آیا خرید تتر برای ایرانی‌ها امن و قانونی است؟ فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری روی تتر

تتر به عنوان یک استیبل کوین ارزش ثابت یا مرتبط با دلار یا یورو دارد. هدف اصلی تتر به عنوان یک استیبل کوین قوی ایجاد یک واحد پولی دیجیتال با قیمت ثابت است. می‌توان گفت از زمان حضور این ارز در بازار، تاثیر به‌‌سزایی داشته اما برای کاربران ایرانی خرید تتر با چالش‌هایی همراه است. در ادامه می‌خواهیم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات شما را کامل کنیم.

تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

تتر یک واحد پول دیجیتالی معروف است. این یو اس دی تی در واقع با واحد پول ملی کشور آمریکا ارتباط مستقیم دارد. به دلیل قیمت ثابت بودن تتر؛ یک نوع استیبل کوین شناخته می‌شود. تتر یک راه حل پایدار برای حفظ ارزش سرمایه در معاملات و تبادلات مالی در بازار‌های دیجیتالی است. از تتر می‌توان به عنوان وسیله برای پرداخت و ذخیره ارزش در بازار‌های مبتنی بر ارز‌های دیجیتالی یاد کرد.

استفاده از تتر به عنوان یک استیبل کوین در مواقعی که نوسانات شدید در قیمت ارز‌های دیجیتالی وجود دارد، برای حفظ ارزش سرمایه کمک رسان است. برای مثال اگر سرمایه‌گذاری نوسانات شدید ارز‌های دیجیتالی را احساس کند؛ برای حفظ ارزش سرمایه خود در مقابل این نوسانات از تتر کمک می‌گیرد.

سرمایه گذار در راستای مقابله با کاهش ارزش سرمایه دیجیتالی خود؛ تمام آن را به تتر که دارای قیمت ثابت است تبدیل می‌کند. این تبدیل ارز برای مواقعی که سرمایه گذار تمایلی به خارج کردن سرمایه خود از بازار ارز دیجتال ندارد؛ مفید تلقی می‌شود. با این حال این تبدیل ارز از نوسانات ارزش سرمایه گذار کاسته و آن را حفظ می‌کند.

نگاهی به آمار خرید و فروش تتر در ایران

از طریق بررسی کلی بازار‌های ارز دیجیتالی داخلی؛ نتیجه گیری شده که ۳۰٪ از تراکنش‌های رمز ارزش کشور ایران از راه‌های تبادل انجام شده است. در ایران ۴۳٪ از حجم تراکنش‌ها از طرف یک شخص به شخص دیگر، واسطه‌های خرید و فروش تتر، توزیع کنندگان تتر و صرافی‌ها انجام شده است.

۲۱٪ تبدیلات رمز ارز در ایران به دلیل حفظ سرمایه در نوسانات بازار و از سمت یک کاربر به کاربر دیگر یا کاربر و صرافی انجام شده است. ۷۹٪ دیگر به تومان معامله شده که ۲۵٪ آن به تتر اختصاص داده شده است.

فرصت و چالش‌های معامله تتر در ایران

از جمله فرصت‌های معامله تتر در ایران پایداری ارزش، افزایش سرعت تبادل، دسترسی به بازار‌های دیجیتال است. در معاملات تتر چالش‌هایی شامل: ریسک صرافی، تغییرات قانون در معامله تتر، ریسک نوسانات بازار و غیره وجود دارد. در ادامه تمامی موارد ذکر شده را تشریح خواهیم کرد.

  • پایداری ارزش سرمایه: تتر به عنوان یک استیبل کوین به دلار و یورو مرتبط است. در زمان نوسانات بازار گزینه‌ مناسبی برای تبدیل ارز دیجیتال به تتر به جهت پایداری ارزش آن تلقی می‌شود.
  • افزایش سرعت تبادل: به طور معمول معاملاتی که از طریق ارز تتر انجام می‌پذیرد سرعت بالا‌تری نسبت به دیگر ارز‌های دیجیتالی دارد. به دلیل حیاتی بودن زمان و سرعت مبادلات برای تریدرها؛ تتر گزینه‌ی مناسبی برای معاملات است.
  • دسترسی به بازار‌های دیجیتالی: معمولا تتر به عنوان یک واحد برای ارز دیجیتال، در دسترس عموم صرافی‌ها و افراد فعال در بازار ارز‌های دیجیتال است. این ویژگی سبب شده تا افراد به آسانی در بازار‌های ارز دیجیتالی فعالیت داشته باشند.
  • ریسک صرافی‌ها: به شما توصیه می‌شود قبل از انجام معاملات خود به واسطه صرافی‌ها، از قابل اعتماد بودن آن اطمینان کسب کنید. این مسئله می‌تواند به ریسک امنیتی تبدیل شود. از این مشکلات امنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حملات سایبری: احتمال اینکه صرافی‌ها به عنوان محل ذخیره‌سازی تتر مورد حمله هکر‌ها قرار بگیرید بسیار بالا است. حملاتی مانند دزدیده شدن اطلاعات کاربر یا ارز دیجیتالی آن وجود دارد.
  • کیفیت امنیتی متفاوت در صرافی‌ها: صرافی‌ها را از لحاظ امنیتی می‌توان در دسته‌های مختلفی قرار داد. برخی از صرافی‌ها امنیت خود را بالا برده‌اند و از این رو امکان سرقت را کمتر کرده‌اند. به شما توصیه می‌شود در راستای انجام معاملات تتر به صرافی‌های با امنیت بالا مراجعه کنید.
  • تغییرات قانونی: در کشو‌رهای مختلف از جمله ایران قوانین ارز‌های دیجیتال و فعالیت در بازار‌های ارز دیجیتال مدام در حال تغییرات است. چالش تغییرات قانونی سبب شده تا در کاربرد تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال تاثیراتی اعمال شود.
  • ریسک نوسانات بازار: تتر به عنوان یک استیل کوین پایدار به بازار معرفی شده است. لازم است بدانید که نسبت به ارز‌های دیگر کمترین نوسانات را دارد ولی همچنان تحت نوسانات بازار قرار می‌گیرد و از این رو به افراد توصیه می‌شود تا این نکته را مدیریت کنند.
معامله با تتر در ایران

مزایا معامله با تتر در ایران

معامله در ایران با تتر از مزایای ویژه‌ای برخوردار است. از جمله این مزایا می‌توان به مقابله با تورم، سهولت در خرید و فروش، پایداری ارزش، تبدیل آسان به ارز‌های دیجیتال دیگر در هنگام نوسانات بازار، سرعت تراکنش، دور زدن تحریم‌ها و غیره اشاره کرد.

  • دسترسی به بازار‌های بین المللی: با استفاده از تتر ایرانیان به راحتی به بازار‌های بین المللی ارز‌های دیجیتالی دسترسی داشته و هیچ گونه تحریمی جلوی راه آن‌ها قرار نمی‌گیرد.
  • مدیریت بهتر ریسک: پایدار بودن ارزش تتر به سرمایه گذاران امکانات ویژه‌ای از قبیل افزایش سرعت تراکنش‌ها را به همراه دارد. برای به حداقل رساندن زیان‌های مالی در زمان نوسانات بازار و نقش حیاتی سرعت تراکنش برای برخی از واحد‌های صنفی، استفاده از تتر را پیشنهاد می‌کنیم.
  • مقابله با تورم: تتر به عنوان یک استیبل کوین طراحی شده است تا در مقابله با تورم در زمان نوسانات قیمت ارز‌های ملی؛ کمک‌رسان باشد. برخی از راهکار‌های مقابله با تورم به وسیله تتر شامل موارد زیر است:
  • حفظ ارزش سرمایه به دلیل موقعیت پایدار تتر نسبت به دلار آمریکا
  • تعدل در تبادلات به دلیل افزایش سرعت در تبدیل ارز‌های دیجیتال
  • انعطاف‌پذیری در معاملات به دلیل امکان مدیریت بهتر در این نوع رمز ارز
  • مدیریت ریسک به دلیل به حداقل رسیدن ضرر در هنگام نوسانات بازار
  • سهولت درخرید و فروش: خرید و فروش تتر به راحتی امکان‌پذیر است.
  • خرید تتر: در گام اول خرید فروش تتر باید یک صرافی معتبر و با امنیت بالا انتخاب کرده و در گام دوم از طریق واحد پولی ملی یا ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین حساب خود را شارژ کنید. در گام سوم به صفحه‌ معاملات صرافی مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه تتر مبلغ مورد نظر را برای خرید آن وارد نمایید. گام آخر با انتقال موجودی به حساب تتر و پرداخت آن پایان می‌پذیرد.
  • فروش تتر: وارد حساب کاربری خود شده و پس از انتخاب تتر و وارد کردن مبلغ فروش موجودی خود را دریافت کنید.
آیا خرید و فروش تتر در ایران قانونی است؟

آیا خرید و فروش تتر در ایران قانونی است؟

قانونی بودن یا نبودن خرید و فروش تتر در ایران وابسته به تصمیمات دولت ایران دارد. هرچند که در حال حاضر خرید و فروش تتر در ایران به صورت رسمی امکان‌پذیر است ولی تغییرات در قوانین و مقررات یا اعلامیه‌های رسمی دولت بر خرید و فروش تتر در ایران تاثیر گذار است. برای خرید تتر با بهترین قیمت لازم است با صرافی‌ معتبری در ارتباط باشید تا خیالتان از هر بابت آسوده باشد.

نتیجه گیری

تتر به عنوان یک استیبل کوین پایدار ارزش ثابتی دارد که در معاملات ارز‌های دیجیتال به خصوص در ایران گزینه‌ مطمئن است. به شما توصیه می‌شود قبل از هر تراکنش اطلاعاتی مانند میزان امنیت به کار رفته در سیستم صرافی، اهداف شخصی، قوانین کشور در زمینه‌ تتر را بررسی کنید. برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال می‌توانید به سایت بیت پین مراجعه کنید و از خدمات این سایت بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.