شیبا یا دوج کوین؛ از نظر تحلیل تکنیکال، خرید کدام یک سود بالاتری دارد؟

تحلیل قیمت شیبا shib

شیبا اینو طی دو ماه اخیر عملکرد بهتری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی دوج کوین داشته و حالا، حجم معاملات آن سر به فلک کشیده است. نه‌تنها نهنگ‌ها بلکه سرمایه‌گذاران عادی بازار نیز به خریدوفروش این رمز ارز پرداخته و به همین خاطر، شیبا اینو در کانون توجهات قرار گرفته است. در ادامه به بررسی دلایل افزایش قیمت شیبا اینو و تحلیل آن می‌پردازیم. با ما در تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE همراه باشید.

افزایش قیمت شیبا اینو

پس از رسیدن به سطح 0.0001120 در 12 می، حالا جفت ارز SHIB/DOGE با رشد 40 درصدی مواجه شده و از روزهای سختِ گذشته عبور کرده است. مهم‌ترین و منطقی‌ترین دلیل این رشد قیمت شیبا اینو در برابر دوج کوین، توکن‌سوزیِ آن است.

تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE
نمودار SHIB/DOGE در تایم فریم 4 ساعته

طی فرآیند توکن‌سوزی، توکن‌های SHIB به یک کیف پول بدون صاحب ارسال شده و برای همیشه از عرضه‌ی در گردش حذف می‌شوند. شیبا اینو یک کوادریلیون عرضه‌ی در گردش داشته که در ابتدا نیمی از آن برای ویتالیک بوترین ارسال شده بود.

بنا به داده‌های ShibBurn.com، تاکنون بیش از 410 تریلیارد واحد توکن  SHIB سوزانده شده که ارزشی معادل 4.5 میلیارد دلار با قیمت فعلی دارد.

تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE
حجم شیبا اینوهای سوزانده شده

از سوی دیگر، دوج کوین از چنین قابلیتی بهره‌مند نبوده و عرضه‌ی آن کم نمی‌شود. توکن‌سوزی و کم شدن عرضه، توجه تریدرها را در این بازار خرسی به خود جلب کرده و همین موضوع منجر به کاهش قیمت کم‌تر شیبا اینو می‌گردد.

تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE
جفت ارز SHIB/USD در برابر جفت ارز DOGE/USD در تایم فریم روزانه

رشد اکوسیستم شیبا اینو

در زمان راه‌اندازی شیبا اینو، توسعه‌دهندگان وعده‌ی رمز ارزی بهتر از دوج کوین را دادند. این پروژه با ارائه برنامه‌های کاربردی، قراردادهای هوشمند و یک صرافی غیرمتمرکز به نام ShibaSwap و … کاربران زیادی را به خود جلب کرده و بدین صورت اکوسیستم شیبا اینو روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود.

تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE
حجم معاملات صرافی ShibaSwap

در 6 جولای شیتوشی کوساما (توسعه‌دهنده‌ی شیبا اینو) خبر از راه‌اندازی یک استیبل کوین الگوریتمی با نام SHI و یک توکن پاداش با نام TREAT و یک بازیِ کارتی برای دنیای متاورس داد.

از سوی دیگر ایلان ماسک پدر دوج کوین و مدیرعامل تسلا، به پذیرش دوج کوین پرداخته بود و حالا کاربران می‌توانند خریدهای خود را از این شرکت در قالب دوج کوین پرداخت کنند.

در اوایل هفته نیز شرکت Boring Musk دوج کوین را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت هزینه سیستم حمل‌ونقل خود در لاس‌وگاس پذیرفت.

تحلیل جفت ارز SHIB/DOGE

رالی افزایش قیمت  SHIB در برابر  DOGE با خطر بزرگ تشکیل الگوی نزولی مواجه است. این جفت ارز در حال نوسان در الگوی  Wedge Rising قرار داشته که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف شده است. معمولا این الگوی نزولی پس از شکسته شدن قیمت به زیر خطوط روند پایین‌تر با افزایش حجم معاملات روبه‌رو شده و برطرف می‌شود.

تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE
نمودار جفت ارز SHIB/DOGE در تایم فریم روزانه با الگوی مشخص شده

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید، شکست قیمت به سطحی خواهد رسید که طول آن برابر حداکثر فاصله‌ی بین دو خط بالایی و پایینی Wedge است.

بدین صورت احتمال سقوط جفت ارز  SHIB/DOGE به محدوده‌ی 0.0001348-0.0001233 وجود داشته که بیان‌گر کاهش قیمت 15 الی 20 درصدی نسبت به سطح قیمت فعلی است.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، احتمال ریزش جفت ارز  SHIB/DOGE وجود داشته و باید دید چه اتفاقی طی روزهای آتی رخ می‌دهد. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این موضوع چیست؟ چه تحلیلی از این جفت ارز دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان تحلیل جفت‌ارز SHIB/DOGE همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

 سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا فروش نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.