تحلیل قیمتی کاردانو، بایننس کوین، سولانا و پالیگان | ۲۴ تیر ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال

در آخر هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش قیمت چند آلت کوین بودیم که برخی را به گمانه‌زنی در خصوص آغاز یک آلت سیزن (Alt Season) جدید وا داشت. این افزایش ناگهانی قیمت همزمان بود با شروع روند صعودی ریپل XRP که پس از اعلام نتیجه دادگاه فدرال به نفع این ارز آغاز شد. پیشتر در مورد این رأی و آنچه در این آخر هفته بر سر ریپل گذشت صحبت کرده‌ایم. در این مطلب قصد داریم نگاه دقیق‌تری به ارزهای کاردانو، پالی‌گان، سولانا و بایننس کوین داشته باشیم.

خرید و فروش بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال با کارمزد بازار ریالی صفر و بازار تتری ۰.۱ درصد در صرافی اتراکس
ورود به صرافی اتراکس

تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

این ارز موفق شد تا در روز پنجشنبه (22 تیر) و همزمان با انتشار اخبار مربوط به دادگاه ریپل، افزایش قیمت چشمگیری تجربه کند. این افزایش ناگهانی، این ارز را به بالاتر از سطوح مقاومت 0.30 دلار و 0.31 دلار در میانگین متحرک ساده 50 روزه برد. علی‌رغم برداشت سود توسط برخی تریدرها در چند نقطه، کاردانو (ADA) همچنان توانست در روز جمعه نیز روند افزایشی خود را حفظ کرده و به سوی سطح هدف 0.38 دلار حرکت کند. البته دنباله بلند کندل استیک (Candlestick) این ارز از ادامه‌دار بودن روند برداشت سود توسط برخی تریدرهای گاوی خبر می‌دهد.

تحلیل تکنیکال کاردانو 24 تیر 1402

به همین دلیل و با توجه به روند صعودی اخیر، انتظار آغاز روند اصلاحی برای این ارز را داریم. اولین سطح حمایتی در این روند نزولی در سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصد و قیمت 0.33 دلار قرار دارد. اگر کاردانو بتواند از این سطح بازگشت دوباره‌ای داشته و وارد روند صعودی شود، تریدرهای گاوی سعی خواهند داشت تا از سد 0.38 دلار عبور کنند. اگر این تریدرها در این امر موفق باشند، انتظار داریم کاردانو را در سطح 0.42 دلار ببینیم. در مقابل، کاهش قیمت از سطح اصلاحی 61.8 درصد و قیمت 0.32 دلار می‌تواند نشان‌دهنده ضعیف‌تر شدن روند صعودی این چند روز باشد.  

اخبار کاردانو

کاردانو در حالی این تغییرات قیمتی را تجربه می‌کند که در جلسات دادگاه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی‌های کوین بیس و بایننس، از توکن‌های آن به‌عنوان اوراق بهادار یاد شده بود. البته این موضوع در روز پنجشنبه تحت‌الشعاع رأی دادگاه در خصوص اوراق بهادار نبودن ارز دیجیتال ریپل قرار گرفت که در نهایت آغاز این روند صعودی را به‌همراه داشت.

البته افزایش فعالیت بازار NFT و DAOهای این شبکه و ارائه پیشنهاد هم‌بنیان‌گذار این پروژه به آلگوراند مبنی‌بر تبدیل‌شدن آلگوراند به یکی از زنجیرهای کناری کاردانو نیز روی ادامه‌دار بودن این روند بی‌تأثیر نبوده‌اند.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB)

در روز 22 ام تیر نیز ارز دیجیتال BNB موفق شد تا با شروع روند صعودی از سطح 245 دلار در میانگین متحرک نمایی 20 روزه، از خط مقاومت الگوی مثلث متقارن عبور کند. تریدرهای گاوی در روز بعد نیز این روند صعودی را ادامه دادند و توانستند قیمت بایننس کوین (BNB) را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه در 257 دلار برسانند. البته تریدرهای خرسی نیز مقاومت زیادی در سطح 265 دلار از خود نشان داده‌اند.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین 24 تیر 1402

در شرایط فعلی، کاهش قیمت این ارز و ورود دوباره آن به الگوی مثلث نشان از آن دارد که روند صعودی این دو روز یک تله گاوی بوده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، کاهش دوباره BNB تا سطح 245 دلار بسیار محتمل است.

اخبار بایننس کوین

بایننس کوین نیز چند روزی است که افزایش فعالیت در شبکه خود را تجربه می‌کند. این موضوع نیز باعث افزایش امیدواری برخی از تحلیلگران نسبت به ادامه‌دار بودن روند صعودی این ارز شده است. شایان ذکر است که این شبکه قرار است بروزرسانی ژانگ‌هنگ را روی بلاک شماره 328,088,888 و در روز چهارشنبه (28 تیر) اجرا کند. این بروزرسانی به زنجیره بیکن (Beacon Chain) این شبکه اجازه می‌دهد تا در شرایط خاص، تولید بلاک‌های جدید را متوقف کند؛ قابلیتی که برخی از آن به عنوان «دکمه وحشت» (Panic Button) یاد می‌کنند.

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

پس از معامله‌شدن در سطح مقاومتی 22.30 دلار برای چند روز، سولانا (SOL) نیز موفق شد در روز 22 ام تیر وارد روند صعودی شود. این رخداد، قیمت این ارز را به سطح مقاومتی قوی در 27.12 دلار رساند. در روز بعد نیز تریدرهای گاوی نیز همچنان به حمایت خود ادامه دادند و توانستند از این سد نیز عبور کنند. این رخداد اندیکاتور RSI را وارد حوزه اشباع خرید کرد که می‌تواند به اصلاح یا تثبیت کوتاه‌مدت منجر شود.

تحلیل تکنیکال سولانا 24 تیر 1402

هم‌اکنون سطح 27.12 دلار اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر تریدرهای گاوی بتوانند این سطح را به یک سطح حمایت تبدیل کنند، شروع یک روند صعودی قدرتمند تا 39 دلار را برای SOL انتظار داریم. از طرف دیگر، کاهش و باقی‌ماندن قیمت از سطح 27.12 دلار می‌تواند این ارز را تا سطح 22.30 دلار نیز پایین بیاورد.

اخبار سولانا

با اینکه سولانا توانست پس از انتشار اخبار رأی دادگاه به نفع ریپل روند صعودی خوبی را تجربه کند؛ اما میزان فعالیت کاربران در این شبکه و کارمزدهای پرداختی همچنان کمتر از سطوح ثبت شده در سه‌ماهه سوم سال 2022 قرار دارند. کاهش این فعالیت به دنبال ورشکستگی صرافی FTX رخ داد؛ چراکه مدیر عامل آن، سم بنکمن فرید، ارتباط تنگاتنگی با اکوسیستم و شبکه بلاکچینی این ارز داشت. وضعیت نقدینگی در پروژه‌های دیفای این شبکه نیز چندان خوب نیست و کاهش 97 درصدی را نسبت به اوج خود در پاییز سال 2021 تجربه می‌کند. البته فعالیت NFTها در این شبکه همچنان بالاست و همین باعث شده تا برخی فعالان بازار همچنان دید مثبتی به این ارز داشته باشند.

تحلیل تکنیکال پالیگان (MATIC)

علی‌رغم تلاش‌های تریدرهای خرسی برای کاهش قیمت پالی‌گان (MATIC) در روز 21 ام تیر، تریدرهای گاوی توانستند حمایت خوبی از این ارز به عمل آورند. این اتفاق با افزایش فشار خرید در روز بعد همراه بود که قیمت این ارز را به 0.89 دلار رساند. میانگین‌های متحرک در شرف گاوی‌شدن هستند و اندیکاتور RSI نیز در حوزه اشباع خرید قرار گرفته که نشان‌دهنده تسلط تریدرهای گاوی بر بازار است.

تحلیل تکنیکال پالی‌گان 24 تیر 1402

روند صعودی فعلی MATIC می‌تواند تا مرز 1 دلار ادامه داشته باشد؛ جایی که مقاومت شدید تریدرهای خرسی مورد انتظار است. در حال حاضر، سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 0.72 دلار بسیار مهم است. شکست نزولی از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده ضعیف‌تر شدن کنترل تریدرهای گاوی باشد.

اخبار پالیگان

شرکت توسعه‌دهنده این پروژه در روز 22 تیر از برنامه‌های خود برای تبدیل کردن توکن MATIC به یک توکن چندکاره پرده‌برداری کرد. در صورتی که این طرح توسط کاربران این پروژه مورد تأیید قرار گیرد، نام این توکن به POL تغییر کرده و کاربرد این توکن را به شبکه اثبات کار پالی‌گان، zkEVM و سوپرنت‌های (Supernet) این شبکه گسترش خواهد داد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.