پروژه‌های با پتانسیل رشد بالا: ان‌اف‌تی‌ اوردینال‌های بیت کوین

اوردینال

پروژه‌های اوردینالی که باید مورد توجه قرار دهید شامل BTC DeGods، Ordinal Maxi Biz، Bitcoin Bandits، Nullish، Bitcoin Frogs، Taproot Wizards، RedactedNFTs، Lil’ Peepo، BTC Shrooms و Satoshi Degens می‌شوند.



این پروژه‌ها ترکیبی از کمیابی ساتوشی‌های خاص و هنر هستند.

نکات کلیدی مقاله

  • اوردینال‌ها امکان نقش‌بستن هنر بر روی ساتوشی‌های خاص (sats) را فراهم می‌کنند، لایه‌ای دوگانه و بازی‌گونه را معرفی می‌کنند که کمیابی sat و هنر حک شده بر آن را ترکیب می‌کند.
  • پنج پروژه اوردینالی که هم‌اکنون باید زیرنظر گرفت شامل: BTC DeGods، Ordinal Maxi Biz، Bitcoin Bandits، مجموعه‌های Nullish، و Bitcoin Frogs می‌شوند.
  • پنج پروژه اوردینالی آینده که باید زیرنظر گرفت شامل: Taproot Wizards، Redacted NFTs، Lil’ Peepo، BTC Shrooms، و Satoshi Degens هستند.

۱۰ پروژه برتر اوردینال

اوردینال‌ها، شموردینال‌ها. اوردینال‌ها چیستند و چرا این روزها در بیت‌کوین این‌قدر مورد توجه قرار گرفته‌اند؟ و چرا پروتکل اوردینال عده‌ای از جامعه‌ی بیت‌کوین را به خشم آورده است؟

اوردینال‌ چیست؟

هنر تولیدی

پروتکل اوردینال تغییرات فوق‌العاده‌ای را در بلاک‌چین بیت‌کوین به وجود آورده است. در اصل، این شبکه را از یک ذخیره ارزش به چیزی شبیه‌تر به بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند تبدیل کرده است.

اوردینال‌ها همچنین به ما توانایی شمارش ساتوشی‌ها (به اختصار، sats) را داده‌اند. این توانایی جدید، به وجود آمدن سات‌های نادر یا سات‌های خاص را به دنبال داشته است، زیرا حالا می‌توانیم ردیابی کنیم که هر سات از کجا آمده است. تصور کنید که صاحب یک سات باشید که زمانی در کیف پول راس اولبریخت، بنیان‌گذار Silk Road، بوده است. همه ما می‌توانیم توافق کنیم که چقدر شگفت‌انگیز و تاریخی خواهد بود، درست است؟

پروتکل اوردینال به ما اجازه می‌دهد کمی بیشتر از این کارها انجام دهیم.

با امکان ردیابی سات‌های فردی، حالا می‌توانیم هنر را روی سات‌های خاص و فردی حک کنیم، بدین ترتیب یک لایه دوگانه بازی‌گونه برای کلکسیونرها معرفی می‌کنیم. به عبارت دیگر، کلکسیونرها حالا می‌توانند روی کمیابی ساتی که Jpeg آن‌ها روی آن حک شده، همچنین روی خود Jpeg تمرکز کنند!

در ادامه، معتبرترین پروژه‌های اوردینال را به طور کلی بررسی می‌کنیم.

۵ پروژه برتر اوردینال که هم‌اکنون باید توجه کنید

در اینجا ۵ پروژه برتر اوردینال آمده است که باید به آنها توجه داشته باشید:

BTC DeGods

BTC DeGods

BTC DeGods اولین انتخاب آشکار است. DeGods اولین پروژه‌ای بود که یک بلاک کامل را خریداری کرد، تا بتوانند کل مجموعه اوردینال را از آن بلاک واحد راه‌اندازی کنند. راستی، DeGods یک مجموعه اوردینال اصلی نیست.

DeGods اصلی از Solana هستند. در مجموع، ۱۰,۰۰۰ خدا در ابتدا ساخته شد، اما تیم مالیاتی را وضع کرد که به نام مالیات بزدلی کاغذی (PHBT) شناخته شد. به طور خلاصه، اگر فروشندگان خدای خود را زیر قیمت کف لیست کنند و آن بفروش رسد، مالیاتی ۳۳.۳٪ به آنها تحمیل می‌شد.

به دنبال این، تمام ۵۳۵ خدای آن‌ها سوزانده شد و به لطف PHBT مرده پنداشته شدند… تا اکنون. در ماه مارس، تیم تصمیم گرفت خدایان سوزانده را به بیت‌کوین، بلاکچین مادر، بازگرداند. راستی، قیمت کف فعلی برای BTC DeGods ۱.۲ بیت‌کوین است. (برای اطلاع، هزینه مینت اولیه ۰.۳۳ بیت‌کوین بود!)

Ordinal Maxi Biz

Ordinal Maxi Biz

Ordinal Maxi Biz (OMB) زمانی که برای اولین بار وارد صحنه شد، فضای اوردینال را با توفان و شگفتی فتح کرد. زک-شارک، بنیان‌گذار، شغل خود در وال استریت را برای راه‌اندازی پروژه با تم آنارشیستی ترک کرد.

این پروژه به سه مجموعه تقسیم شده است: چشمان آبی، چشمان قرمز، و جدیدترین آنها، چشمان سبز. برای درک، اورجینال‌ها به ATH تقریبی ۴.۲ بیت‌کوین رسیدند، و مجموعه چشمان سبز با هزینه مینت اولیه ۰.۰۹ بیت‌کوین شروع شد.

مجموعه با یک کمپین بازاریابی چریکی آغاز شد که از سایر پروژه‌ها خواست تا CryptoPunks را خریداری و بسوزانند، عملی که توسط بسیاری به عنوان تابو شمرده می‌شود (و بسیار مناسب یک پروژه آنارشیستی است).

دو پروژه شرکت کردند: DeGods و Bitcoin Bandits، هر کدام از آنها ۳۳ سهم وایت‌لیست به دست آوردند. بیشتر این‌ها به قید قرعه توزیع شدند. به عبارت دیگر، OMB با سوزاندن پانک‌ها تاریخ‌ساز شده بود، و پروژه نیازی به صرف حتی یک ساتوشی از بودجه خود نداشت.

Bitcoin Bandits

Bitcoin Bandits

Bitcoin Bandits یک پروژه OG در بیت‌کوین است. باندیت‌ها جامعه‌ای در بیت‌کوین دارند که مانند هیچ جامعه دیگری نیست. تنها جامعه دیگری که حتی نزدیک به به وجود آوردن این نوع انرژی میمی است، Sappy Seals است، و آنها در اتریوم هستند.

چارتفو، رهبر بی‌باک باندیت‌ها، یک بنیان‌گذار بدون مشابه خودش است. به عنوان CDO شرکت Magic Eden، او نقش کلیدی در چرخش شرکت به سمت اوردینال‌ها داشت. (شایعه شده است که او تهدید کرده بود اگر آنها جهتشان را عوض نکنند، می‌رود.) او همچنین یکی از اصلی‌ترین برگزارکنندگان سوزاندن کریپتوپانک‌ها برای هر دو Bitcoin Bandits و Bitcoin DeGods بود.

Nullish

Nullish

بدون شک معروف‌ترین شکارچی سات OG، Nullish، از ابتدا با زک-شارک و سایر بیت‌کوینرها در فضا هم‌تیمی شد تا داستان سات‌های نادر را طرح‌ریزی و پیش ببرند. امروزه، مجموعه‌های Nullish شامل قطعات هنری انتزاعی است که روی سات‌های نادر حک شده‌اند.

دارندگان تمام ۵ قطعه اصلی Nullish در بیت‌کوین و اتریوم، هر کدام ۸ جایگاه وایت‌لیست از مینت اولیه OMB چشمان سبز دریافت کردند (و حتی نیازی به سوزاندن یک پانک هم نداشتند!).

Bitcoin Frogs

Bitcoin Frogs

Bitcoin Frogs اولین پروژه اوردینال با ۱۰,۰۰۰ قطعه است که از طریق یک مینت رایگان در شبکه لایتنینگ به فروش رسیده است. قورباغه‌های بیت‌کوین در رهبری فضا نقش کلیدی داشتند زیرا باعث شدند مردم باور کنند که داشتن یک جامعه بزرگ و ارگانیک در بیت‌کوین امکان‌پذیر است.

مینت رایگان به بسیاری از افراد کمک کرد که می‌خواستند یک اوردینال داشته باشند، اما وسایل، دانش یا سرمایه لازم را نداشتند. جامعه قورباغه‌ها با هم متحد شدند تا یک کمپین هماهنگ را اجرا کنند. ماموریت کمپین چه بود؟ پیوستن تا حد امکان بسیاری از افراد از اتریوم و سولانا به اوردینال‌ها، و نه فقط از جامعه بومی بیت‌کوین. و آنها این هدف را با نزدیک‌ترین رویکرد قابل تصور به دست آوردند.

همراه با بنیان‌گذار، اعضای جامعه به رویداد NFT NYC رفتند. آنها به Pubkey، یک بار بیت‌کوین OG که بیت‌کوینرها زیاد می‌روند، رفتند. وقتی آنجا بودند، شروع به توزیع قورباغه‌ها تا جایی که می‌توانستند کردند. آنها کنار کاربران علاقه‌مند نشستند، تا جایی که به آنها کمک کردند کیف پول Xverse (کیف پول بیت‌کوین که اوردینال‌ها را پشتیبانی می‌کند) را راه‌اندازی کنند. و آنها موفق شدند صدها قورباغه را در طول یک هفته هدیه دهند.

۵ پروژه اوردینال آینده‌ای که باید زیر نظر داشت

برخی از پروژه‌های زیر در حال راه‌اندازی هستند، یا ممکن است در زمان انتشار این مطلب راه‌اندازی شده باشند. فضای اوردینال به شکل خنده‌داری سریع حرکت می‌کند.

Taproot Wizards

Taproot Wizards

Taproot Wizards یکی از جالب‌ترین منشأ‌ها را در کریپتو دارد، منشأی که می‌توان آن را تا آغاز ابتدایی بیت‌کوین ردیابی کرد. در روزگاران دور، یک کاربر به نام mavensbot تصویری به شکل ابتدایی از یک جادوگر در زیرردیت بیت‌کوین منتشر کرد، که تعداد اعضای جامعه را به شدت افزایش داد.

وقتی اوردینال‌ها اخیراً پدید آمدند، اودی ورتهایمر، که همچنین یک OG بیت‌کوین است، تصمیم گرفت با استناد به نقاشی اصلی به عنوان الهام، Taproot Wizards را راه‌اندازی کند. (سورپرایز! mavensbot هم درگیر بود.)

ماموریت Taproot Wizards این است که تا حد امکان افراد زیادی را به بیت‌کوین وارد کند و مخاطبان خود را با روش‌هایی غیرتهدیدآمیز و سرگرم‌کننده آموزش دهد. آنها در حال حاضر برای راه‌اندازی آماده‌سازی می‌کنند، پس چشم به راه باشید.

RedactedNFTs

Redacted NFT

RedactedNFTs پروژه اوردینال طولانی‌مدت و اسرارآمیزی از BitGod است. BitGod OXBT، دومین توکن BRC-20 تا به حال، و اولین توکن با وعده واقعی از کاربرد را راه‌اندازی کرد. (اولین توکن BRC-20، ORDI، به عنوان یک آزمایش راه‌اندازی شد.)

BitGod علت پیوستن اخیر افراد به اوردینال‌ها و بیت‌کوین شناخته می‌شود. با شراکت‌های متعدد در سراسر فضا و مسلح به درک عمیقی از بازاریابی ترغیبی، BitGod برنامه‌ریزی می‌کند تا پروژه خود را طی چند هفته آینده راه‌اندازی کند. جزئیات به دلیل ماهیت محرمانه تیم کمیاب است.

Lil’ Peepo

Lil’ Peepo

Lil’ Peepo به احتمال زیاد سخت‌ترین پروژه برای به دست آوردن جایگاه وایت‌لیست است. دلیل آن این است که پروژه تخصیص‌ وایت‌لیست انجام نمی‌دهد. همه دارندگان پیتزا پپه و پپه‌های حک‌شده ۱ جایگاه وایت‌لیست به هر کدام داده شد، تا به یک “دوست واقعی” هدیه دهند، کسی که واقعاً سزاوار است در جامعه باشد.

BTC Shrooms

BTC Shrooms

BTC Shrooms یکی از اولین پروژه‌های اوردینال است که به زودی راه‌اندازی می‌شود. این پروژه شامل ۲۱۰ قارچ پیکسلی است، برخی از آن‌ها تاریخچه بیت‌کوین و مهم‌ترین عناصر آن را ثبت کرده‌اند. هنر آن فوق‌العاده است و یادآور دستورالعمل‌های هنری پیکسلی اولیه سوپر ماریو است.

Satoshi Degens

Satoshi Degens

با ۲۰۰ عرضه‌ از Satoshi Degens یک پروژه کوچک است که درباره پول درآوردن نیست. در واقع، پروژه شور و شوق بنیان‌گذار آن است. تومیناتور با جمع‌آوری سات‌های نادر اشتیاق دارد و می‌خواهد پروژه راهی سرگرم‌کننده برای معرفی آن‌ها به مردم باشد، بدون اینکه کلکسیونرها مجبور باشند دارایی کوچکی خرج کنند.

هنرمند نیز آزاد است بدون هیچ محدودیتی کار کند، بنابراین آن دو مانند جادو با هم کار کردند. هنر به شدت دگن است، و نادر بودن ویژگی‌ها با کمیابی ساتی که روی آن حک شده، افزایش می‌یابد. و چون تیم می‌خواهد جامعه‌ای از کلکسیونرهای هنر را پرورش دهد، برای باقی ماندن در جامعه، باید فعال بمانید و مشارکت کنید. به نظر می‌رسد آن‌ها افکار و سرگرمی زیادی را در این یکجا گنجانده‌اند.

اوردینال‌ها: یک متاورس، یا هایپ نیست

روند اوردینال‌ها در Magic Eden
روند اوردینال‌ها در Magic Eden

آیا اوردینال‌ها فقط هایپ هستند؟ قطعاً خیر. وقتی به فناوری از نزدیک‌ نگاه کنید، اوردینال‌ها فقط منطقی به نظر می‌رسند. بیت‌کوین نیازی به قراردادهای هوشمند ندارد. هنر می‌تواند مستقیماً حک شود، و با حکاکی‌های تکراری، ما می‌توانیم پروتکل‌هایی روی بیت‌کوین نیز بسازیم

اوردینال‌ها ممکن است جرقه‌ای برای دوره بعدی رونق بازار باشند. بر اساس گفته‌های ویتالیک، این فناوری فرهنگ سازنده را به بیت‌کوین بازمی‌گرداند، که همیشه امن‌ترین دارایی بوده است. و حالا که بیت‌کوین به زودی قادر خواهد بود همان چیزهایی را که سایر بلاک‌چین‌ها نیز ارائه می‌دهند، پیشنهاد دهد، آیا منطقی نیست که به بلاک‌چین مادر به طور کامل بازگردیم؟

این مقاله فقط برای اهداف اطلاع‌رسانی است و نباید به عنوان مشاوره مالی در نظر گرفته شود.

منبع: CoinGecko

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.