علت کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۱۹ هزار دلار چیست؟

اخبار روز ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در 24 ساعت گذشته بیش از 8 درصد کاهش داشته‌اند. مارکت کریپتو یکپارچه قرمز شده است. بیت کوین ۱۹ هزار و ۹۲۵ دلار و قیمت اتریوم هزار و ۴۰۴ دلار معامله می‌شوند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تنها کوین‌های سبز بازار ارز دیجیتال استقبال کوین‌ها هستند که این وضعیت علامت ‌پنیک در بازار است. قیمت بایننس کوین ۶.۵ درصد، شیبا اینو و دوج کوین ۹ درصد، سولانا ۱۰ درصد و ماتیک ۹ درصد افت قیمت را نشان می‌دهند.

وضعیت بازار رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته منبع: cryptorank.io

ارزش بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۷۹ درصد کاهش یافته و به ۹۲۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین حجم معاملات کریپتو با ۵۸.۸۷ درصد افزایش به ۶۸.۲۷ میلیارد دلار رسید.

حجم بالای دارایی‌های لیکوییدشده در ۲۴ ساعت گذشته نشان از غافلگیری معامله‌گران از افت قیمت فعلی دارد. در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴.۳۳ میلیون دلار در بازار کریپتو لیکویید شده است که مطابق انتظار بخش اعظم آن یعنی ۲۸۵ میلیون دلار از آن مربوط به موقعیت‌های خرید یا لانگ بوده است.


توضیح ساده بیت کوین در توکن باز را از دست ندهید.


کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

آخرین باری که قیمت بیت‌کوین در محدوده فعلی یعنی ۱۹ هزار دلار بود به ۸ هفته پیش و ۱۴ ژانویه برمی‌گردد. اتریوم نیز وضعیت مشابهی دارد و با پایین‌ترین سطح 8 هفته‌ای خود معامله می‌شود.

در زمان نوشتن این مطلب افت قیمت‌ها در بازار کریپتو ادامه دارد و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که ممکن است در 24 ساعت آینده افت قیمت بیت کوین ۱۰ درصدی شود.

با توجه به پنیک فعلی در بازار نمی‌توان از گاوها انتظار حمایت قابل توجه داشت. به نظر می‌رسد بیت کوین مسیر زیادی تا کاهش تا سطح ۱۸ هزار و ۸۰۰ گدلار و سپس ۱۸ هزار و ۲۰۰ دلار پیش رو ندارد.


ریزش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟


دلیل کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

به نظر می‌رسد چند دلیل دست به دست هم دادند تا کاهش‌های قیمت فعلی را رقم بزنند:

ادامه سیاست‌های سخت گیرانه بانک مرکزی آمریکا: جروم پاول رییس فدرال رزرو در سخنرانی خود اعلام کرد نرخ بهره احتمالا بالاتر از حد انتظار است. در حالی که در سخنرانی ماه گذشته خود روی کاهش تورم تاکید بسیاری کرده بود و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خوشبین شده بودند که فدرال رزرو به تدریج نرخ بهره را کاهش دهد.

آزادسازی تعداد زیادی بیت کوین در بازار: از امروز ۱۰ مارچ (۱۹ اسفند) تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۲) تعداد ۱۴۲،۰۰۰ بیت کوین (معادل ۳ میلیارد دلار) بابت بازپرداخت بدهی کاربران صرافی Mt. Gox پرداخت خواهد شد. این موضوع می‌تواند فشار فروشی را در بازار از سمت آن‌ها رقم بزند.

انحلال بانک سیلورگیت: یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت بیت کوین، ورشکستگی بانک‌های سیلورگیت است.

هولدینگ سیلورگیت کپیتال روز گذشته اعلام کرد فعالیت‌های بانک سیلورگیت متوقف و به صورت داوطلبانه منحل می‌شود. سیلورگیت مهم‌ترین بانک‌ فعال در فضای ارزهای دیجیتال بود که در تامین نقدینگی بازار نقش مهمی داشت.

در اطلاعیه این بانک آمده است: «با توجه به تحولات اخیر صنعت و تغییرات نظارتی، سیلورگیت معتقد است توقف فعالیت‌های بانک و منحل شدن به صورت داوطلبانه بهترین راه رو به جلو است. طرح منحل شدن بانک شامل بازپرداخت کامل سپرده‌هاست.»

موضع سخت هند در مورد ارزهای دیجیتال: دولت هند اخیرا اعلام کرد تمام تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال تحت پوشش قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، شکایت لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک علیه صرافی کوکوین (KuCoin) به دلیل فروش اوراق بهادار و کالاها بدون ثبت نام، عدم اطمینان در مورد آینده مقررات بخش کریپتو را افزایش داد.


قیمت بیت کوین در کدام صرافی ایرانی بهتر است؟


تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین امروز

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته

شاخص قدرت نسبی در تایم فریم ۴ ساعته شش دوره‌ای و ۱۲ دوره‌ای بک رقمی شده‌اند و مقادیر ۳.۷۳ و ۹ را نشان می‌دهند. این مقادیر نشاندهنده فشار بسیار بالای فروش و ناتوانی و ضعف کانل گاوها در بازار امروز است.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه

در تایم فریم یک روزه نیز شاخص RSI سیگنال‌های مشابه صادر می‌کند.

شاخص MACD نیز سیگنال RSI را تایید می‌کند.

نکته حائز اهمیت اما شکل گیری الگوی سقف دو قلو در تایم فریم هفتگی است که سیگنال تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار را صادر می‌کند.

به هر حال در تحلیل‌های قبلی توکن باز گفته بودیم که در صورت کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۲۰ هزار دلار معلوم می‌شود رشد قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تنها یک تله گاوی بوده است و ما همچنان در بازار خرسی قرار داریم.

الگوی سقف دو قلو در نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

نظر تحلیلگران مطرح بازار در مورد کاهش قیمت بیت کوین چیست؟


در شرایط فعلی برخی از تحلیلگران بازار هنوز ناامید ‌شده‌اند. دونالت، یکی از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو در توییتر خود اظهار داشت اگر بیت کوین موفق شود دوباره خود را به بالای ۲۳ هزار و پانصد دلار برساند صعود قیمت تا ۳۵ هزار دلار محتمل است.

همراهان عزیز توکن باز؛ به زودی نظر سایر تحلیلگران مطرح بازار را به این قسمت اضافه می‌کنیم.

تحلیل ریزش بیت کوین از منظر آنچین

نمودار ذخایر بیت کوین منبع: کریپتو کوانت
داده‌های آنچین ذخایر بیت کوین ماینرها نشان می‌دهد که از پایان ژانویه تاکنون ماینرها شدیدا در حال کم کردن ذخایر خود هستند. یکی از عوامل مهمی که باعث کاهش قیمت بیتکوین می‌شود همین است.
انتظار می‌رود در ماه مارس، فروش ماینرها فشار بیشتری بر بیت کوین وارد کند. طبق داده‌های آنچین، اگر فشار ماینر در کنار عوامل دیگر به افزایش خود ادامه دهد، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۹ هزار دلار یا ۱۶.۶ هزار دلار کاهش یابد.
به این دلیل که یک شکاف حجمی بین این سطوح وجود دارد. بنابراین، اگر قیمت ها به زیر 19 هزار دلار کاهش یابد، فشار فروش دیگری اتفاق می‌افتد؛ زیرا پایین‌ترین سطح بعدی نزدیک به 16.6 هزار دلار است.

پیش بینی قیمت بیت کوین امروز

همانطور که در بالا گفتیم انتظار می‌رود اولین حمایت قیمت بیت کوین را در ۱۸ هزار و ۸۰۰ و سپس در ۱۸ هزار و ۲۰۰ دلار ببینیم. با این حال تاریخچه قیمت نشان می‌دهد نمی‌توان انتظار حمایت قوی در این نواحی داشت.

گاوها هم فعلا نای جنگیدن ندارند و تا اطلاع ثانوی خرس‌ها بر بازار سلطه دارند. بنابراین احتمالا شاهد کاهش بیشتر قیمت باشیم.

در صورت از دست رفتن حمایت ۱۸ هزار و ۲۰۰ دلار احتمال کاهش قیمت تا ۱۷ و ۳۰۰ و سپس افت تا کانال ۱۶ هزار دلار وجود دارد.

یکی از سوالاتی که اخیرا کاربرا زیاد می‌پرسند این است که ریزش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال تاکجا ادامه دارد. ما این موضوع را در توکن باز بررسی کرده‌ایم که نتیجه آن را می‌توانید در صفحه زیر مطالعه کنید:


ریزش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟


سوالات متداول در مورد کاهش قیمت بیت کوین

علت کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

پس از آنکه بانک سیلورگیت، مهم‌ترین بانک فعال در صنعت ارز دیجیتال، از پایان فعالیت خود خبر داد کاهش قیمت بیت کوین شدت گرفت.

کاهش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۲۰ هزار دلار و پایین‌تر از آن تله گاوی بودن رشد قیمت بیت کوین در سه ماه اخیر را تایید کرد. بنابراین ما همچنان در بازار خرسی دو سال اخیریم و احتمالا کف قیمت جدیدی در پیش است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.