آموزش کار با اپلیکیشن و معرفی امکانات ترید در صرافی آبان تتر

آموزش ترید در اپلیکیشن آبان تتر

پس از بررسی و نحوه احراز هویت صرافی آبان‌تتر و در راستای معرفی و بررسی کامل پلتفرم‌های ایرانی، امروز قصد داریم تا به آموزش کامل و جامعِ بخش‌های مختلف با اپلیکیشن آبانتتر بپردازیم. این برنامه از طریق بازار، مایکت، گوگل پلی و اپ استور برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. با ما در بلاگ توکن باز و در مقاله‌ی «آموزش کار با اپلیکیشن آبان تتر» همراه باشید.

آموزش عملیات مالی

بخش عملیات مالی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخشِ اپلیکیشن آبان‌تتر است. در این بخش می‌توانید به خرید، فروش، واریز، برداشت و انتقال رمز ارزهای مختلف بپردازید.

خرید

در بخش خرید، همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا باید رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کنید که ما تتر را انتخاب کردیم. سپس باید گزینه‌ی خرید با تومان یا خرید با تتر را انتخاب کرده تا فرآیند خرید را آغاز کنید. سپس از بین قیمت بازار و قیمت مشخص، گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید. در بخش قیمت مشخص، درصورتی که قیمت ارز انتخابی به کمتر از قیمت مشخص برسد، دارایی خریداری می‌شود.

آموزش نحوه خرید ارز در آبان تتر
آموزش نحوه خرید ارز در آبان تتر

در بخش قیمت مشخص، باید قیمت موردنظر خود را در فیلد بعدی وارد کنید. ما گزینه‌ی قیمت بازار را انتخاب کردیم. در این مرحله ابتدا باید مبلغ موردنظر خود برای خرید ارز را وارد کنید و در نهایت گزینه ثبت سفارش را بزنید تا سفارش شما ثبت شود. توجه داشته باشید که صرافی آبان‌تتر امکان انتخاب حدضرر را برای شما عزیزان درنظر گرفته و می‌توانید از آن استفاده کنید.

فروش

همچون قسمت خرید، در بخش فروش نیز باید ابتدا ارز موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید دارایی خود را به 2 صورتِ تومانی یا تتری به فروش برسانید. پس از انتخاب این گزینه، باید بین قیمت بازار و قیمت مشخص انتخاب کنید. در بخش قیمت مشخص، چنانچه قیمت ارز انتخابی رشد کرده و به بالاتر از قیمت مشخص برسد، ارز شما به فروش می‌رسد. اگر این بخش را انتخاب کردید، قیمت مشخص خود را در فیلد بعدی وارد کرده و مقدار فروش را تعیین کنید. همچنین در بخش قیمت مشخص می‌توانید از گزینه‌ی حدضرر نیز استفاده کنید.

آموزش فروش در آبان تتر
آموزش فروش در آبان تتر

در بخش بازار نیز ابتدا باید مقدار ارزی که به‌‎دنبال فروش آن هستید را وارد کرده و در نهایت گزینه‌ی ثبت سفارش را بزنید.

علاوه‌بر فروش تک ارزی، می‌توانید در قسمت «فروش کل پورتفو» تمامِ دارایی خود را به فروش رسانده و به تتر یا تومان تبدیل کنید.

واریز

بخش واریز خود به دو قسمت واریز رمز ارزی و واریز تومانی تقسیم می‌شود. در بخش اول یعنی واریز رمز ارزی باید دارایی موردنظر را انتخاب کنید. سپس شبکه‌ی انتقال را انتخاب کنید که ما رمز ارز تتر و شبکه‌ی TRC20 را انتخاب کردیم. پس از آن آدرس ولت را کپی کرده و دارایی خود را به آن واریز کنید. همچنین می‎توانید کد QR را اسکن کرده و با استفاده از آن واریز را انجام بدهید.

آموزش واریز رمز ارزی در آبان تتر
آموزش واریز رمز ارزی در آبان تتر

توجه داشته باشید که پس از انتقال، باید حتما کد تراکنش (Hash) را وارد کنید تا تراکنش انجام شود. در نهایت روی گزینه‌ی ثبت واریز کلیک کرده تا ارز به حساب شما در آبان تتر واریز شود.

همچنین در بخش واریز تومانی ابتدا مبلغ موردنظر خود جهت واریز را وارد کنید. سپس یکی از کارت‌های بانکی تایید شده را انتخاب کنید تا برداشت از آن انجام شود.

آموزش واریز تومانی در آبان تتر
آموزش واریز تومانی در آبان تتر

برداشت

همچون بخشِ واریز، برداشت نیز به دو قسمت رمز ارزی و تومانی تقسیم شده است. در قسمت رمز ارزی ابتدا ارز موردنظر را انتخاب کنید. سپس شبکه‌ را انتخاب کرده و در فیلد بعدی آدرس ولت مقصد خود را وارد کنید. در نهایت مقدار برداشت را در آخرین فیلد وارد کنید و گزینه‌ی ثبت سفارش را بزنید.

آموزش برداشت در آبانتتر
آموزش برداشت در آبانتتر

در بخش برداشت تومانی ابتدا مبلغ موردنظر جهت برداشت را وارد کنید. سپس شماره شبای مقصد را انتخاب کرده و برداشت را انجام بدهید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی «برداشت کل موجودی» تمامِ دارایی خود را به‌صورت تومانی برداشت کنید.

انتقال

آخرین بخش از عملیاتِ مالی در صرافی آبان‌تتر انتقال رمز ارز به دیگر کاربرانِ آبان تتر است. در این بخش نیز ابتدا باید ارز موردنظر را انتخاب کنید. سپس در فیلد دوم مقدار رمز ارز را تعیین کرده و در فیلدهای بعدی به‌ترتیب شماره موبایل و نام و نام خانوادگی حساب کاربری مقصد را وارد کنید.

آموزش انتقال ارز در آبان تتر
آموزش انتقال ارز در آبان تتر

آموزش بخش گزارشات

در بخش گزارشات، گزارشی از کلیه‌ی تراکنش‌ها و فعالیت‌های خود در صرافی آبان تتر دریافت خواهید کرد. این قسمت از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • واریز
  • برداشت
  • خرید
  • فروش
  • انتقال
  • جایزه

به‌غیر از بخش جایزه، در هر بخش می‌توانید کلیه‌ی تراکنش‌های درانتظار، ناموفق، انجام‌شده‌ و کنسل‌شدهِ خود را در قالب تومان و رمز ارز مشاهده کنید.

آموزش بخش گزارشات در آبان تتر
آموزش بخش گزارشات در آبان تتر

همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی جستجوی پیشرفته، بازه‌ی دلخواه (حداکثر یک ماه) از تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

آموزش بخش امنیت

پس از آموزش دیگر بخش‌ها از مقاله‌ی «آموزش کار با اپلیکیشن آبان تتر » به سراغ امنیت می‌رویم. بخش امنیت از قسمت‌های گوناگونی برای بهبود امنیت دارایی شما در صرافی آبان تتر تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر مورد از آنها می‎پردازیم.

آموزش بخش امنیت در آبانتتر
آموزش بخش امنیت در آبانتتر

احراز کارت‌های بانکی

پس از احراز هویت، لازم است برای افزودن کارت بانکی جدید، فرآیند احراز کارت بانکی را انجام دهید. برای اینکار گزینه‌ی افزودن کارت جدید را انتخاب کنید. سپس شماره کارت، شماره شبا و تصویری از کارت بانکی را بارگذاری کنید.

ارتقا امنیت (ورود و برداشت دو مرحله‌ای)

ورود دو مرحله‌ای یا استفاده از Google Authenicator برای برداشت الزامی و قطعی است. علاوه‌بر برداشت، فعالسازی ورود دو مرحله‌ای میزان امنیت حساب کاربری شما را ارتقا می‌دهد. برای اینکار روی گزینه «فعال کردن» کلیک کنید. سپس متن احراز امنیتی را روی کاغذ نوشته و به همراه کارت شناسایی عکس بگیرید و بارگذاری کنید. بعد از به پایان رسیدن احراز امنیتی، به مدت 2 ساعت وقت دارید تا Google Authenicator را فعال کنید.

آموزش ورود دو مرحله‌ای در آبانتتر
آموزش ورود دو مرحله‌ای در آبانتتر

همچنین می‌توانید برای افزایش امنیت ورود به حساب کاربری، گزینه‌ی دریافت رمز یکبار مصرف از طریق موبایل یا ایمیل را فعال کنید. این موارد اختیاری هستند.

لیست سفید

در این بخش می‌توانید آدرس ولت‌های رایج خود را اضافه کرده تا بدون نیاز به کد دو عاملی، برداشت خود به مقصد این آدرس‌ها را انجام بدهید.

خروج از دستگاه‌های فعال

با استفاده از این گزینه می‌توانید از تمام دستگاه‌هایی که حساب کاربری شما در آنها فعال است خارج شوید.

مسدود کردن حساب کاربری

درصورت لو رفتن حساب یا خطرِ سواستفاده از آن، می‌توانید حساب کاربری خود را در این بخش مسدود کنید. با اینکار، دسترسی شما برای انجام عملیت‌های مالی محدود خواهد شد اما می‌توانید برای بازگشت حساب کاربری با کارشناسان آبان تتر تماس بگیرید.

آموزش بخش حساب کاربری

حساب کاربری ساده‌ترین بخش از «آموزش کار با اپلیکیشن آبان تتر» است. در بخش حساب کاربری، دسترسی کاملی به تمامی اتفاقات اکانت خود خواهید داشت. در اولین قسمت با کلیک روی نام خود قادر به انجام احراز هویت، افزودن ایمیل و تغییر رمز خواهید بود. همچنین می‌توانید با استفاده از کد معرفی و لینک معرفی، دوستان و آشنایان خود را به آبان تتر دعوت کرده تا 30 درصد از کارمزد آنها به شما تعلق بگیرد.

بخش حساب کاربری آبانتتر

در بخش‌های بعدی یعنی امنیت حساب کاربری و گزارش تراکنش‌ها نیز به قسمت‌هایی که پیش‌تر توضیح دادیم روانه خواهید شد. در نهایت در قسمت حساب کاربری به پیام‌ها، قوانین و مقررات، تماس با آبان تتر و اطلاعات این صرافی دسترسی دارد.

آموزش بخش پورتفوی

در آخرین بخش یعنی پورتفوی، به کلیه‌ی ارزهای‌ موجود در کیف پولِ صرافی خود دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید پورتفو را به دو صورت تومانی و تتری مشاهده کنید.

بخش پورتفوی اپلیکیشن آبان تتر
بخش پورتفوی اپلیکیشن آبان تتر

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله به آموزش کامل صرافی آبان تتر پرداختیم. لطفا تجربه‌ی خود از این صرافی را با ما و دیگر کاربران توکن باز به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «آموزش کار با اپلیکیشن آبان تتر» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

  • اپلیکیشن آبانتتر برای چه سیستم‌عامل‌هایی موجود است؟

اندروید و iOS. می‎‌توانید این برنامه را از طریق بازار، مایکت، گوگل پلی و اپ استور دانلود و دریافت کنید.

  • اپلیکیشن آبان‌تتر چه امکاناتی دارد؟

برنامه‎‌ی آبان‌تتر کلیه امکانات موردنیاز تریدرها ازجمله امکان خرید، فروش، واریز، برداشت و انتقال رمز ارزها را دارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.