شرکت پرداخت بایننس کانکت تعطیل می‌شود

بایننس کوین bnb

کوین‌تلگراف در 15 اوت (24 مرداد) از طریق ایمیلی با یک سخنگوی صرافی بایننس تأیید کرد که بایننس کانکت (‌Binance Connect)، بازوی مجوزدار خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی بایننس، در تاریخ 16 اوت (25 مرداد) بسته خواهد شد.



علت بسته شدن Binance Connect چه بوده است؟

همان روز، صرافی غیرمتمرکز Biswap مبتنی بر بلاکچین BNB توییت کرد که:

بایننس تصمیم سختی برای غیرفعال کردن بایننس کانکت در 15 اوت به دلیل بسته شدن سرویس پرداخت کارت پشتیبان آن از سوی ارائه‌دهنده گرفته است.

سخنگوی بایننس اظهار داشت:

در بایننس، ما به طور مرتب محصولات و خدمات خود را بررسی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که منابع ما همچنان متمرکز بر تلاش‌هایی هستند که با استراتژی بلندمدت ما همسو است. در شش سال گذشته، بایننس از یک صرافی به یک اکوسیستم بلاک‌چین جهانی با چندین خط کسب‌وکار تبدیل شده است. ما به طور مداوم رویکرد کسب‌وکار خود را در پاسخ به نیازهای در حال تغییر بازار و کاربران تطبیق می‌دهیم و اصلاح می‌کنیم.

بایننس کانکت چیست؟

بایننس کانکت در 7 مارس 2022 با نام Bifinity راه‌اندازی شد. این سرویس به عنوان یک ارائه‌دهنده پرداخت فیات به ارز دیجیتال عمل می‌کرد و شرکت‌های ارز دیجیتال را با سیستم مالی سنتی مرتبط می‌ساخت. در زمان راه‌اندازی، این پلتفرم همراه با روش‌های پرداخت فیات شامل ویزا و مسترکارت 50 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کرد. در همان روز، مقامات رفتار مالی انگلستان (FCA) نگرانی خود را در مورد ارائه وام تبدیل‌پذیر 36 میلیون دلاری Bifinity به شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Eqonex ثبت شده در نزدک، ابراز کردند.

FCA نوشت که به دلیل این سرمایه‌گذاری، برخی از دارندگان شرکت مادر بایننس گروپ – که در انگلستان غیرمجاز است – ممکن است به عنوان مالکان منتفع Eqonex در نظر گرفته شوند. بایننس کانکت همچنین به عنوان ارائه‌دهنده تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال برای کیف پول سلف کاستودی Trust Wallet آن شرکت عمل می‌کند.

مشکلات گریبان‌گیر بایننس

همان ماه، بایننس استرالیا خدمات فیات را به دلیل مشکلات با یک شرکت شخص ثالث تعلیق کرد. در ژوئن (خرداد)، مقامات آلمان درخواست مجوز نگهداری ارز دیجیتال بایننس را رد کردند. با این حال، در ژوئیه این شرکت مجوز کارگزاری ارز دیجیتال را از مقامات دبی دریافت کرد. در حال حاضر این صرافی در دعاوی حقوقی با هر دو کمیسیون بورس و اوراق بهادار و معاملات آتی کالای آمریکا در مورد اتهامات اداره یک صرافی غیرمجاز در ایالات متحده درگیر است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.