تحلیل تکنیکال BTC – ETH – BNB – ADA – SOL – XRP – DOT – SHIB – DOGE – LUNA امروز 11 آبان 1400

kar0 1

تحلیل تکنیکال ترکیبی: بیت کوین و اتریوم در بالاترین مقدار ماهانه خود قرار داشته و کندل ماهانه نیز در همان محدوده بسته شد که نشان از روند قوی در این ارزهای دیجیتال می باشد. تمرکز در حال حاضر برای ماه نوامبر می باشد که تا به اینجای کار یک بازار گاوی برای بیت کوین بوده است.

از سال 2013 تا به امروز، بیت کوین فقط در 2 نوبت آن هم در سال های 2018-2019 در ماه نوامبر با کندل قرمز بسته شده است. یکی از دیگر دلایل رشد بیت کوین در این ماه می تواند اخبار مثبتی باشد که از سوی بازار سهام های ایالات متحده به شکل مداوم پخش می شود.

S&P 500 توانسته است در ماه نوامبر میانگین سود 2 درصدی را تجربه کند که این مقدار تنها در این ماه از سال رخ داده است.

داده ها و اطلاعات منتشر شده از سوی glassnode نشان می دهد که ذخایر بیت کوین در صرافی ها به کمترین مقدار خود در سه سال اخیر رسیده است.

مقدار بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی، از 3.1 میلیون بیت کوین در آوریل 2020 به 2.47 میلیون بیت کوین کاهش یافته است. بنا بر نظر تحلیل گران، در صورت افزایش تقاضا از سوی گاوها، این می تواند یه سکوی پرتاب برای بیت کوین باشد زیرا این امر می تواند شوک عرضه ایجاد کند.

آیا اتر توانایی رشد آلت کوین ها را دارد؟ یا این صندلی در اختیار بیت کوین باقی خواهد ماند؟ بیاید با یکدیگر نمودار 10 رمز ارز برتر را مقایسه کرده و شرایط بازار را بسنجیم.

BTC/USDT

بیت کوین توانست در 31 اکتبر از خط مقاومتی که بخاطر پرچم ایجاد شده بود رد شده و این مقاومت را پشت سر بگذارد. علاوه بر آن گاوها اجازه ندادند قیمت زیر میانگین متحرک EMA 20 روزه باقی بماند. این یک نشانه مثبت از بازار است. چرا که نشان می دهد که هر چقدر قیمت بیت کوین پایین تر می آید، معامله گران بیشتر تمایل به خرید دارند.

تحلیل بیت کوین
تحلیل تکنیکال ترکیبی

شکست و تثبیت مقاومت، تشکیل الگوی پرچم را حتمی می کند. رمز ارز بیت کوین می تواند به بالاترین قیمت خود یعنی 67000 دلار دست پیدا کند. این نقطه به عنوان یک محدوده مقاومتی بسیار قوی عمل می کند که اگر گاوها قادر به شکست آن شوند، می توان رشد تا محدوده $89,476.12 در انتظار داشت.

افزایش میانگین متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت، نشان می دهد که گاوها دست بالا را داشته و قدرت را در دستان خود گرفته اند. اولین علامت ضعف در بازار، وقفه و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. چنین حرکتی می تواند منجر به کاهش قیمت و شکست حمایت شود.

اگر خرس‌ ها بتوانند قیمت را زیر پرچم نگه دارند، روند فروش می‌ تواند افزایش یابد. سپس این رمز ارز می تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (53,115 دلار) کاهش یابد.

ETH/USDT

دم بلند بر روی کندل روزانه در 1 نوامبر نشان می دهد که گاو ها از خرید اتر استقبال می کنند. گاوها از اول اکتبر اجازه نداده اند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4042 دلار) کاهش یابد و این نشان می دهد که احساسات بازار برای اتریوم مثبت باقی خواهد ماند.

تحلیل اتریوم
تحلیل تکنیکال ترکیبی

اگر گاوها بتوانند قیمت اتریوم را به بالای 4460 دلار برسانند، می توانیم انتظار ادامه روند صعودی فعلی را داشته باشیم. جفت ارز ETH/usdt پس از شکست مقاومت مذکور می تواند به سطح مهم روانشناختی 5000 دلار برسد؛ جایی که خرس ها احتمالاً یک چالش سخت را برای گاوها ایجاد می کنند.

اگر اتریوم نتواند مقاومت بیان شده را شکسته و آن را پشت سر بگذارد، خرس ها وارد بازار می شوند و سعی خواهند کرد که قیمت اتریوم را به سمت میانگین متحرک 20 روزه بکشانند. این محدوده، یک محدوده حمایتی حیاتی است که شکست آن می تواند خریداران و گاوها را به سیو سود وادار سازد.

BNB/USDT

خرس‌ ها در طی دو روز گذشته سعی بر این داشتند که بایننس کوین (BNB) را به زیر 518.90 دلار بکشانند اما دم بلند روی کندل این ارز دیجیتال نشان می‌ دهد که گاو ها برنامه‌ های دیگری داشتند. سطوح پایین تر خبر از خرید های قوی که شکل گرفته اند می دهند و گاوها اکنون سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

تحلیل bnb
تحلیل تکنیکال ترکیبی

افزایش میانگین متحرک ساده 20 روزه به 486 دلار و قرار گرفتن RSI درست کمی پایین تر از محدوده اشباع خرید، نشان می دهد که گاوها در حال حکم فرمانی در بازار هستند. اگر گاو ها قیمت را بالاتر از 540.50 دلار حفظ نمایند، جفت BNB/USDT می تواند به سمت تارگت 554 دلار و در قدم بعدی به مقاومت روانی در 600 دلار حرکت کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، قدرت فروشندگان بیشتر می شود. این فرآیند ممکن است تله گاوی ایجاد کرده و گاو ها را به دام بیاندازد و این ارز دیجیتال را به حمایت حیاتی خوددر 392.20 دلار بکشاند.

ADA/USDT

گاو ها توانستند که در چند روز گذشته با موفقیت از حمایت قوی 1.87 دلار دفاع کردند و همچنین در تلاش هستند تا کاردانو را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.07 دلار) برسانند. این نشان دهنده کمبود تقاضا در قیمت های بالاتر است.

ada تحلیل
تحلیل تکنیکال ترکیبی

در حال حاضر خرس‌ ها در تلاش می باشند تا قیمت کاردانو را به زیر منطقه حمایتی بین 1.87 تا 1.80 دلار کاهش دهند؛ اگر این اتفاق بیفتد، جفت رمز ارز ADA/USDT می تواند به 1.58 دلار کاهش پیدا کند. میانگین های متحرک و RSI که در ناحیه منفی قرار دارد، نشان می دهد که خرس ها در حال کنترل بازار هستند.

برخلاف فرض و سناریو بالا، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و بالاتر از میانگین های متحرک قرار بگیرد، نشان دهنده انباشت قوی در 1.87 دلار خواهد بود. این ارز دیجیتال پس از آن می تواند به مقاومت قوی که در 2.47 دلار قرار دارد، صعود کند.

SOL/USDT

ارز دیجیتال سولانا (SOL) در 31 اکتبر از محدوده میانگین متحرک ساده 20 روزه بازگشت، که نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر بود. گاو ها در حال حاضر سعی دارند که قیمت را به بالای منطقه مقاومت یعنی 218.93 دلار برسانند.

تحلیل تکنیکال ترکیبی

اگر گاوها در این رالی موفق شوند، ارز دیجیتال SOL/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر گرفته و به تارگت بالاتر خود یعنی 239.83 دلار برسد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند درها را برای افزایش احتمالی به 265.80 دلار باز کند.

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه به قیمت 185 دلار و وارد شدن RSI به منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت قبل از شکست مقاومت کاهش یابد و به زیر متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت نفی خواهد شد. این می تواند قیمت را تا خط روند پایین بکشد.

XRP/USDT

ریپل (XRP) بین خط روند نزولی و حمایت 1 دلاری گیر کرده است. زیرا خرس‌ ها در روند فعلی بازار قدرت بسیاری داشته و گاو ها با قدرت پایین تری خرید می کنند. گاو ها سعی کردند قیمت را به بالای خط روند نزولی در 31 اکتبر برسانند اما شاخ موجود بر روی کندل نشان می دهد که آنها در همان محدوده سیو سود کرده اند.

تحلیل ریپل
تحلیل تکنیکال ترکیبی

خرس‌ ها از اول نوامبر در حال تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین‌ های متحرک کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز XRP/USDT ممکن است دوباره به حمایت قوی وجود در 1 دلار سقوط کند. این سطح مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا شکستن آن سقوط قیمت را به 0.85 دلار محتمل تر می کند. اگر گاو ها قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند و اصطلاحاً فرآیند breakout صورت بگیرد، این جفت ارز می‌ تواند به مقاومت بالای 1.24 دلار برسد. میانگین متحرک تخت و RSI نزدیک به نقطه میانی، گاوها و خرس ها را سر درگم کرده است.

DOT/USDT

همانطور که از دم بلند کندل در 31 اکتبر مشخص است، ارز دیجیتال پولکادات از متحرک نمایی 20 روزه (41.93 دلار) در 31 برگشته است. این یک سیگنال مثبت است چرا که نشان می دهد که معامله گران در حال خرید و وارد شدن به این ارز دیجیتال هستند.

تحلیل دات
تحلیل تکنیکال ترکیبی

خرید های سنگین در 1 نوامبر قیمت را به بالای مقاومت سنگین در نقطه 46.39 دلار رساند. گاو ها سعی کردند مقاومت بعدی را در قیمت 49.78 دلار شکسته و به اهداف بالاتری دست یابند اما خرس ها حاضر به تسلیم شدن نیستند.

اگر از قیمت در سطحی فعلی حمایت خوبی شود، چشم انداز زیبایی از سرگیری حرکت صعودی به سمت هدف 53.90 دلار صورت می گیرد.

SHIB/USDT

دم بلند موجود در کندل روزانه شیبا اینو نشان می دهد که گاو های هنگام نزول به سطح فیبوناچی 50 درصدی خریدهای سنگینی انجام داده اند.

تحلیل shib
تحلیل تکنیکال ترکیبی

خریداران در حال حاضر سعی می کنند تا قیمت را به بالاترین حد خود در 0.00008854 دلار برسانند. این سطح احتمالاً توجه خرس ها را به خود جلب کرده و منجر به عرضه سنگین و فروش بالا می شود. اگر قیمت نتواند مقاومت موجود را بشکند، ارز دیجیتال شیبا اینو می تواند برای چند روز بین 0.00008854 دلار و 0.00005778 دلار معامله شود.

شکستن این مقاومت و بسته شدن بالای 0.00008854 دلار می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد که ممکن است به سطح فیبوناچی 300 درصدی در مبلغ 0.00010349 دلار برسد.

در مقابل، شکستن از سمت پایین و بسته شدن در زیر 0.00005778 دلار ممکن است قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000048 دلار) کاهش دهد.

DOGE/USDT

دوج کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه یعنی قیمت 0.25 دلار در 31 اکتبر باز گشت، اما گاو ها در تلاش برای حفظ قیمت بالای 0.27 دلار هستند. این روند نشان می دهد که خرس ها همگام با گاو ها پیش رفته و در حال فروش هستند.

تحلیل دوج کوین
تحلیل تکنیکال ترکیبی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش پیدا کردن است و اندیکاتور RSI دقیقا بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است. اگر قیمت بالای 0.27 دلار باقی بماند، ممکن است دوج کوین تا 0.30 دلار و بعداً تا 0.35 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند، این دیدگاه مثبت در مورد دوج کوین در کوتاه‌ مدت باطل خواهد شد. در صورت وقوع چنین شرایطی این ارز دیجیتال می تواند به SMA 50 روزه کاهش یابد. اگر این حمایت نیز از دست برود، حرکت نزولی می تواند تا 0.19 دلار افزایش یابد.

LUNA/USDT

توکن پروتکل تترا که لونا نام دارد بین خط مقاومتی و میانگین متحرک معامله می شود که یک سیگنال مثبت از بازار است. این نشان می دهد که معامله گران در هنگام کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال خرید هستند.

تحلیل تکنیکال لونا
تحلیل تکنیکال ترکیبی

خریداران باید قیمت را زا بالای مثلث و مقاومت موجود در آن بشکنند تا احتمال شروع روند صعودی لونا محتمل شود. ارز دیجیتال لونا در اولین مرحله می تواند تا قیمت 49.54 دلار افزایش یابد و در صورت عبور از این مانع، روند صعودی ممکن است تا محدوده 62.59 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این ارز دیجیتال می‌ تواند به SMA 50 روزه (38.89 دلار) و بعدا به خط حمایت تشکیل شده در پایین مثلث موجود ریزش کند.

شکستن و بسته شدن زیر این حمایت نشان می دهد که خرس ها بر گاو ها غلبه کرده و پیروز بازار اند. ممکن است این جفت به 33 دلار و بعد از آن به 22.40 دلار نیز کاهش یابد.

دیدگاه‌ ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت cointelegraph بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در برابر تحلیل ارائه شده ندارد. اگر قصد خرید دوج کوین یا میم کوین دیگر مانند شیبا را دارید حتما قبل از خرید خود مدیریت سرمایه را رعایت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.