شکار فرصت‌های سرمایه‌ گذاری؛ راه‌های سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار

شکار فرصت‌های سرمایه‌ گذاری؛ راه‌های سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار

با بدتر شدن شرایط اقتصادی، روزبه‌روز امکان سرمایه‌گذاری مبالغ بزرگ کمتر می‌شود. اما آیا می‌توان با مبلغی در حد 10 دلار هم سرمایه‌گذاری کرد و به سود رسید؟ بله. وب 3 آینده‌ی جهان است که بر مبنای بلاکچین ساخته شده و در آینده‌ای نه‌چندان دور تمامی مردم از سرتاسر جهان با آن درگیر خواهند شد. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید تا به بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار  بپردازیم.

تبلیغات: خرید و فروش ارز دیجیتال خود را با پرداخت کمترین کارمزد در صرافی بیت پین انجام دهید

چرا باید روی Web3 سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر به 12 سال قبل برگردید و بیت کوین ارزشی کمتر از 100 دلار داشته باشد آیا باز هم فرصت سرمایه‌گذاری روی آن را نادیده می‌گیرید؟ حتی 12 سال قبل هم نه، اگر به 3 سال پیش برگردید و توکن‌های NFT با قیمتی بسیار پایین در دسترس باشند هم روی آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کنید؟ قطعا می‌کنید. وب 3 دقیقا در چنین وضعیتی قرار دارد و با سقوط بازارها در سال 2022، تنها یک تلاطم کوچک در روند انقلاب جدید اینترنت رخ داده است. وب3 در آینده‌ای نه‌چندان دور همه‌ی مردم را درگیر کرده و فراگیر می‌شود اما باز هم قرار نیست تمام دارایی خود را روی وب3 سرمایه‌گذاری کنید و تنها مبلغ کوچکی مثل 10 دلار کافیست. راه‌های فراوانی برای کسب درآمد یا مشارکت در دنیای وب3 وجود داشته که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

وب3
وب3 نسل جدید اینترنت است و بر مبنای بلاکچین فعالیت می‌کند

راه‌های سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار

مدل Action to Earn یکی از راه‌های مختص وب3 است که کاربران قادر هستند با فعالیت در پلتفرم‌های مختلف و با استفاده از محتوا و داده‌های خود درآمد داشته باشند. به بیان دیگر در این روش فعالیت‌های شما ارزش‌گذاری می‌شوند. برای کسب درآمد از این راه می‌توان فعالیت‌های زیر را انجام داد.

Read to earn

پلتفرم ReadFi قصد دارد تا دنیای مطالعه و امور مالی را ادغام کند. دو پروژه‌ی Read 2 earn و Metaverse Library از برترین پروژه‌های این پلتفرم هستند که امکانات متعددی را برای کاربران خود به ارمغان آورده‌اند. در کل دو راه برای کسب درآمد از این روش وجود دارد.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش توکن‌های وب3 در ایران

در پروژه‌ی Read 2 earn کاربر خود را به عینک‌های NFT مجهز کرده و با خواندن کتاب‌ها، توکن RDF کسب می‌کند. می‌توان از این توکن در پلتفرم استفاده کرده یا آنرا به فروش رساند و برداشت کرد.

در روش دوم کاربران با دعوت از دوستان خود برای مطالعه و شرکت در رویدادهای مختلف ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

همچنین هولد کردن سری NFTهای ارائه شده از سوی ReadFi مزایای خاص خود را دارد. افراد قادر هستند تا با شرکت در رویدادهای هفتگی و ماهانه، درآمد بیشتری از توکن‌های این پلتفرم داشته باشند.

 با استفاده از این توکن، کاربران زودتر از افراد عادی به نوشته‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه‌بر این، کاربران با استفاده از توکن Readfi قادر هستند تا در رویدادهای پرسش‌وپاسخ شرکت کرده و توکن بیشتری کسب کنند یا توکن‌های خود را استیک کنند.

Browse to earn

در این روش کاربران با سرچ کردن در مرورگرهای Web3 درآمد کسب می‌کنند و بهترین مرورگر برای اینکار Brave است. این مرورگر رایگان و منبع‌باز، تجربه‌ای سریع‌تر، امن‌تر و خصوصی‌تری را نسبت به براوزرهای عادی برای شما فراهم کرده و توکن بومی آن BAT نام دارد.

بریو مدعی شده که زمان بارگذاری آن 33 درصد از گوگل کروم سریع‌تر است و مصرف رم و باتری کمتری دارد. مستقیم‌ترین راه برای کسب توکن در مرورگر بریو، مشاهده تبلیغات آن است.برنامه‌ی تبلیغاتی این براوزر این امکان را برای شما فراهم کرده تا با مشاهده تبلیغاتی کوتاه درآمد کسب کرده و شاید باور نکنید اما بریو 70 درصد از درآمد تبلیغات را به شما اعطا می‌کند. کاربران قادر هستند تا در پایان ماه BATهای خود را برداشت کرده و یا از آن برای دیگر اهداف استفاده کنند.

Write to earn

کسب درآمد از مطلب‌نویسی جدید نیست و از وب2 به وب3 منتقل شده است. Mirror.xyz به‌عنوان اولین پلتفرم وبلاگ‌نویسی غیرمتمرکز در جهان به تولیدکنندگان محتوا با توکن‌ها و آیتم‌های مختلف پاداش می‌دهد.

کسب درآمد از نویسندگی
در مدل کسب درآمد از نویسندگی کاربران به نویسنده‌ی محتوا پاداش می‌دهند

در پلتفرم میرر کاربران قادر هستند تا هر محتوایی که از قانون تخطی نکرده باشد را بدون تغییر یا تنظیم منتشر کنند، در واقع این پلتفرم به بررسی، اصلاح یا حذف محتواها نمی‌پردازد. همچنین Mirror مفاهیمی همچون Fan Economy، NFT و DAO را با یکدیگر ترکیب کرده و از بلاکچین برای فعالیت خود استفاده می‌کند.

همچنین کاربران عادی نیز می‌توانند به نویسندگان محبوب خود با استفاده از اتریوم پاداش بدهند. میرر به این افراد توکن بومی خود را اهدا کرده و آنها نیز با دریافت این توکن حق رای این پلتفرم را به‌دست می‌آورند. به بیان دیگر میرر بیش از اینکه یک پلتفرم تولیدمحتوا باشد، بیشتر یک پلتفرم تامین سرمایه برای نویسندگان است.

Social to earn

SocialFi یک شبکه‌اجتماعی بلاکچینی است و کاربران با استفاده از آن درآمد کسب می‌کنند. به‌طور میانگین هر انسان روزانه 2 ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و حالا در سال 2023 این برنامه‌ها به بخش مهمی از زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده‌اند.

سوشال‌فای غیرمتمرکز است و سانسور در آن معنایی ندارد و علاوه‌بر این، مستقیما به کاربران مهم خود پاداش می‌دهد. پلتفرم SocialFi داده‌ها را در سرتاسر شبکه‌ای از نودها پخش کرده و هرکس با حفظ عملکرد شبکه پاداش مالی دریافت می‌کند.

علاوه‌بر SocialFi، پلتفرم GAGU نیز در این زمینه فعالیت کرده و توکن بومی خود را دارد. در گاگو، کاربران قادر هستند تا توکن NFT خود را ایجاد کرده و با آن به دیگر کاربران پاداش داده یا به فروش برسانند. در این پلتفرم کاربران مختلف ازجمله اینفلوئنسرها با انتشار پست و دریافت لایک پاداش می‌گیرند.

دقیقا مثل مرورگر بریو، مشاهده‌ی تبلیغات راه دیگری برای کسب درآمد از GAGU است. در نهایت هدف GAGU ایجاد یک شبکه‌اجتماعی مبتنی بر بلاکچین است که درآن کلیه کاربران با یکدیگر درگیر شده و درآمد کسب می‌کنند.

Play to earn

متاسفانه بازی‌های بلاکچینی رایج همچون Axie Infinity به سرمایه اولیه‌ی بالایی برای ورود نیاز دارند. با این حال برخی از بازی‌های رایگان ازجمله Gods Unchained نیز به شما توکن NFT جایزه داده و امکان کسب درآمد از این حوزه نیز وجود دارد. توکن بومی این بازی FLUX نام داشته و با پیروزی در مسابقات، FLUX به شما داده می‌شود. می‌توان از فلاکس برای عملکرد بهتر در بازی استفاده کرد یا آن را به فروش رساند.

توجه داشته باشید که امکان کسب درآمد از بازی‌های فراوانی وجود داشته و ما تنها به معرفی یکی از آنها در این مقاله پرداختیم.

Move to earn

مدل Move to earn یکی از جدیدترین راه‌های کسب درآمد و  سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار است. این روش کاربران را قادر ساخته تا با پیاده‌روی، دویدن یا انجام دیگر حرکات ورزشی ارز دیجیتال کسب کنند و حالا به اصلی‌ترین انگیزه‌ی بسیاری از افراد برای ورزش کردن تبدیل شده است. بسیاری از پلتفرم‌های این حوزه به سرمایه اولیه نیاز دارند اما Sweatcoin اینگونه نیست. در این برنامه کاربران با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا، ارز Sweatcoin را کسب می‌کنند. همچنین یک نسخه پریمیوم از این برنامه وجود داشته که پاداش بیشتری به کاربران می‌دهد.

Move To Earn
در مدل Move To Earn کاربران با دویدن یا پیاده‌روی درآمد کسب می‌کنند

توجه داشته باشید که پلتفرم‌های این حوزه برای ردیابی شما به GPS و سیگنال‌های تلفن همراه متکی هستند و درصورت تضعیف یا قطع سیگنال، پاداش‌ها لغو می‌شوند. برای کسب درآمد از دسته‌ی دیگر از برنامه‌های این حوزه همچون Wii باید فعالیت‌های خود را با دوربین گوشی ضبط کرده و با دستورالعمل برنامه مطابقت دهید.

Share data to earn

در این روش و در پلتفرم  Permission کاربران با به اشتراک‌گذاری داده‌های مختلف ازجمله اطلاعات دسته اول ارز دیجیتال ASK را دریافت می‌کنند. از این داده‌ها برای تبلیغات و دیگر اهداف تجاری استفاده می‌شود. 

همچنین کاربران می‌توان ASKهای خود را در برنامه خرج کرده یا روی برنامه‌های در حال توسعه سرمایه‌گذاری کنند.

کسب درآمد از ایردراپ‌های وب3

ایردراپ‌ یکی از استراتژی‌های مارکتینگ برای آشنایی کاربران با پروژه‌های ارز دیجیتال است که در آن توکن‌ها با انجام چند فعالیت به‌صورت رایگان به کاربر اهدا می‌شوند. معمولا کاربران با عضویت در گروه تلگرام، دنبال کردن حساب توییتری پروژه، ریتوییت کردن توییت‌های پروژه، پر کردن فرم ثبت‌نام یا معرفی به دیگر افراد در کمپین ایردراپ شرکت کرده و پاداش می‌گیرند.

در سرویس ایردراپ توکن باز ایردراپ‌ها به سه دسته‌ی در حال اجرا، پایان یافته و به‌زودی تقسیم می‌شوند. با مشاهده ایردراپ‌های در حال اجرا می‌توانید جزئیات آنها را دیده و در ایرداپ شرکت کنید.

شناسایی سریع ایردراپ‌ها با سرویس ایردراپ توکن باز

مشارکت در توسعه وب3

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از وب3 امکان مشارکت در این تکنولوژی است. برای اینکار حتما نباید برنامه‌نویس باشید و مشاغل غیرفنی دیگری نیز وجود دارند که به شرح زیر هستند.

اینفلوئنسر محتوا

به‌عنوان یک اینفلوئنسر محتوا باید وب3 را به مردم و اعضای جامعه‌ی خود آموزش دهید و پیش از اینکار باید به‌طور کامل با این جهان آشنا شوید. با درک کامل مفاهیم، اینفلوئنسری بهترین شغل برای شماست.

مدیر کامیونیتی

جوامع یا کامیونیتی‌ها نقشی اساسی در پروژه‌های وب3 دارند. پروژه‌ها این افراد را برای رشد کامیونیتی خود و حفظ تعامل با جامعه استخدام می‌کنند. این مدیران به سوالات اعضای انجمن پاسخ داده و فعالیت‌های مختلف را کنترل می‌کنند.

کامیونیتی ارز دیجیتال
مدیران کامیونیتی وظیفه‌ی حفظ تعامل بین کاربران و پروژه را برعهده دارند

با این حال برای رشد جامعه و بزرگ‌تر کردن آن باید دانش مناسبی از وب3 داشته باشید.

سخن پایانی

وب3 پتانسیل عظیمی برای سرمایه‌گذاری داشته و حالا بهترین فرصت برای ورود به این جهان غیرمتمرکز است. شکی نیست که وب3 موج بزرگی از ثروت را خلق خواهد کرد و می‌توانید با 10 دلار یا کمتر از آن در آن سرمایه‌گذاری کنید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از وب3 دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Mirror

سوالات متداول

  • چه راه‌هایی برای کسب درآمد از وب3 وجود دارد؟

می‌توان با مطالعه، استفاده از مرورگرها، نویسندگی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بازی کردن، ورزش کردن و به اشتراک‌گذاری داده‌‎ها با کمتر از 10 دلار از وب3 درآمد داشت.

  • آیا امکان شرکت در ایردراپ‌های وب3 برای ایرانیان وجود دارد؟

بله. فعالیت‌های الزامی برای شرکت در ایردراپ معمولا ربطی به تحریم‌ها نداشته و شما هم می‌توانید از این روش درآمد کسب کنید.

1 دیدگاه روشن شکار فرصت‌های سرمایه‌ گذاری؛ راه‌های سرمایه‌گذاری در وب3 با 10 دلار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.