معرفی ۱۶ ایردراپ برتر سال ۲۰۲۴

ایردراپهای سال 2024

در سال 2024، برخی از ایردراپ‌های ارز دیجیتال که ارزش دنبال کردن دارند شامل Starknet، LayerZero، MetaMask، EigenLayer، و zkSync هستند. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Ambient، پروتکل‌های وام‌دهی مانند marginfi و Atlendis، و لایه‌های دوم مانند Taiko، Scroll، و Fuel وجود دارند.

نکات کلیدی

  • پروژه‌های ارز دیجیتال، از ایردراپ‌ها به عنوان استراتژی ثابت‌شده‌ای برای رشد جامعه خود و ایجاد پایداری مالی استفاده می‌کنند. طرح ایردراپ معمولاً با اهداف پروژه همخوانی دارد.
  • از سال 2020 به بعد، تعداد خوبی از ایردراپ‌ها هر ساله روی داده است. برای افزایش شانس خود برای واجد شرایط بودن در یک ایردراپ، می‌توانید به دنبال کاربران اولیه پروژه‌هایی باشید که احتمالاً ایردراپ‌ها را معرفی می‌کنند.

آیا علاقمند به دریافت ارز دیجیتال رایگان در کیف پول خود هستید؟ برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال به عنوان بخشی از راه‌اندازی توکن خود،  توکن‌های رایگان را به جوامع خود ارسال می‌کنند تا از پذیرش آن‌ها حمایت کنند، فعالیتی که به طور معمول به عنوان “ایردراپ” شناخته می‌شود. اما ایردراپ‌ چیست و چگونه می‌توانید برای این توکن‌های رایگان واجد شرایط شوید؟ برای کسب اطلاعات ادامه مقاله را بخوانید!

ایردراپ‌ ارز دیجیتال چیست؟

پروژه‌های ارز دیجیتال بر تشویق و ترغیب به عنوان روشی برای جلب توجه به برند و محصول خود تاکید زیادی دارند، و ایردراپ‌ها برای معرفی کاربران به پروژه و پاداش دادن به آن‌ها در این فرآیند به عنوان یک سیستم دوگانه بازاریابی و پاداش طراحی شده‌اند. همانطور که در لیست زیر مشاهده خواهید کرد، یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بهبود واجد شرایطی شما برای ایردراپ‌های جدید، استفاده از تست‌نت یا تعامل با پروتکل است.



برنامه‌های ایردراپ اولیه به طور اساسی برای معرفی یک پروژه جدید یا موجود به جامعه ارز دیجیتال با پاداش دادن به کاربران جدید که وظایف اجتماعی ساده‌ای را انجام می‌دهند، ساخته شده بود. پس از اتمام، شرکت‌کنندگان تعداد مشخصی از پاداش‌های توکن دریافت می‌کنند.

طی پنج سال گذشته، ایردراپ‌ها تغییر کرده‌اند زیرا هدف به سمت پاداش دادن به کاربران اولیه و مشارکت‌کنندگان تغییر کرده است. پس از ایردراپ پر سروصدای Uniswap در سال 2020، جایی که 6.43 میلیارد دلار UNI توزیع شد (با ارزش قیمت ATH توکن 42.88 دلار)، پروژه‌های ارز دیجیتال سیستم‌های ایردراپ را به کار می‌گیرند که از فناوری‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند و پاداش‌های بهتری را ارائه می‌دهند. پروژه‌های DeFi در این رویکرد پیشگامی می‌کنند، و از سال 2020، هر سال شاهد ایردراپ‌های قابل توجهی بوده‌ایم:

در 25 دسامبر 2021، OpenDAO بخش عمده‌ای از توکن SOS خود را به تریدرهای NFT در OpenSea ایردراپ کرد.

برخی از محبوب‌ترین ایردراپ‌های سال 2022 شامل ایردراپ Apecoin BAYC به دارندگان NFT آن‌ها، ایردراپ توکن OP شبکه لایه 2 اتریوم Optimism، و ایردراپ Aptos به پذیرندگان اولیه آن بود.

در سال 2023، ما شاهد ایردراپ Arbitrum بوده‌ایم، با بیش از 42 میلیون ARB. دیگر ایردراپ‌های پر سروصدای سال 2023 شامل TIA Celestia و Blur بود.

با فرا رسیدن سال 2024، بیایید نگاهی به برخی از ایردراپ‌های احتمالی که ممکن است طی سال رخ دهند بیندازیم و ببینیم چگونه می‌توانید برای این ایردراپ‌های ارز دیجیتال آینده واجد شرایط شوید.

توجه داشته باشید که مگر اینکه به طور خاص مشخص شود، این ایردراپ‌ها بر اساس گمانه‌زنی هستند و وجود آن‌ها در این لیست هیچ تضمینی برای اتفاق افتادن یک ایردراپ واقعی در آینده نیست.

Ambient: صرافی غیرمتمرکز کارآمد مبتنی بر اتریوم

Ambient یک DEX است که امکان استفاده از AMM‌های دو طرفه را فراهم می‌کند و در یک قرارداد هوشمند اجرا می‌شود. معماری تک قراردادی Ambient به آن اجازه می‌دهد تا هزینه‌های گس و مالیات‌ها را کاهش دهد، در حالی که به کاربران اجازه می‌دهد سرمایه خود را در یک مکان مدیریت کنند بدون اینکه نیاز باشد توکن‌های خود را بین استخر‌ها جابجا کنند. Ambient نقدینگی متمرکز، Ambient و ناک‌اوت را در همان استخر ترکیب می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند محدوده‌های خود را تنظیم کنند.

چرا ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

از 19 دسامبر 2023، Ambient بیش از 100 میلیون دلار در حجم معاملات کلی را پشت سر گذاشته است. یک توییت رمزآلود از پروژه منجر به گمانه‌زنی‌هایی شده است که نشان می‌دهد احتمالاً توکن Ambient در کار است.

بهبود واجد شرایطی بالقوه برای ایردراپ

برای بهبود واجد شرایطی بالقوه برای ایردراپ Ambient، می‌توانید معامله کنید، سفارش‌های محدود تنظیم کنید و نقدینگی اضافه کنید. همچنین می‌توانید شانس خود را برای کسب ایردراپ Scroll با انتخاب Scroll به عنوان شبکه خود بهبود ببخشید.

Scroll: لایه دو Zero Knowledg که MEV‌ها را از طریق استخراج L2 مدیریت می‌کند

مانند zkSync، Scroll نیز یک لایه دو Zero Knowledg است که با هدف مقیاس‌پذیری اتریوم ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران، تلاش می‌کند. این پلتفرم از یک سیستم اثبات Zero Knowledg سلسله‌مراتبی برای استقرار آسان و تأیید کارآمد استفاده می‌کند و استخراج L2، که فرآیند بسته‌بندی و استخراج تراکنش‌ها را جدا می‌کند تا از MEV‌های منفی محافظت کند. Scroll همچنین می‌تواند کانال‌های ارتباطی بین dApps در Scroll و dApps در سایر L2‌ها برقرار کند، که فرصت‌هایی برای شراکت‌های استراتژیک بین برنامه‌ها ایجاد می‌کند.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

به عنوان یک راه‌حل لایه دوم، احتمال دارد که Scroll در نهایت یک توکن برای حکمرانی پروتکل منتشر کند، همانطور که در مورد Arbitrum، Optimism، و توکن تأیید شده (اما توزیع نشده) zkSync مشاهده شده است.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

با انتشار Scroll Alpha Testnet، می‌توانید پس از اتصال کیف پول خود، شروع به شرکت در تست‌نت کنید. پس از ورود، می‌توانید به گروه Scroll بپیوندید، با نسخه Uniswap در تست‌نت تعامل داشته باشید، و همچنین دیگر dApps روی Scroll را جست‌وجو کنید.

Taiko: یک ZK-Rollup معادل اتریوم

Taiko با هدف ارائه سازگاری کامل با اتریوم از طریق معادل‌سازی با اتریوم، که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون تغییر dApps موجود را استقرار دهند، طراحی شده است. به عنوان یک zk-rollup، ارائه برداشت‌های سریع‌تر نسبت به همتایان optimistic rollup خود را ارائه می‌دهد، زیرا از اثبات‌های رمزنگاری برای اعتبار تراکنش‌ها استفاده می‌کند، که نیاز به دوره چالش را حذف می‌کند. علاوه بر این، وضعیت تمام انتقالات L2 را با داده‌های حداقلی حفظ می‌کند، که تایید بلاک و انتقال داده‌ها به لایه 1 را ساده می‌کند، به توسعه‌دهندگان و کاربران یک بلاکچین مقیاس‌پذیر که می‌تواند تعداد رو به رشد کاربران و تراکنش‌ها را تحمل کند، ارائه می‌دهد.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

Taiko Labs در وایت‌پیپر خود به معرفی توکن Taiko (TKO) اشاره کرده است، که برای پاداش دادن به تاییدکنندگان بلاک طراحی شده است. همچنین، با راه‌اندازی تست‌نت Alpha-3 به همراه فرصت کسب امتیاز در Galxe، به نظر می‌رسد که مشارکت در فعالیت‌های تست‌نت و کسب امتیاز می‌تواند به پاداش‌های توکن تبدیل شود.

بهبود واجد شرایطی بالقوه برای ایردراپ

برای بهبود واجد شرایطی بالقوه برای ایردراپ Taiko، می‌توانید در فعالیت‌های تست‌نت مانند سواپ توکن‌های تست شرکت کنید. همچنین می‌توانید کوئست‌هایی در صفحه Galxe Taiko مانند انجام کوییزها و بازدید از صفحات برای آشنایی با Taiko را تکمیل کنید.

EigenLayer: ابزار پایه استیکینگ مجدد در اتریوم

EigenLayer یک میان‌افزار توسعه‌یافته بر روی اتریوم است که هدف آن کالاسازی اعتماد غیرمتمرکز است، جایی که پروتکل‌ها می‌توانند از شبکه اعتماد بسیار امن اتریوم استفاده کنند، که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و نیاز به ایجاد یک مجموعه کامل ولیدیتور را از بین می‌برد. استیکینگ در EigenLayer همچنین بهره‌وری سرمایه را بهبود می‌بخشد، زیرا استیکرها در EigenLayer علاوه بر آنچه که از مشتقات استیکینگ نقدینگی یا اتریوم خود دریافت می‌کنند، پاداش‌های استیکینگ اضافی دریافت خواهند کرد. با این حال، آن‌ها ریسک‌های استیکینگ اضافی را به عهده خواهند گرفت.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

در حالی که هنوز پروتکل راه‌اندازی توکن EigenLayer را اعلام نکرده است، ممکن است EigenLayer توکن خود را برای بهبود مقیاس‌پذیری و امنیت معرفی کند، جایی که استیکرهای بالقوه باید تعداد حداقلی از توکن‌های EigenLayer را برای واجد شرایط بودن برای استیک کردن، استیک کنند.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

برای واجد شرایط بودن برای یک ایردراپ، می‌توانید با استیک کردن rETH یا stETH در تست‌نت EigenLayer یا در شبکه اصلی هنگامی که فرصت‌های استیکینگ مجدد در دسترس هستند، با EigenLayer تعامل داشته باشید. می‌توانید این کار را به طور منظم انجام دهید، زیرا برنامه‌های ایردراپ معمولاً کاربران را بر اساس فرکانس تعاملات پاداش می‌دهند.

Renzo Protocol: پلتفرم مشتق نقدینگی ساخته شده بر روی EigenLayer

Renzo به کاربران امکان می‌دهد ETH را بدون نیاز به نگرانی درباره سقف‌های EigenLayer دوباره استیک کنند، در حالی که استراتژی استیکینگ مجدد برای خدمات با اعتبار فعال (AVSs)، که خدمات غیرمتمرکزی هستند که امنیت اتریوم را از طریق EigenLayer به ارث می‌برند، را مدیریت می‌کند. به جای اینکه کاربران باید ریسک و پاداش‌ها را برای تأمین امنیت AVS‌ها متعادل کنند، Renzo ارزیابی، بهینه‌سازی، و به صورت فعال استراتژی‌های استیکینگ مجدد را به نیابت از کاربران خود مدیریت می‌کند.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

Renzo یک سیستم امتیازی را منتشر کرده است، جایی که شرکت‌کنندگان در اکوسیستم Renzo امتیاز دریافت می‌کنند. کاربران می‌توانند امتیازات Renzo ezPoints را با ساخت و نگهداری ezETH و با معرفی کاربران دیگری که ETH را در Renzo سپرده‌گذاری می‌کنند، به دست آورند.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

شما می‌توانید امتیازات Renzo را با ساخت و نگهداری ezETH در کیف پول خود جمع‌آوری کنید، و به ازای هر ezETH که نگه می‌دارند، 1 Renzo ezPoint در ساعت دریافت کنید. برای مشارکت‌های اولیه بوستر‌هایی در دسترس است. همچنین می‌توانید کاربران دیگری را دعوت کنید تا شرکت کنند، و شما 10% از امتیازات کاربر معرفی‌شده را به دست خواهید آورد.

MetaMask: کیف پول با بیش از 30 میلیون کاربر

MetaMask یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در فضای ارز دیجیتال است. MetaMask به کاربران اجازه می‌دهد کلیدهای خصوصی خود را ذخیره کنند، با بلاکچین تعامل داشته باشند و به برنامه‌های غیرمتمرکز متصل شوند. اخیراً، MetaMask ویژگی‌هایی مانند سواپ‌، راه‌های ورود فیات، بریج و حتی خدمات استیکینگ نقدینگی را معرفی کرده است.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

در مارس 2022، بنیانگذار Consensys، جو لوبین، انتشار یک توکن بومی را برای اعطای حکمرانی از طریق DAO برای دنبال کردن ‘غیر متمرکزسازی پیشرفته’ تایید کرد، اگرچه هیچ تاییدیه‌ای وجود ندارد که آیا توکن از طریق ایردراپ توزیع خواهد شد یا نه.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

برای بهبود واجد شرایطی ایردراپ MetaMask خود، می‌توانید از ویژگی‌های درونی MetaMask برای تعامل با شبکه‌ها و پروتکل‌های مختلف استفاده کنید. این شامل واریز و خرید توکن‌ها، استفاده از ویژگی تبدیل MetaMask، انتقال دارایی‌ها در بلاکچین‌های مختلف، اتصال کیف پول MetaMask به dApps مختلف و استفاده از ویژگی استیکینگ MetaMask می‌شود. ممکن است همچنین بخواهید به فرکانس تراکنش‌های خود توجه کنید، زیرا این نیز ممکن است یکی از معیارها باشد.

LayerZero: فعال‌سازی برنامه‌های چند بلاکچینی

LayerZero یک پروتکل ارتباط بین بلاکچینی است که بر روی Omnichain ساخته شده است. LayerZero از فناوری اوراکل برای تسهیل انتقال اطلاعات بین برنامه‌های ساخته شده بر روی شبکه‌های بلاکچین مختلف استفاده می‌کند. ارتباطی که بین شبکه‌های بلاکچین ایجاد می‌کند فراتر از پل‌سازی دارایی‌های ساده است؛ فناوری LayerZero امیدوار است هر شبکه بلاکچینی را با اجازه دادن به برنامه‌های ساخته شده بر روی یک زنجیره برای اجاره زیرساخت‌ها از بلاکچین‌های دیگر، به یک شبکه واحد وصل کند. LayerZero این کار را انجام می‌دهد، در حالی که این تراکنش‌های بین بلاکچینی را از طریق اعتبارسنجی‌های مناسب آن‌چین که درخواست را دریافت می‌کند، ایمن نگه می‌دارد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

در حالی که ایردراپ تایید نشده است، کاربرانی که معتقدند یک ایردراپ LayerZero در راه است، می‌توانند با شرکت در پروژه‌های موجود در LayerZero شروع کنند. Stargate یکی از اولین پروتکل‌ها در LayerZero است، و شما می‌توانید به فکر ارائه نقدینگی، استیکینگ توکن‌های STG، یا رای دادن به پیشنهادات DAO باشید. همچنین می‌توانید استفاده از بریج Aptos را در نظر بگیرید، که توسط LayerZero قدرت گرفته است.

Starknet: لایه دو Zero Knowledg که انتزاع حساب را ادغام می‌کند

Starknet یک لایه دو Zero Knowledg است که از انتزاع حساب (AA) برای مقابله با محدودیت‌های کیف پول‌های معمولی، همچنین شناخته شده به عنوان حساب‌های متعلق به فرد خارجی (EOA)، استفاده می‌کند. انتزاع حساب در واقع حساب‌های کاربری معمولی را به قراردادهای هوشمند تبدیل می‌کند، و این کیف پول‌های قرارداد هوشمند می‌توانند راه‌های جدیدی برای کاربران برای تعامل با dApps ایجاد کنند، مانند اجازه دادن به پرداخت‌های گس با هر توکن، یا فعال کردن کاربران برای برنامه‌ریزی پرداخت‌های مکرر. بلاکچین Starknet AA را به کیف پول‌ها و برنامه‌های خود ادغام می‌کند و تجربه‌ای بدون درز برای کاربران در تعامل با شبکه از طریق کیف پول‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

ایردراپ تایید شده

Starknet تایید کرده است که برنامه‌ریزی کرده‌اند بیش از 1.8 میلیارد توکن STRK را به اعضای جامعه و ذی‌نفعان تخصیص دهند، با اعلام اینکه مرحله اول داده‌شده “به زودی” شروع خواهد شد. معیارهای دقیق ایردراپ هنوز اعلام نشده است.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

برای بهبود واجد شرایطی ایردراپ Starknet خود، می‌توانید با نصب کیف پول Starknet Argent X شروع کنید، منابع را به Starknet منتقل کنید، و با dApps که بر روی شبکه اصلی Starknet فعال هستند، تعامل داشته باشید. همچنین، می‌توانید NFT‌هایی را با استفاده از کیف پول Argent X برای تعامل با dApps مختلف در Starknet دریافت کنید.

zkSync: پروتکل لایه 2 که از اثبات‌های Zero Knowledg استفاده می‌کند

zkSync از راه‌حل‌های لایه 2 برای ارائه روش جایگزین و کارآمدتری برای استفاده از بلاکچین اتریوم بهره می‌برد. راه‌حل‌های لایه 2 به دنبال تجربه تراکنش سریع‌تر و ارزان‌تر هستند، در حالی که از سیستم امنیتی قوی در شبکه اتریوم بهره می‌برند. zkSync امیدوار است این هدف را از طریق نسخه اصلاح‌شده ZK-rollup دستیابی کند. پروتکل Opportunity متعلق به Matterlabs نیز امیدوار است عملکرد پیشرفته‌ای را در شبکه خود از طریق ارتقاء zkSync 2.0 ارائه دهد.

پروتکل Opportunity دارای سیستم‌هایی است که از بلاکچین‌های چندگانه و قابل تعاملی به نام HyperChains پشتیبانی می‌کنند. در گزارش خود، zkSync ادعا می‌کند که HyperChains انعطاف‌پذیر خواهد بود و به توسعه‌دهندگان گزینه‌های متنوعی را هنگام انتخاب نحوه کارکرد برنامه‌ها و بلاکچین‌های خود ارائه خواهد داد.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

طبق اسناد توسعه‌دهنده پروژه، شرکت برنامه‌ریزی کرده تا یک توکن برای شبکه zkSync منتشر کند، اما هیچ جزئیاتی منتشر نشده است. با این حال، با ساختار zkSync برای رشد به یک اکوسیستم قدرتمند با پروژه‌های زیادی که راه‌حل‌های خود را بر روی پلتفرم استقرار می‌دهند، رشد این اکوسیستم احتمالاً نیاز به یک توکن خواهد داشت تا سیستم‌های مالی و فناوری‌های خود را پیش ببرد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

محتمل‌ترین معیارهای واجد شرایطی برای ایردراپ بالقوه zkSync، امتحان کردن هر یک از محصولات یا برنامه‌های موجود در اکوسیستم zkSync است. باز هم، هیچ اشاره‌ای به اینکه این یک معیار خواهد بود وجود ندارد؛ با این حال، آزمایش‌کنندگان در تست‌نت zkSync2.0 و کاربران zkSync 1.0 شانس‌های نسبتاً بهتری برای واجد شرایط شدن برای یک ایردراپ دارند زیرا آن‌ها پذیرندگان اولیه هستند.

حال که شبکه فعال است، برخی از ایده‌ها برای بهبود واجد شرایطی ایردراپ شما شامل تعامل با اکوسیستم و واریز نقدینگی در شبکه است.

Fuel: معماری بلاکچین ماژولار

Fuel، که در ابتدا اولین optimistic rollup بود که بر روی اتریوم راه‌اندازی شد، به دنبال مقیاس‌پذیری است. با تغییر صنعت از ساختارهای بلاکچین یکپارچه، جایی که تمام عملکردهای بلاکچین توسط یک طرف انجام می‌شود، معماری ماژولار اجرا را از سایر عملکردها جدا می‌کند، که این امر اجازه تخصص در لایه پایه و افزایش ظرفیت پردازش را می‌دهد.

Fuel پتانسیل دارد تا به عنوان یک rollup، یک sidechain، یا حتی احتمالاً به عنوان یک لایه 1 عمل کند.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

همان‌طور بسیاری از بلاکچین‌های لایه 2 مانند Arbitrum و Optimism ایردراپ‌ها را منتشر کرده‌اند، احتمال دارد که Fuel، به عنوان یک optimistic rollup دیگر، یک ایردراپ منتشر کند.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

با تست‌نت بالا، فرصتی برای کسانی که به اکوسیستم Fuel علاقمند هستند، برای شروع به کار و امتحان کردن Fuel و پروژه‌ها در اکوسیستم آن فراهم شده است، که ممکن است در آینده به عنوان معیارهای واجد شرایطی ایردراپ در نظر گرفته شود.

marginfi: وام‌دهی غیرمتمرکز در Solana

marginfi یک پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز در شبکه Solana است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌ها را وام دهند و سود به دست آورند، یا با استفاده از توکن‌های وام‌گرفته شده به عنوان وثیقه، توکن‌ها را وام بگیرند. تمام وام‌گیری‌ها در marginfi با وثیقه بیشتر از مبلغ وام انجام می‌شود و بهره مخصوص به هر دارایی است. marginfi امکانات وام‌دهی/وام‌گیری و استیکینگ را ارائه می‌دهد و همچنین از سواپ‌هایی که توسط Jupiter قدرت گرفته‌اند و امکانات بریج که توسط Mayan قدرت گرفته‌اند، پشتیبانی می‌کند.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

در حالی که ایردراپ marginfi تایید نشده است، پروتکل mrgn points را معرفی کرده است که سطح تعامل کاربر با marginfi را نشان می‌دهد. وام‌دهندگان می‌توانند با واریز در marginfi امتیاز کسب کنند که با نرخ 1 امتیاز به ازای هر دلار در روز جمع می‌شود. وام‌گیرندگان به ازای هر دلار وام‌گرفته شده در روز 4 امتیاز به دست می‌آورند، علاوه بر امتیازات وام‌دهی از وثیقه وام خود. در نهایت، کاربران همچنین 10% از هر امتیازی که توسط کاربر جدیدی که آن‌ها به marginfi معرفی کرده‌اند، به دست می‌آورند.

Quai Network: شبکه بلاکچین که از استخراج ترکیبی و شاردینگ استفاده می‌کند

شبکه Quai به دنبال مقیاس‌پذیری و بهبود تجربه کاربر از طریق ترکیبی از امنیت Proof-of-Work و مقیاس‌پذیری شاردینگ است، جایی که استخراج‌کنندگان می‌توانند با استفاده از همان سخت‌افزار و پهنای باند ماینینگ، چندین بلاکچین را تایید کنند، و هر بلاکچین (یا شارد) می‌تواند به صورت مستقل تراکنش‌ها را پردازش کرده و به درستی آن‌ها را در دفتر کل فردی و کلی ثبت کند. این امکان را به شبکه Quai می‌دهد تا از سرعت تراکنش کلی تا 50,000TPS برخوردار باشد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

شبکه Quai یک برنامه پاداش رسانه‌های اجتماعی دارد که جامعه ارز دیجیتال را تشویق می‌کند تا با پروژه به صورت اجتماعی تعامل داشته باشند، توکن‌های Quai را به علاقمندانی که تسک اجتماعی را با موفقیت تکمیل می‌کنند، توزیع می‌کند. پاداش‌ها هنوز توزیع نشده‌اند اما احتمالاً پس از راه‌اندازی شبکه اصلی اتفاق خواهد افتاد.

Thetanuts Finance: تولید سود با استراتژی‌های گزینه‌های مالی

یکی دیگر از پروژه‌هایی که برای یک ایردراپ بالقوه ارزش بررسی دارد، Thetanuts است. Thetanuts فرصت‌های سودآوری ارگانیک برای موسسات و سرمایه‌گذاران فردی را با ارائه راه‌حل‌های معامله آپشن‌های مالی تجمیع‌شده، فراهم می‌کند. Thetanuts با معامله قراردادهای آپشن‌های مالی در برابر پریمیوم درآمد تولید می‌کنند و پریمیوم تولید شده را به سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های خود را به گاوصندوق معامله آپشن‌های مالی Thetanuts اختصاص می‌دهند، توزیع می‌کنند. دارایی‌های اختصاص داده شده به گاوصندوق برای تغذیه سیستم معامله آپشن‌های مالی استفاده می‌شوند و سرمایه‌گذاران از طریق توزیع پریمیوم پاداش می‌گیرند.

تیم Thetanuts اظهار داشته است که پروتکل آن‌ها می‌تواند بدون تسهیل تولید درآمد از طریق یک توکن بومی یا سایر روش‌های تولید درآمد که از توکن‌های بومی استفاده می‌کنند، به درستی کار کند، اما هنوز ارزش امتحان کردن را دارد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

در حالی که ایردراپ تایید نشده است، اگر پروژه تصمیم بگیرد یک برنامه ایردراپ را اجرا کند، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های خود را به گاوصندوق Thetanuts اختصاص می‌دهند، احتمال بیشتری دارند که پاداش دریافت کنند.

Atlendis: فعال‌سازی وام‌های ارز دیجیتال بدون وثیقه

Atlendis به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد بدون نیاز به وثیقه از وام‌دهندگان وام دریافت کنند، در حالی که به خاطر ریسک، وام‌دهندگان را با بازده جذاب جبران می‌کند. Atlendis به موسسات، پروتکل‌ها و افراد در بخش مالی با ارائه روش انعطاف‌پذیری برای به دست آوردن سرمایه از بازارهای وام‌دهی ،خدمت می‌کند. وام‌دهندگان از طرف دیگر، پاداش‌های بهبودیافته دریافت خواهند کرد و از امکانات مدیریت ریسکی که توسط Atlendis ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

در حالی که یک ایردراپ Atlendis در این زمان گمانه‌زنی است، می‌توانید شانس خود را با تعامل با پروتکل Atlendis و واریز دارایی‌های پشتیبانی‌شده به استخرهای استیکینگ پروتکل امتحان کنید.

Shardeum: بلاکچین شارد شده سازگار با EVM

در حالی که شما به دنبال ایردراپ بعدی بزرگ هستید، Shardeum به دنبال بهترین روش ممکن برای ارائه بهترین تجربه بلاکچین در یک شبکه لایه 1 است. Shardeum ادعا می‌کند که در حال توسعه یک بلاکچین قرارداد هوشمند نسل جدید فوق سریع با استفاده از فناوری شاردینگ است.

Shardeum، یک شبکه بلاکچین مبتنی بر EVM، از این فناوری برای توسعه یک شبکه از زنجیره‌های تقسیم شده که قادر به اجرای تراکنش‌ها هستند، استفاده خواهد کرد. بنابراین درخواست‌های کاربران در حالی که شبکه آن‌ها را پردازش می‌کند در شاردها تقسیم می‌شوند. سرعت پیش‌بینی شده Shardeum تا 2,000 تراکنش در ثانیه است، و بلاکچین بر روی مکانیسم اجماع Proof-of-Stake و Proof-of-Quorum اجرا می‌شود.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

اگر چیزی قطعی باشد، آن واقعیت است که Shardeum ناگزیر یک توکن بومی منتشر خواهد کرد. یک قطعیت دیگر این است که بخشی از این توکن به جامعه اختصاص داده خواهد شد. Shardeum اعلام کرده است که 5% از کل عرضه توکن خود را به جامعه برای ایردراپ‌ها اختصاص خواهد داد.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ شما

همانطور که Aptos انجام داد، Shardeum احتمالاً اولین آزمایش‌کنندگان را پاداش خواهد داد. می‌توانید شانس خود را در شبکه Shardeum با اجرای تست‌نت و انجام تراکنش‌ها در پلتفرم امتحان کنید. برای استفاده از تست‌نت Shardeum، می‌توانید شبکه Shardeum را به کیف پول MetaMask خود اضافه کنید، توکن‌های فاست را کلیم کنید و تجربه خود را توییت کنید.

ZetaChain: فعال‌سازی پیام‌رسانی میان بلاکچین‌ها

پروتکل‌های همکاری‌پذیری ساخته شده بر روی Omnichain در حال افزایش هستند و ZetaChain یکی از آن پروژه‌هاست که بر روی یک سیستم ارتباطی امن‌تر و کارآمدتر بین شبکه‌های بلاکچین مختلف کار می‌کند. پلتفرم قرارداد هوشمند از تبادل داده‌ها بین قراردادهای هوشمند و سایر شبکه‌های بلاکچین پشتیبانی می‌کند. ZetaChain با ارائه پشتیبانی برای قراردادهای هوشمند خود و امکانات تعامل گسترده برای برنامه‌هایی که با استفاده از پروتکل‌های آن ساخته شده‌اند، از پروژه‌های مشابه پیشی گرفته است.

چرا یک ایردراپ احتمالاً اتفاق می‌افتد

ZetaChain هنوز یک توکن منتشر نکرده است. تست‌نت لایو است و کاربران می‌توانند ویژگی‌های متعدد پلتفرم را امتحان کنند. با این حال، تقریباً مطمئن است که پروژه توکن بومی خود را با توجه به کامل شدن عملکرد پلتفرم منتشر خواهد کرد. در این میان، کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های خاص در تست‌نت، امتیازات تست‌نت را جمع‌آوری کنند. انتظار می‌رود این امتیازات در نقطه‌ای به پاداش‌های توکن تبدیل شوند.

بهبود واجد شرایطی برای ایردراپ

امتیازات Zeta می‌توانند با اتصال به پلتفرم ZetaChain و انجام فعالیت‌های معمول مانند انتقالات توکن تست‌نت و تبدیل، به دست آیند. فعالیت‌های اجتماعی مانند معرفی آزمایش‌کنندگان جدید نیز امتیازات Zeta را برای معرف به دست می‌آورند. برنامه باگ‌بانتی ZetaChain نیز آزمایش‌کنندگان را با امتیازات Zeta برای یافتن و گزارش دادن مشکلات پاداش می‌دهد. انجام این وظایف ممکن است احتمال واجد شرایطی شما برای ایردراپ ZetaChain (در صورت وقوع) را افزایش دهد.

نکات پایانی

این لیست جامع نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که ایردراپ‌های فهرست شده در اینجا در نهایت اتفاق بیفتند. با این حال، روندهای تکراری در چیزهایی که می‌توانید انجام دهید برای بهبود واجد شرایطی خود وجود دارد، مانند فعال ماندن در فضا و تعامل با پروژه.

در نهایت، این محتوا برای اهداف آموزشی ارائه شده است و نباید به عنوان مشاوره مالی در نظر گرفته شود. همیشه قبل از انتخاب برای تعامل با هر پروتکل‌ها یا برنامه‌های غیرمتمرکز، تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: Coingecko

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.