واچ‌لیست هفته؛ این ۵ ارز دیجیتال را این هفته زیر نظر بگیرید!

واچ لیست

بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته پس از تجربه اصلاح عمیق در اکثر ارزهای بازار، روز جمعه شاهد ریکاوری و بازپسگیری سطوح از دست رفته بود. این، هم می‌تواند به معنای یک پولبک در یک روند نزولی، و هم به معنای کف‌سازی و ادامه روند صعودی و کشف سطوح بالادستی جدید باشد. به رسم هر هفته با ما در تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال پراهمیت در هفته آینده همراه باشید.



1. تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین که در حال ریزش در یک کانال باریک به سطح ۳۸۰۰۰ دلار بود، پیش از تست این نقطه از قیمت ۳۸۴۵۰ رالی صعودی جدیدی آغاز کرده است و سطح ۴۰۰۰۰ دلار که از دست رفته به نظر می‌رسید، اکنون در کنترل گاوهای بازار است. با شکست سقف کانال نزولی و تثبیت قیمت در بالای ۴۱۰۰۰ دلار می‌تواند سیگنال‌هایی را مبنی بر ادامه روند صعودی ابتدا به ۴۵۰۰۰ دلار و پس از آن به ۴۹۰۰۰ دلار صادر کند. اما در صورتی که قیمت BTC به زیر سطح ۴۰۰۰۰ دلار کاهش یابد، ما صرفا شاهد یک شورت اسکوییز در بازار بوده‌ایم و روند نزولی تا تست ۳۸۰۰۰ دلار ادامه خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2. تحلیل سولانا (SOL)

سولانا پس از اصلاح عمیق ۳۷ درصدی، و تست محدوده حیاتی ۷۸ دلار در حال تلاش برای بازیابی سطوح از دست رفته است. با این حال رفتار قیمتی SOL، نوسان در یک کانال نزولی باریک است که، سقف آن تا کنون توانسته است قیمت را مغلوب کند. با این حال از نگاه پرایس اکشن نحوه اصلاح و این کانال می‌تواند یک الگوی پرچم صعودی تلقی شود و با شکست سقف کانال روند صعودی نیز ادامه یافته و با بازپسگیری محدوده ۱۰۰ دلار قیمت به سمت ۱۲۰ دلار نیز کشیده شود. در غیر اینصورت، قیمت برای تست مجدد ۷۸ دلار کاهش خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

3. تحلیل دوج کوین (DOGE)

با هربار داغ شدن بحث پرداخت، در پلتفرم X، قیمت DOGE نیز تکانی می‌خورد اما با خوابیدن بحث پیرامون X و ایلان ماسک قیمت دوج‌کوین بلافاصله به محدوده قبلی خود باز می‌گردد؛ و این اتفاق در هفته گذشته نیز تکرار شد. دوج کوین، برترین میم‌کوین بازار از لحاظ ارزش بازار، عملکرد نا امیدکننده‌ای را در بازار صعودی اخیر از خود نشان داده است. با این حال قیمت ۰.۰۷۵ به خوبی از طرف خریداران حمایت می‌شود. و این می‌تواند نقطه ورودی امنی را برای علاقه‌مندان سرمایه گذاری ایجاد کند، زیرا در صورتی که خبر جدی‌ای از پرداخت با DOGE در پلتفرم X منتشر شود، شاهد جهش قیمتی قدرتمندی از آن خواهیم بود.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USD
نمودار روزانه قیمت DOGE/USD

4. تحلیل ترون (TRX)

رفتار قیمتی ترون، با توجه به فشردگی شدید در یک کانال صعودی بدون توجه به اتفاقات کلی بازار، نشانه‌ای از انباشت آن توسط خریدارن بزرگ است. و این می‌تواند به معنای آن باشد، در صورت یک جریان مثبت صعودی در بازار، می‌توانیم شاهد رشد قیمت TRX نیز باشیم.

در صورتی که قیمت ترون بتواند از سطح ۰.۱۲ دلار عبور کند، سطوح ۰.۱۵ و ۰.۱۸ دلار می‌تواند به راحتی برای آن قابل دسترس باشد. اما در صورت تغییر روند فعلی آن، کاهش قیمت تا ۰.۱۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت TRX/USD
نمودار روزانه قیمت TRX/USD

5. تحلیل اینترنت کامپیوتر (ICP)

یکی از ارزهای پر رونق بازار صعودی اخیر ICP است. توکنی که در چندماه گذشته از ۳ دلار به ۱۶ دلار رسید، و با شروع اصلاح در بازار به ۹.۵ دلار کاهش یافت و اکنون با شکست سقف کانال نزولی که در زمان اصلاح شکل گرفته بود، در محدوده ۱۲ دلار معامله می‌شود. در صورتی که این شکست بالای سقف تثبیت گردد، می‌تواند به معنای جان دوباره به روند صعودی و افزایش قیمت آن تا ۱۶ دلار و پس از آن ۱۸ دلار باشد، اما اگر خرس‌ها موفق به برگرداندن قیمت از همین محدوده شوند، قیمت سطح حیاتی بین ۸.۵ تا ۹.۵ دلار را تست خواهد کرد.

نمودار روزانه قیمت ICP/USD
نمودار روزانه قیمت ICP/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.