بهترین رمزارزهای سولانایی که باید زیر نظر داشته باشید!

اکو سیستم سولانا

شبکه‌ی سولانا و اکوسیستم آن شاهد رونق جدیدی است. با توجه به بهبود پروژه (از نظر قیمتی)، کاهش قابل توجه در قطعی‌های شبکه (هیچ قطعی از فوریه ۲۰۲۳)، و مجموعه‌ای از رویدادهای مثبت پیرامون پروژه در آخرین سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۳، سولانا نقطه‌ی توجه قوی برای سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال شده است. پروژه‌های موجود در اکوسیستم شاهد افزایش پذیرش هستند در حالی که پروژه‌های جدید از مزایای استقرار در شبکه‌ها اکتشاف می‌کنند.



سولانا از تراکنش‌های ارزان و سرعت پردازش سریع‌تر نسبت به بسیاری از بلاکچین‌های دیگر قراردادهای هوشمند برخوردار است. بر اساس اکسپلورر شبکه، شبکه‌ی سولانا حداقل ۱۰۰ میلیون تراکنش در روز را از میانگین ۵۰۰،۰۰۰ کیف پول فعال و صد‌ها برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های قرارداد هوشمند پردازش می‌کند.

شبکه همچنین شاهد رونق در میم‌کوین‌ها بوده است که به طور قابل توجهی به افزایش فعالیت‌های شبکه کمک کرده است. سایر عوامل تحریک‌کننده این رشد فعالیت شامل توسعه‌هایی از پروژه‌های محبوب در اکوسیستم مانند سواپ جوپیتر، جیتو و تنسوریان است.

اکنون، بیایید به برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سولانا و ویژگی‌های کلیدی آن‌ها نگاهی بیندازیم.

پروژه‌های برتر برای زیرنظر داشتن در سولانا در ۲۰۲۴ چه پروژه‌هایی هستند؟

نکات کلیدی مقاله

  • سولانا یک لایه ۱ است که پهنای باند بالا و هزینه‌های پایین برای تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد.
  • با بیش از ۱۲۵ پروتکل در اکوسیستم خود، بلاکچین سولانا به طور میانگین روزانه ۱۰۰ میلیون تراکنش را اجرا می‌کند.
  • اکوسیستم سولانا شامل DEXهایی مانند جوپیتر و اورکا، پروتکل‌های وام‌دهی مانند سولند، پروتکل‌های استیکینگ نقدینگی مانند مارینید فاینانس و جیتو، و پروژه‌های NFT مانند مد لدز است.

جوپیتر: ساده‌سازی تبادلات توکن در سولانا

جوپیتر: ساده‌سازی تبادلات توکن در سولانا

جوپیتر ادعا می‌کند که در حال ساختن جایگزینی غیرمتمرکز برای صرافی‌های متمرکز در شبکه‌ی سولانا است. این یک تبادل محدود غیرمتمرکز در شبکه است که مجموعه‌ای از خدمات را برای معامله‌گران در شبکه ارائه می‌دهد.

جوپیتر سواپ ویژگی‌های یک مجمع DEX را دارد که به کاربران بهترین پیشنهاد قیمت را از DEX‌های پشتیبانی‌شده در شبکه ارائه می‌دهد. علاوه بر ویژگی تبادل دارایی مستقیم، کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از جوپیتر سواپ، دستورات محدودی را قرار دهند که به کاربران کمک می‌کند قیمت خرید دلخواهی را همانند آنچه در مبادلات متمرکز دیده می‌شود، تنظیم کنند. جوپیتر سواپ همچنین ویژگی بریج دارایی برای جابجایی دارایی‌ها بین شبکه‌ی سولانا و سایر شبکه‌های بلاکچین پشتیبانی‌شده را دارد. جوپیتر همچنین ویژگی DCA را دارد که به کاربران کمک می‌کند خریدها یا فروش‌ها را به صورت تقسیم‌شده انجام دهند. در نهایت، جوپیتر یک پلتفرم معاملاتی پرپچوال غیرمتمرکز با اهرم تا ۱۰۰ برابر را ارائه می‌دهد.

جوپیتر یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز در شبکه‌ی سولانا است. بر اساس اطلاعات جوپیتر، به طور میانگین روزانه دارایی‌های رمزنگاری‌شده به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار توسط حداقل ۹۰,۰۰۰ کیف پول منحصر به فرد در این پلتفرم معامله می‌شود.

اورکا: AMM با تمرکز بر نقدینگی در شبکه‌ی سولانا

اورکا با تمرکز بر نقدینگی AMM

اورکا ادعا می‌کند که صرافی غیرمتمرکز نقدینگی با کارآمدترین و بهترین تجربه‌ی کاربری در شبکه‌ی سولانا است. از طریق ویژگی نقدینگی متمرکز خود، ورلپول‌ها، اورکا به ارائه‌دهندگان نقدینگی بازگشت سود بالاتری را وعده می‌دهد در حالی که به معامله‌گران در استخرهای معاملاتی پشتیبانی‌شده، اسلیپیج کمتری را ارائه می‌دهد.

AMM با تمرکز بر نقدینگی اورکا به ارائه‌دهندگان نقدینگی اجازه می‌دهد تا محدوده‌ی قیمتی را که در آن توکن‌هایشان برای استفاده توسط بازارساز در دسترس خواهد بود، مشخص کنند – ویژگی‌ای مشابه با نقدینگی متمرکز Uniswap V3. اورکا همچنین با استفاده از سهمی از کارمزد معاملاتی تولیدشده در پلتفرم، ارائه‌دهندگان نقدینگی را تشویق می‌کند. بر اساس DefiLlama، ارزش کل قفل‌شده در اورکا DEX حدود ۱۸۵ میلیون دلار است.

اورکا توسط جامعه‌ی خود از طریق اورکا DAO که با استفاده از توکن ORCA و شورای DAO عمل می‌کند، اداره می‌شود. ORCA همچنین به برنامه‌های خیریه متمرکز بر محیط زیست و توسعه‌های اطراف پروژه اختصاص یافته است. ORCA در کوکوین، گیت اکسچنج‌ها، و کوین‌بیس لیست شده است.

دریفت: معامله‌ی پرپچوال با اهرم تا ۲۰ برابر

دریفت، معاملات پرپچوال غیرمتمرکز

دریفت یک پلتفرم معاملاتی پرپچوال غیرمتمرکز در بلاکچین سولانا است. معامله‌گران پرپچوال در دریفت می‌توانند موقعیت‌های لانگ یا شورت را با اهرم تا ۲۰ برابر باز کنند. دریفت ادعا می‌کند که تجربه‌ای شبیه به CEX را به معامله‌گران پرپچوال در پلتفرم خود ارائه می‌دهد. امکانات اضافی در پلتفرم شامل تبادل دارایی مستقیم با اهرم تا ۵ برابر، معامله‌ی نقطه‌ای با اهرم، و یک خدمات وام‌دهی غیرمتمرکز می‌شود. پروتکل وام‌دهی دریفت یک بازار پول کامل است که کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری را در برابر وثیقه‌شان قرض بگیرند.

دریفت همچنین ادعا می‌کند که فرصت‌های درآمد غیرفعال متعددی را از طریق استیکینگ و پاداش‌های بازارساز و پاداش‌ها برای ارائه‌دهندگان نقدینگی به کاربران ارائه می‌دهد. برنامه‌ی استیکینگ دریفت به عنوان استیکینگ صندوق بیمه شناخته می‌شود. کاربران دارایی‌های خود را به گاوصندوق دریفت اختصاص می‌دهند و از کارمزدهای مبادله کمیسیون دریافت می‌کنند. بر اساس آمار ارائه‌شده توسط پروژه، تقریباً ۱۲۰ میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری در قراردادهای هوشمند دریفت قفل شده است. این پلتفرم بیش از ۸۵,۰۰۰ کاربر فعال دارد و معاملاتی به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار را اجرا کرده است.

سولند: وام دادن و قرض گرفتن دارایی‌های رمزنگاری در شبکه‌ی سولانا

پروتکل وام‌دهی سولند

سولند یک بازار پولی در بلاکچین سولانا است. بر اساس اطلاعات پروژه، هدف آن ارائه‌ی ساده‌ترین و کارآمدترین راه‌حل در شبکه است. کاربران در شبکه می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری را در سولند قرض بگیرند و وام دهند. وام‌گیرندگان وثیقه ارائه می‌دهند و با قرارداد وام که شامل پرداخت درصد بهره مشخصی به وام‌دهندگان است، موافقت می‌کنند. سولند همچنین ویژگی تصفیه را دارد که وام‌های بد را نجات می‌دهد و پروتکل را در حال اجرا نگه می‌دارد. بر اساس DefiLlama، بیش از ۱۶۵ میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری در قراردادهای هوشمند سولند در زمان نوشتن این متن قفل شده‌اند.

سولند (SLND) توکن بومی این پروژه است. برای تشویق ارائه‌دهندگان نقدینگی و تامین مالی پیشنهادات توسعه توسط جامعه استفاده می‌شود. سولند توسط جامعه از طریق Solend DAO با استفاده از توکن سولند اداره می‌شود. SLND در مبادله‌ی گیت، CoinEX، و مبادلات غیرمتمرکز در شبکه‌ی سولانا لیست شده است.

مارجین‌فای: پروتکل وام‌دهی مبتنی بر سولانا با تمرکز بر مدیریت ریسک

پروتکل وام‌دهی مارجین‌فای

مارجین‌فای به کاربران اجازه می‌دهد در برابر وثیقه، دارایی‌های رمزنگاری را قرض بگیرند. این یک بازار پولی overcollateralized در بلاکچین سولانا است که بیش از ۳۴۵ میلیون دلار ارز دیجیتال در قرارداد هوشمند آن قفل شده است. مارجین‌فای مانند سایر پروتکل‌های وام‌دهی کار می‌کند، با این حال، ادعا می‌کند که فناوری‌های پیشرفته‌ای در مدیریت ریسک دارد که وضعیت وام کاربران را به آن‌ها اطلاع داده و همچنین پروتکل را در حال اجرا نگه می‌دارد.

این پلتفرم با یک پروتکل لیکوئید خودکار مجهز است که سیستم را از وام‌های بد پاکسازی کرده و کل پروتکل را سالم نگه می‌دارد. مارجین‌فای همچنین یک اکوسیستم از برنامه‌های کاربردی مفید را اجرا می‌کند که شامل مارجین‌فای xNFT و نمونه اولیه لیکوئید مارجین‌فای می‌شود. این برنامه‌ها توسط SDK مارجین‌فای قدرت گرفته‌اند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از بریج مارجین‌فای که توسط مایان قدرت گرفته است، دارایی‌ها را بین سولانا و سایر شبکه‌های بلاکچین پشتیبانی‌شده جابجا کنند و از تبادلات قدرت گرفته توسط جوپیتر لذت ببرند.

مارجین‌فای همچنین خدمات استیکینگ نقدینگی را ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات پروژه، استیکینگ زیر ناظر آن مزایای خاصی از جمله افزایش پاداش‌ها و عدم وجود هزینه‌های استیکینگ علاوه بر بهبود بازده استیکینگ را ارائه می‌دهد.

پروتکل همچنین نقاط mrgn را معرفی کرده است که سطح تعامل کاربر با مارجین‌فای را منعکس می‌کند. کاربران می‌توانند با تعامل با پروتکل، امتیاز کسب کنند و این می‌تواند به فرصتی برای ایردراپ منجر شود.

کامینو: لایه‌ی نقدینگی و پروتکل وام‌دهی در سولانا

لایه‌ی نقدینگی کامینو

کامینو یک راه‌حل نقدینگی خودکار در سولانا است. به کاربران یک پلتفرم برای استقرار توکن‌های خود در برنامه‌های بهره‌برداری از طریق استخرهای نقدینگی ارائه می‌دهد. کاربران نقدینگی را در جفت ارز‌های پشتیبانی‌شده فراهم می‌کنند و Ktokenها را دریافت می‌کنند و نمایشی از توکن‌های نگه‌داری‌شده در استخر. توکن‌های استخری در DEXها استقرار می‌یابند و بازده‌های کاربران در Ktoken منعکس می‌شود.

Ktokenها می‌توانند به عنوان وثیقه در پروتکل وام‌دهی کامینو استفاده شوند. پروتکل وام‌دهی به کاربران امکان می‌دهد در برابر وثیقه‌شان دارایی‌های رمزنگاری قرض بگیرند. پروتکل وام‌دهی مشابه سایر پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز کار می‌کند اما از CLMM (سازنده‌ی بازار نقدینگی متمرکز) برای کنترل در دسترس بودن دارایی‌ها در گاوصندوق وام استفاده می‌کند. بر اساس داده‌ها از DefiLlama، ارزش کل قفل‌شده در کامینو بیش از ۲۴۲ میلیون دلار در زمان نگارش است.

مارینید فاینانس: پروتکل بهینه‌سازی استیکینگ در بلاکچین سولانا

مارینید فاینانس ادعا می‌کند که بازده را برای استیکرها در شبکه‌ی سولانا به حداکثر می‌رساند. این دارایی‌های استیک‌شده را کالایی می‌کند، آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و از این انعطاف‌پذیری برای دنبال کردن بازده‌های بالاتر برای استیکرها استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات پروژه، این بیش از ۱۰۰ اعتبارسنج را در شبکه‌ی سولانا بررسی می‌کند و دارایی‌های استیک‌شده را در اعتبارسنج‌های با بازده‌ی بالا هدایت می‌کند.

این پلتفرم از طریق استیکینگ نقدینگی، بازده واقعی را برای استیکرهای بومی سولانا دنبال می‌کند. سولانای استیک‌شده نقد در مارینید فاینانس به عنوان سولانای مارینید (mSol) شناخته می‌شود. در آینده، زمانی که پروتکل ری‌استیکینگ پیکاسو راه‌اندازی شود، دارندگان mSol می‌توانند LST خود را به پیکاسو اختصاص دهند تا بازده بیشتری کسب کنند.

مارینید فاینانس به کاربران اجازه می‌دهد به طور فوری استیک خود را برداشت کنند و پاداش‌های خود را بدون نیاز به انتظار، دریافت کنند. پروتکل استیکینگ مارینید فاینانس در چندین پروژه دیگر مانند کوین‌بیس، اورکا و کیف پول‌های بومی یکپارچه شده است. کاربران می‌توانند از این خدمات از پلتفرم‌ها و پروتکل‌های پشتیبانی‌شده دسترسی پیدا کنند. بر اساس اطلاعات DefiLlama، بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های رمزنگاری در قراردادهای هوشمند مارینید فاینانس قفل شده است.

مارینید (MNDE) توکن بومی پلتفرم است. به عنوان یک توکن کاربردی، تشویقی و حاکمیتی پلتفرم استفاده می‌شود. دارندگان MNDE تشکیل‌دهنده‌ی DAO مارینید هستند و واجد شرایط رای دادن به پیشنهادات توسعه و بازاریابی هستند. MNDE را می‌توان در DEXهای مبتنی بر سولانا و مبادلات متمرکز مانند کوین‌بیس و کوکوین معامله کرد.

جیتو: افزایش بازده استیکینگ از طریق MEV

استیکینگ نقدینگی جیتو

جیتو ادعا می‌کند که با استفاده از پاداش‌های MEV، بازده به دست آمده توسط استیکرها را بهبود می‌بخشد، در حالی که اثرات منفی خارجی را به حداقل می‌رساند. MEV (بیشترین ارزش قابل استخراج) بالاترین هزینه اضافی است که یک اعتبارسنج می‌تواند به تراکنش‌ها اعمال کند یا یک کاربر می‌تواند از یک پروتکل DeFi استخراج کند. MEV معیاری برای سودآوری است. جیتو ادعا می‌کند که ارزش بیشتری را از پروتکل‌های DeFi در بلاکچین سولانا استخراج می‌کند و این پاداش‌ها را بین استیکرها در پلتفرم خود توزیع می‌کند.

جیتو همچنین خدمات استیکینگ نقدینگی را ارائه می‌دهد، سولانای استیک‌شده نقدینگی در پروتکل جیتو به عنوان جیتو سول (jitoSOL) شناخته می‌شود و، مانند mSol مارینید، می‌تواند به پروتکل‌های ری‌استیکینگ زمانی که در دسترس هستند، اختصاص یابد. جیتو ادعا می‌کند که از دارایی‌های استیک‌شده برای دستیابی به یک شبکه امن برای بلاکچین سولانا و بازده واقعی برای استیکرها استفاده می‌کند. jitoSol همچنین می‌تواند در پروتکل‌ها و برنامه‌های کاربردی نقدینگی و DeFi پشتیبانی‌شده استفاده شود. بر اساس داده‌های موجود، حدود ۶.۷ میلیون SOL توسط بیش از ۱۳۵,۰۰۰ دارنده در جیتو استیک شده‌اند.

پروتکل جیتو توسط DAO جیتو کنترل می‌شود. دارندگان توکن جیتو (JTO) بر روی پیشنهادات بهبود برای پروتکل رای می‌دهند. جیتو همچنین به عنوان یک تشویق برای ارائه‌دهندگان نقدینگی در جیتو و جفت‌ ارزهای jitoSOL استفاده می‌شود. جیتو می‌تواند در بایننس، کوین‌بیس و مبادلات غیرمتمرکز در شبکه سولانا معامله شود.

مد لدز: مجموعه xNFT در سولانا

مد لدز در مجیک ایدن

مجموعه NFT مد لدز توسط کورال، یک شرکت توسعه فریمورک سولانا، ایجاد شده است. این مجموعه شامل ۱۰,۰۰۰ اثر هنری منحصر به فرد با شخصیت‌های انسان‌نما با ویژگی‌ها و کمیابی‌های خاص است. حدود ۹,۹۶۶ مد لدز تاکنون ساخته شده و توسط بیش از ۴,۲۰۰ جمع‌آوری‌کننده NFT در شبکه نگهداری می‌شوند. هر قطعه هنر در این مجموعه هویت منحصر به فردی دارد؛ ویژگی‌های کمیابی به جنسیت، لباس، بیان چهره، نوع و موی شخصیت و سایر ویژگی‌ها اعمال می‌شود.

NFTهای مد لدز به عنوان xNFT هستند، به این معنی که آن‌ها NFTهایی با یک کد اسکریپت تعبیه شده هستند که می‌توان توسط یک برنامه که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، مانند کیف پول Backpack که توسط کورال توسعه یافته است، اجرا شوند. برای مثال، طبیعت برنامه‌ریزی‌شده xNFTها به این معنی است که کاربران نیازی به دسترسی به پلتفرم‌های شخص ثالث برای استیک کردن NFTهای مد لدز ندارند؛ در عوض، این ویژگی در دارایی تعبیه شده و می‌تواند مستقیماً از کیف پول Backpack استیک شود.

در دسامبر ۲۰۲۳، NFTهای مد لدز یک ATH (بالاترین قیمت تاریخی) جدید در قیمت کف را با بیش از ۲۲۹ SOL ثبت کردند. بر اساس ارزش SOL در آن زمان، این مقدار بسیار بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار است. NFTهای مد لدز می‌توانند در بازارهای NFT سولانا معامله شوند.

تنسوریانز: مجموعه NFT برای طرفداران تنسور

NFT تنسوریانز

تنسوریانز، معامله‌گران NFT را در تنسور – یک بازار NFT در بلاکچین سولانا – گرامی می‌دارد. تنسور ادعا می‌کند که با ویژگی‌هایی مانند تاریخچه معاملات یک مجموعه و فعالیت معاملاتی به صورت زنده، جلوه‌ای به معاملات NFT می‌افزاید. بر اساس اطلاعات پروژه، تنسوریانز وفادارترین طرفداران پروژه هستند. مجموعه تنسوریانز از ۱۰,۰۰۰ هنر NFT تشکیل شده است. دارندگان برای برخی از مزایا از جمله افت‌های انحصاری واجد شرایط هستند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط CoinGecko، قیمت کف مجموعه تنسوریانز در زمان نوشتن این متن ۹۶ سول است. تنسوریانز‌ها می‌توانند در بازارهای NFT سولانا از جمله تنسور معامله شوند.

هلیوم: ارائه‌دهنده سرویس اتصال غیرمتمرکز

هلیوم DePIN

هلیوم در آوریل ۲۰۲۳ به بلاکچین سولانا مهاجرت کرد. پروژه زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) امیدوار است روش استفاده و کالایی کردن خدمات اینترنتی را تغییر دهد. هلیوم به افراد اجازه می‌دهد خدمات هات‌اسپات خود را اجرا کنند؛ این برنامه دارد تا از بلاکچین سولانا به عنوان یک پلتفرم ارسال و مدیریت برای خدمات اینترنتی خود استفاده کند. هلیوم جنبه‌های امنیتی و ثبت سوابق تسهیلات اینترنتی غیرمتمرکز را مدیریت می‌کند در حالی که مالکان هات‌اسپات بر اشتراک‌گذاری منابع اینترنتی خود و دریافت پاداش‌ها، متناسب با خدمات اتصال ارائه شده، تمرکز دارند.

هلیوم از یک سیستم چندتوکنی استفاده می‌کند که هر توکن در اکوسیستم برای ارائه منابع شبکه و پاداش دادن به ارائه‌دهندگان، هدفی دارد. مالکان هات‌اسپات با توکن‌های هلیوم (HNT) تشویق می‌شوند و کاربران HNT را برای به دست آوردن خدمات اتصال می‌سوزانند. در همین حال، توکن MOBILE پروژه اخیراً راه‌اندازی شده هلیوم ۵G را تقویت می‌کند، جایی که مالکان باندل هات‌اسپات ۵G پوشش شبکه را فراهم می‌کنند و توکن MOBILE را به دست می‌آورند. هر دو توکن در مبادلات غیرمتمرکز در اکوسیستم سولانا قابل معامله هستند.

شبکه رندر: پروتکل رندرینگ GPU برای خالقان

در دسامبر ۲۰۲۳، شبکه رندر اعلام کرد که قصد دارد خدمات خود را به بلاکچین سولانا گسترش دهد. شبکه رندر برای اجاره قدرت GPU اضافی به خالقانی که نیاز به GPU اضافی برای رندر کردن گرافیک دارند، استفاده می‌شود. شبکه رندر امیدوار است به خالقان امکان دهد گرافیک‌های با وضوح بالا را تحویل دهند. هنرمندان یا سایر خالقان محتوا می‌توانند GPU‌ها را از ماینرهایی که GPU اضافی و بیکار دارند، اجاره کنند. با استفاده از الگوریتم اثبات رندر (یک نسخه از الگوریتم اثبات کار)، هنرمندان می‌توانند تأیید کنند که پرداخت برای هنرشان انجام شده است پیش از اینکه هنر یا محتوای خود را منتشر/آپلود کنند.

شبکه رندر توسط توکن رندر (RNDR) قدرت می‌گیرد. RNDR به عنوان توکن ارسال در شبکه استفاده می‌شود، ارائه‌دهندگان خدمات پاداش‌های RNDR به دست می‌آورند. هنرمندان در شبکه رندر می‌توانند RNDR را در ازای قدرت GPU از اپراتورهای گره معاوضه کنند. توکن رندر همچنین شبکه رندر DAO را قدرت می‌بخشد و برای تأمین مالی پیشنهادات توسعه استفاده می‌شود. RNDR در بایننس، کوکوین، کوین‌بیس و سایر مبادلات متمرکز لیست شده است. جفت‌های معاملاتی فعال برای توکن رندر را ببینید.

کلام پایانی

سولانا یک نیرو در فضای بلاکچین قراردادهای هوشمند است و به طور نمایی در حال رشد است. رشد اخیر در داده‌های استفاده، شهادتی از شناخت سرمایه‌گذاران از کاربردها و مزایایی است که شبکه دارد. توکن سولانا به دنبال کشف قیمت چشمگیر، به رتبه‌های برتر ۵ صعود کرده است. پروژه‌ها در اکوسیستم آن امیدوارند با توجه به محبوبیت پروژه رشد کنند در حالی که راه‌حل‌های خود را در شبکه که ادعا می‌کند پهنای باند رقابتی را ارائه می‌دهد، مستقر می‌کنند.

در این مقاله، به چند پروژه در اکوسیستم سولانا پرداختیم. این پروژه‌ها امیدوارند با ارائه محصولات با کیفیت به کاربران، جذابیت شبکه سولانا را تقویت کنند. توجه داشته باشید که این لیست، جامع پروژه‌ها در شبکه سولانا نیست و نمایشی سلسله مراتبی ندارد. این مقاله تنها به پروژه‌ها در اکوسیستم سولانا می‌پردازد و نه مشاوره مالی یا تأیید برای سرمایه‌گذاری کاربران در این پروژه‌ها است. همیشه پیش از اتصال کیف پول خود به هر پروتکلی، تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: Coingecko

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.