آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی تبدیل

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی تبدیل

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی تبدیل، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم صرافی تبدیل تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

در توکن باز صفحه‌ای به بررسی صرافی تبدیل اختصاص داده شده است پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل از این صرافی از صفحه زیر دیدن کنید:

اگر هنوز در صرافی تبدیل ثبت نام نکرده‌اید، با استفاده از لینک زیر وارد سایت این صرافی شوید:

همچنین در مقاله زیر می‌توانید آموزش ثبت نام در این صرافی را مطالعه کنید:

برای شروع در صرافی آنلاین تبدیل ثبت نام کنید و به احراز هویت بپردازید؛ می توانید از آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی تبدیل که برای شما قرار دادیم استفاده کنید. در مقاله پیش در خصوص آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی تبدیل به طور جامع بحث کردیم.

در این مقاله با آموزش خرید و فروش در صرافی آنلاین تبدیل همراه شما هستیم.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی تبدیل لازم است ابتدا کیف پول خود را شارژ کنید. در ادامه نحوه شارژ حساب در صرافی تبدیل را آموزش می‌دهیم.

کیف پول و شارژ حساب در صرافی تبدیل

پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی و تایید اطلاعات توسط پشتیبانی، امکان خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز ها برای شما فعال می‌شود. برای شروع باید با کیف پول خود در صرافی تبدیل آشنا شوید؛ در بالای صفحه گزینه کیف پول ارزدیجیتال را انتخاب کنید و وارد بخش کیف پول شوید.

همان طور که مشاهده می‌کنید ارز های بسیار زیادی در اختیار شما قرار برای شارژ کردن حساب کاربری و شروع معامله، وب سایت تبدیل کیف پول اختصاصی در اختیار شما قرار داده تا امنیت شما تضمین شود. می‌توانید از کیف پول خود برای نگهداری ارز‌ها هم استفاده کنید و لازم نیست به اجبار ارز خود را از کیف پول خودتان خارج کنید.

در حساب ریالی تنها قادر خواهید بود تا با کارت هایی که در زمان احراز هویت به ثبت رسانده‌اید حساب خود را شارژ کنید یا درآمد ریالی حاصل از خرید فروش خود را برداشت کنید، در غیر این صورت عملیات شارژ حساب یا برداشت درآمد صورت نمی‌گیرد.

برای شارژ کردن حساب خود، در مقابل ارز مورد نظر گزینه واریز را انتخاب کنید تا آدرس کیف پول به شما نمایش داده شود، با ارسال مقدار مورد نظر ارز به آدرس مشخص شده حساب کاربری شما شارژ می‌شود. شارژ حساب ریالی از طریق درگاه بانکی صورت می‌گیرد.

برای برداشت و انتقال موجودی از کیف پول خود در صرافی به کیف پول های دیگر از گزینه برداشت استفاده کنید و آدرس کیف پول خود را با دقت وارد کنید تا مقدار ارز به کیف پول شما واریز شود.

tabdeal-tokenbaz

آموزش خرید و فروش در صرافی تبدیل

صرافی‌های آنلاین چند سالی است که با رشد بازار ارزهای دیجیتال در بر سر زبان‌ها افتاده‌اند. در ایران نیز صرافی‌های بسیاری فعالیت خود را شروع کرده‌اند. صرافی تبدیل یکی از این صرافی‌ها است که در مدتی کوتاه جایگاه خود را میان دیگر صرافی‌ها تثبیت کرده است.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل بستری را فراهم کرده است تا کاربران ایرانی بتوانند با ثبت‌نام و احراز هویت به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی بیاورند. صرافی تبدیل به‌دنبال این است که کاربران ایرانی در محیطی امن با خیالی آسوده به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

این صرافی بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی‌های ایرانی پشتیبانی می‌کند و ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

صرافی تبدیل بیش از ۱۰۰ بازار معاملاتی تتری و ۲۰ بازار معاملاتی تومانی دارد. خرید و فروش بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال مختلف در این صرافی امکان‌پذیر است. صرافی تبدیل حداقل اختلاف قیمتی با بازار جهانی را دارا است و کارمزدی رقابتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله با آموزش گام‌به‌گام مراحل واریز وجه، خرید ارز دیجیتال، فروش ارز دیجیتال و برداشت وجه خود به روش‌های مختلف با شما هستیم. با ما همراه باشید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز

گام اول: واریز وجه

ابتدا وارد سایت صرافی تبدیل به نشانی tabdeal.org شوید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز صرافی تبدیل- گام اول

سپس گزینه کیف پول را در منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز

در صفحه جدید گزینه «واریز» در قسمت دارایی تومانی را انتخاب کنید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز صرافی تبدیل- گام ۳

مبلغ درخواستی را در قسمت مشخص‌شده وارد کنید. به این نکته توجه داشتهباشید که حداقل مبلغ واریزی ۱۵۰ هزار تومان است. قبل از انتخاب گزینه واریز نیز جهت پیشگیری از هرگونه اختلال از خاموش بودن فیلترشکن خود اطمینان حاصل نمایید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز تبدیل گام ۴

پس از انتخاب گزینه واریز به صفحه درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شوید. صرافی تبدیل از درگاه شاپرک برای واریز وجه استفاده می‌کند. دقت کنید که آدرس صفحه درگاه بانکی sep.shaparak.ir باشد. این موضوع امنیت پرداخت‌های شما را بالا می‌برد.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز تبدیل گام ۵

در صفحه درگاه بانکی اطلاعات حساب بانکی خود را با دقت وارد نمایید و با استفاده از رمز پویا پرداخت را انجام دهید. پس از پرداخت به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که باید چند ثانیه در آن منتظر بمانید تا به صفحه صرافی بازگردید.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز تبدیل گام ۶

در مرحله آخر پیغامی در صفحه با عنوان «پرداخت شما موفقیت‌آمیز بود» دریافت می‌کنید. در این لحظه شما مطمئن خواهید شد که پرداخت شما به‌درستی انجام شده است.

آموزش خرید و فروش و واریز و برداشت ارز تبدیل گام ۷

گام دوم: خرید ارز دیجیتال

پس از واریز وجه در صرافی تبدیل شما قادر خواهید بود تا ارز دیجیتال خود را خریداری کنید. برای خرید ارز دیجیتال سه راه وجود دارد. این سه راه را بهترتیب برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

خرید آسان

ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید. در پنل کاربری ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید. روی گزینه «معامله» کلیک کنید. در منوی بازشده گزینه «خرید آسان» را انتخاب نمایید.

خرید و فروش ارز دیجیتال از تبدیل- خرید آسان

در صفحه خرید آسان می‌توانید موجودی تومانی یا هر ارز دیجیتال دیگر خود را به ارز دیجیتال دلخواه خود تبدیل کنید. خرید آسان حداقل و حداکثر مشخصی برای خرید هر ارز دیجیتال دارد. برای مثال در تبدیل موجودی تومانی به ارز دیجیتال بیتکوین حداقل مبلغ قابل‌خرید ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است. در صورت عدم رعایت این سقف‌ و کف، با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

خرید آسان صرافی تبدیل

قابلیت خرید آسان صرافی تبدیل این امکان را نیز فراهم می‌کند تا ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل نمایید. در این بخش نیز قانون سقف حداقل و حداکثری وجود دارد. کارمزد خرید شما نیز در این صفحه‌نمایش داده می‌شود.

خرید آسان از صرافی تبدیل

بازار تومانی

تبدیل بیش از ۲۰ بازار تومانی مختلف برای ارزهای دیجیتال دارد؛ بنابراین تمامی ارزهای دیجیتال تبدیل دارای بازار تومانی نیستند. در پنل کاربری خود ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که بازار تومانی داشته باشد. این موضوع با کلیک روی گزینه «معامله» مشخص می‌شود.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی تبدیل

صفحه بازار تومانی صرافی تبدیل امکانات جذابی دارد. نمودار تغییرات قیمتی با امکان انتخاب تایم فریم‌های مختلف در این صفحه در دسترس است. قسمت‌های دیگر به معاملات اخیر، فروشندگان و خریداران اختصاص دارد.

در قسمت خرید ارز دیجیتال می‌توانید قیمت پیشنهادی خود و مقدار ارز دیجیتال را وارد کنید و ارز دیجیتال خود را خریداری کنید. برای مثال در تصویر زیر خرید بیتکوین آمده است. در این بخش نیز سقف حداقل و حداکثری وجود دارد. قیمت پیشنهادی و تعداد بیتکوین را وارد کنید. در پایین قسمت «مبلغ کل سفارش» مبلغ کارمزد نوشته شدهاست که از بیتکوین خریداری‌شده کسر می‌شود.

بازار تتری صرافی تبدیل

بازار تتری

صرافی تبدیل یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ایرانی از نظر تنوع ارزهای دیجیتال است. این صرافی بیش از ۲۰۰ بازار معاملاتی تتری دارد. ورود به بازار تتری مستلزم این است که ابتدا در بازار تومانی ارز دیجیتال تتر موجودی تومانی خود را به تتر تبدیل کنید. سپس از قسمت «معامله» ارز دیجیتال مدنظر خود بازار تتری را انتخاب کنید.

بازار معاملات تتری صرافی تبدیل ساختار مشابهی با بازار معاملاتی تومانی دارد. تنها تفاوت این است قیمت‌ها با تتر نمایش داده می‌شوند. فرآیند خرید نیز به ترتیبی است که در بالا توضیح داده شد.

آموزش انواع سفارش و اوردرها در صرافی

در صرافی تبدیل کاربران قادر هستند تا سفارش‌ها خود را به دو صورت «تعیین قیمت» و «آنی» انجام دهند. در ادامه با این دو سفارش آشنا خواهید شد.

سفارش با تعیین قیمت

در قسمت خرید ارز دیجیتال دو گزینه وجود دارد که یکی از آن‌ها سفارش با تعیین قیمت است. در این روش قیمت پیشنهادی خود را در قسمت مربوطه وارد می‌کنید. قیمت پیشنهادی می‌تواند کم‌تر از سفارش‌ها آنلاین صرافی باشد. مقدار موردنیاز از ارز دیجیتال را نیز تعیین می‌کنید. سپس بر روی گزینه «خرید» کلیک می‌کنید.

قابلیت دیگری در این صفحه وجود دارد که بر اساس درصد مشخص‌شده است. این درصدها کمک می‌کنند تا هر از مقدار از موجودی خود را می‌خواهید به ارز دیجیتال تبدیل کنید. با این روش دیگر درگیر محاسبات پیچیده ریاضی برای تعیین مقدار ارز دیجیتال نمی‌شوید.

سفارش آنی

سفارش آنی نوع دیگری از سفارش گذاری در صرافی تبدیل است. در این نوع سفارش خرید شما در لحظه انجام‌می‌شود. سفارش با کم‌ترین قیمت پیشنهادی فروشندگان تطبیق پیدا می‌کند و خرید با موفقیت انجام می‌پذیرد.

در قسمت بازار معاملاتی ارز دیجیتال صرافی تبدیل، قبل از خرید نوع سفارش را به سفارش آنی تغییر دهید. در این نوع سفارش دیگر نیازی به تعیین قیمت پیشنهادی نیست. ابتدا باید مقدار ارز دیجیتال مدنظر را مشخص کنید. سپس سیستم کم‌ترین قیمت پیشنهادی را با مقدار ارز دیجیتال درخواستی تطبیق می‌دهد. دقت کنید که باید موجودی کافی داشته‌باشید، در غیر این صورت با پیغام «موجودی خود را افزایش دهید» مواجه می‌شوید.

اگر می‌خواهید کل یا بخشی از موجودی شما بابت خرید ارز دیجیتال صرف شود، در نوار پایین صفحه درصدهای‌ی وجود دارد که مختص به این موضوع است. انتخاب هر درصد نشانگر آن است که چه مقدار از موجودی حساب شما صرف خرید ارز دیجیتال شود. در این روش دیگر نیازی به تعیین مقدار ارز دیجیتال نیست و سیستم این مقدار را به‌صورت خودکار تعیین می‌کند.

لغو سفارشات ثبت شده

شما قادر خواهید بود تا با مراجعه به قسمت پروفایل حساب کاربری و انتخاب گزینه تاریخچه معاملات، معاملات تکمیل شده خود را مشاهده کنید. اگر قصد لغو سفارش خرید یا فروش خود را دارید حالا به هر دلیلی به قسمت سفارشات من مراجعه کنید و پس از انتخاب سفارش مورد نظر آن را لغو کنید.

هیچوقت با این تفکر که به راحتی کسب سود کنید و عجولانه تصمیم گیری نکنید؛ یکی از مهم ترین نکات در بستر ارزهای دیجیتال معامله آگاهانه و داشتن علم مورد نیاز برای این بازار می باشد. در این بازار نباید به هیچ عنوان بدون آگاهی وارد معامله شوید و ابتدا سعی کنید آموزش های لازم را دریافت کنید و سپس وارد بازار شوید. استفاده از صرافی های معتبر، معاملات شما را ایمن می کند و امکان هرگونه کلاهبرداری را از شما دور می کند.

کارمزد ترید و لینک به صفحه کارمزدها

صرافی تبدیل مکانی امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. این صرافی در تلاش است تا کارمزدهای رقابتی را برای معاملات ارزهای دیجیتال تعیین کند. کارمزدهای پلکانی و ایجاد سطوح کارمزدی مختلف از ویژگی‌های جذاب صرافی تبدیل به‌شمار می‌رود.

کارمزد معاملات در صرافی تبدیل پس از معامله از ارز دیجیتال خریداری‌شده کسر می‌شود. برای مثال، اگر در بازار تومانی بیتکوین خریداری کنید، کارمزد معامله از بیتکوین کسر می‌شود یا اگر بیتکوین را در بازار تومانی بفروشید، کارمزد معامله از تومان پرداخت می‌شود.

کارمزد به‌صورت درصدی از کل مبلغ معامله در نظر گرفته‌می‌شود. این کارمزد قبل از انجام خرید یا فروش به کاربران نمایش داده‌می‌شود. سطوح کارمزدی نیز در قسمت داشبورد قابل‌نمایش است. درنهایت پس از انجام معامله کارمزد پرداختی و جزئیات معامله را می‌توانید در قسمت سفارش‌ها ببینید.

کارمزد بازارها

در بازارهای تومانی و تتری صرافی تبدیل کارمزد معاملات برحسب حجم معاملات ۳۰ روزه کاربران به‌صورت پله‌ای محاسبه می‌شود. کارمزد معاملات در بازارهای تومانی بین ۰.۳۵ تا ۰.۰۳ درصد متغیر است. سطوح مختلف کارمزدی بازارهای صرافی تبدیل به تفکیک در قسمت کارمزدها قابل مشاهده‌است.

کارمزد خرید آسان

کارمزد بخش خرید آسان صرافی تبدیل نیز یکی دیگر از کارمزدهای متغیر سایت است. در بخش خرید آسان با سه نوع مختلف از کارمزد روبه‌رو هستیم. در تبادل ارز دیجیتال با تومان کارمزد معامله ۰.۲۵ درصد است. در سمت دیگر معامله ارز دیجیتال با تتر مشمول کارمزد ۰.۲ درصدی می‌شود. تبادل ارز دیجیتال با ارز دیجیتال بالاترین کارمزد این بخش را شامل می‌شود که ۰.۳ درصد است.

کارمزد واریز و برداشت ارز دیجیتال

صرافی تبدیل این امکان را فراهم کرده است تا از کیف پول‌های دیگر به کیف پول صرافی ارز دیجیتال یا از کیف پول صرافی به دیگر کیف پول‌ها ارز دیجیتال واریز کنید. در کارمزد این واریز و برداشت‌ها صرافی تبدیل هیچ‌گونه نقشی ندارد. کارمزد معاملات بر اساس شبکه انتخابی تعیین می‌شوند. کارمزد واریز و برداشت ارزهای دیجیتال مختلف را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

کارمزد واریز تومانی

در صرافی تبدیل هیچ‌گونه کارمزدی بابت واریز وجه از کاربران دریافت نمی‌شود. تنها امکان دارد که پرداخت یار کارمزد واریز دریافت کند.

کارمزد برداشت تومانی

کارمزدهای برداشت تومانی در صرافی تبدیل بر اساس هزینه‌های بانکی محاسبه می‌شود. درگاه پرداخت بانکی این هزینه‌ها را دریافت می‌کند و صرافی تبدیل در این بخش نیز کارمزدی بابت پرداخت وجه به کاربران دریافت نمی‌کند.

مبالغ برداشتی کم‌تر از ۴۵۰ هزار تومان شامل ۱ درصد کارمزد می‌شوند. بین ۴۵۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان ۴۵۰۰ تومان کارمزد دریافت می‌شود و مبالغ بیش از ۵۰ میلیون شامل کارمزدی معادل ۴۵۰۰ تومان به‌ازای هر ۵۰ میلیون می‌شود.

بخش سؤالات پرتکرار

ارز دیجیتال چگونه خریداری می‌شود؟

ابتدا باید در سایت صرافی تبدیل ثبت‌نام کنید. پس از تکمیل فرآیند احراز هویت، از درگاه پرداخت بانکی می‌توانید حساب صرافی خود را شارژ کنید. سپس در قسمت بازارهای تومانی ارز دیجیتال مدنظر خود سفارش خرید و فروش بگذارید و ارز دیجیتال را خریداری کنید. جهت آموزش‌های بیشتر راهنمای تبدیل در اختیار شما قرار دارد.

ارز دیجیتال چگونه به فروش می‌رسد؟

فرآیند فروش ارز دیجیتال به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌پذیرد. برای فروش ارز دیجیتال می‌توانید از سه روش بازار تومانی، بازار تتری و خرید آسان استفاده‌کنید. در قسمت خرید آسان می‌توانید ارز دیجیتال خود را به تتر، تومان یا ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید.

واریز و برداشت از و به کیف پول شامل چه هزینه‌هایی می‌شود؟

صرافی تبدیل به کاربران خود کیف پول اختصاصی و مطمئن می‌دهد تا از بابت امنیت دارایی‌های خود مطمئن باشند. کیف پول تبدیل امکان معامله، واریز، برداشت و انتقال ارز دیجیتال به سایر کیف پول‌ها را دارد. صرافی تبدیل بابت واریز یا برداشت تومانی به این کیف پول هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. کارمزد برداشت ارز دیجیتال از تبدیل نیز توسط شبکه‌های بلاکچینی تعیین و دریافت می‌شود.

آیا تمامی ارزهای دیجیتال در صرافی تبدیل بازار تومانی دارند؟

صرافی تبدیل بیش از ۲۰ بازار تومانی دارد. در این بازارها کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال مدنظر خود را با موجودی تومانی خود خریداری کنند، اما تمامی ارزهای دیجیتال صرافی تبدیل بازار تومانی ندارند. بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال مختلف در بخش خرید آسان صرافی تبدیل معامله می‌شود که حدود نیمی از آن‌ها بازار تتری دارند.

حداقل و حداکثر میزان برداشت در صرافی تبدیل چه قدر است؟

واریزهای تومانی باید حداقل ۱۵۰ هزار تومان باشند. سقف حداکثری واریزهای تومانی نیز با توجه به محدودیت‌های بانک مرکزی روزانه ۲۵ میلیون تومان است. استفاده از واریز شناسه‌دار این سقف را افزایش می‌دهد. حداقل میزان برداشت تومانی نیز ۵۰ هزار تومان است و سقفی ندارد.

صرافی تبدیل چه محدودیت‌هایی در واریز و برداشت وجه دارد؟

صرافی تبدیل به کاربران اجازه می‌دهد تا ۵ بار در یک روز درخواست برداشت داشته‌باشند. هر کاربر تنها می‌تواند ۱۰ هزار تتر در روز برداشت کند. شبکه TRC-20 برای برداشت تتر از کیف پول صرافی تبدیل تا ۵ هزار تتر در روز را کفاف می‌دهد. کاربران می‌توانند ارز دیجیتال ترون را تا سقف حداکثر ۵۰ هزار ترون در روز برداشت کنند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.