تحلیل تکنیکال امروز BTC , ETH , XRP , DOT , DOGE , LUNA , UNI ، تاریخ 13 مهر 1400؛

bit0 Copy

تحلیل ارز دیجیتال : گاو های بیت کوین بر روی چشم انداز 50000 دلاری تمرکز کرده اند و همین فشار دوباره سبب می شود که قیمت آلت کوین های بزرگ و کوچک افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال امروز BTC , ETH , XRP , DOT , DOGE , LUNA , UNI ، تاریخ 13 مهر 1400؛

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال
تحلیل ارز دیجیتال

بیت کوین در نزدیکی قیمت 50000 دلاری با چالش رد شدن روبرو است و این نشان دهنده این موضوع است که خرس ها هیچ تصمیمی برای خالی کردن میدان بدون مبارزه را ندارند.

اغلب تحلیلگران این گونه پیش بینی می کنند که بیت کوین در سه ماهه آخر سال رشد خواهد کرد .و سازنده مدل جریان سهام در پلن دوم اعتقاد دارد که در بدترین حالت و سناریوی احتمالی، بیت کوین در ماه اکتبر روبرو، 63000 دلار و در ماه نوامبر آینده 98000 دلار خواهد بود.

پلن دوم در طرح گاوی و صعودی تنها نخواهد بود. TechDev، به عنوان تفسیرگر شبکه اجتماعی توییتر، با استفاده از فاکتور شاخص نسبی قدرت (RSI) در یک دوره چهار ساله، این گونه توصیه می کند که در نیمه دوم سال 2021، گاوها استارت کار خود را می زنند. تریدر این گونه پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین تا محدوده 200 هزار دلار رشد خواهد کرد.

تحلیل دسته جمعی ارز های دیجیتال
تحلیل ارز دیجیتال

پیش بینی مبتنی بر سوابق تاریخی

این در حالی است که پیش بینی های مبتنی بر سوابق تاریخی این گونه نشان می دهد که در سه ماه اخیر افزایش قیمتی خواهیم داشت و احتمالا این افزایش قیمت به صورت خطی نیز نخواهد بود.

طبق گفته های سام استیووال، طراح استراتژیک اصلی شرکت سرمایه گذاری CFRA، نوسانات بازار سهام آمریکا، در ماه اکتبر آینده 36 درصد از متوسط 11 ماه قبلی آن بالاتر خواهد بود. با توجه به همبستگی بالای بیت کوین با S&P500، احتمالا تریدرها در ماه اکتبر روی غلتک باشند و روزهای خوبی سپری کنند. 

این سوال مطرح است که آیا بیت کوین توانایی دنبال کردن تقدم تاریخی خود را خواهد داشت و صعودی خواهد بود؟ و آیا آلت کوین ها به این مهمانی می پیوندند؟ اجازه دهید که چارت های 10 رمز ارز برتر را مورد مطالعه قرار دهیم تا به این سوال پاسخ داده شود.

BTC/USDT

گاوهای معامله گر در بازار سرمایه، بیت کوین را در سوم اکتبر امسال به سطحی بالاتر از 48843.20 رساندند. اما سایه بلند بر رویکندل در آن روز این موضوع را نشان می دهد که خرس های بازار به سختی از موقعیت دفاع کرده اند. قیمت مورد نظر در طی دو روز بعد از آن، بین متوسط متحرک ساده پنجاه روزه (SMA) مابین 46667 و 48843.20 در حرکت بوده و مورد قرار گرفته است.

تحلیل btc
تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

در صورتی که گاوها، قیمت را به بالاتر از میزان مقاومت سطح بالا پیش برده و در آن سطح حفظ کنند، جفت ارز BTC/USDT قادر به افزایش شتاب خود بوده و به 50000 دلار و بعدها شاید به 52920 خواهد رسید.

میانگین متحرک نمایی (EMA) در دوره بیست روزه، به قیمت 45478 افزایش یافته است و فاکتور RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان دهنده کمترین میزان مقاومت در حرکت صعودی آن می باشد.

دقیقا به صورت عکس این موضوع، در صورتی که خرس ها، قیمت مورد نظر در SMA50 را کاهش دهند، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود کاهش یابد.

بیرون رفتن از این حمایت یک رویکرد مثبت محسوب می شود و به دنبال آن، گاوها در تلاش برای رفع مانع سربار و سطح بالای آن خواهند بود. این مزیت برای خرس ها رخ می دهد که قیمت مورد نظر بشکند و در زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه برسد. بعد از این موضوع، جفت ارز مذکور به SMA صد روزه خود خواهد رسید.

ETH/USDT

گاوهای بازار در تاریخ اول اکتبر، اتریوم را به بالاتر از خط روند نزولی و میانگین متحرک بردند، اما خرس ها، هنوز به یک گوشه پرتاب نشده و حضور دارند. آنها در تلاش هستند که قیمت روند صعودی را در نزدیکی قیمت 3500 دلار متوقف کنند و آن را به SMA پنجاه روزه و قیمت 3297  بکشانند.

تحلیل eth
تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

در صورتی که خرس ها موفق به انجام این عملیات شوند، جفت ارز ETH/USDT به میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود یعنی قیمت 3194 دلار کاهش خواهد یافت.

همین موضوع در پی یک حمایت مهم برای گاوها است چن در صورتی که در زیر این قیمت شکستی رخ دهد، قطعا فروش بیشتری را به دنبال خود خواهد داشت.

از لحاظ روانی حتی می توان احتمال داد که این جفت ارز تا 3000 دلار نیز پایین ار آمده و سپس در SMA صد روزه به قیمت 2841 نیز برسد.

همچنین در ادامه، در صورتی که قیمت مورد نظر از میانگین متحرک برگشت کند، گاوها تلاش مجددی را برای رساندن قیمت آن به 3500 خواهند کرد. و اگر قیمت در بالاتر از این قیمت تثبیت شود، می تواند به قیمت 3676.28 و بعد از آن حتی به 4000 دلار نیز برسد.

BNB/USDT

رمز ارز بایننس، در مقابله با مقاومت قدرتمند سربار به قیمت 433 دلار است ولی نشانه مثبت در این قضیه این موضوع است که گاوهای بازار هنوز تسلیم نشده اند. همین عدم تسلیم شدن سبب حفظ موقعیت خریداران شده و پیش بینی یک حرکت صعودی رو به بالا را می کند.

تحلیل bnb
تحلیل ارز دیجیتال بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی بیست روزه “EMA”، در قیمت 395 دلار قرار دارد و RSI نیز در محدوده مثبت خود است. این نشان دهنده برتری مختصر گاوها است. چنانکه گاوها به روند خرید خود در بالای قیمت 433 دلار اصرار داشته باشند و قیمت مورد نظر را حفظ کنند، جفت ارز مذکور شتاب صعودی خود را افزایش داده و به قیمت 518.90 خواهد رسید.

در وضعیت معکوس، زمانی که کاهش قیمت در مورد قیمت فعلی اتفاق بیفتد، احتمال ریزش آن به زیر میانگین متحرک بیست روزه نیز هست. در صورتی که قیم به این سطح برسد، گاوها در پی رساندن ان قیمت به بالای 433 خواهند بود.

اما ماندن قیمت و بسته شدن آن در زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه، آن را برای چند روز آینده در همان محدوده قیمتی حفظ خواهد کرد.

ADA/USDT

گاوهای بازار و خریداران، قیمت کاردانو را در طی دو روز به بالای میانگین متحرک نمایی بیست روزه رساندند ولی موفق به حفظ آن در سطحی بالاتر نشدند. این موضوع حس بدی را القا می کند و نشان می دهد که تریدرها به دنبال دفاع از میانگین متحرک بیست روزه هستند.

تحلیل ada
تحلیل ارز دیجیتال کاردانو

قیمت کاردانو در چهارم اکتبر، از میانگین متحرک بیست روزه خود کاهش یافت و خرس ها در تلاش برای نگه داشتن آن در سطح حمایتی 1.94 هستند. اگر قیمت از این سطح پایین تر برود، احتمالا باید شاهد یک موج فروش تهاجمی باشیم که قیمت را به 1.60 دلار برساند.

و در صورتی که قیمت از سطح فعلی خود بالاتر برود و از محدوده حمایتی 1.94 دلار خارج شود، و همچنین موفق به رشدی بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه شود، انرژی منفی موجود در بازار از بین خواهد رفت و جفت ارز مورد نظر به SMA پنجاه روزه خود یعنی قیمت 2.46 می رسد و در این صورت مجددا خرس ها به دنبال مقاومتی سخت خواهند بود. صعود قیمت به بالاتر از این نیز خواهد توانست کاردانو را به 2.97 دلار برساند.

SOL/USDT

در بازیابی رمز ارز سولانا، توانست در تاریخ سوم اکتبر، به سطح 61.8 درصدی فیبوناچی و قیمت 177.80 دلار برسد. این قیمت یک مقاومت بسیار سنگین محسوب می شود و در آن خرس ها به دنبال رساندن قیمت به میانگین متحرک نمایی بیست روزه و قیمت 150 دلار هستند.

تحلیل sol
تحلیل ارز دیجیتال سولانا

در صورتی که قیمت مورد نظر از سطح فعلی و میانگین متحرک نمایی بیست روزه کمتر شود، نشانی از خرید گاوها در بازار خواهد بود. این موضوع احتمال صعود قیمت به بالای 177.80 را خواهد داد و در صورت تحقق آن، جفت ارز مذکور، تا 200 دلار جای رشد دارد و به بالاترین حد خود یعنی قیمت 216 خواهد رسید.

همچنین در ادامه، اگر قیمت مورد نظر از حالت فعلی خود کمتر شده و به پایین تر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود برسد، نشان از حفظ موقعیت توسط تریدرها می باشد.

این جفت ارز احتمال ریزش به SMA پنجاه روزه و قیمت 129 دلاری را نیز دارند که در ادامه تا 116 دلار نیز ادامه خواهد داشت.

XRP/USDT

رمز ارز ریپل در اول اکتبر امسال، به بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود دست یافت و در ادامه گاوها تلاش کردند که قیمت آن را به بالاتر از 1.07 در سوم اکتبر نیز برسانند. اگرچه، سایه بلند کندل در آن روز نشان می دهد که خرس ها به شدت در حال دفاع از موقعیت خود در SMA پنجاه روزه و قیمت 1.10 دلار هستند.

تحلیل xrp
تحلیل ارز دیجیتال ریپل

قیمت ریپل اکنون در محدوده قیمتی میانگین متحرک نمایی بیست روزه و SMA پنجاه روزه در حال نوسان است. هر دو میانگین مورد نظر مسطح بوده و RSI نیز نزدیک به نقطه میانی خود است و این موضوع نشان از وجود یک تعادل در فاکتورهای عرضه و تقاضا می باشد.

اگر قیمت ریپل رشد کرده و به بالاتر از SMA پنجاه روزه صعود کند، این موضوع به نفع خریداران خواهد بود و در ادامه حرکت خود را به سمت مقاومت 1.41 دلار آغاز خواهد کرد.

در حالت عکس آن، در صورتی که موفق به رشد به بالاتر از آن نشود، به زیر SMA صد روزه و قیمت 0.90 دلار خواهد رفت. این یک نشانه بر سلطه خرس ها در بازار ریپل است.

DOT/USDT

رمز ارز پولکادات (DOT)، در اول اکتبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه و خط روند نزولی خود رسید و اولین نشانه ها از پایان سلطه خرس را ارائه داد.

گاوهای بازار تلاش بسیاری را در دوم اکتبر برای بالابردن قیمت به بالاتر از الگوی شانه راست کردند، اما سایه بلند روی کندل نشان داد که در سطوح بالای قیمتی نیز فروش وجود داشته است.

تحلیل dot
تحلیل ارز دیجیتال پولکادات

در سوم اکتبر، الگوی کندل دوجی تشکیل شد و یک نشانه از عدم تعیین یک رویه ثابت و بلاتکلیفی برای گاوها و خرس ها بود. این بلاتکلیفی در چهارم اکتبر تبدیل به یک روند نزولی شد و خرس ها تلاش را برای بردن آن به زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه کردند.

اگر آنها در این مسیر موفق شوند، یه نگرش منفی در بازار مسلط خواهد شد و صف های فروش تشکیل خواهد شد و جفت ارز موردنظر، خط گردن الگوی H&S را تحریک خواهد کرد.

در صورتی که این اتفاق به حالت برعکس باشد، گاوها مجددا در تلاش برای بردن قیمت به بالای شانه راست خواهند بود و مقاومت سخت 38.77 دلاری را تست خواهند کرد.

DOGE/USDT

دوج کوین در اول اکتبر امسال، در میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود به قیمت 0.22 دلار، برگشتی را رقم زد ولی گاوهای این بازار موفق به حفظ قیمت و بالاتر بردن آن نشدند. این موضوع یک نشانه از نگرش و احساس منفی در بازار است و اینکه خرس ها در حال فروش هستند.

تحلیل doge
تحلیل ارز دیجیتال دوج کوین

الگوی کندل دوجی پا-دراز در چهارم اکتبر حکایت از خرید گاوها در محدوده حمایتی 0.21 دلار است و این در حالی است که خرس ها در نزدیکی SMA صد روزه و قیمت 0.24 دلار می فروشند. در صورتی که بلاتکلیفی بازار از بین برود، جفت ارز دوج به قیمت 0.19 دلار و پایین تر از آن 0.15 نیز کاهش خواهد یافت.

در حالت برعکس این، اگر گاوهای بازار قیمت مورد نظر را بالاتر از SMA صد روزه برده و در آن حفظ کنند، می تواند به خط روند نزولی رسیده و در مقابل آن به عنوان یک مقاومت قوی عمل خواهد کرد. رشد به بالای این سطح اولین نشانه از اتمام روند اصلاحی جفت ارز خواهد بود. 

LUNA/USDT

سایه بلند کندل در سوم اکتبر این جفت ارز، نشان می دهد که خرس های بازار سعی در دفاع از سطح قیمتی 45.01 دلاری دارند و در این کار موفق نبوده اند. یک خرید تهاجمی در چهارم اکتبر توسط گاوهای بازار، توکن لونا را به بالاترین سطح تاریخی خود رسانده است.

تحلیل luna
تحلیل ارز دیجیتال لونا

اگر قیمت توسط گاوها به بالاتر از 45.01 رسیده و در آن باقی بماند، آغاز روند صعودی جدیدی را نشان می دهد. رشد میانگین متحرک و شاخص RSI، در یک محدوده مثبت نشان از تسلط گاوها بر بازار است. جفت ارز مورد نظر قابلیت دسترسی به قیمت 50 دلار را نیز دارد و این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که موانع احساسی و روانی حاکم بر بازار از بین رفته باشد و حتی بعد از این می تواند به 65 دلار نیز برسد.

در حالت عکس، اگر نتواند قیمت فعلی را حفظ کرده و به بالاتر از آن برسد، خرس ها قیمت را به میانگین متحرک نمایی بیست روزه و 37.45 خواهند رساند.

در صورتی که این خروج، قدرتمند باشد، یعنی نگرش منفی بازار هنوز حاکم است و خرس ها به دنبال غرق کردن جفت ارز و رساندن آن به SMA پنجاه روزه و قیمت 33.56 دلار هستند.

UNI/USDT

رمز ارز یونی سواپ (UNI) در دوم اکتبر به قیمتی بالاتر از SMA پنجاه روزه خود و 25.46 دلار رسید، اما وجود یک سایه بلند بر روی کندل حکایت از این دارد که خرس های بازار در سطوح بالای قیمتی نیز نیت فروش دارند. این آلت کوین در سوم اکتبر یک الگوی شمعدانی ساخت و مجددا نشانه ای از بلاتکلیفی را به بازار تزریق کرد.

تحلیل uni
تحلیل ارز دیجیتال یونی سواپ

این بلاتکلیفی در روز بعد به سمت یک روند نزولی سوق پیدا کرد و خرس ها قیمت را به میانگین متحرک نمایی بیست روزه و 24.02 دلار در چهارم اکتبر رساندند.

بعد مثبت این قضیه این است که گاوها با شیب بسیار مثبت و به صورت تهاجمی در خال خرید هستند و این از سایه بلند زیرین کندل نیز مشخص است.

اگر که قیمت به بالای 25 دلار دست پیدا کند، گاوهای بازار مجددا تلاش خواهند کرد که این جفت ارز را به بالای 27.62 دلار برسانند. در سطوح بالاتر از این نیز حتی می توانند مقاومت 31.41 دلاری را به چالش بکشانند. در حالت دیگر، زمانی که قیمت به زیر میانگین متحرک برسد، تا 22 دلار نیز قابلیت کاهش دارد. این حمایت مهمی برای گاوها محسوب می شود چون در صورت از بین رفتن این حمایت احتمال رسیدن به 18 دلار نیز هست.

باید بدانیم که دیدگاه‌ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وب سایت کوین تلگراف بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در قبال تحلیل ارائه شده ندارد.

به یاد داشته باشید که هر معامله ای با ریسک و خطر همراه بوده و باید در حین تصمیم گیری به صورت کامل نسبت به جوانب موضوع تسلط پیدا کرده و تحقیق کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.