رشد 14 درصدی بیت کوین در شب گذشته؛ علت افزایش قیمت BTC چیست؟

بول مارکت

به نظر می‌رسد اکتبر سبز نهایتاً فرا رسیده است، زیرا قیمت بیت‌کوین برای اولین بار پس از مه (اردیبهشت 1401) سال گذشته از مرز 34،000 دلار عبور کرده و 14٪ رشد شگفت‌انگیزی را در 24 ساعت گذشته ثبت کرده است.

علت افزایش ناگهانی قیمت بیت‌ کوین چیست؟

کمتر از دو ساعت پس از شکستن 34،000 دلار، بیت‌کوین به بالاترین حد 35،300 دلار بر اساس داده‌های تریدینگ‌ویو رسید. در حال حاضر بیت‌کوین در حدود 34،550 دلار معامله می‌شود.



افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین با موج تازه‌ای از علاقه به تأیید در حال نزدیک شدن ETFهای اسپات و افزایش قابل توجه حجم معاملات کلی بازارهای اسپات همراه بود.

این جهش همچنین با تحولات مربوط به ETF اسپات بیت‌کوین پیشنهادی بلک‌راک همراه بود.

گری‌سکیل که در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول مبادله‌ای بیت‌کوین را اجرا می‌کند، به عنوان یک تراست ساختاردهی شده، محدودیت‌هایی دارد. SEC تلاش گری‌سکیل برای تبدیل این محصول به یک ETF جذاب‌تر را رد کرد، اما اخیراً دادگاه این رد شدن را مورد انتقاد قرار داد و SEC تجدید نظر نخواسته است، که احتمال دریافت مجوز ETF توسط گری‌سکیل را افزایش می‌دهد.

و بلک‌راک، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان، نسبت به چشم‌انداز بیت‌کوین خوش‌بین است و درخواست ETF بیت‌کوین خود را نزد SEC ثبت کرده است. مدیرعامل بلک‌راک، لری فینک، اخیراً به فاکس بیزنس گفت:

از سوی مشتریان خود در سراسر جهان در مورد نیاز به ارز دیجیتال می‌شنویم.

افزایش حجم معاملات بازار ارز دیجیتال

افزایش ناگهانی قیمت همچنین با رشد قابل توجه حجم معاملات اسپات بیت‌کوین همراه بود. در زمان انتشار این مطلب، حجم معاملات اسپات طی 24 ساعت گذشته به بیش از 35 میلیارد دلار افزایش یافته بود که 241٪ رشد در همین بازه زمانی را نشان می‌دهد، بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ.

در حالی که بیت‌کوین بزرگترین جهش قیمتی را تجربه کرد، اما موج کلی گرایش صعودی قیمت‌ها، سایر ارزها را نیز تحت تأثیر قرار داد، به طوری‌که اتر بومی اتریوم 7٪ رشد کرد، در حالی‌که سولانا 11٪ افزایش یافت. علاوه بر این، دوج‌کوین 8٪ رشد داشت در حالی‌که کاردانو با 5٪ رشد اندکی عقب ماند.

بازگشت شگفتی‌ و خوش‌بینی به بازار ارز دیجیتال

اعضای جامعه و تحلیلگران بازار ارز دیجیتال ظاهراً از حرکت ناگهانی به سمت بالا شگفت‌زده شدند – به طوری که روزنامه‌نگار مستقل اوتیسم کپیتال از 237 هزار دنبال‌کننده خود پرسید: “دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟”

با دور شدن از نوسانات قیمتی لحظه‌ای، به نظر می‌رسد شرایط مساعدی برای رشد ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال وجود داشته است، زیرا داده‌های کوین‌شیرز نشان می‌دهد محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال برای چهارمین هفته متوالی شاهد جریان ورودی بوده‌اند.

زمانی که بیت‌کوین در روز دوشنبه از مرز 31،000 دلار گذشت، برای ناظران ارز دیجیتال هیجان‌انگیز بود.

سپس قیمت آن به طور مستقیم به سمت بالا حرکت کرد. در پایان روز، بیت‌کوین در عرض چند دقیقه مرز 32،000 دلار، سپس 33،000 دلار، 34،000 دلار و سرانجام 35،000 دلار را شکست. قراردادهای آتی ثبت شده در صرافی بایننس تقریباً به 36،000 دلار رسیدند.

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.