاصه در جدول زیر قابل مشاهده است:

سطحسقف واریز تومانیسقف واریز رمزارزسقف برداشتالزامات احراز هویت
سطح یک0معادل 50 میلیون تومان0ثبت نام با آدرس ایمیل یا شماره همراه
سطح دونامحدودنامحدود1 میلیون تومان در 24 ساعت
15 میلیون تومان ماهانه
– تایید ایمیل
– تایید شماره همراه به نام کاربر
– ثبت اطلاعات فردی
– تصویر کارت ملی
– تعریف حساب بانکی
سطح سهنامحدودنامحدود400 میلیون تومان در 24 ساعت
6 میلیارد تومان ماهانه
– اطلاعات محل سکونت یا محل کار
– شماره ثابت محل سکونت یا محل کار
– سلفی به همراه تعهدنامه متنی
سطح چهار یا ویژهنامحدودنامحدود1 میلیارد تومان در 24 ساعت
15 میلیارد تومان ماهانه 
– یک ماه فعالیت در سطح 3
– حداقل 500 میلیون تومان واریز ریالی در 30 روز اخیر
– حجم معاملات 30 روز اخیر برابر 2.5 میلیارد تومان 
سطح شرکتینامحدودنامحدود1 میلیارد تومان در 24 ساعت
15 میلیارد تومان ماهانه
– آگهی ثبتی
– لیست اعضای هیات مدیره و مدیرعامل
– تصویر کارت ملی نماینده
– معرفی نامه نماینده با مهر و امضا
– شماره حساب شرکتی

نکات امنیتی

فرایند احراز هویت و اهمیت بالای آن از خطرات جبران ناپذیر کلاهبرداری و پولشویی ناشی می‌شود. بعد از ثبت نام در تریتکس و گذراندن مراحل احراز هویت، اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

حتی ممکن است پیشنهادات مالی جذابی از سمت افراد سودجو دریافت کنید ولی به هیچ وجه تحت تاثیر صحبت‌های این افراد قرار نگیرید. ممکن است با قرار دادن اطلاعات کاربری خود، علاوه‌بر ضرر مالی، متهم به کلاهبرداری و دزدی شوید زیرا بسیاری از این افراد با استفاده از اکانت شما اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. پس دقت کنید که این اطلاعات بسیار مهم هستند.

بررسی صرافی تریتکس در توکن باز

ما در توکن باز به دنبال بستری سالم برای رقابت صرافی‌های داخلی هستیم. به منظور رسیدن به این هدف خدمات زیر را ارائه می‌دهیم:

  • ایجاد صفحه اختصاصی برای هر صرافی؛ شما در این صفحه می‌توانید آزادانه نظرات و انتقادات خود از عملکرد هر صرافی را ثبت کنید. در نتیجه، تمامی کاربران می‌توانند تجربه واقعی سایر کاربران هر صرافی را مشاهده کرده و تصمیم‌گیری خود مبنی بر انتخاب یا عدم انتخاب صرافی‌ها را آگاهانه و براساس دیتای واقعی انجام دهید. در صفحه زیر می‌توانید این اطلاعات در مورد صرافی تریتکس را مشاهده کنید

صفحه اختصاصی صرافی تریتکس

  • مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال معامله شده در صرافی‌های ایرانی؛ با استفاده از این سرویس می‌توانید بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را در میان صرافی‌های ایرانی بیابید.

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی این صرافی نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری خواهد داشت.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.