تحلیل بیت کوین؛ آیا 53000 دلار در دسترس است؟

تحلیل بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین: از دومین هفته دسامبر، بزرگترین رمزارز شاهد نوسانات بالایی بوده که احساس عدم قطعیتی را در بازار ایجاد کرده است. با این حال، این تثبیت قیمت پس از رالی هشت هفته‌ای رخ داد که نشان می‌دهد خریداران برای پرش بعدی استراحت می‌کنند. تشکیل الگوی مثلث در این دوره نوسانی، احتمال ادامه روند صعودی را بالا می‌برد.

آیا قیمت بیت‌کوین از ۵۰,۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت؟

  • روند ساید فعلی تا زمانی که الگوی مثلث پابرجا باشد، ادامه خواهد یافت.
  • شکستن الگوی مثلث می‌تواند موجب افزایش ۲۲ درصدی شود.
  • حجم معاملات روزانه در بیت‌کوین ۲۵.۵ میلیارد دلار است که نشان‌دهنده افزایش ۱۲ درصدی است.
نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

قیمت بیت‌کوین طی دو هفته گذشته در یک محدوده محصور بین دو خط روند، به صورت جانبی معامله شده است. پس از رشد قابل توجه، چنین تثبیت قیمتی نشان‌دهنده تشکیل الگوی ادامه صعودی به نام پنانت است.

قیمت کوین حداقل دو بار از هر دو خط روند برگشت کرده است که نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان بازار این تنظیمات نمودار را تازه می‌کنند. با یک زیان روزانه ۱.۱ درصدی، قیمت BTC اخیراً از مقاومت بالای الگو برگشت کرده است.



در حالی که الگوی مثلثی ممکن است روند جانبی را برای چند روز ادامه دهد، ماهیت همگرایی آن منجر به یک شکست تعیین‌کننده خواهد شد. در سناریوی احتمالی‌تر، قیمت کوین خط بالایی الگوی کانال را شکسته و احساس خرید را تشدید می‌کند.

رالی پس از شکست، خریداران را تقویت کرده و به دنبال هدف بالقوه ۴۴,۸۵۰ دلار، پس از آن ۵۳,۰۰۰ دلار خواهند رفت.

هش ریت بیت کوین رکورد شکست؟

نمودار هش ریت بیت کوین
نمودار هش ریت بیت کوین

قدرت استخراج بیت‌کوین، یک شاخص کلیدی در ارزیابی قدرت شبکه، به اوج جدیدی رسیده است. داده‌های اخیر، با استفاده از میانگین ۷ روزه، نشان می‌دهند که نرخ هش به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۵۱۲ اگزاهش بر ثانیه رسیده و طی یک هفته شاهد افزایش قابل توجه ۹ درصدی بوده‌ایم. این افزایش با تقویت فعالیت‌های استخراج همراه است، زیرا رویداد هاوینگ پاداش بیت‌کوین نزدیک می‌شود. بر اساس تحلیل‌هایی از CryptoSlate، کارمزد فعلی به ازای هر بلاک در شبکه بیت‌کوین به طور قابل توجهی بیشتر از هر چرخه هاوینگ پیشین است، که نشان‌دهنده زمان‌های احتمالاً پرسود برای فعالان در بخش استخراج است. این جهش در نرخ هش نه تنها رقابت سرسختانه شبکه بیت‌کوین را برجسته می‌کند، بلکه بازتاب اعتقاد قوی استخراج‌کنندگان به ارزش بلندمدت بیت‌کوین است.

بولینگربند: یک رفتار ساید در بولینگر با محدوده متقارن، افزایش نوسان را در بین شرکت‌کنندگان بازار نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی: شیب شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه در ۵۵٪، حاکی از احساس نیمه مثبت تا مثبت در بازار رمزارزها است.

منبع:Coingape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.