تحلیل تکنیکال امروز ماتیک 28 آذر1400؛ ماتیک در یک روند صعودی قرار دارد

kar0 3
  • در چهار ماه گذشته قیمت ماتیک در روند صعودی گیر کرده است.
  • ماتیک چند بار تلاش کرده است که از سقف یا کف خارج شود، اما موفق نشده است.
  • اوسیلیتور یا همان نوسان ساز نشان می دهد که روند صعودی محتمل تر است.

تغییرات قیمتی موجود در ماتیک باعث تبدیل شدن نمودار قیمتی آن به یک نمودار جذاب و مناسب تحلیل تکنیکال است. بدون شک، نمودار هفتگی حال حاضر برای ماتیک به عنوان یک نمونه عالی توسط علاقه مندان به امواح الیوت به شمار می آید که در حال اتمام موج پنچم و شروع روند نزولی را در پیش دارد. به هر حال این روند هنوز مشخص نشده است.

ماتیک یک الگوی بلاتکلیفی در پیش گرفته است

قیمت حال حاضر ماتیک باعث شکل گیری یکی از نمودار های جالب تکنیکال در بستر بازار رمز ارزها شده است. با تحلیل چارت ماتیک و آشنا بودن با امواج الیوت، متوجه یک الگوی نادر و غیر قابل پیش بینی در موج پنجم هستیم که به عنوان موج کوتاه شناخته می شود. به طور خلاصه، موج پنجم یک موج کوتاه و آخرین موج روند صعودی است که یک موج ضربه ای می باشد که نمی تواند از انتهای موج 3 پایین تر باشد.

این که ارز دیجیتال ماتیک در طول چهار ماه گذشته در حال ایجاد موج کوتاه پنجم بوده است، نشان دهنده این است که به احتمال زیاد باید منتظر وقوع یک انفجار قیمتی باشیم. اگر قیمت ماتیک در جهت با این امواج الیوت باشد، بایستی منتظر یک برخورد شدید و جهش سریع در قیمت ماتیک باشیم. در حالی که موج 5 فقط زمانی تایید می شود که قیمت آن از موج 4 بیشتر باشد. پس این به این معناست که ارز دیجیتال ماتیک بایستی به سوی قیمت 0.62 دلاری حرکت نماید.

حرکت رو به پایین و به محدوده 0.62 دلار، یعنی اینکه ارز دیجیتال ماتیک 77 درصد از ارزش خود را نسبت به قیمت قبلی خود، یعنی 2.61 دلار از دست بدهد. این پروسه موجب تحرکی در گاو های بازار برای بلند مدت خواهد شد. این سناریو در صورت تایید موج 5 ام بسیار محتمل خواهد بود. با این حال، ممکن است که گاو های ماتیک فقط با ادامه حرکت صعودی به سمت بالا و خارج شدن از کنج شکل گرفته شوکه شوند. پروسه ای که در چند ماه گذشته چندین بار مورد تلاش قرار گرفته است. همچنین سطوح اوسیلیتور از هر شکست صعودی حمایت می کند.

شاخص ترکیبی

اندیکاتور RSI یا شاخص قدرت نسبی در منطقه بی طرف و میانی قرار دارد. این اندیکاتور از همان ابتدای ماه اوت به سختی حرکت کرده است. از سوی دیگر، شاخص ترکیبی به یک شکست صعودی از بالای کنج اشاره می کند که خوشبختانه این شکست در حالی رخ می دهد که این شاخص در محدوده خنثی قرار دارد.

تحلیل ماتیک

از دیدگاه ایچیموکو، قیمت ماتیک در بهترین حالت صعودی قرار دارد. تمایل به روند موجود در بازار اغلب اوقات وجود دارد اما همیشه رخ نمی دهد. گاو ها باید به دنبال یک شکست صعودی برای رسیدن به منطقه مهم 5 دلاری باشند. خرس ها نیز به دنبال کاهش شدید قیمت و رساندن آن به محدوده 0.65 دلاری هستند.

دیدگاه‌ ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت www.fxstreet.com بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در برابر تحلیل ارائه شده ندارد. اگر قصد خرید ماتیک را دارید، می توانید آن را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ، بین تمامی صرافی های موجود پیدا کرده و در بهترین قیمت، اقدام به خرید نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.