یونایتد سولار (Unitedsolar) چیست؟ آیا یک کلاهبرداری است؟

کلاهبرداری یونایتد سولار

سال‌هاست که بحث کمبود انرژی‌های تجدیدناپذیر و آلودگی‌های زیست محیطی یکی از دغدغه‌های بشر است. یکی از راه‌حل‌هایی که به ذهن بشر رسید استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق است. خیلی زود شرکت‌هایی ظهور کردند که هدف خود را سرمایه‌گذاری روی پنل‌های خورشیدی برای تولید برق عنوان کردند. اما همه این شرکت‌ها نیت خیر نداشتند و کلاهبرداری بیش نیستند. این مطلب از سری مطالب «کلاهبرداری ارز دیجیتال» توکن باز را به یکی از این کلاهبرداران به نام «یونایتد سولار unitedsolar» اختصاص دادیم.


نتیجه مقاله:

پروژه یونایتد سولار (UnitedSolar) به دلایل زیر کلاهبرداری است:

  • سرویس دهی به کاربران ایرانی در شرایط تحریم
  • شفاف نبودن منبع درآمد پروژه
  • پنهان نگه داشتن هویت گردانندگان پروژه
  • و دلایل دیگری که در متن آمده است

با معرفی دوستان خود به صرافی رمز پلاس، 30 درصد از کارمزد معاملات آن‌ها را دریافت کرده و درآمد بدون ترید را تجربه کنید.
ورود به صرافی رمزپلاس

یونایتد سولار (UnitedSolar) چیست؟

شرکت یونایتد سولار (UnitedSolar) یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه تولید پنل‌های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به انرژی برق است که در سال 2022 کار خود را آغاز کرده است.

مدل درآمدی پروژه یونایتد سولار

پروژه یونایتد سولار درآمد خود را از طریق تولید و فروش و اجاره پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند. به این صورت که افراد هزینه تولید و اجاره پنل را می‌پردازند و در سود آن شریک می‌شوند. یونایتد سولار این پنل‌ها را برای تولید برق به مناطق مختلف اجاره می‌دهد. یونایتد سولار برای تولید این صفحات اقدام به جذب سرمایه از روش زیر مجموعه گیری استفاده می‌کند. به این صورت که هر عضو جدیدی که شما به مجموعه معرفی می‌کنید بخشی از مبلغی که این شخص به مجموعه می‌دهد را به عنوان سود دریافت می‌کنید!

در پروژه یونایتد سولار کاربر باید هزینه اجاره پنل را بپردازد و سپس در درآمدی که ایجاد می‌کند شریک شود. پلن‌های سرمایه‌گذاری یونایتد سولار ۴ مورد هستند که در جدول زیر آن‌ها را شرح داده‌ایم:

پلنمقدار کارمدت زمان اجازهدرآمد از اجاره پنلسود شما از اجاره پنل
پلن اول۵۵۰ وات۲۴ ساعت۱۱ دلار۱.۶ درصد
پلن دوم۵ کیلو واتیک هفته۳۵ دلار۱.۸ درصد
پل سوم۲۰ کیلو واتیک هفته۱۱۸ دلار۲ درصد
پلن چهارم۵۰ کیلو وات۱۵ روز۶۸۰ دلار۲.۳ درصد
پلن‌های سرمایه‌گذاری یونایتدسولار

در ادامه توضیح می‌دهیم که کجای کار می‌لنگد!

آیا یونایتدسولار (UnitedSolar) کلاهبرداری است؟

شفاف نبودن فعالیت یونایت سولار: مشخص نیست پنل‌هایی که اجاره می‌کنید از کجا تهیه می‌شوند، کجا قرار دارند و به کجا می‌روند (کلا از پنل فقط اسمش هست. عجب!!!)

مشخص نبودن هویت بنیان‌گذاران و اعضای تیم پروژه

از دسترس خارج شدن سایت و مسدود شدن دارایی تعدادی از کاربران

نداشتن دفتر مرکزی و شماره تماس

نبودن اسم پروژه در سایت‌های معتبری چون کوین مارکت کپ و کوین گکو

هدف قرار دادن کاربران ایرانی: با بررسی سایت این پروژه در سایت similarweb می‌بینیم که بیشترین کاربران این سایت ایرانی هستند. به علاوه سایت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و گروه‌ و کانال تلگرامی بیشتر افراد فارسی زبان هستند. (با این وضعیت تحریم‌ها چرا باید بیشتر اعضای یک شرکت بین المللی ایرانی باشن؟)

ادعای مجوز از ایران: در شرایطی که می‌دانیم مجوز به کسب و کارهای معتبر و با سابقه و خوش نام هم به سختی داده می‌شود یونایتد سولار ادعا می‌کند از مسئولان ایران مجوز سرمایه‌گذاری دارد!!!

نامحدود بودن سود و درآمد ریفرال: در یونایتد سولار ادعا می‌شود با استفاده از سرمایه کاربران پنل خورشیدی تولید و فروخته می‌شود و کاربران در سود این کار سهیم می‌شوند. تا اینجا درست اما چرا سود نامحدود؟ یعنی هر چقدر کاربر سرمایه بیشتر بیاورد سود بیشتر می‌شود. با فرض منابع مشخص و محدود برای تولید پنل و حتی فروش آن‌ها همچین کاری شدنی نیست. مگر اینکه اصلا تولیدی در کار نباشد و مثل طرح‌های پانزی بخشی از سرمایه افراد جدید به عنوان سود به شما تعلق بگیرد! و متاسفانه دقیقا همینطور است.

جذب سرمایه از افراد عادی: بشر سال‌ها درگیر تکنولوژی تولید برق از انرژی خورشید بوده است و شرکت‌های بزرگ با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمانی وارد این حوزه شده‌اند. اینکه یونایتد سولار مردم عادی که اطلاعات علمی کافی ندارند را هدف قرار داده است قضیه را روشن می‌کند.

امتیاز پایین در سایت‌های اسکم یاب:‌ امتیاز سایت‌های تخصصی بررسی کلاهبرداری مانند scamdoc، trustpilot و scamadviser به یونایتد سولار بسیار پایین است.

تجربیات کاربران از کار با یونایتد سولار (UnitedSolar)

با مروری در گوگل و شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم یونایتد سولار کاملا وجه خود را از دست داده است و تمامی کامنت‌ها از کلاهبردار بودن آن صحبت می‌کنند.

نظرات کاربران میهن سیگنال در مورد پروژه یونایتد سولار
نظرات کاربران میهن سیگنال در مورد پروژه یونایتد سولار

در زیر نیز کاربری ایرانی در سایت ویکی بیت کامنت گذاشته و گفته کل سرمایه‌اش بلوکه شده و امکان برداشت وجود نداره. ظاهرا یونایتد سولار کاربران را مجبور کرده تتر خود را به توکن سان (SUN) منتقل کنند.

نظرات کاربران ویکی بیت در مورد پروژه یونایتد سولار
نظرات کاربران ویکی بیت در مورد پروژه یونایتد سولار

سخن پایانی

پروژه یونایتد سولار نیز مانند بسیار از طرح‌های پانزی روی طمع افراد سوار می‌شود. بهتر است قبل از سرمایه گذاری روی هر پروژه به خصوص آن‌هایی که وعده سودهای عجیب و غریب و تضمینی می‌دهند تحقیق کنید. به جای توجه کردن به سودهایی که قبلا این پروژه به دوستان و آشنایتان داده است در مورد اینکه منبع درآمد از کجا تامین می‌شود سوال کنید. اگر به جواب نرسیدید و تیم پروژه از پاسخ دادن طفره رفت بدانید و آگاه باشید که سود شما در واقع سرمایه‌ افراد جدیدی است که جذب پروژه می‌شوند (و به زودی گَندِش در میاد!).

پرسس و پاسخ

  • پروژه یونایتد سولار (unitedsolar) چیست؟

یونایتد سولار یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه تولید پنل خورشیدی برای تبدیل انرژی خورشید به انرژی برق است که جذب سرمایه خود را از مردم عادی انجام می‌دهد.

  • آیا یونایتد سولار (unitedsolar) کلاهبرداری است؟

یونایتد سولار کلاهبرداری است به دلیل؛ سرویس دهی به کاربران ایرانی در شرایط تحریم، شفاف نبودن منبع درآمد پروژه، پنهان نگه داشتن هویت گردانندگان پروژه و دلایل دیگری که در متن آمده است.


1 دیدگاه روشن یونایتد سولار (Unitedsolar) چیست؟ آیا یک کلاهبرداری است؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.