لانچ پد چیست؟ سود حداکثری از بازار ارزهای دیجیتال

لانچ پد چیست؟ سود حداکثری از بازار ارزهای دیجیتال

اگر به 12 سال قبل بازگردید، چه‌کار می‌کنید؟ قطعا بیت کوین خریده و با تنها چند صد دلار روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. حالا دیگر بیت کوین در روزهای اولیه‌ی خود نیست اما می‌توان روی ارزهای تازه‌کار که پتانسیل بالایی دارند سرمایه‌گذاری کرد. لانچ ‌پد‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توان ارزها را پیش از لیست شدن عمومی و در قیمت‌های پایین‌تر خریداری کرد. اما آیا همه‌چیز به همین سادگی است؟ قطعا خیر. با ما در مقاله‌ی «لانچ پد چیست» همراه باشید تا سود خود از بازار ارزهای دیجیتال را به حداکثر برسانید.

لانچ پد چیست؟

لانچ پد (Launchpad) یا انکوباتور کریپتو یک پلتفرم مبنی بر صرافی‌های غیرمتمرکز است که در آن پروژه‌های بلاکچینی معرفی شده و می‌توانند قبل از لیست شدن عمومی، سرمایه‌ی موردنظر خود را جمع‌آوری کنند. در واقع توکن‌های پروژه در مراحل اولیه و با قیمتی پایین در دسترس سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

سرمایه‌گذاران این فرصت‌ را از دست نداده و به امید رشد قیمت بیشتر، توکن را در قیمت پایین خریداری می‌کنند. در این بازی برد-برد، پروژه سرمایه‌ی موردنیاز خود را جمع‌آوری کرده و شما نیز به سود می‌رسید.

در سال 2021 و در اوج بازار صعودی، بسیاری از کوین‌ها و پروژه‌های جدید با استفاده از لانچ پد راه‌اندازی شدند و سرمایه‌ی هنگفتی به سوی آنها سرازیر شد. با این حال همه‌ی پروژه‌ها موفق نمی‌شوند، برخی از آنها کلاه‌بردار بودند و برخی دیگر در دستیابی به هدف‌های خود شکست خوردند.

حالا لانچ پدهای جدید قابل‌اعتمادتر هستند و بررسی‌های لازم را برای کاربران و سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند. پروژه‌های جدید تحت یک فرایند غربالگری دقیق قرار گرفته و پروتکل مناسبی برای آنها تعریف شده است.

با معرفی دوستان خود به صرافی رمز پلاس، 30 درصد از کارمزد معاملات آن‌ها را دریافت کرده و درآمد بدون ترید را تجربه کنید.
ورود به صرافی رمزپلاس

لانچ پدها چگونه کار می‌کنند؟

پس از پاسخ به سوال لانچ پد چیست، به بررسی نحوه کار آنها می‌پردازیم. پلتفرم‌های Launchpad برای ایجاد پیوندی بین پروژه و کاربران فعالیت می‌کنند. این پلتفرم‌ها به بنیان‌گذاران کمک کرده تا سرمایه‌ی موردنیاز برای فعالیت پروژه را جمع‌آوری کرده و برای کاربر نیز شانس به حداکثر رساندن کسب سود را فراهم می‌کنند.

شفافیت و امنیت دو ویژگی کلیدی این پلتفرم‌ها هستند که سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک را به خود جذب می‌کنند. هر کاربر پس از ایجاد حساب کاربری باید تحت فرایند KYC احراز هویت خود را انجام دهد. این اتفاق از دستکاری سیستم با انجام تراکنشی‌هایی با نام مستعار جلوگیری می‌کند.

شناسایی بهترین قیمت خرید ارزهای دیجیتال در ایران

هر لانچ پد مجموعه‌ای از اطلاعات پروژه‌ها را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا افراد دسترسی راحت‌تری به اطلاعات مهم همچون تاریخ شروع پروژه، قیمت و … داشته باشند.

فروش توکن در لانچ پدها کم شباهت به بلاکچین نیست، این پلتفرم‌ها شفافیت را برای کاربران به ارمغان آورده و ردیابی روش توزیع هر توکن در آنها آسان است. چنین ویژگی مثبتی این امکان را برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم کرده تا با خیالی راحت روی پروژه‌های نوپا سرمایه‌گذاری کنند. همچنین توکن‌ها به‌طور یکنواخت توزیع شده تا از اجرای تاکتیک‌هایی همچون پامپ و دامپ جلوگیری شود.

لانچ پدها چه مزایایی دارند؟

لانچ پدها ویژگی‌های مثبتی دارند که آنها را از دیگر پلتفرم‌ها متمایز می‌سازد. برخی از مزایای آنها به شرح زیر است.

هزینه‌ی اندک برای کاربران

برخی از لانچ پدها فقط هزینه‌ای برای ثبت حساب کاربری دریافت کرده و بعضی دیگر حتی این هزینه را نیز دریافت نمی‌کنند. همچنین بسیاری از لانچ پدها با کاهش موانع ورود، مقدمات راه‌اندازی و پیشرفت سریع و آسان یک پروژه را فراهم می‌کنند.

امنیت بالا

لانچ پدها هم کاربر و هم پروژه را به‌طور کامل بررسی کرده و از همه‌ی افراد درگیر در این فرایند محافظت می‌کنند. همچنین احتمال بروز حملات سایبری نیز وجود نداشته چرا که سرمایه‌گذاران مالکیت کاملی بر دارایی‌های خود دارند و پلتفرم آنها را ذخیره نمی‌کند.

عدم نیاز به دوره‌های انتظار

توکن‌ها بلافاصله پس از خرید در دسترس خریدار هستند و هیچ‌گونه نیازی برای صبر کردن و برداشت آنها وجود ندارد.

چطور از لانچ پدها استفاده کنیم؟

برای استفاده از لانچ‌ پدها، مراحل زیر را به‌صورت قدم‌به‌قدم اجرا کنید.

  1. در لانچ پد موردنظر خود اکانت بسازید.
  2. احراز هویت را انجام بدهید؛ برای اینکار به یک کارت شناسایی و پس‌زمینه‌ای تمیز برای عکس گرفتن از خودتان نیاز دارید.
  3. برای شروع سرمایه‌گذاری، ارز استفاده شده در لانچ پد را خریداری کرده و کیف پول خود را با آن شارژ کنید.
  4. پروژه‌های در دست اقدام را پیدا کرده و روی گزینه Register کلیک کنید تا پس از تایید، وارد لیست فرایند خرید و سرمایه‌گذاری شوید.

به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های بسیار، امکان احراز هویت برای ایرانیان وجود نداشته و باید با انجام برخی اقدامات سخت و  گران‌بها احراز هویت را دور بزنید.

چند مدل لانچ پد کریپتویی وجود دارد؟

در مجموع 4 مدل لانچ پد وجود داشته که هرکدام کارکرد متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی هرکدام از آنها می‌پردازیم.

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO)

لانچ پدهای IDO پلتفرم‌های غیرمتمرکزی برای تامین مالی پروژه‌ها هستند و بسیاری از توکن‌ها کار خود را با جذب سرمایه در این پلتفرم‌ها آغاز می‌کنند. پلتفرم‌های Seedify، GameFi، BSCPad، FireStarter و TrustPad شناخته‌شده‌ترین IDOهای کریپتویی هستند.

عرضه اولیه توکن ان‌اف‌تی (INO)

لانچ‌ پدهای INO این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا پروژه‌ها یا مجموعه‌های NFT، سرمایه موردنیاز خود برای فعالیت در اکوسیستم توکن‌های NFT را جمع‌آوری کنند.

BCSstation، Only1 و Seedify از برترین لانچ پدهای عرضه اولیه توکن NFT هستند.

عرضه اولیه کوین (ICO)

لانچ پدهای ICO فرصت جذب سرمایه یا فروش عمومی کوین را برای پروژه‌های نوپا فراهم می‌کنند. در این فرایند بنیان‌گذاران پروژه با ارائه توکن‌های خود سرمایه‌ی لازم برای تکمیل پروژه را جمع‌آوری می‌کنند. پروژه‌های CardStarter، Polkastarter و Binance Launchpad از مهم‌ترین لانچ پدهای عرضه اولیه کوین (ICO) هستند.

عرضه اولیه بازی (IGO)

توسعه‌دهندگان متاورسی و بازی‌های بلاکچینی با شرکت در لانچ پدهای IGO بودجه‌ی موردنیز خود را دریافت می‌کنند. به بیان دیگر لانچ پدهای عرضه اولیه بازی تنها میزبان بازی‌ها، ابزارهای بازی‌ها و NFTهای مرتبط با آنها هستند. Enjinstarter، Gamestarter و PlayPad از مهم‌ترین لانچ پدهای IGO به شمار می‌روند.

رصد قیمت لحظه‌ای قیمت‌ ارزها در صرافی‌های ایرانی

یک لانچ پد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگرچه لانچ پدها اطلاعات مناسبی درخصوص پروژه‌ها ارائه می‌دهند اما بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری روی درمورد لانچ پدهای مختلف، پروژه و … تحقیق کنید.

امنیت بالا برای سرمایه‌گذاران

برای سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال تضمین سودآوری و ایمن بودن پروژه‌ها هستند، امنیت لانچ پد حرف اول‌وآخر را می‌زند. بدین صورت پلتفرم موردنظر باید از پروتکل‌های امنیتی سخت‌گیرانه پیروی کرده، احراز هویت را اجباری کرده و اقدامات دیگری برای حفاظت از اطلاعات شخصی انجام دهد.

هر لانچ پد ویژگی‌های خاص خود را داشته بنابراین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری به بررسی آنها بپردازید.

قدرت تبلیغ برای پروژه‌ها

بنیان‌گذارانی که به‌دنبال راه‌اندازی پروژه‌ی خود از طریق لانچ پد هستند باید قدرت Launchpad درخصوص تبلیغ پروژه و حمایت جامعه‌ی آن را بررسی کنند. علاوه‌بر این مورد، فرایند بررسی پروژه، فاکتورها و تقسیم سود نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که پروژه‌ها باید آنها را درنظر بگیرند. یک جامعه‌ی مناسب به بازاریابی بهتر پروژه و کسب سرمایه‌ی بیشتر کمک می‌کند.

سخن پایانی؛ چه آینده‌ای در انتظار لانچ پدهای ارز دیجیتال است؟

همانطور که مطالعه کردید، لانچ پدهای کریپتویی پلتفرم‌های جدیدی هستند که به تامین مالی پروژه‌ها کمک کرده و هدف آنها بهبود اعتماد از دست‌رفته‌ی سرمایه‌گذاران به ارزهای جدید است.

این پلتفرم‌ها باید احتمال کلاه‌برداری و ترویج پروژه‌های اسکم را به حداقل رسانده و با کاهش ریسک، احساس امنیت را کاربران خود به ارمغان بیاورند. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به لانچ پدهای مختلف چیست؟ شما چه تجربه‌ای از استفاده از آنها دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله «لانچ پد چیست» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

  • لانچ پدها چه مزایایی دارند؟

هزینه‌ی پایین برای کاربران، امنیت مناسب و عدم نیاز به دوره‌های انتظار از مهم‌ترین مزایای لانچ پدها هستند.

  • چند مدل لانچ پد وجود دارد؟

چهار مدل؛ IDO، ICO، INO و IGO. هرکدام از این لانچ پدها کاربرد خاص خود را دارند.

  • لانچ پد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

لانچ پد مناسب باید امنیت بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و برای پروژه‌ها نیز از قدرت تبلیغ بالا و حمایت جامعه برخوردار باشد. script type=”application/ld+json”>> {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”لانچ پدها چه مزایایی دارند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هزینه‌ی پایین برای کاربران، امنیت مناسب و عدم نیاز به دوره‌های انتظار از مهم‌ترین مزایای لانچ پدها هستند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چند مدل لانچ پد وجود دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”چهار مدل؛ IDO، ICO، INO و IGO. هرکدام از این لانچ پدها کاربرد خاص خود را دارند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”لانچ پد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”لانچ پد مناسب باید امنیت بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و برای پروژه‌ها نیز از قدرت تبلیغ بالا و حمایت جامعه برخوردار باشد.”}}]}

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.