واچ لیست هفتگی 21 فروردین 1402؛ در زمان آتش‌بسِ معامله‌گران چه ارزی بخریم؟

واچ لیست هفتگی 21 فروردین 1401؛ در زمان آتش‌بسِ معامله‌گران چه ارزی بخریم؟

بازار رمز ارزها در آرامش کامل به‌سر می‌برد. بیت کوین طی هفت روز گذشته تنها 0.2 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا در مسیر تشکیل سومین کندل استیک دوجی در تایم فریم هفتگی قرار گرفته است. گاوها و خرس‌ها هیچ سرنخی نسبت به حرکت بعدی این رمز ارز ندارند و همین موضوع باعث شده تا اسلحه‌ها را کنار بگذارند و برای مدتی صلح کنند. عدم موفقیت بیت کوین در عبور از 30 هزار دلار منجر به رزرو سود برخی از آلت کوین‌ها شد و برخی از آنها نیز دچار کاهش قیمت شدند. به‌نظر، تریدرها در حال حفظ پوزیشن خود هستند و به احتمال افزایش قیمت دل بسته‌اند. با چنین مقدمه‌ای به بررسی تحلیل بیت کوین و معرفی 4 ارز با پتانسیل رشد بالا می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 21 فروردین 1402 همراه باشید.

نمایی از بازار رمز ارزها در 21 فروردین
نمایی از بازار رمز ارزها در 21 فروردین

1- بیت کوین (BTC)

بیت کوین در دو روز گذشته در محدوده‌ی تنگی معامله شده که نشان‌دهنده‌ی عدم تصمیم‌گیری در میان خریداران و فروشندگان است. معمولا دامنه‌های تنگ نتیجه‌ای جز نوسانات فراوان ندارند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27500 دلار) در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی به تدریج به سمت مرکز نزول می‌کند. به‌نظر تعادل مناسبی بین عرضه و تقاضا برقرار شده است.

صرافی آبان تتر یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که امکان خرید و فروش بیش از ۳۰۰ رمزارز را در ایران فراهم کرده است. در این صرافی امکان خرید و فروش بیت کوین در دو بازار تومانی و تتری وجود دارد. برای خرید و فروش این ارز دیجیتال در صرافی آبان‌تتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید بیت کوین در صرافی آبان تتر

درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، احتمال سقوط و ریزش بیت کوین تا سطح شکست 25250 دلار وجود دارد.

در مقابل اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، احساسات مثبت در بازار تقویت شده و معامله‌گران اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. عبور از سطح 29200 دلار چشم‌انداز یک رالی تا 30000 و 32500 دلار را تقویت می‌کند.

در نمودار چهار ساعته، میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال صاف شدن است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد. چنین اتفاقی مزیت و برتری واضحی به گاوها و خرس‌ها نمی‌دهد و بعید است که این عدم قطعیت برای مدت طولانی پایدار بماند. یک حرکت جهت‌دار به‌زودی آغاز خواهد شد اما پیش‌بینی جهتِ آن دشوار است.

نمودار BTC در تایم فریم 4 ساعته
نمودار BTC در تایم فریم 4 ساعته

بنابراین بهتر است پیش از ورود به هر معامله‌ای منتظر بمانید تا شکست رخ دهد. در مسیر صعود سطح 29200 دلار و در مسیر سقوط سطح 26500 دلار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نقض هر یک از سطوح منجر به آغاز شدن روند جدیدی در کوتاه‌مدت می‌گردد.

2- کاردانو (ADA)

گاوها از سقوط کاردانو به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.37 دلار) جلوگیری کردند که خود نشان‌دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

نمودار کاردانو در نمای روزانه
نمودار کاردانو در نمای روزانه

شیبِ میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حضور RSI در ناحیه مثبت حاکی از برتری گاوها هستند. کاردانو در مسیر صعود ابتدا می‌تواند تا خطِ الگوی سر و شانه‌ی معکوس بالا برود. سپس شکست و بسته شدن قیمت در بالاتر از این مقاومت نشانه‌ای از تغییر روند بالقوه خواهد بود. در نهایت چنین روندی منجر به افزایش قیمت تا سطح 0.60 دلار می‌گردد.

فرصت آربیتراژ کاردانو و کسب سود مطمئن از بازار

خرس‌ها برای جلوگیری از روند صعودی باید هرچه‌سریع‌تر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این ارز به میانگین متحرک ساده 200 روزه (0.35 دلار) و پس از آن به سطح 0.30 دلار سقوط خواهد کرد.

3- استلار (XLM)

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 21 فروردین 1402، XLM است. استلار از مقاومت سربار 0.12 دلار پایین آمد و قیمت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.10 دلار) نزدیک می‌شود. احتمالا گاوها در کف قیمت یعنی در این سطح اقدام به خرید خواهند کرد.

چارت استلار در تایم فریم روزانه
چارت استلار در تایم فریم روزانه

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب‌نشینی کند، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا از این مقاومت سربار عبور کنند. درصورت موفقیت آنها، استلار یک الگوی صعودیِ rounding bottom را تکمیل خواهد کرد. چنین اتفاقی حاکی از شروع یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. بدین صورت XLM ابتدا تا 0.15 دلار افزایش یافته و سپس به سمت هدف بعدی خود یعنی 0.17 دلار حرکت خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید استلار در ایران

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، گاوها کنترل خود را از دست می‌دهند. سپس استلار به سطح میانگین متحرک ساده 200 روزه (0.09 دلار) سقوط خواهد کرد و پس از آن احتمال ریزش تا 0.07 دلار وجود دارد.

4- اَوه (Aave)

اَوه قادر به عبور از مقاومت مهم و سربارِ 82 دلار نبود چرا که خرس‌ها با تمامِ قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. در نهایت فروشندگان قیمت را به زیر حمایت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (75 دلار) رساندند.

نمودار AAVE در تایم فریم روزانه
نمودار AAVE در تایم فریم روزانه

رمز ارز Aave در مرحله‌ی بعدی به میانگین متحرک ساده 200 روزه (73 دلار) سقوط خواهد کرد که نزدیک به خط روند صعودی قرار دارد. خریداران از این سطح با قدرت دفاع می‌کنند چرا که درصورت بازگشت از خط روند صعودی، احتمال رشد تا 82 دلار وجود دارد.

رصد قیمت لحظه‌ای Aave در صرافی‌های ایرانی

درصورت پیروزی گاوها بر این مقاومت، اَوه با موفقیت الگوی مثلث صعودی را تکمیل خواهد کرد و هدفِ آن عبور از مقاومت روانی 100 دلار خواهد بود.

در برعکس اگر قیمت سقوط کرده و خط روند صعودی شکسته شود، این دیدگاه به‌کلی باطل شده و باید منتظرِ ریزش Aave تا 68 و سپس 64 دلار باشیم.

5- کنفلاکس (CFX)

رمز ارز کنفلاکس در روزهای گذشته در فاز اصلاح قیمت قرار داشته اما گاوها به‌خوبی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.36 دلار) دفاع کردند.

چارت CFX در تایم فریم روزانه
چارت CFX در تایم فریم روزانه

درصورت بازگشت قیمت از سطح فعلی، رمز ارز CFX به خط روند نزولی خواهد رسید. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و خرس‌ها باید از آن محافظت کنند. شکست بالای این سطح درهای رشد قیمت تا سطوح 0.44 و 0.49 دلار را باز خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید Conflux در ایران

در برعکس و درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، گاوها معاملات کنفلاکس را رها می‌کنند و ریزش قیمت بالایی در انتظار این رمز ارز خواهد بود. اولین هدف فروشندگان در سطح 0.30 دلار قرار دارد.

سخن پایانی

بیت کوین در وضعیت خطرناکی قرار گرفته و کسی جرئت معامله کردن در این وضعیت را ندارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به بیت کوین چیست؟ آیا روی ارزهای امروزِ واچ لیست سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 21 فروردین 1402 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.