واچ لیست هفتگی 15 اسفند 1401؛ این 5 ارز را زیرنظر داشته باشید

واچ لیست هفتگی 29 خرداد 1402؛ این 5 ارز را زیرنظر داشته باشید

برخلاف بازار سهام آمریکا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال هفته‌ی نسبتا بدی را سپری کردند و بیت کوین از روند بازار سهام پیروی نکرد. سرمایه‌گذاران در حال حاضر در مورد ارزهای دیجیتال احتیاط می‌کنند چرا که نگران مسائل مختلفی هستند. با این حال داده‌های سایت سانتیمنت، نشان می‌دهد احساسات صعودی در بازار افزایش یافته و شاخص دلار آمریکا (DXY) طی 7 روز اخیر 0.7 درصد کاهش یافته است. این شاخص رابطه معکوس با قیمت بیت کوین دارد و ما را نسبت به افزایش قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال امیدوار می‌کند. به‌ پیروی از قیمت BTC، احتمال رشد چند آلت کوین نیز وجود دارد و امروز قصد داریم در واچ لیست هفتگی 15 اسفند 1401 آنها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سلب مسئولیت: همراهان عزیز توکن باز لطفا توجه داشته باشید که نظرات بیان‌شده در این مطلب به هیچ وجه توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفا بیان دیدگاه نویسنده است. سرمایه‌گذاری ذاتا با ریسک همراه است؛ بنابراین همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

چشم‌انداز کلی بازار ارز دیجیتال در 15 اسفند 1401
چشم‌انداز کلی بازار ارز دیجیتال در 15 اسفند 1401

1- بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 3 مارس (۱۲ اسفند) به زیر سطح حمایت 22800 دلار سقوط کرد. خریداران در 5 مارس تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از سطح شکست برسانند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. با این حال خرس‌ها سخت در تلاس هستند تا سطح 22800 دلار را به یک مقاومت تبدیل کنند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23159 دلار) شروع به کاهش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 44 است. همین دو شاخص حاکی از برتری خرس‌ها در معاملات بیت کوین هستند. بدین صورت فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت 21480 دلار رسانده و درصورت موفقیت سطح 20 هزار دلار را تست کنند.

شناسایی بهترین قیمت خرید بیت کوین در ایران

درصورت تمایل گاوها برای جلوگیری از ریزش بیشتر BTC، آنها باید به‌سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. چنین حرکتی بیان‌گر خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است. در مسیر صعود، سطوح 24000 و 25250 دلار اهداف اصلی گاوها هستند. شکست مقاومت 25200 دلار بیان‌گر تغییر روند بالقوه خواهد بود.

2- ایاس (EOS)

ایاس در 3 مارس از مقاومت حیاتی 1.26 دلار عبور کرد اما گاوها قادر به حفظ این سطح نبودند. با این حال آنها از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.17 دلار) دفاع کردند و قیمت به زیر این سطح سقوط نکرد.

نمودار EOS در نمای روزانه
نمودار EOS در نمای روزانه

میانگین‌های متحرک شیب‌دار شده و RSI در منطقه مثبت حضور دارد که هردو نشان‌دهنده‌ی برتری خریدارن هستند. EOS یک الگوی rounding bottom تشکیل داده که با شکست کامل می‌شود. سطوح 1.26، 1.34 و 1.74 دلار از مهم‌ترین اهداف این الگو هستند.

فرصت آربیتراژ EOS و کسب سود پایدار

در مسیر ریزش، سطح حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.10 دلار) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شکست زیر این سطح روند فروش را تسریع کرده و اهداف بعدی خرس‌‎ها 1 و 0.93 دلار هستند.

3- استکس (STX)

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 15 اسفند 1401، STX است. استکس در بازه 17 فوریه تا 1 مارچ از 0.30 دلار به 1.04 دلار رسید و 246 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. معمولا رالی‌های افزایش قیمت سنگین با کاهش شدید مواجه می‌شوند و STX نیز این از این حادثه در امان نماند.

چارت استکس در تایم فریم روزانه
چارت استکس در تایم فریم روزانه

جفت ارز STX/USDT به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.69 دلار) سقوط کرد و حالا گاوها در سطح 0.67 دلار در تلاش برای دفاع از این رمز ارز هستند. درصورت افزایش قیمت STX، احتمالا شاهد فروش سنگین از سوی خرس‌ها در سطوح 0.83 الی 0.91 دلار خواهیم بود.

فرصت سرمایه‌گذاری روی رمز ارز STX

درصورت کاهش قیمت از سطح قیمت فعلی، فروشندگان بار دیگر تلاش خواهند کرد تا اصلاح قیمت بیشتری برای استکس رقم زده و هدف بعدی آنها 0.58 دلار است.

برخلاف این فرض، اگر خریداران قیمت را به بالای 0.91 دلار برسانند، مسیر رشد تا 1.04 دلار هموار خواهد شد. شکست بالاتر از این سطح نشان‌دهنده احتمال از سرگیری روند صعودی خواهد بود و شانس استکس برای 1.43 دلاری شدن افزایش می‌یابد.

4- ایمیوچبل ایکس (IMX)

ایمیوچبل ایکس در 3 مارس از میانگین متحرک ساده 50 روز (0.88 دلار) عبور کرد و کندل روزانه‌ی آن در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1 دلار) بسته شد که نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار IMX در تایم فریم روزانه
نمودار IMX در تایم فریم روزانه

با این حال روند صعودی تمام نشده و احتمال رشد IMX تا 1.12 دلار وجود دارد. در این سطح خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را متوقف کنند. بدین صورت مهم‌ترین مقاومت پیشِ‌روی IMX در سطح 1.3 دلار قرار داشته و درصورت شکست این مقاومت، شاهد آغاز شدن روند صعودی جدید ایمیوچبل ایکس و 1.85 دلاری شدن آن خواهیم بود.

فرصت آربیتراژ IMX و کسب سود مطمئن

در برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا 1.12 دلار کاهش یابد یعنی خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. سپس فروشندگان مجددا تلاش خواهند کرد تا این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند. درصورت موفقیت آنها، احتمال سقوط IMX تا 0.63 دلار وجود دارد.

5- میکر (MKR)

پس از عقب‌نشینی در کوتاه‌مدت، میکر در تلاش است تا روند صعودی خود را از سر بگیرد. چنین اتفاقی حاکی از باقی ماندن احساسات مثبت و صعودی در معاملات این ارز دیجیتال است.

چارت میکر در تایم فریم روزانه
چارت میکر در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک صعودی و حضور RSI در منطقه مثبت همگی نشان‌دهنده میل میکر به صعود هستند. اگر خریداران قیمت را در بالاتر از 963 دلار حفظ کنند، احتمالا MKR سفر خود به سمت مقاومت‌های 1150 تا 1170 دلار را آغاز خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید میکر در ایران

درصورت تمایل خرس‌ها به متوقف کردن روند صعودی، آن‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (807 دلار) برسانند. با موفقیت در این کار، شاهد ریزش میکر تا سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (731 دلار) خواهیم بود.

سخن پایانی

علی‌رغم وضعیت نامناسب بیت کوین، احتمال رشد چند رمز ارزی که در واچ لیست امروز معرفی کردیم وجود دارد. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی نسبت به این ارزها دارید؟ لطفا تحلیل‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذاشته و ششمین ارز را شما به ما معرفی کنید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 15 اسفند 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.