تراکنشات شبکه آربیتروم از اپتیمیسم پیشی گرفت!

آربیتروم و اپتیمیسم

آربیتروم، یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای اتریوم، اخیراً شاهد افزایش فعالیت شبکه بوده و از رقیب خود اپتیمیسم پیشی گرفته است. جالب اینجاست که حتی با وجود این افزایش فعالیت، قیمت آربیتروم در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.



بررسی دقیق‌تر معیارهای آربیتروم تصویر پیچیده‌ای از عملکرد فعلی و پتانسیل آن را نشان می‌دهد.

افزایش فعالیت شبکه آربیتروم

داده‌های اخیر از نانسن نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های روزانه آربیتروم به طور مداوم بین ۶۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ بوده است. این در حالی است که تعداد تراکنش‌های اپتیمیسم از ۳۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ متغیر است، که نشان می‌دهد فعالیت کاربران آربیتروم تقریباً دو برابر رقیب خود است. گراف‌های آرتمیس این روند را تایید می‌کنند، نشان دهنده یک افت در آدرس‌های فعال روزانه در ۹ فوریه و سپس بازیابی آن‌ها است. با این حال، هنگامی که به دوره‌ای ۳۰ روزه نگاه می‌کنیم، کاهش محسوسی در تعداد تراکنش‌های روزانه آربیتروم مشاهده می‌شود.

شاخص‌های مالی و دیلمای قیمتی توکن ARB

با وجود کاهش تراکنش‌ها در طی یک ماه، شاخص‌های مالی شبکه مانند کارمزد و درآمدها در حال افزایش هستند. این سناریوی متناقض به عنوان نشانه‌ای مثبت از سلامت شبکه توسط علاقه‌مندان دیده می‌شود. از جهت ارزش‌گذاری، تحلیل‌های نانسن با توجه به نسبت‌های P/S و P/F، نشان می‌دهند که ارزش تقریبی آربیتروم تقریباً نصف اوپتیمیسم است که سیگنالی است به اینکه ARB ممکن است ارزان قیمت (پایین‌تر از ارزش واقعی) قلمداد شود.

در زمینه قیمت، توکن آربیتروم در آخرین روز ۳ درصد کاهش یافته و با قیمت ۱.۹۴ دلار معامله شده است. این کاهش با سقوط بیت کوین به زیر ۵۱,۰۰۰ دلار همسو است. همزمان، ارزش بازار آربیتروم بیش از ۲ درصد کاهش یافته و به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده و حجم معاملات بیش از ۳۵ درصد به ۲۶۸ میلیون دلار سقوط کرده است.

در حالی که افزایش فعالیت آن‌چین ممکن است نشان‌دهنده پذیرش رو به رشد و احساس مثبت نسبت به شبکه آربیتروم باشد، کاهش در قیمت توکن و ارزش بازار نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران ممکن است تحت تاثیر روندهای بازار گسترده‌تر، از جمله عملکرد ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، دستخوش تغییر شود.

منبع: BHNews

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.