راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را نجات می‌دهد؟

بلک راک بیت کوین

در بحبوحه نگرانی در مورد مسائل قانون گذاری و دعوای SEC و مهم‌ترین بازیگران صنعت کریپتو، خبر سرمایه‌گذاری یکی از معتبرترین موسسات مالی جهان در ارزهای دیجیتال عجیب و شوکه کننده بود.

تبلیغات: اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال امن که با امکانات گسترده هستید پیشنهاد می‌کنیم از صرافی بیت پین دیدن کنید.

ورود به صرافی بیت پین

به گزارش خبرگزاری دی کریپت، بلک‌راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان با 9 تریلیون دلار دارایی، در آستانه ثبت درخواست برای ETF بیت‌کوین است. ETF وسیله‌ای برای سرمایه گذاری است که ارزش یک دارایی بنیادی مانند طلا، ارزهای خارجی یا بیت کوین را ردیابی می‌کند.

بلک راک دیروز با درخواست به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) دنیای ارزهای دیجیتال را تکان داد. به گفته کارشناسان، اگرچه این محصول از نظر فنی یک صندوق تراست است، از نظر عملکردی مشابه یک ETF واقعی آبی است (آبی اینجا یعنی معتبر و شناخته شده).

انتظار می‌رود این شرکت برای ETF مورد نظر از خدمات حضانتی کوین بیس (Coinbase Custody) استفاده کند و به داده‌های بازاریابی کوینبیس (Coinbase’s Spot Market Data) تکیه کند. با این حال، کوین بیس از اظهار نظر درمورد آن خودداری کرده و نظری در این مورد اعلام نکرده است.

بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری از سال 2013 برای ETF بیت‌کوین درخواست داده‌اند، اما درخواست آن‌ها از سوی تنظیم‌کننده اصلی وال استریت رد شد که علت آن را نگرانی‌ها در مورد دستکاری بازار ذکر می‌کند.

مقایسه قیمت تتر در صرافی‌های مختلف ایران

واکنش بازار کریپتو به ETF بلک راک

واکنش بازار کریپتو به خبر سرمایه گذاری بلک راک در صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) بازار کریپتو را امیدوار کرد.

بازار کریپتو که خود در دو هفته اخیر تحت تاثیر نزاع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با صرافی‌های بایننس و کوین بیس قرار داشت روز 4 شنبه در واکنش به سخنرانی رییس فدرال رزرو باز هم ریزش قیمت‌ها را تجربه کرد. جروم پاول در سخنرانی خود گفت نرخ بهره بانکی در ایالات متحده حداقل تا 2 سال دیگر کاهش نخواهد یافت.

به دنبال این سخنرانی اکثر کوین‌های بازار به سطوحی از قیمت خود کاهش یافتند که در چند ماه اخیر نرسیده بودند. درست در همین شرایط خبر درخواست بلک راک برای ETF بیت کوین منتشر شد و ورق را برگرداند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: بایننس
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: بایننس

همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود از زمان انتشار این خبر قیمت بیت کوین در روند رو به رشدی قرار گرفت و موفق شد از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA200) خود یعنی 26,676 دلار نیز عبور کند. سایر کوین‌های بازار حتی آن دسته از ارزهای دیجیتال که در لیست اتهام SEC قرار داشتند نیز تحت تاثیر این خبر قرار گرفتند و رشد خوبی را تجربه کردند.

رشد قیمت ارزهای دیجیتال پس از خبر راه اندازی ETF بیت کوین توسط بلک راک
رشد قیمت ارزهای دیجیتال پس از خبر راه اندازی ETF بیت کوین توسط بلک راک منبع: CMC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.