آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت ۲۴

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت ۲۴

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی بیت ۲۴، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی بیت ۲۴ تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

اگر هنوز در صرافی بیت ۲۴ ثبت نام نکرده‌اید، با استفاده از لینک زیر وارد سایت این صرافی شوید:

همچنین در مقاله زیر می‌توانید آموزش ثبت نام در این صرافی را مطالعه کنید:

چطور در بیت 24 ارز دیجیتال بخرم؟

ابتدا چگونگی خرید ارز دیجیتال از بیت 24 را آموزش می‌دهیم. در بخش بعد به آموزش نحوه فروش ارز دیجیتال به Bit24 خواهیم پرداخت.

نحوه خرید در اپلیکیشن

به کمک آموزشی که در ابتدای این مطلب قرار گرفته ابتدا ثبت نام و احراز هویت کنید. سپس با وارد کردن شماره موبایل، رمز عبور ثابت و رمز عبور یکبار مصرف وارد اپلیکیشن شوید. با ورود به نرم افزار وارد اولین بخش از منوی پایین یعنی «خانه» خواهید شد. در اینجا یک نمای کلی از موجودی کیف پول ریالی خود و همچنین ارزهای دیجیتال قابل خرید و فروش در صرافی خواهید دید.

برای خرید یا فروش باید وارد تب وسط یعنی «خرید و فروش» شوید. در این مرحله می‌خواهیم مقداری رمز ارز خریداری کنیم، پس همین گزینه را از بالا انتخاب می‌کنیم. سپس از فهرست، ارز دیجیتال مورد نظر را مشخص کنید. قدم بعدی تعیین مقدار خرید است. آن را می‌توان بر اساس مقدار رمز ارز مورد نظر (مثلا 100 تتر یا 0.005 بیت کوین) یا بر اساس مبلغ کل مشخص کرد. بعد از لمس دکمه خرید در پایین صفحه وارد مرحله مشخص کردن نحوه دریافت خواهید شد؛ می‌خواهید بعد خرید ارز دیجیتال از بیت 24 دارایی را به یک کیف پول شخصی انتقال بدهید یا در والت داخل صرافی نگه دارید؟

آموزش خرید ارز دیجیتال از بیت ۲۴
آموزش خرید ارز دیجیتال از بیت ۲۴
آموزش خرید ارز دیجیتال از بیت ۲۴

در صورت انتخاب گزینه «واریز به کیف پول ارزی بیت 24» مستقیما وارد مرحله تعیین نحوه پرداخت خواهید شد. سپس باید یکی از گزینه‌های پرداخت «از طریق کیف پول ریالی» یا «از طریق درگاه پرداخت» را لمس کنید.

انتخاب نحوه پرداخت

اما در مرحله بعد از مشخص کردن مقدار خرید اگر «واریز به کیف پول شخصی» را بزنید، وارد مرحله وارد کردن آدرس کیف پول و انتخاب شبکه پرداخت می‌شوید. بسته به شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید، کارمزد انتقال نمایش داده خواهد شد. آدرس را از کیف پول شخصی خود نظیر تراست ولت دریافت و در کادر «آدرس کیف پول» قرار بدهید.

با رفتن به مرحله بعد باید شبیه عکس بالا نحوه پرداخت را از بین دو گزینه «از طریق کیف پول ریالی» و «از طریق درگاه پرداخت» انتخاب کنید. پرداخت از کیف پول ریالی راحت است. با لمس گزینه دوم وارد صفحه انتخاب یکی از کار‌ت‌های بانکی خود خواهید شد. در نظر داشته باشید بعد از ورود به درگاه بانکی، باید هزینه را حتما از طریق همین کارت انتخاب شده پرداخت کنید.

وارد کردن اطلاعات بانکی
انتخاب نوع پرداخت
انتخاب شبکه بلاکچین

پیشنهاد ما این است که برای سرعت دادن به معاملات خود و جلوگیری از ورود به درگاه بانکی در هر مرتبه ثبت سفارش خرید، کیف پول ریالی خود در بیت 24 را شارژ و هزینه‌های خرید را از آن پرداخت کنید. مزیت دیگر این کار علاوه بر سرعت گرفتن معاملات، امکان انجام خریدهای بالای 100 میلیون تومان است؛ به طور پیش‌فرض از هر کارت بانکی در هر روز فقط مجاز به پرداخت 50 میلیون تومان به واسطه درگاه‌های بانکی هستید که روزانه مجموعا 100 میلیون تومان می‌شود. اما اگر از قبل هر روز 100 میلیون تومان کیف پول داخلی را شارژ کرده باشید، قادر به استفاده از این موجودی برای ثبت سفارش‌های با مبالغ بالاتر خواهید بود.

برای شارژ کیف پول ریالی وارد قسمت «کیف پول» از منوی پایین شوید، روی گزینه «واریز» ضربه بزنید و سپس زیر قسمت واریز تب «وجه نقد» را انتخاب کنید. در مرحله بعد کارت بانکی را انتخاب و مبلغ شارژ را مشخص کنید و با لمس دکمه انتهای صفحه به درگاه بانکی بروید.

افزایش موجودی
مشاده دارایی

یکی دیگر از روش‌های خرید از اپلیکیشن بیت 24 رفتن به بخش «قیمت‌ها» از منوی پایین، پیدا کردن ارز دیجیتال مورد نظر و سپس کشیدن انگشت خود روی آن به سمت چپ است. با این کار سه گزینه «خرید»، «فروش» و «واریز» را مشاهده خواهید کرد. با لمس گزینه اول وارد صفحه خرید رمز ارز مورد نظر خواهید شد. باید مراحلی که در بالا گفتیم (مشخص کردن مقدار خرید، انتخاب نحوه دریافت و انتخاب نحوه پرداخت) را طی کنید.

در صفحه «قیمت‌ها» می‌توانید ترتیب نمایش رمز ارزها را به دلخواه تغییر بدهید. با لمس آیکون کنار کادر جستجو قادر به فیلتر اطلاعات و نمایش بر اساس بالاترین قیمت، پایین‌ترین قیمت، بیشترین رشد، بیشترین افت و همچنین لیست علایق هستید. بازه زمانی نمایش تغییرات هم قابل تعیین است. گفتنی است برای اضافه کردن یک ارز دیجیتال به فهرست گزینه‌های محبوب (لیست علایق) کافی است در صفحه نمایش قیمت‌ها، روی نام رمز ارز مورد نظر انگشت خود را به سمت راست بکشید و سپس آیکون ستاره را بزنید.

مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال
مشاهده لیست قیمت ارزهای دیجیتال
مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال

در بخش «کیف پول» از منوی پایین قادر به مدیریت دارایی‌های خود هستید. در این مطلب می‌خواهیم فقط نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق اپلیکیشن بیت 24 را آموزش بدهیم. در مطلبی دیگر به طور کامل به بررسی جزئیات و قسمت‌های مختلف اپلیکیشن پرداخته‌ایم.

نحوه فروش در اپلیکیشن

بعد از ورود به اپلیکیشن وارد قسمت «خرید و فروش» از منوی پایین صفحه شوید. بعد از انتخاب تب «فروش» دو قسمت دیگر یعنی «از کیف پول شخصی» و «از کیف پول بیت 24» را مشاهده خواهید کرد. در صورت نگه داشتن دارایی در کیف پول صرافی، فروش ارز دیحیتال بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. در هر صورت، بدون توجه به محل ذخیره‌سازی رمز ارز، مقدار فروش را مشخص کنید. آن را می‌توان بر اساس مقدار رمز ارز مورد نظر (مثلا 100 تتر یا 0.005 بیت کوین) یا بر اساس مبلغ کل مشخص کرد.

در مرحله بعد باید نوع تسویه را مشخص کنید. در صورت «واریز به کیف پول ریالی بیت 24» می‌توانید از این موجودی برای خریدهای بعدی استفاده کنید. با انتخاب «واریز به حساب بانکی» وارد صفحه انتخاب یکی از کارت‌های بانکی خود خواهید شد تا بعد از فروش تسویه برای آن انجام شود.

انتخاب کارت بانکی
انتخاب روش پرداخت
تایید پرداخت

در صورت فروش ارز دیجیتال با انتقال از یک کیف پول شخصی، باید به منظور دریافت آدرس کیف پول بیت 24 ابتدا شبکه را مشخص کنید. بعد از انتخاب بستر انتقال، آدرس نمایش داده خواهد شد. آن را کپی و در کیف پول خود برای ارسال استفاده کنید. فراموش نکنید وارد کردن کد پیگیری (TXID) ضروری است و بدون ارائه آن درخواست فروش شما فاقد اعتبار است.

انتخاب شبکه بلاکچین

در مقاله‌ای جداگانه نحوه استفاده از اپلیکیشن را به طور کامل آموزش داده‌ایم. در این مطلب صرفا به نحوه استفاده از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداختیم.

  • برای ورود و ثبت نام در بیت 24 چه باید کرد؟

برای ثبت نام در بیت 24 باید در این صرافی ثبت نام کرده و سپس احراز هویت خود را تکمیل کنید.

  • آیا صرافی بیت 24 معتبر است؟

برای مقایسه خدمات و ویژگی‌های صرافی بیت 24 با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال ایران، به این صفحه مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید نظر سایر کاربران در مورد این صرافی را نیز مطالعه کنید.

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی صرافی بیت ۲۴ در توکن باز نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری خواهد کرد که پیشاپیش بابت این همکاری از شما تشکر می‌کنیم.

منبع: bit24.cash

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.