انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال معتبر

cryptocurrency exchanges 1

بهترین صرافی ارز دیجیتال و یافتن آن در کنار خرید یا فروش آنی با بهترین قیمت همواره دغدغه ی ما بوده است. همچنین لزوم وجود صرافی با بهترین و منصفانه ترین قیمت همراه نقد شوندگی سریع همواره محسوس بوده است.

در این مقاله به بررسی ویژگی های صرافی ها از دید کاربران می پردازیم تا معتبرترین و بهترین صرافی ارزدیجیتال موجود را بیابیم. صرافی آنلاین معتبر از دید کاربران حرفه ای و آماتور نیازمند پیش زمینه های بسیاری می باشد که در این مقاله به آنها پرداخته می شود.

مفاهیم کلی :

خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید بیت کوین و سایر رمزارزها و همچنین فروش و تبدیل آنها به یکدیگر نیاز به امنیت بسیار بالایی دارد و باید مراقب کلاهبرداران این حوزه نیز باشید؛ بنابراین امنیت همیشه شرط اول انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. صرافی های ارز دیجیتال در کشور ما به سطوح قابل قبولی در امنیت رمز ارزها رسیده اند اما با این وجود بایستی بیشتر در خصوص تمهیدات امنیتی صرافی مورد نظر دقت کنید!

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  • صرافی های متمرکز (Centralized exchange)
  • صرافی های غیرمتمرکز (Decentralized exchange)
صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز
صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز

صرافی متمرکز یا Centralized exchange چیست ؟

صرافی متمرکز (CEX)، یک پلتفورم آنلاین و رایج‌ترین شیوه معاملات بیت کوین و رمزارزها به‌شمار می رود. در این صرافی‌ها امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارز فیات، خرید و فروش رمزارزها با یکدیگر(مبادله ارزها) وجود دارد. در واقع این صرافی ها یک بازار آنلاین برای کل شبکه بلاک چین هستند.

متمرکز بودن صرافی بدین معنی است که آنها همانند بانک عمل می کنند و سرمایه گذاران رمزارزهای خود را در کیف پول های صرافی ها نگه می دارند، و از خطرات فراموشی رمز عبور و یا گم کردن کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری در امان هستند.

صرافی های زیادی وجود دارند که در زمره ی صرافی های متمرکز بشمار می روند.

صرافی های غیرمتمرکز(DEX) چیست؟

در صرافی غیرمتمرکز ارزدیجیتال، کاربران بدون نیاز به باز کردن حساب در صرافی، معامله ارز دیجیتال خود را به صورت P2P (کاربر به کاربر) و بدون واسطه انجام می دهند. در واقع، شیوه عملکرد این صرافی به صورت غیرمتمرکز است و از بلاک چین  برای حذف واسطه‌ها استفاده می‌کند با یک صرافی غیرمتمرکز کاربران می‌توانند بدون نیاز به واریز ارزدیجیتال به کیف پول صرافی‌ها، از داخل کیف پول خودشان معاملات را انجام دهند.

صرافی‌های غیرمتمرکز روی بلاک چین‌های آزاد که قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را دارند ساخته می‌شوند.

اتریوم درحال‌حاضر بزرگ‌ترین میزبان صرافی‌های غیرمتمرکز است

امنیت و اعتبار صرافی

انتخاب صرافی آنلاین معتبر همیشه یکی از دغدغه های کاربران بوده و هست .میشه گفت امنیت و اعتبار صرافی شاید مهمترین شاخص انتخاب به حساب بیاید تا حدی که براحتی میتوان گفت بهترین صرافی ارزدیجیتال امن ترین و معتبرترین آنهاست. در یک صرافی غیرامن هرچقدر کارمزدها پایین باشد، امکان از دست رفتن دارایی یا بلوکه شدن دارایی به واسطه نفوذ هکرها یا اختلال در سیستم معاملاتی وجود دارد و این امر  ارزش آن صرافی را پایین خواهد آورد.

البته برای یک کاربر به هیچ عنوان بررسی امنیت و اعتبار صرافی کار ساده ای نیست و بایستی به شهرت و سابقه ی معاملاتی آن تکیه کند.

کارمزد معامله (Fee)

تمامی صرافی های ارز دیجیتال برای انجام مبادله در سایت، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. یکی از ابتدایی ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در نظر گرفته می شود، قیمت ارزدیجیتال بعلاوه کارمزد، رقم نهایی شما در معامله و شرایط مرتبط با آن صرافی است.

کارمزد انتقال

کارمزدهای انتقال نیز جزو مهمترین شاخص های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. به این علت که هزینه‌های برداشت و واریز کاربران، در هر تراکنش وابسته به همین کارمزد انتقال است.

فرآیند احراز هویت

یکی دیگر از بارز ترین امور صرافی ها همین فرآیند احراز هویت آنهاست و بسیار مهم و حیاتی است که قبل از شروع به کار با هر صرافی از فرآیند احراز هویت آن مطلع شوید. برای خرید ازدیجیتال حتماً باید احراز شوید ولی برخی صرافی ها هستند که برای فروش از شما احراز هویت مطالبه نمی کنند

بسیاری از صرافی‌های کریپتوکارنسی از کاربران خود تقاضای ارائه مدارک هویتی نظیر گواهینامه و کارت ملی جهت احراز هویت دارند. هرچقدر این فرآیند دقیق‌تر و شفاف تر باشد، می‌توان باور داشت که امنیت و سلامت معاملات نیز بالطبع بالاتر خواهد رفت. اهمیت احراز هویت در صرافی هایی که مبادله ارزدیجیتال به فیات را انجام می دهند، بسیار بیشتر است چرا که این صرافی ها بیشتر در معرض خطر پولشویی و سوء استفاده قرار می گیرند. البته احراز هویت همیشه مطلوب و ساده نیست،گاهی دسترسی به تلفن ثابت و یا حتی کارت ملی ( بخاطر شرایط توزیع کارت ملی ) ساده نیست و مشکلات و دردسرهایی را برای کاربران به همراه دارد.

در برخی از صرافی ها احراز هویت شما مرحله‌ به مرحله انجام می‌شود. یعنی زمانی احراز هویت شما کامل می شود که بخواهید از حداکثر امکانات صرافی استفاده کنید. در حالی که می‌توانید در حجم پایین معاملات، مدارک شناسایی خود را کامل ارائه ندهید که البته بیشتر این بخش برای صرافی های بین المللی استفاده می شود و در کشور ما اکثر صرافی ها برای ارائه هر نوع خدمت به کاربران خود آنها را مستلزم به احراز هویت می کنند.

حجم معاملات و Spread (تفاوت قیمت خرید و فروش)

یکی دیگر از شاخص های مهم که کاربران حرفه ای تر مورد توجه قرار می دهند حجم معاملات بازار است و همچنین Spread یا مقدار تفاوت قیمت خرید و فروش. حجم بازار، برای مواقعی که قصد انجام معاملات بزرگ را دارید پارامتر بسیار مهمی است. در صورتی که در یک بازار یا صرافی قیمت ها و کارمزدها مناسب باشند اما حجم قابل توجهی در سفارش ها وجود نداشته باشد مجبور خواهید شد برای یک خرید بزرگ تعداد زیادی از سفارش ها را بردارید و اصطلاحاً رنج کشی کنید و این مسئله هزینه های شما را به شدت افزایش می دهد.

تعداد ارزها و جفت ارزهای قابل معامله

تعداد کوینهایی که یک بهترین صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، از جمله شاخص های مهم تصمیم گیری برای انتخاب بهترین صرافی به حساب می آید. همچنین تنوع در جفت ارزهای قابل معامله در یک بازار هم به جذابیت معاملاتی در آن بازار کمک خواهد کرد. اینکه بتوانید هنگامی که یک رمزارز از Pump قیمت و رشد بازار جامانده، و در کنار آن سایر ارزهای دیجیتال رشد کرده را به هم تبدیل کنید تا از آن کسب درآمد کنید نیز نکته بسیار مهمی است!

پشتیبانی بهترین صرافی ارز دیجیتال

اگر بگوییم پشتیبانی سریع و دقیق بعد از امنیت مهمترین شاخص انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است، اشتباه نگفته ایم. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا کارمزدهای و هزینه های بالاتر پرداخت کنند ولی از پشتیبانی آنلاین و در لحظه استفاده نمایند و مجبور نباشند ساعتها و یا روزها معطل باشند.

حضور پشتیبان در کنار کاربر به آرامش روانی و برطرف کردن به موقع موانع کسب درآمد کمک شایانی خواهد کرد.حال در ذیل به مقایسه ی صرافی های  برتر کشور می پردازیم و بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران  را از نظر پاسخ دهی و ویژگی بررسی می کنیم:

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس
نوبیتکس

نوبیتکس بزرگترین بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال از نظر حجم در ایران است.این صرافی در بین کاربران بسیار محبوب بوده و جزو صرافی های پیشرو محسوب می شود اما پس از پامپ قیمت بیت کوین و شکست سقف تاریخی قیمت آن و هجوم گسترده ی کاربران به این صرافی، نارضایتی هایی بابت عدم سرویس دهی مطلوب و با کیفیت به کابران محسوس است.

در این صرافی امکان معامله  بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش با تتر نیز در نوبیتکس وجود دارد. همچنین معامله در بازار تتر صرافی نوبیتکس نیاز به احراز هویت ندارد، اما معامله در بازار ریالی نوبیتکس منوط به احراز هویت کامل کاربر می باشد.

کارمزد معاملات در نوبیتکس از 0.2 تا 0.35 درصد بوده که به صورت پله ای امکان کاهش آن وجود دارد. کارمزد واریز ریال در نوبیتکس صفر است.که نسبت به برخی صرافی ها مزیت به حساب می آید.

 در لیست زیر مشخصات صرافی نوبیتکس لیست شده است:

  • نام صرافی : نوبیتکس
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 3 تا 6 روز
  • کامزد : 0.2% الی %0.35 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : دارد

این صرافی در حال حاضر از 18 ارز پشتیبانی می کند 

صرافی والکس

والکس
والکس

صرافی والکس به صورت واسطه ای عمل میکند و بستر خرید و فروش بین کاربران را فراهم می کند. خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با والکس در یک محیط مطمئن و حرفه ای تجربه کنید. در والکس هر کاربر یک کیف پول اختصاصی برای خود دارد و تمامی دارایی های دیجیتال کاربران به صورت سخت افزاری(cold storage)  نگهداری و ذخیره می‌شود.

در لیست ذیل اطلاعات مختص صرافی ولکس را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : ولکس
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2روز
  • کامزد : 0.2% الی %0.4 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : ندارد

ثبت نام صرافی والکس این صرافی در حال حاضر از 17 ارز پشتیبانی می کند.

صرافی اوکی اکسچنج

اوکی اکس
اوکی اکس

اوکی اکسچنج هم مانند بقیه صرافی هایی که معرفی کردیم از معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال می باشد. این صرافی با تمرکز بر روی مبادلات ارزهای دیجیتال نسبت به ارایه خدمات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با قیمت لحظه ای و تحویل فوری باعث آرامش خاطر کاربران شده است.

اوکی اکسچنج همچنین خدمات خرید و فروش انواع ارزهای مطرح و پر طرفدار مانند بیت کوین، ارتیوم، ریپل و تتر و … را بدون واسطه ارائه میکند. نکته ی قابل توجه در خصوص این صرافی وجود دو بخش مجزا اوکی اکسچنج و اوکی تریدر است که متناسب با نیاز هر کاربر خدمات ارزهای دیجیتال را به آن ارایه می کند.

در لیست ذیل اطلاعات مختص صرافی اوکی اکسچنج را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : اوکی اکس
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2روز
  • کامزد : 0.2% الی %0.4 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : ندارد

این صرافی در حال حاضر در بخش اوکی اکسچنج از 18 ارز پشتیبانی می کند.

ثبت نام صرافی اوکی اکسچنج

صرافی فینیکس

فینیکس
فینیکس

این شرکت نام فینیکس (پرنده‌ اساطیری ققنوس) را به عنوان نمادی از برخاستن از خاکستر و تولد دوباره برگزیده است. دلیل این نام گزاری این است که همانگونه که کارت‌ اعتباری فضای سنتی معامله با اسکناس‌های کاغذی را متحول کرد، ارزهای دیجیتال هم دنیای مالی را دستخوش تغییرات اساسی می‌کنند و به طور حتم فینیکس نیز همسو و هم‌مسیر با این تغییر و تحول است. این صرافی نوپا و بشدت مستعد و خوش آتیه می باشد.

در لیست ذیل اطلاعات مختص صرافی فینیکس را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : فینیکس
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2روز
  • کامزد : 0.3% الی %0.4 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : دارد

این صرافی در حال حاضر در بخش فینیکس از 12 ارز پشتیبانی می کند که در لینک زیر می توانید آنها و سایر اطلاعات این صرافی را مشاهده بفرمایید:

ثبت نام صرافی فینیکس

صرافی رمزینکس

رمزینکس
رمزینکس

رمزینکس تریدر ، بستر امن و بدون واسطه خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است ، نرخ پایین انتقال و سرعت در انجام مبادلات از ویژگی های رمزینکس به شمار می رود. این صرافی جزو محبوب ترین ها در حوزه ی ارزدیجیتال محسوب می شود. از جمله مزایای قابل ذکر این صرافی می توان به درصد پایین کارمزد و اعتبار بالا بین کاربران اشاره کرد.

در لیست ذیل اطلاعات مختص صرافی رمزینکس را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : رمزینکس
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2روز
  • کامزد : 0.12% الی %0.32 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : دارد

این صرافی در حال حاضر از 20 ارز پشتیبانی می کند.

ثبت نام صرافی رمزینکس

صرافی اکسیر

اکسیر
اکسیر

صرافی اکسیر که به نظر یکی از مدعیان اول ایران است که از رقبا جلو افتاده بستر امن و قابل اطمینانی را برای کاربرانش به وجود آورده است. اکسیر تجربه کاربری خوبی را در طراحی فراهم کرده و علاوه بر این‌ها پاسخگویی ۲۴ ساعته آن برای کاربرانش کمی دلگرم‌ کننده‌تر از سایر رقباست.

در جدول ذیل اطلاعات مختص صرافی اکسیر را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : اکسیر
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 3 تا 6 روز
  • کامزد : 0.1% الی %0.4 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : دارد

این صرافی در حال حاضر از 20 ارز پشتیبانی می کند.

ثبت نام صرافی اکسیر

صرافی چنج کن

چنج کن
چنج کن

صرافی چنج کن در زمره ی صرافی های معتبر و پرکاربرد قرار دارد. از نکات قابل توجه در خصوص این صرافی محبوبیت این صرافی بین کاربران آن می باشد که در دراز مدت اینکه صرافی بتواند رضایت کاربران را کسب کند جزو شاخص های اساسی برای یک صرافی محسوب می شود. در مجموع از منظر قیمتی و عملکردی صرافی چنج کن بسیار مطلوب است و بایستی که هرچه سریعتر تعداد ارزهای قابل پشتیبانی را بیشتر کرده و حوزه ی فعالیت را گسترده تر کند.

در جدول ذیل اطلاعات مختص صرافی چنج کن را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : چنج کن
  • نوع صرافی : بازار
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2 روز
  • کامزد : 0.15% الی %0.3 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : ندارد

این صرافی در حال حاضر از 14  ارز پشتیبانی می کند.

ثبت نام صرافی چنچ کن

صرافی سلام کریپتو

سلام کریپتو
سلام کریپتو

صرافی سلام کریپتو یک صرافی بدیع و بسیار نوآور می باشد که در محیط تلگرام و بر روی بات تلگرامی بنها نهاده شده است، از این رو بسیار دقیق و منظم است و برای کاربران نیز کار با آن بسیار ساده و راحت است.ای نصرافی در اوج سادگی بسیار کاربردی و مطمئن است و از آنجایی که امنیت در برنامه ی تلگرام بشدت بالاست و تقریبا بدون دسترسی داشتن به گوشی همراه شما غیرقابل هک است، پس امنیت این صرافی نیز همتراز با امنیت تلگرام قرار میگیرد.

در جدول ذیل اطلاعات مختص صرافی سلام کریپتو را مشاهده می فرمایید:

  • نام صرافی : سلام کریپتو
  • نوع صرافی : فروشگاه
  • مدت زمان احراز هویت : 1 تا 2 روز
  • کامزد : 0 درصد
  • ورود دو مرحله ای :دارد
  • کیف پول اختصاصی : دارد
  • پشتیبانی چت : دارد
  • اپلیکیشن موبایل : ندارد

این صرافی در حال حاضر از 20 ارز پشتیبانی می کند.

ثبت نام صرافی سلام کریپتو

حال پس از بررسی این صرافی ها شما می توانید با اطلاعات بیشتر و کامل تری صرافی مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.