واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال مهم برای هفته آینده

واچ لیست

پس از یک مدت روند صعودی خوب، ارزهای دیجیتال اکنون به فاز اصلاح رسیده‌اند. در یک روند صعودی زمانی که بازار شروع به اصلاح می‌کند، زمان آن رسیده که ارزهایی را که از آن‌ها جا مانده‌ایم، به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنیم. اما این بسیار حائز اهمیت است، از این موضوع مطمئن شویم که در یکه فاز اصلاح هستیم نه در تغییر روند. ما نیز در توکن‌باز با واچ‌لیست اختصاصی و ارائه تحلیل بزرگترین تحلیل‌گران بازار به صورت روزانه به شما در این مسیر یاری می‌دهیم پس با ما همراه باشید.



1- تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین، بالاخره اصلاحی که از آن انتظار می‌رفت را برآورده کرد. BTC پس از آن که نتوانست از سطح 45000 دلار عبور کند، کمی‌ از سرعت مومنتوم صعودی خود کاست و با پولبک به سطح 50٪ فیبوناچی موجی که از ۳۸۰۰۰ دلار ساخته بود به سطح 41000 دلار رسید. از اواسط اکتبر که این روند صعودی آغاز شده، این اصلاح، جدی‌ترین کاهش قیمت بیت کوین در ۳ ماه اخیر بوده است. با توجه به دیدگاه پرایس‌اکشن، یک الگوی دو سقف میکرو یک الگوی دو سقف ماکرو با سقف پایین‌تر و کندل‌های تاییدی پس از آن، می‌توانند بر ادامه کاهش قیمت تاکید داشته باشند؛ هرچند، اخیراً بارها شاهد آن بوده‌ایم، زمانی که بیت کوین شکل صعودی به خود می‌گیرد، به راحتی می‌تواند سیگنال‌های نزولی را لغو کند.



با این‌حال در صورت ادامه روند نزولی اولین تارگت خرس‌ها ناحیه ۴۰هزار دلار و پس از آن ۳۸۰۰۰ دلار خواهد بود. ولی اگر خریداران شروع به بازپس‌گیری سطوح بالا دستی بکنند، ابتدا به نزدیکی ۴۴۰۰۰ دلار و در مرحله بعد ۴۸۰۰۰ دلار حرکت می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم که در بازار صعودی اخیر جزو معدود ارزهایی است که حرکت قابل توجهی از خود نشان نداده، پس از شکست سقف قدرتمند ۲۱۵۰ دلار به ۲۴۰۰ دلار رسید؛ ولی بلافاصله به پیروی از بیت کوین اصلاح خود را آغاز کرده و در حال نزدیک شدن به سطح حیاتی ۲۱۵۰ دلار است. اما تفاوتی که اکنون وجود دارد، آن است که ETH تازه در ابتدای روند صعودی خود است و حفظ قیمت بالای این محدوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که خریداران قیمت اتر را در این محدوده تثبیت کنند و از ریزش آن جلوگیری کنند، اتریوم روند صعودی خود را با اهداف ۲۳۰۰، ۲۴۰۰ و ۲۵۰۰ دلار پیش خواهد گرفت. در غیر این صورت با از دست رفتن این محدوده، کاهش قیمت ابتدا به ۲۰۰۰ دلار و پس از آن به ۱۸۸۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

3- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا که در سطح اول لیگ‌های ارز دیجتال یکه تازی می‌کرد، بالاخره محدوده بسیار مهم ۸۰ دلاری را که هفته‌های مختلفی به آن اشاره کرده بودیم، تست کرد. این محدوده در تایم فریم‌های بالا از قدرت بالایی برخوردار است و می‌تواند اولین ایستگاه SOL برای اصلاح عمیق باشد؛ هرچند که هنوز این اتفاق برای SOL نیفتاده است. ریزش اخیر سولانا از این سطح یک اصلاح بسیار معمول بوده که اخیراً بارها آن را با قدرت بیشتری بازگردانده، اما با توجه به ناحیه مذکور انتظار کاهش تا ۶۰ و ۵۰ دلار نیز می‌رود. در غیر این صورت و از پیش رو برداشتن مقاومت ۸۰ دلار، بازده ۱۰۰ درصدی دیگر و حتی ثبت رکوردهای‌ قیمتی جدید برای سولانا دور از ذهن نیست. 

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

4- تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین هم از آن دسته ارزهایی بود که دیر وارد روند صعودی اخیر شد اما در هر صورت توانست سقف کانال صعودی و مقاومت ۰.۰۹۰ دلاری را شکسته و پس از ۸ ماه، خود را به ۰.۱ دلار برساند، که پس از تست آن با پولبک به سقف کانال شکسته شده، در حال ساخت الگوی پرچم صعودی است که در صورت ادامه روند صعودی بازار آن هم روند صعودی خود را ادامه دهد. در صورتی که این الگو توسط خریدارن تایید گردد قیمت DOGE ابتدا به اندازه لگ صعودی قبلی خود تا ۰.۱۲ دلار و پس از آن ۰.۱۶ دلار افزایش یابد. اما در صورتی که مجدداً به کانال خود بازگردد، قیمت می‌تواند تا ۰.۸۸ دلار نیز کاهشی شود.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USD
نمودار روزانه قیمت DOGE/USD

5- تحلیل شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در آخر هفته اخیر با رشد بسیار سریع به ۰.۰۰۰۰۱۱۵۶ رسید که به همان سرعت نیز به قیمت به محدوده ۰.۰۰۰۰۱۰۰۰ بازگشت که نشان دهنده یک تله گاوی برای خریداران بود. با این حال SHIB پس از خروج از روند نزولی زمستان کریپتو، هنوز در یک محدوده ساید قرار دارد که سقف آن همین محدوده از تابستان اخیر تا کنون است. در صورتی که خریدارها بتوانند سقف این محدوده را بشکنند، قیمت شیبااینو می‌تواند به سمت قیمت ۰.۰۰۰۰۱۴۶۹ دلار و بیش از آن  پیش رود. اما اگر این روند رو به پایین باشد، اهداف خرس‌ها ابتدا ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار و پس از آن ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت SHIB/USD
نمودار روزانه قیمت SHIB/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.