تحلیل بیت کوین 3 تیر 1402

تحلیل روند بیت کوین؛ BTC در دوراهی سقوط یا صعود

نوسان زیاد بازار کریپتو و رفتار سینوسی آن در یک ماه اخیر بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. بازاری که یک روز صحبت از پایان آن است و روز دیگر صحبت از اینکه به زودی جای ارزهای دولتی را خواهد گرفت!. قیمت بیت کوین روز 4شنبه 31 خرداد موفق شد سطح 30 هزار دلار را پس بگیرد و در این 4 روز بالای این سطح بماند.

حفظ قیمت بیت کوین بالای 30 هزار دلار به مدت چند روز موفقیت بزرگی است چرا که دفعه قبلی که بیت کوین 30 هزار دلاری را شاهد بودیم بیت کوین فقط یک ساعت توانست بالای 30 هزار دلار بماند و پس از آن اصلاح سنگین قیمت را دیدیم. ریزش قیمت بیت کوین با اقدامات SEC علیه بایننس و صرافی‌های ارز دیجیتال همراه شد و وضعیت به گونه‌ای شد که صحبت از بازگشت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار شد. ولی در نهایت شرکت بلک راک مانند قهرمانی از راه رسید و ریزش قیمت بیت کوین را تا همان کانال 24 هزار دلار نگه داشت.

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز

در خبر قبلی توکن باز گفتیم که علت رشد قیمت بیت کوین در چند روز اخیر حمایت شرکت‌های بزرگ و مهم مالی جهان هستند. در تصویر زیر نام این شرکت‌ها و مقدار دارایی آن‌ها را می‌توانید ببینید.

حمایت سازمانی از بیت کوین و بازار ارز دیجیتال
حمایت سازمانی از بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

نمودار بالا نشان می‌دهد افزایش تقاضای غول‌های مدیریت دارایی برای ETF های بیت کوین تأثیر مثبتی بر بازار کریپتو دارد. اگر به تقاضای آنها چراغ سبز نشان داده شود، ده ها تریلیون دلار آمریکا، قیمت بیتکوین را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط: قیمت بیت کوین به بالاترین سطح یکسال اخیر رسید

بهترین قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

علاوه بر حمایت‌های سازمانی خبر حمایت نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آمریکا از بازار کریپتو نیز تاثیر مثبتی بر احساسات بازار داشت.

به گزارش خبرگزاری coinedition، رابرت اف کندی جی آر (Robert F. Kennedy Jr)، نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آتی ایالات متحده، قول داده است که سیاست‌هایی را پی بگیرد که از بیت کوین و آزادی معاملات در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور حمایت کند. وی همچنین با ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مخالفت کرد و خاطرنشان کرد که این ارزها ابزار کنترل و سرکوب هستند و قطعا مورد سوء استفاده قرار خواهند گرفت.

کندی جونیور چهارمین نامزد ریاست جمهوری در دوره کنونی شد که از بیت کوین حمایت می کند.

وضعیت بازار ارز دیجیتال 3 تیر 1402

وضعیت بازار 3 تیر 1402 منبع: coin360
وضعیت بازار 3 تیر 1402 منبع: coin360

قیمت بیت کوین در حال حاضر 30608 دلار است و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته به 24 میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین در 24 ساعت گذشته تقریباً 2 درصد و در هفته گذشته نزدیک به 15 درصد افزایش قیمت داشته است. ارزش بازار آن نیز در حال حاضر 594 میلیارد دلار است.

بر اساس اطلاعات کوین مارکت کپ عرضه در گردش بیت کوین در حال حاضر 19,410,556 واحد BTC است و حداکثر عرضه آن 21,000,000 سکه BTC است.

افزایش قیمت بیت کوین مثل همیشه جنب و جوشی در بازار کریپتو به راه انداخت و بازار ارز دیجیتال را سبزپوش کرد.

قیمت اتریوم با 0.75 درصد رشد در 1,891 دلار معامله می‌شود. میم کوین په په (PEPE) با رشد 76 درصدی یکی از بهترین عملکردها را در دو هفته اخیر داشته است. در 24 ساعت گذشته نیز این میم کوین رشد 10 درصدی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 0.00000168 دلار دست به دست می‌شود.

بهترین قیمت خرید و فروش په په (pepe) در صرافی‌های ایرانی

قیمت بیت کوین کش (BCH) پس از پیشرفت‌های اخیر شبکه یکی از بیشترین رشدها را تجربه کرد. در 4 روز گذشته 79 درصد رشد قیمت و در 24 ساعت گذشته بیش از 33 درصد این ارز دیجیتال را مورد توجه بازار قرار داده است.

تحلیل قیمت بیت کوین امروز

بیت کوین با مقاومت قابل توجهی در اطراف سطح 30700 دلار مواجه است که توسط الگوی سقف دوقلو تقویت شده است.

در بازه زمانی روزانه، بیت کوین برای مدت کوتاهی از سطح 30700 دلار عبور کرد و به بالاترین سطح در حدود 31500 دلار رسید. اما در نهایت این افزایش از 30,700 تا 31,500 صرفا سایه شمع بود و بدنه آن نبود. به عبارتی شکل کندل با فتیله و بدنه بلند حاکی از بلاتکلیفی سرمایه گذاران است، زیرا آنها نتوانستند مقاومت 30700 دلاری را بشکنند. بنابراین ما فکر می‌کنیم این سطح همچنان به عنوان یک مانع بزرگ برای بیت کوین عمل می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین روزانه منبع: Tradingview

شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD)، شرایط خرید بیش از حد را نشان می‌دهند.

RSI حدود 70 است، در حالی که هیستوگرام MACD به طور قابل توجهی بالاتر از خط صفر است. بنابراین شاید معامله‌گران بهتر باشد سیو سود را مد نظر قرار دهند.

در صورت سقوط قیمت به زیر 30700 دلار، بیت کوین به احتمال قوی یک عقب نشینی اصلاحی را تجربه می‌کند. سطح 30000 دلار در حال حاضر به عنوان یک سطح حمایت روانی عمل می‌کند و از دست رفتن آن ممکن است قیمت btc را به کانال 28 هزار دلار برگرداند.

برعکس، یک صعود بالاتر از سطح 31250 دلار می‌تواند بیت کوین را به 32000 دلار یا حتی 34150 دلار برساند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

مایکل ون د پوپ، تریدر و تحلیلگر مشهور کریپتو دیروز در توییتی پیش بینی کرد که ممکن است قیمت‌ها در بازار کریپتو در چند ماه آینده افزایش یابند. این معامله‌گر اظهار داشت که بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین (BTC) بالای 30 هزار دلار برای بازار عالی خواهد بود.

تحلیلگران دیگر بازار کریپتو به نام کریپتو تونی و رکت کپیتال پیش بینی می‌کنند که اگر کندل ماهانه بیت کوین بالای 29300 دلار بسته شود، احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت تا محدوده 33000 تا 35000 دلار زیاد است. از سوی دیگر، مایکل ون د پوپ، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، رشد قابل توجهی به سمت 40000 دلار در بزرگترین ارز دیجیتال را پیش بینی می‌کند.

پرسش و پاسخ (FAQ)

  • علت افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

حمایت سازمانی شرکت‌های مشعور و معتبر مالی جهان از بیت کوین باعث رشد قیمت‌ ارزهای دیجیتال شد.

  • افزایش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

اگر قیمت بیت کوین موفق به شکستن مقاومت 30,700 دلار شود احتمال افزایش قیمت تا 32 هزار دلار و سپس 35 هزار دلار وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.