فوری؛ USDC دی‌پگ شد

دی پگ شدن usdc

 سیرکل (Circle) دومین صادرکننده بزرگ استیبل کوین در جهان، اعلام کرد که 25 درصد از ذخایر رزرو USDC را در 6 بانک مختلف نگهداری می‌کرده که یکی از آنها بانک ورشکست‌شده‌ی سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) است. قانون‌گذاران در 10 مارس این بانک را تعطیل کردند و حالا همین اتفاق ریزش بی‌سابقه‌ی USDC و دی‌پگ شدن را رقم زده است. در ادامه به جزئیات بیشتر این خبر فوری می‌پردازیم. با ما در خبر USDC دی‌پگ شد» همراه باشید.

USDC دی‌پگ شد

بانک SVB تعطیل شد و پس از ناکامی سیرکل در افزایش سرمایه و جبران ذخایر رزرو، استیبل کوین این شرکت با کاهش ارزش مواجه شد.

چند روز قبل سیرکل این مشکل را با بانک سیلورگیت (Silvergate) تجربه کرد و تنش‌ها میان این دو شرکت بالا گرفت. صرافی بایننس در توییتر خود اعلام کرد در پاسخ به این تنش‌ها هرگونه تبدیل خودکار USDC به BUSD را متوقف می کند.

در حال حاضر USDC با 10 درصد ریزش قیمت در سطح 0.904 دلار معامله شده و پیوند خود با دلار ایالات‌متحده را از دست داده است. احتمال ریزش قیمت بیشتر آین رمز ارز وجود دارد چرا که کاربران به‌سرعت در حال تبدیل USDC به دیگر استیبل کوین‌ها هستند.

شناسایی بهترین قیمت خریدوفروش USDC در ایران

بنا به آخرین بیانیه‌ی Circle، 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخایر USDC این شرکت در بانک SVB گیر افتاده است.

شوک به بازار ارز دیجیتال

به‌دنبال این اتفاق شوک بزرگی به جوامع مختلف رمز ارزی و بازار وارد شد و حالا بیانیه سرکل در این خصوص منتشر شده است. کوین ژو از Galois Capital باور دارد که سیرکل در یک تله افتاده است. به بیان دیگر یعنی آنها تخمین می‌زدند که SVB قادر به نگهداری 2.2 میلیارد دلار است و حالا به این نتیجه رسیدند که این بانک از همان ابتدا قادر به نگهداریِ تنها 100 میلیون دلار بوده است.

این اتفاق بزرگ برای دومین استیبل کوین برتر بازار با ارزش کل مارکت 47 میلیارد دلاری، فشار بیشتری بر شرایط نزولی بازار اعمال می‌کند. علاوه بر سیرکل، پلتفرم‌های دیفای نیز در معرض خطر هستند چرا که بیشتر آنها از USDC به‌عنوان ارز پایه استفاده می‌‎کنند. ساعات آتی بسیار حساس هستند و به شما همراهان توکن باز توصیه می‌کنیم که بازار را با دقت بالایی زیرنظر بگیرید.

منبع: FXStreet

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.