داده‌ها نشان می‌دهد که ریپل همچنان مورد توجه بازار است

نهنگ ریپل

علی‌رغم نوسانات بازار، جذابیت پایدار XRP، همچنان توانسته توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران را به یک اندازه جلب کند.

بازار ارزهای دیجیتال همچنان به XRP علاقه‌مند است

حتی با فروکش کردن هیجان پیروزی اخیر ریپل، بازار ارزهای دیجیتال همچنان به XRP علاقه‌مند است. کایکو، ارائه‌دهنده داده‌های بازاری دارایی‌های دیجیتال، گزارش می‌دهد نسبت open interest در معاملات آتی XRP  در صرافی‌های برجسته همچنان بسیار جالب است.

بنابر گزارش کایکو اخیراً بازار ارزهای دیجیتال شاهد برگشت گسترده قیمت‌ها بوده است. با وجود کاهش قیمت‌ها، علاقه تریدرها به ارز دیجیتال ریپل باز هم شگفت‌آور بالا بوده است.

در زمان نگارش این مطلب، بازدهی قیمت XRP در تمام تایم‌فریم‌ها قرمز بود و در 0.712 دلار معامله می‌شد، طی 24 ساعت گذشته تنها 0.02 درصد کاهش داشته و طی 7 روز گذشته 8.4 درصد کاهش داشته است. داده‌های سایت کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد با توجه به این اعداد، XRP همچنان می‌تواند در بخش مهم دیگری بدرخشد.

جامعه XRP همچنان در مورد این رمزارز خوش‌بین است

کایکو نشان می‌دهد که در بازارهای متعدد، نسبت حجم به open interest ریپل به طور مداوم بالاتر از میانه است. این شاخص نشان می‌دهد که XRP به طور فعال در یک بازار سالم معامله می‌شود. این درصد به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین بازار است که نشان‌دهنده نقدشوندگی قوی و علاقه پایدار تریدرها و سرمایه‌گذاران است.

نرخ حجم به open interest ریپل
نرخ حجم به OPEN INTEREST. منبع: Kaiko

همچنین در صرافی‌های برجسته، نسبت حجم به open interest برای اندازه‌گیری فعالیت معاملاتی استفاده می‌شود. وقتی معیار open interest بالا باشد، نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان بیشتری مایل به معامله توکن هستند که نشان‌دهنده علاقه سفته‌بازانه است. نسبت مطلوب حجم به open interest می‌تواند سیگنالی برای شرکت‌کنندگان بازار باشد تا در چنین توکنی معامله کنند.

محبوبیت ریپل در شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت ریپل در رسانه‌های اجتماعی، بر اساس ارزیابی سنتیمنت (Santiment)، طی دو ماه گذشته به شدت افزایش یافته است که منعکس‌کننده هیجان اطراف این ارز دیجیتال است. حاکمیت اجتماعی آن در اواخر می و اوایل ژوئن (اردیبهشت و خرداد)  به شدت افزایش یافت و به بیش از 4 درصد رسید.

حاکمیت اجتماعی ریپل
حاکمیت اجتماعی ریپل. منبع: Santiment

ریپل در زمان انتشار این خبر تنها حدود 2 درصد از سهم بازار رسانه‌های اجتماعی را داشت. علی‌رغم اینکه این عدد کوچک به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال حضور و تاثیر قابل توجهی در کل جامعه ارزهای دیجیتال دارد.

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد ریپل موضوع کم‌اهمیتی در بحث‌هاست، توانسته است به عنوان یک رقیب قدرتمند مطرح شود و توجه علاقه‌مندان و کارشناسان را جلب کند و باعث بحث در مورد آن شود.

ریپل همیشه محبوب

در دنیای در حال تکامل ارزهای دیجیتال که دارایی‌های دیجیتال متعددی برای جلب توجه و شناخته شدن با یکدیگر رقابت می‌کنند، ریپل جایگاه مفیدی برای خودش باز کرده است و بر بحث‌ها در مورد فناوری بلاک‌چین و نوآوری‌های مالی تاثیر گذاشته است.

نمودار حجم بازار ریپل
نمودار حجم بازار ریپل

حضور قوی اجتماعی

اگرچه ریپل باید با سایر ارزهای دیجیتال شناخته شده رقابت کند، اما حفظ حضور قوی اجتماعی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از طرفداران و سرمایه‌گذاران را داراست.

در همین حال، برای برخی از سفته‌بازان، از دست دادن حدود 10 درصد ارزش XRP طی یک هفته گذشته چندان مهم به نظر نمی‌رسید. بر اساس ارقام سنتیمنت، نرخ funding rate برای ارزهای دیجیتال 0.1 درصد بود. مقدار مثبت نرخ funding rate نشان‌دهنده احساس مثبت به صورت میانگین است.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.