تحلیل ریپل؛ آیا زمان فروش فرا رسیده؟ (6 آذر 1402)

تحلیل ریپل

بر اساس داده‌های آن‌چین احتمال دارد XRP در روزهای آینده شاهد فروش عظیمی باشد. بنا بر هشدارهای تراکنش از ردیاب نهنگ ارز دیجیتال Whale Alerts، اخیرا دو تراکنش بزرگ مربوط به XRP راهی صرافی‌های رمزارزی بیتسو و بیت‌استمپ شده‌اند که سرمایه‌گذاران را به اندیشیدن به دلایل پشت این تراکنش‌ها و افزودن گمانه‌زنی پیرامون نتایج احتمالی واداشته است. 



انتقال‌های بزرگ توسط نهنگ‌ها اغلب می‌تواند با افزایش فشار فروش، حتی اگر موقتی باشد، بر قیمت دارایی اثر بگذارد.

یک نهنگ 50 میلیون XRP را به صرافی‌ها منتقل کرده است

XRP طی دو هفته گذشته با تثبیت موقعیت در میان بی‌نشاطی بازار دست و پنجه نرم کرده است. بنا بر گفته کوین‌مارکت‌کپ، حجم معاملات این آلت‌کوین نیز طی 24 ساعت گذشته 43.59٪ کاهش یافته است. البته قبل از این بازه زمانی یک نهنگ انتقالی شامل 50 میلیون XRP به ارزش تقریبی 31 میلیون دلار به صرافی‌ها داشته که سرمایه‌گذاران را به فکر وا داشته است که آیا این بخشی از تثبیت موقعیت جاری است و آیا این انتقال‌ها به معنای فروش است یا خیر. 

بنا بر گفته Whale Alerts، در تاریخ 23 نوامبر (2 آبان) انتقالی شامل 25.2 میلیون توکن XRP به ارزش 15.66 میلیون دلار به صرافی ارز دیجیتال بیت‌استمپ صورت گرفت. مدت کوتاهی پس از آن 25 میلیون توکن XRP به ارزش 15.55 میلیون دلار به صرافی بیتسو فرستاده شد. بررسی جزئیات این دو تراکنش در اکسپلوررهای بلاک‌چین نشان می‌دهد هر دو از یک آدرس “r4wf7e” انجام شده‌اند. 

ارزش کل بازار ارز دیجیتال فعلا روی 1.4 تریلیون دلار قرار دارد. نمودار: TradingView.com
ارزش کل بازار ارز دیجیتال فعلا روی 1.4 تریلیون دلار قرار دارد. نمودار: TradingView.com

نگاهی عمیق‌تر نشان می‌دهد آدرس “r4wf7e”، این 55.87 میلیون توکن را از آدرس “rJgpQR” دریافت کرده و سپس در ساعت‌های پس از آن وارد معاملات پیاپی شده است. طی چند ساعت بعدی، این آدرس شاهد تراکنش‌های متعددی بین 20 هزار تا 25 میلیون توکن XRP به سمت بیت‌استمپ، بیتسو، Independent Reserve و برخی آدرس‌های خصوصی بوده است.

گمانه‌زنی در مورد دلیل اقدام نهنگ برای انتقال XRP

انتقال‌ها به صرافی‌های مختلف نشان داده است که این نهنگ قصد فروش دارایی‌های خود را دارد. البته ممکن است دلایل دیگری هم برای این انتقال‌ها وجود داشته باشد. صرفا ممکن است نهنگ بخواهد XRP خود را به صورت آماده در صرافی‌ها داشته باشد بدون آنکه هنوز اقدامی برای فروش کرده باشد. 

البته، همه این‌ها حدس و گمان است. راهی برای فهمیدن قصد دقیق نهنگ یا اینکه چقدر توکن قصد خرید یا فروش دارد، اگر قصدی داشته باشد، وجود ندارد. اما وقتی مبالغی به این بزرگی به سمت صرافی‌ها می‌روند، اغلب سیگنالی از نوسان پیش رو است. 

خوش‌بینی همچنان در میان برخی از نهنگ‌ها وجود دارد

از طرف دیگر، داده‌هایی از پلتفرم‌های تحلیل آن‌چین نشان داده است در هفته‌ای که گذشت نهنگ‌ها 11 میلیون توکن به ارزش 6.82 میلیون دلار خریداری کرده‌اند. این خرید سنگین نشان می‌دهد احساس خوش‌بینانه‌ای همچنان در میان برخی از نهنگ‌ها وجود دارد.

نمودار قیمت ریپل و خرید نهنگ‌ها
نمودار قیمت ریپل و خرید نهنگ‌ها

ریپل شانس چند صد برابر شدن را نیز دارد

XRP در حال حاضر با قیمت 0.62 دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال اوایل این ماه دوباره از مرز 0.7 دلار عبور کرد اما نتوانسته این مومنتوم را ادامه دهد. با این حال، بنا بر گفته تحلیلگر ارز دیجیتال CryptoInsightUK، این توکن شانس خوبی دارد که افزایش 61 هزار درصدی را که در سال 2017 قبل از طرح شکایت SEC تجربه کرد، تکرار کند. 

تحلیلگر دیگری به نام ادوارد فارینا پیش‌بینی کرده است که ریپل پتانسیل جایگزینی سیستم کنونی سوئیفت را دارد که در آن صورت XRP می‌تواند به 10 هزار دلار برسد.

منبع: ‌NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.