تحلیل تکنیکال امروز اتریوم 26 آذر1400؛ پیش بینی قیمت اتریوم برای سال 2022

eth 2
  • به احتمال زیاد در شش ماه نخست سال 2022، شاهد یک بازار صعودی برای قیمت اتریوم خواهیم بود.
  • پتانسیل صعودی که در اتریوم قرار دارد، می تواند ارزش فعلی این ارز دیجیتال را بیش از دو برابر کند.
  • خطرات نزولی در جای خود باقی مانده اند، اما باید توجه داشت که به احتمال زیاد، در سه ماهه سوم 2022، شاهد بازار ریزشی نخواهیم بود.

مقاله زیر حاوی تحلیل تکنیکال و تحلیل تاریخی برای پیش بینی قیمت اتریوم با استفاده از روش‌ های W.D. Gann و سایر روش های پیش بینی قیمت می باشد. در این تحلیل ما به دنبال تاریخ یا قیمت خاصی نیستیم. در عوض، هدف تحلیل اتریوم شناسایی محدوده های زمانی در آینده است که به احتمال زیاد نقطه عطفی برای شروع روند های صعودی یا اصلاحی خواهند بود. علاوه بر این، به دنبال شناسایی قیمت ها در محدوده های زمانی بیان شده خواهیم بود.

بررسی از نظر فاندامنتال

اتریوم در طول سال 2021 یک صعود قابل توجهی را تجربه کرد که بی تردید مهم ترین مورد، بروز رسانی های مداوم برای اتریوم 2 نیست. مهم ترین اتفاقی که برای اتریوم در سال 2021 افتاد، انتشار آن در قالب Beacon Chain می باشد که در 1 دسامبر همین سال اتفاق افتاد. Beacon Chain یکی از مهم ترین مراحل تبدیل اتریوم POW به اتریوم POS بود.

به روز رسانی اصلی اتریوم برای سال 2022: ادغام

بخش ادغام، مرحله بعدی در کل نقشه راه اتریوم 2.0 است که از آن به عنوان مرحله نهایی نیز یاد می شود. این مرحله باعث می شود که اتریوم را از الگوریتم اثبات کار، به یک شبکه اثبات سهام تبدیل، انتقال دهیم. در اصل، مرحله ادغام، شبکه اصلی اتریوم فعلی را با زنجیره بیکن (Beacon Chain) ترکیب می کند. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، روش قدیمی استخراج اتریوم پایان خواهد یافت (اثبات کار مانند بیت کوین). در عوض، اتریوم به اجماع دست می یابد(مانند کاردانو).

در حالی که مرحله ادغام ارز دیجیتال اتریوم را از Proof-of-Work به Proof-of-Stake تبدیل می کند، یک ویژگی مهم وجود دارد که پس از ادغام در دسترس نخواهد بود: توانایی برداشت ETH استیک شده. این مورد در حالی که برای هولدر ها و سرمایه گذاران بلند مدت و نهاد های اثبات کار سابق که از ماینینگ به سهامداری تبدیل شده اند، مسئله مهمی نیست، اما سرمایه گذاران خرد برای مدت زمان نامشخصی بدون توانایی انجام کار، مشکلی در استیک کردن ETH خواهند داشت. انتظار می رود که The Merge که آن را با عنوان مرحله ادغام می شناسیم، در نیمه اول سال 2022 منتشر شود.

مقیاس پذیری و شاردینگ

فرآیند Shards مرحله بعدی در پروسه س اتریوم 2.0 می باشد. این فرآیند متشکل از ارتقاء های متعدد بوده. به طور خلاصه، هدف زنجیره های Shard این است که با کاهش نیاز های سخت افزاری اصلی، فرآیند کار هر نود node را آسان و ساده تر نماید. اینکه چگونه این فرآیند، انقدر بر مقیاس پذیری تأثیر می گذارد و دسترسی را بهتر می کند را واقعا نمی توان دست کم گرفت.

مشکلات مقیاس بندی یک سیستم اثبات کار را در نظر بگیرید! مانند مزارع بزرگ استخراج در انبارهایی که از میزان ورودی انرژی و مدیریت منابع قابل توجهی استفاده می‌کنند. فرآیند شاردینگ به افراد این امکان را می دهد که تنها با استفاده از لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند خود، در اعتبار سنجی شرکت کنند.

آپدیت شبکه اتریوم در حوزه Shards از طریق چندین آپدیت بزرگ انجام خواهد شد که برخی از آنها تا کنون تعریف نشده اند و در حال حاضر در مورد آنها بحث و گفتگوهای زیادی می شود. پیش بینی شده است که اولین نسخه از Shard در اواخر سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر شود، اما باید توجه داشت که به دلیل پیچیده بودن این فرآیند، احتمال موکول شدن آن به سال 2023 نیز وجود دارد.

مناطق حساس قیمتی

اگر تا به حال در یک منطقه قیمتی، هیچ معامله ای صورت نگرفته باشد، سطوح قیمت های آتی چگونه تعیین می شوند؟ باید بیان کرد که یک سری از انواع تجزیه و تحلیل ها باید بر اساس حدس و گمان و پیش بینی همین محدود های قیمت آتی، تکمیل شود.

برای انجام این تحلیل، من از نظریه امواج الیوت، مقادیر هارمونیک طبیعی موجود در طیف نور و صدا استفاده خواهم کرد! به ویژه روش های تحلیلگر بزرگ گان، تونی پلامر، مربع گان 9، چرخ گان 24، نمودار شش ضلعی گان و مناطق فیبوناچی از جمله این ابزار می باشند.

نتایجی که از این تجزیه و تحلیل ها به دست آمدند، سه محدوده اصلی بالاتر از ارزش فعلی این رمز ارز می باشند که انتظار بوجود آمدن آنها در سال 2022 وجود دارد:

محدوده قمیتی 7300 دلار تا 7450 دلار

این محدوده مربوط سطح برخورد فیبوناچی 50 درصد، مربع دینامیکی 180 درجه با زاویه 9، زاویه هگز دینامیکی 120 درجه، و مربع ایستا 360 درجه با زاویه 9 می باشد.

9200 تا 9400 دلار

این محدوده شامل چرخ استاتیک 270 درجه با زاویه 24، نوت اکتاو داخلی Mi، زاویه هگز پویا 240 درجه و مربع ایستا 360 درجه با زاویه 9 است.

10,700 تا 10,900 دلار

این محدوده شامل بسط فیبوناچی 161.8 درصد، زاویه شش ضلعی دینامیک 360 درجه، نوت اکتاو داخلی So، مربع دینامیک 90 درجه با زاویه 9، و چرخ 90 درجه با زاویه 24 می باشد.

تحلیل اتریوم
تحلیل اتریوم

تحلیل چرخه زمانی

علاوه بر اینکه می توانیم پیش بینی سطح قیمت ها در آینده را انجام دهیم، همچنین می توانیم همین رویکرد را با گذشت زمان برای قیمت اتریوم اتخاذ نماییم. برای تحلیل چرخه زمانی، بیشتر تحلیل ها از ابزار گان در چرخه های زمانی اصلی و فرعی استفاده می شود. مطالعات مربوط به زمان به شکل بیشتری با سیستم ابر اچیموکو، در زمان تجزیه و تحلیل چرخه سرس تکمیل می شود.

بعد از تکمیل کردن این تجزیه و تحلیل، خوشه عظیمی از چرخه ها در اواسط ژوئن 2022 تا جولای 2022 تکمیل و ادغام می شوند. به طور خاص، پیش بینی می شود که قیمت اتریوم در محدوده تاریخی ژوئن و جولای 2022 به بالاترین حد خود یا نزدیک به آن برسد. خوشه های زمانی که در حال اشاره به آنها هستیم، شامل روش های تحلیل چرخه زمانی زیر می باشند:

  • مربه گان 9 خوشه ای
  • در چرخه مربع گان، سال ها روز به شمار می آیند.
  • مربع گان 12 هفتگی
  • مربع گان 12 ماهه
  • ابر ایچیموکو ماهانه
  • فاز قمری
  • اوج و حضیض قمری
  • چرخه های هرست
  • نقطه میانی مربع گان در یک محدوده خاص
  • جنبه های سیاره ای
  • تاریخ های تکراری (سالگرد)
  • چرخه انحراف

چرخه گاوی 850 روزه اتریوم

در حالی که همه ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، حداقل دیتا و اطلاعات برای تکمیل یک تحلیل چرخه زمانی را دارند، برخی از این چرخه ها تکرار می شوند. هم بیت کوین و هم اتریوم نشان می دهند که روند صعودی اصلی آنها تقریبا 850 روز (گاهی کمتر و گاهی بیشتر) دوام می آورد.

با این حال، چرخه تکرار به اتمام رسید و به احتمال زیاد فرآیند در طول کووید-19 در سال 2020 به انتهای خود رسید. این فرآیند به نوعی دکمه تنظیم مجدد بازار را آغاز کرد؛ محدوده پیش بینی شده برای اوج تاریخی و سقف جدید در بازار گاوی، به احتمال زیاد بعد از حدود 854 روز به اتمام خواهد رسید.

چرخه انحراف Ceres 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مهم ترین مؤلفه این تحلیل، چرخه انحراف سیارک اصلی سرس (ceres) می باشد. قیمت اتریوم نزدیک از چرخه نوسان انحطاط سرس پیروی می کند! حتی می توان گفت گاهی اوقات این پیروی بسیار دقیق است.

بیت کوین نیز به این چرخه بسیار حساس بوده و تقریباً در حدود دوازده سال است که از آن چرخه می گذرد. در نتیجه، تعداد قابل توجهی از خوشه‌ های زمانی در بالاترین حد و پایین ترین مقدار چرخه نزول سرس قرار می گیرند.

چرخه سرس در اتریوم
تحلیل اتریوم

چرخه فعلی انحراف سرس در اواسط ژوئن سال 2022 به اوج خود خواهد رسید و در اوایل جولای 2022 به سمت پایین شروع به حرکت می کند.

  • 4 ژوئن – مرکز مریخ و مشتری به هم پیوند خورده و خارج می شوند.
  • 14 ژوئن – مربع 90 درجه از شماره 9 تاریخ (نزدیکی پایین ترین حد سقوط در کووید 2020)
  • 30 ژوئن – ماه جدید، اوج ماه
  • 14 جولای – ماه کامل، حضیض ماه
  • 15 جولای – چرخه زمانی میدان جدید
  • 27 جولای – با پیوند زمین به پالاس آغاز می شود.

تاریخ های مهم پس از 2022، حتی 2023، قابل پیش بینی می باشند. در سال 2024، نوسان قابل توجهی به احتمال زیاد در طول چرخه انحراف سرس رخ خواهد داد.

چرخه انحراف سرس در حدود 23 سپتامبر 2024 به پایان خواهد رسید و در حدود 4 اکتبر 2024 شروع به چرخش جدید می کند.

  • 19 آگوست – مرکز مریخ و مشتری به هم پیوند خورده و خارج می شوند.
  • 20 اوت – ماه کامل، حضیض ماه
  • 14 سپتامبر – مربع 90 درجه از تاریخ 9
  • 11 اکتبر – چرخه زمانی میدان جدید
تحلیل اتریوم

جمع بندی

ژانویه 2022 – جولای 2022

برای قیمت اتریوم باید انتظار قیمت نسبات ساکتی را داشت. پیش بینی می شود که در اواسط ژوئن تا جولای 2022، یک صعود آهسته اما پیوسته برای رسیدن به یکی از سه تلاقی قیمت در اطراف مناطق مهم مانند 7400 دلار، 9400 دلار یا 10900 دلار وجود داشته باشد. تعداد زیادی از معامله گران معتقدند که 15 جولای زمانی است که اعتقاد واقعی به فشار فروش آغاز می شود.

جولای 2022 – ژانویه 2023

ضعف و فشار فروش به احتمال زیاد باعث کاهش 30 تا 40 درصدی نسبت به بالاترین سطح تاریخ قیمت اتریوم خواهد شد و به دنبال آن یک افزایش قیمت در ژانویه 2023 رخ خواهد داد.

ژانویه 2023 – آوریل 2023

تجمع حمایتی احتمالا بین پایان آوریل 2023 تا آغاز می 2023 به پایان خواهد رسید.

مه 2023 – اکتبر 2024


افزایش قیمت اتریوم با از سرگیری فشار فروش در می 2023 و ادامه آن تا پاییز 2024، امید کاذبی در معامله گران ایجاد می کند. پایین ترین سطح سال 2024 به احتمال زیاد با درصد های اصلاحی متوسط ​​ مطابقت دارد (اصلاح 75 درصدی حتی بیشتر).

اگر بالاترین رکورد جدید اتریوم در نزدیکی منطقه با ارزش ۷۴۰۰ دلاری باشد، آن‌گاه پایین ترین قیمت در اکتبر 2024 احتمالاً نزدیک به منطقه مهم ۳۷۰۰ دلاری خواهد بود. اگر بالاترین قیمت تاریخی اتریوم در محدوده 9400 دلار باشد، احتمالا کمترین قیمت اتریوم در اکتبر 2024 حدود 4700 دلار بود.

در نهایت، اگر اتریوم در نزدیکی منطقه 10900 دلاری به بالاترین حد خود برسد، پایین ترین قیمت که در اکتبر 2024 تجربه خواهد کرد، نزدیک به محدوده قیمتی 5400 دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت www.fxstreet.com بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در برابر تحلیل ارائه شده ندارد. اگر قصد خرید اتریوم را دارید، می توانید آن را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ، بین تمامی صرافی های موجود پیدا کرده و در بهترین قیمت اتریوم، اقدام به خرید نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.