ماجرای سرمایه‌گذاری میلیون دلاری بایننس بر روی یک بازی چیست؟

SkyArk Chronicles، یک بازی فانتزی با سبک انیمه، به تازگی یک حراجی بزرگ NFT برگزار کرد که در آن کلکسیونرهای مشتاق، مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار به ارز دیجیتال اتریوم را برای شانس دریافت یکی از دارایی‌های شخصیت بازی اختصاص دادند.



اما اکنون Binance Labs اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری آن‌ها در استودیوی پشت این بازی در زمان حراجی، به نحو نادرستی نمایش داده شده است.

یک سرمایه‌گذاری قدیمی

اوایل این ماه، استودیوی SkyArk اعلام کرد که Binance Labs—بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بایننس—رهبری دور جمع‌آوری سرمایه ۱۵ میلیون دلاری آن‌ها را به عهده داشته است، که پیش از حراجی بزرگ NFT بوده است. اما در حقیقت، Binance Labs روز دوشنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری آن‌ها در استودیو به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد.

در یک توییت طولانی، شرکت ادعا کرد که استودیوی SkyArk با استفاده از برند Binance Labs بدون اجازه قبلی، قرارداد سرمایه‌گذاری خود را نقض کرده و در واقع، رهبری دور اخیر سرمایه‌گذاری را به عهده نداشته است. به جای آن، Binance Labs اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از برنامه incubation خود، در استودیو سرمایه‌گذاری کرده است، همان‌طور که اصلاً در آن زمان اعلام شده بود.

Binance Labs در توییت خود نوشت:

اگر پروژه ما را مطلع کرده و به واقعیت‌ها پایبند می‌ماند، ما کاملاً با آن موافق بودیم.

در اسکرین‌شات‌های ضمیمه، Binance Labs بخشی از متن قرارداد سرمایه‌گذاری و همچنین اسکرین‌شات‌هایی از تلگرام را نشان داد که در آن‌ها، شرکت از استودیوی SkyArk خواسته است تا چارچوب گمراه‌کننده درباره مشارکت در دور اخیر جمع‌آوری سرمایه ۱۵ میلیون دلاری را حذف کند.

Binance Labs اعلام کرد که نیاز به ارائه توضیحات عمومی پیدا کرده است، زیرا پس از اینکه مردم شروع به پرسش سوالات کردند، این شرکت سرمایه‌گذاری متوجه شد که SkyArk «تنها توییت را حذف کرده بود بدون اینکه توضیحاتی در مورد واقعیت‌ها ارائه دهد.» به عبارت دیگر، در حالی که SkyArk توییت را حذف کرده بود، پیام اعلامیه گمراه‌کننده همچنان در ذهن‌ها باقی مانده بود.

عذرخواهی استودیوی SkyArk

استودیوی SkyArk در توییتی که روز دوشنبه منتشر شد، نوشت:

ما بابت این سوءتفاهم بسیار متأسفیم و از توضیحات Binance Labs سپاسگزاریم. ما همچنان بر روی موفقیت SkyArk متمرکز هستیم و با تلاش سخت به دنبال تحقق بخشیدن به چشم‌اندازمان خواهیم بود.

هم‌بنیان‌گذار استودیو، کلوین چوآ، در پاسخی به Binance Labs توییتی فرستاد که در آن از درس‌های برنامه incubation استودیو یاد کرده و بابت این اشتباه بیشتر عذرخواهی کرده است. او نوشت:

SkyArk با برگزاری حراجی NFT‌ای که رکوردشکنی کرد، به یک موفقیت شگفت‌انگیز دست یافت، که این تنها با حمایت از جوامع و سرمایه‌گذارانمان، از جمله اولین چکی که از Binance Labs دریافت کردیم، ممکن شد. آخرین چیزی که امیدواریم ببینیم این است که موجب بروز هرگونه ناراحتی برای دنبال‌کنندگان و سرمایه‌گذارانمان شویم.

سوتفاهم

استودیو بعداً اسکرین‌شاتی از یک پست در Discord منتشر کرد که سعی داشت این سوءتفاهم را روشن کند. تیم نوشت: «SkyArk تنها یک دوره جمع‌آوری سرمایه Web3 را به میزان ۱۵ میلیون دلار انجام داده است، که از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ آغاز شده بود.» و افزود که «Binance همچنان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار باقی می‌ماند.» تیم SkyArk این موضوع را «سوءتفاهمی» با Binance Labs خواند.

بازی SkyArk Chronicles چیست؟

SkyArk Chronicles داستان یک قهرمان فانتزی به نام ساتوشی ناکاموتو را روایت می‌کند که نام مستعار خالق واقعی بیت‌کوین است. اما به نظر نمی‌رسد که بازی به‌طور کامل در افسانه‌ها یا اصطلاحات بیت‌کوین غوطه‌ور باشد.

روزی روزگاری، ساتوشی ناکاموتو در دنیایی خالی و پوچ به دنیا آمد،» وب‌سایت بازی می‌گوید. «خدای خلقت، ساتوشی SkyArkVerse را آفرید، دنیایی امن برای تمام موجودات باهوش. اما جایی که نور هست، تاریکی نیز وجود خواهد داشت. هیولاها از اعماق برخاستند و SkyLands را ویران کردند—و ساتوشی که از این حمله وحشت‌زده شده بود، باید قهرمانانی را انتخاب کند که با آن‌ها برای بازگرداندن صلح به SkyArkVerse بجنگد.

منبع: Decrypt

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.