ویتالیک بوترین:در وایت پیپر اتریوم Defi پیش بینی شده بود ولی NFT نه

104664736 GettyImages 500445678 ethereum

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار معروف اتریوم با انتشار توییتی در صفحه خود اعلام کرد که بیت کوین کش یک پروژه تقریباً شکست‌خورده می‌باشد.

به گزارش توکن باز، به نقل از کوین تلگراف، ویتالیک بوترین با نگاهی به دیدگاه‌های پیشین خود اشاره بر این کرد که دیفای (DeFi)، در وایت پیپر اتریوم پیش‌بینی شده بود. پس این قضیه دلیلی آشکار برای شکست خوردن پروژه بیت کوین کش می‌باشد.

ویتالیک بوترین، درگذشته یکی از حامیان بیت کوین کش بوده است. وی عقیده داشت که بیت کوین کش رقیبی معتبر برای بیت کوین خواهد بود. بیت کوین کش، در هشتمین ماه میلادی سال 2017، (به عبارتی مرداد سال 1396)، به‌عنوان جایگزینی برای بیت کوین اصلی طراحی و راه‌اندازی شده بود.

این رمز ارز به دلیل برخوردار بودن از سایز بلاک بزرگ‌تر این امکان را به کاربران می‌داد که تراکنش‌های بیشتری را پردازش کنند و همچنین کارمزد کمتری نیز پرداخت کنند. اما با این‌وجود، باتوجه ‌به توییت جدید ویتالیک بوترین، فورک بیت کوین کش روی یک جنبش اعتراضی متمرکزشده که سرچشمه این جنبش یک ذهنیت شورشی بوده است. به همین علت بیت کوین کش، راه پیوسته و منسجمی برای حرکت به جلو پیدا نکرد و متأسفانه با شکست رو به ‌رو شد و بوترین از پشتیبانی آن دست برداشت.

وی همچنین در خصوص ادعاهای پیشین خود بیان کرد که:

تعداد زیادی از پیش‌بینی‌های من نظیر DeFi درست بوده است با وجود اینکه مواردی مانند ذخیره‌سازی و محاسبات تشویقی فایل هنوز تحقق پیدا نکرده‌اند. البته توکن‌های NFT را نیز کاملاً فراموش کرده بودم.

بوترین در پایان سخنان خود اشاره به ZK-SNARKS کرد که راهی مقاوم و مورد اطمینان در برابر کلاهبرداری می‌باشد. همچنین جایگزینی اقتصادی ‌تر برای کاربران شبکه است و کاربران می‌توانند برای بررسی صحت بلاک از آن استفاده کنند.

ویتالیک بوترین همچنین اشاره کرد بر این موضوع که:

با وجود به‌روزرسانی‌های متعدد، ما زنجیره‌ای داریم که تولید بلاک در آن همچنان متمرکز است، ولی تایید بلاک بدون نیاز به اعتماد و به طور کاملاً غیرمتمرکز انجام می‌شود. خصوصیت مقاوم بودن این زنجیره در مقابل سانسور، موجب جلوگیری از سانسور تولیدکنندگان بلاک می‌شود.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.