توکن‌های هوش مصنوعی؛ یکی از پرسودترین‌های ارز دیجیتال در سه‌ماهه آخر 2023

توکن‌های هوش مصنوعی

توکن‌های بلاکچین مرتبط با هوش مصنوعی (AI) در سه ماه منتهی به ۲ ژانویه، طبق گزارش پژوهش بایننس، افزایش قابل توجهی در بازده داشته‌اند.

بیشترین بازدهی بعد از لایه۲ها

این توکن‌ها دومین دسته پربازده پس از لایه‌های دوم اتریوم بودند، اگر از توکن‌های میم‌کوین صرف‌نظر شود. با احتساب میم‌کوین‌ها، توکن‌های AI سومین دسته پربازده بودند. پژوهشگران بایننس به داشبورد Dune Analytics از @Cryptokoryo_research به عنوان منبع داده‌های خود اشاره کرده‌اند.

دسته‌بندی‌های برتر توکن‌ها از ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۴. منبع: بایننس، با استناد به داده‌های @cryptokoryo_research.
دسته‌بندی‌های برتر توکن‌ها از ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۴. منبع: بایننس، با استناد به داده‌های @cryptokoryo_research.

کدام توکن‌ها در دسته بندی AI هستند؟

گزارش شش توکن را به عنوان «توکن‌های AI» دسته‌بندی کرده است، از جمله SingularityNET (AGIX)، Cortex (CTXC)، Fetch (FET)، Ocean Protocol (OCEAN)، Oraichain (ORAI)، و Render (RNDR). این توکن‌ها در سه ماهه مورد بررسی، افزایش قیمت ۱۸۵٪ را تجربه کردند.

کدام دسته از آلت‌کوین ها بیشترین سوددهی را داشته‌اند؟

برای مقایسه، توکن‌های DeFi 2.0 شاهد افزایش ۸۷٪، GameFi ۱۰۹٪، و توکن‌های دارایی‌های واقعی (RWA) افزایش ۱۴۵٪ بودند. تنها دسته‌ای که بازدهی بیشتری نسبت به توکن‌های AI داشت، لایه‌های دوم بودند که ۲۲۱٪ سود دیدند.



پژوهشگران در تحلیل خود میم‌کوین‌ها را در نظر نگرفتند، زیرا ادعا می‌کردند این توکن‌ها به دلیل سرمایه بازار نسبتاً کمتر خود، افزایش درصدی نامتناسبی داشته‌اند.

عملکرد یک ساله توکن‌های AI

توکن‌های AI همچنین در طول سال، نسبت به ارزهای عمده مانند بیت کوین عملکرد بهتری داشتند. بیت کوین سال را با افزایش ۱۵۰٪ به پایان برد، در حالی که اتریوم ۴۴٪ سود کرد.



در مقابل، پژوهشگران توجه داشتند که «عملکرد یک ساله [توکن‌های AI] از ۲۰۰٪ تا حداکثر ۶۵۰٪ متغیر بود.»

کدام توکن‌های هوش مصنوعی بیشترین سود را داشته است؟

از این گروه از توکن‌های AI، برترین عملکرد در سال ۲۰۲۳ متعلق به Fetch بود که قیمت آن ۶۵۹٪ افزایش یافت. طبق اسناد آن، Fetch یک شبکه بلاکچین است که برنامه‌های AI به نام « Agents» را اجرا می‌کند و شامل یک بازار خدمات AI است.

دومین نرخ بازده برای این توکن‌ها از SingularityNET آمد که ۶۱۶٪ سود در سال داشت. SingularityNET ادعا می‌کند که یک بازار خدمات AI را در شبکه اتریوم ارائه می‌دهد و بعداً شبکه‌های دیگری نیز اضافه خواهند شد.

دیگر سودهای قابل توجه توکن‌های AI شامل Ocean Protocol بود که ۲۱۵٪ سود کرد و Bittensor (TAO) که ۱۹۱٪ سود داشت.

برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین (DePIN) و AI در سال ۲۰۲۴ به یک «دوگانه قدرتمند» تبدیل خواهند شد.

منبع: Cointelegraph

سوالات پرتکرار

1 دیدگاه روشن توکن‌های هوش مصنوعی؛ یکی از پرسودترین‌های ارز دیجیتال در سه‌ماهه آخر 2023

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.