واچ لیست هفتگی 14 فروردین 1402؛ سال جدید را پرسود آغاز کنید

۵ ارز دیجیتال هوش مصنوعی که باید زیر نظر داشته باشید.

به‌دنبال بحران مالی ماه مارس و ورشکستگی سه بانک بزرگ آمریکایی، خطر بزرگی بازارهای مالی را تهدید می‌کرد. بازارهای مالی ازجمله رمز ارزها به‌خوبی مقاومت کردند و این ماه با کندلی مثبت به پایان رسید. بیت کوین در ماه مارس بیش‌از 22 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و احتمال رشد بیشتر آن نیز وجود دارد. با رشد بیت کوین، احتمال رشد آلت‌کوین‌ها نیز وجود داشته و امروز قصد داریم این رمز ارزها را به شما معرفی کنیم. با ما در واچ لیست هفتگی 14 فروردین 1402 همراه باشید.

سلب مسئولیت: همراهان عزیز توکن باز لطفا توجه داشته باشید که نظرات بیان‌شده در این مطلب به هیچ وجه توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفا بیان دیدگاه نویسنده است. سرمایه‌گذاری ذاتا با ریسک همراه است؛ بنابراین همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

1- بیت کوین

بیت کوین با مقاومت سختی در سطح 29 هزار دلار مواجه شده اما گاوها نیز انگیزه‌ی فراوانی برای عبور از آن دارند و سطوح پایین‌تر را رها نمی‌کنند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27012 دلار) در روند صعودی قرار گرفته و شاخص قدرت نسبی در بالاتر از 61 حضور دارد. چنین اتفاقی نشان‌دهنده‌ی کنترل خریداران بر بازار این رمز ارز است. با عبور از مقاومت 29200 دلار، روند صعودی شتاب گرفته و احتمال رسیدن به سطوح 30000 و 32500 دلار وجود دارد.

شناسایی بهترین قیمت خریدوفروش بیت کوین در ایران

در مقابل با کاهش قیمت، معامله‌گران کوتاه‌مدت تصمیم به فروش خواهند گرفت و احتمال سقوط تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27012 دلار) وجود دارد. درصورت از بین رفتن این حمایت، BTC تا سطح 25250 دلار سقوط می‌کند و با این اتفاق، فروش بیت کوین تشدید خواهد شد. هدف نهایی خرس‌ها در سطح میانگین متحرک ساده 200 روزه (20424 دلار) قرار دارد.

در تایم فریم 4 ساعته، خریداران قیمت را به بالای مقاومت 28868 دلار رساندند اما قادر به حفظ آن نبودند و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی تلاش خرس‌ها برای نگه داشتن قیمت در زیرِ میانگین متحرک نمایی 20 روزه است. بدین صورت راه سقوط تا 27500 و 26500 دلار باز خواهد شد.

نمودار بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
نمودار بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

در روند صعودی، شکستن و بسته شدن قیمت در بالای 28868 دلار نشان‌ می‌دهد که گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده و این اتفاق تاییدی بر شروع فاز جدید روند صعودی خواهد بود.

2- اتریوم

اتریوم در 1 آپریل از مقاومت سربار 1857 دلار عبور کرد و گاوها به‌خوبی در برابر حملات فروشندگان مقاومت کردند. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که خریداران عجله‌ای برای خروج از معاملات اتریوم و سیو سود ندارند.

چارت اتریوم در نمای 1 روزه
چارت اتریوم در نمای 1 روزه

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1748 دلار) و حضور RSI در ناحیه مثبت حاکی از احتمال افزایش قیمت اتریوم است. اگر خریداران قیمت را به بالای 1857 دلار برسانند، احتمالِ رسیدن جفت ارز ETH/USDT به سطح مهم 2 هزار دلار افزایش می‌یابد. احتمالا خرس‌ها از این سطح به‌زیبایی دفاع خواهند کرد اما درصورت پیروزی گاوها، هدف بعدی اتر سطح قیمت 2200 دلار خواهد بود.

فرصت کشف بهترین قیمت خرید اتریوم در ایران

درصورت شکست خریداران، اولین هدف فروشندگان عبور از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حمایت 1680 دلار است.

در تایم فریم چهار ساعته، اتریوم از مقاومت 1857 دلار کاهش یافت و خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که احتمالا معامله‌گران کوتاه‌مدت در حال سیو سود و خروج از معاملات خود هستند. با این اتفاق احتمال سقوط اتریوم به 1743 و 1680 دلار وجود دارد.

چارت اتریوم در نمای 4 ساعته
چارت اتریوم در نمای 4 ساعته

در برعکس اگر قیمت بالا رفته و به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمال رشد قیمت فوق‌العاده‌ی اتریوم و عبور از مقاومت‌های مختلف افزایش می‌یابد.

3- ماتیک

سومین رمز ارز از واچ لیست هفتگی 14 فروردین 1402، ماتیک است. MATIC در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.11 دلار) معامله شده است. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، ماتیک تا سطوح 1.25 و 1.30 دلار صعود خواهد کرد. خرس‌ها از این مناطق دفاع خواهند کرد چراکه درصورت شکست، مسیر صعود ماتیک تا سطح 1.57 دلار هموار می‌شود.

نمودار ماتیک در تایم فریم روزانه
نمودار ماتیک در تایم فریم روزانه

از طرف دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یافته و به زیر 1.05 دلار برسد، خرس‌ها مجددا کنترل معاملات را در دست می‌گیرند و هدف بعدی آنها عبور از میانگین متحرک ساده 200 روزه (0.97 دلار) خواهد بود. با از دست رفتن این سطح مهم، مسیر ریزش ماتیک تا حمایت 0.69 دلار باز می‌شود.

فرصت آربیتراژ ماتیک و کسب سود مطمئن

4- هدرا

خریداران از 9 تا 28 مارس تلاش‌های فروشندگان برای ریزش قیمت هدرا و رساندن آن به زیر میانگین متحرک 200 روزه (0.06 دلار) را خنثی کردند.

چارت هدرا در تایم فریم روزانه
چارت هدرا در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.06 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که هردو حاکی از دست بالاترِ خریداران در معاملات هدرا هستند. احتمالا جفت ارز HBAR/USDT به روند صعودی خود تا مقاومت 0.10 الی 0.11 دلار ادامه خواهد داد و خرس‌ها با تمام توان از این منطقه دفاع خواهند کرد. با این حال درصورت پیروزی گاوها، روند صعودی جدیدی برای این رمز ارز آغاز خواهد شد.

فرصت آربیتراژ هدرا و کسب سود پایدار و کم‌خطر

برخلاف این فرض، درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، خرس‌ها کنترل معاملات را در دست گرفته و برای عبور از میانگین متحرک 200 روزه تلاش خواهند کرد. شکست زیر این سطح درها برای کاهش قیمت احتمالی تا 0.04 دلار را باز می‌کند.

5- ایاس

ایاس در حال تلاش برای تکمیل الگوی صعودی cup and handle است. خریداران در 29 مارس قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.15 دلار) رساندند و به معاملات EOS وارد شدند.

نمودار EOS در تایم فریم روزانه
نمودار EOS در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به‌تدریج شروع به افزایش کرده و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است. اولین گام در مسیر صعود، عبور از منطقه مقاومتی 1.26 الی 1.34 دلار است.

رصد لحظه‌ای قیمت EOS

فروشندگان از این منطقه دفاع خواهند کرد و پیروزی گاوها به‌منزله‌ی آغازِ روند صعودی جدید خواهد بود. هدف بعدی خریداران سطح 1.74 دلار است.

در برعکس اگر قیمت از ناحیه سربار کاهش یابد یعنی خرس‌ها دست به فروش گسترده زده و هدف آنها ریزش تا سطح 1.05 دلار است.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، بازار در وضعیت مناسبی قرار گرفته و احتمال رشد ارزهای دیجیتال وجود دارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به وضعیت فعلیِ بازار چیست؟ لطفا تحلیل‌ها و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 14 فروردین 1402 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.