شرکت پرداخت جهانی ویزا مشکل کارمزد شبکه اتریوم را حل می‌کند

شرکت پرداخت جهانی ویزا مشکل کارمزد شبکه اتریوم را حل می‌کند

شرکت پرداخت جهانی ویزا یک راهکار آزمایشی را در اتریوم معرفی کرد که برخی از موانع مرتبط با پرداخت هزینه گاز در شبکه را برمی‌دارد.

پرداخت کارمزد شبکه اتریوم با ارزهای دیگر

به گفته ویزا، راهکار آزمایشی در شبکه آزمایشی گورلی (تست نت) اتریوم با بهره‌گیری از فناوری انتزاع حساب و استاندارد ERC-4337، تعامل بین کاربران و شبکه را ساده‌تر می‌کند. با انجام این کار، نیاز به حفظ اتر (ETH)، رمزارز بومی اتریوم، توسط کاربران نهایی برای هزینه‌های تراکنش یا “گس فی” حذف می‌شود.



کاربران همچنان به صورت فنی باید هزینه کارمز پرداخت کنند، اما این روش به آنها اجازه می‌دهد با هر توکنی مانند USDC یا USDT پرداخت کنند – که یک لایه از اصطکاک در پرداخت‌های اتریوم را برمی‌دارد. ویزا نیز می‌تواند این هزینه‌ها را پوشش دهد.

حل مشکل گس فی بدون خرید اتریوم

مدیریت موجودی ETH برای هزینه‌های گس فی برای برخی کاربران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا آنها باید پول فیات را از طریق یک رمپ بیرونی مانند کوین‌بیس یا مون‌پی به ETH تبدیل کنند. این ممکن است به دلیل نوسانات هزینه کارمزد منجر به پرداخت بیش از حد یا کمتر از حد شود. تیم تحقیقاتی ویزا این مشکل را شناسایی کرد و این راه حل جدید را به عنوان یک روش مؤثر برای غلبه بر این چالش‌های مرتبط با گس فی معرفی کرد که نوآوری آن متمرکز بر قابلیت کیف پول برای پوشش هزینه‌های کارمزد شبکه است.



ویزا چگونه مشکل کارمزد شبکه اتریوم را حل می‌کند؟

مؤلفه اصلی این راهکار یک “پی‌مستر” – قرارداد هوشمند تخصصی – است. این مفهوم جدیدی برای ویزا نیست، زیرا آنها قبلاً این مسیر را مورد بررسی قرار داده‌اند، به گفته مصطفی بدوالا، مدیر محصول ویزا، پی‌مستر به عنوان حامی هزینه‌های کارمزد در حساب‌های قرارداد کاربر عمل می‌کند و امکان پرداخت مستقیم هزینه‌های گس فی بلاکچین توسط کاربران از طریق کارت ویزای خود را بدون نیاز به مدیریت توکن‌های بومی بلاکچین فراهم می‌کند.

بدوالا به The Block گفت:

این یک راهکار آزمایشی جدید و گسترش‌یافته‌تر نسبت به راهکار قبلی است که در آن ما پول فیات را می‌پذیریم و هزینه‌های بلاکچین را به نمایندگی از کاربران با استفاده از راهکار آفچین خود پوشش می‌دهیم. این برای کاربران به همان شکل پرداخت‌های معمول مبتنی بر کارت برای هزینه بلاکچین آنها خواهد بود.

آزمایشات قبلی در گورلی (goerli)

ویزا در ماه مه  (اردیبهشت) قرارداد پی‌مستر را در شبکه آزمایشی گورلی استقرار داد تا از مزایای انتزاع حساب بهره ببرد و کاربردپذیری قراردادها را برای حساب‌های کاربری افزایش دهد و به کیف پول‌ها اجازه دهد وظایف پیچیده را به صورت خودکار انجام دهند و هزینه‌های تراکنش را به نمایندگی از حساب‌های دیگر مدیریت کنند. این آزمایشات به طور کامل در یک گزارش مستند شده است، در حالی که ویژگی جدید به عنوان اکستنشن به استقرار موجود عمل می‌کند.

ویزا در یک پست وبلاگ در دسامبر (آذر) 2022 ابتدا علاقه خود را به انتزاع حساب اعلام کرد. با این حال، در آن زمان، عملکرد انتزاع حساب روی اتریوم پیاده‌سازی نشده بود. سپس، در مارس (فروردین) 2023، توسعه‌دهندگان پیشرفت قابل توجهی داشتند و ERC-4337 را معرفی کردند که انتزاع حساب را در اتریوم از طریق قراردادهای هوشمند تخصصی فعال کرد.

انتزاع حساب یعنی چه؟

ERC4337 یک استاندارد اتریوم است که به کاربران اجازه می دهد از قراردادهای هوشمند به عنوان حساب اصلی خود استفاده کنند. این قابلیت به نام حساب هوشمند یا انتزاع اکانت شناخته می شود و برای غیر متمرکز کردن کیف پول های اتریومی طراحی شده است.

منبع: TheBlock

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.