قیمت بیت کوین به بالاترین سطح یکسال اخیر رسید

اخبار روز ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین ساعاتی پیش به 31,431 دلار رسید و رکورد یک ساله خود را شکست. این در حالی است که تا کمتر از 2 هفته پیش چشم انداز بازار کریپتو شدیدا تیره و تار بود و ارزش جهانی بازار کریپتو افت بیش از 20 درصدی را تجربه کرده بود.

وضعیت بازار کریپتو 3 تیر 1402
وضعیت بازار کریپتو 3 تیر 1402 منبع: cryptorank.io

دلیل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

حمایت سازمانی از ارزهای دیجیتال دلیل رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو است. در ابتدا بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان با 9 تریلیون سرمایه درخواست ETF بیت کوین را به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه داد. این موضوع امید را به بازار کریپتو تزریق کرد.

مطالب مرتبط: راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را نجات می‌دهد؟

پس از اقدام BlackRock، شرکت‌های بیشتری درخواستی را برای ETF بیت کوین به SEC ایالات متحده ارسال کردند:

▪️‏ Wisdom Tree Investment

یک مدیر دارایی برجسته است که پس از رد شدن درخواست قبلی ETF خود در سال 2021 مجدداً درخواست داده است.

▪️ ‏Invesco

یک شرکت مدیریت دارایی جهانی با دارایی 1.5 تریلیون دلاری است که پرونده خود را دوباره فعال کرده و درخواستی نیز برای تغییر قانون جهت لیست شدن و معامله سهام Invesco Galaxy Bitcoin ETF در بازار بورس Cboe BZX Exchange ثبت کرده است.

▪️‏ Bitwise

یک مدیر صندوق شاخص رمزارز است که پیشنهاد خود را برای یک ETF بیت کوین مجدداً ثبت کرده و درخواست کرده است که طی 45 تا 90 روز سایر اقدامات را تأیید، رد یا شروع کند.

حمایت این شرکت‌ها از بیت کوین باعث شد امیدها به بازار کریپتو بازگردد و بیت کوین رکورد یکساله خود را به راحتی بشکند.

بیت کوین چیست به زبان ساده

بحث جنجالی iShare بلک راک

در حالی که پرونده اخیر بلک راک برای ETF بیت کوین از نظر بسیاری به عنوان یک گام مهم در جهت پذیرش سازمانی گسترده ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود، نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا پرونده BlackRock واقعا یک ETF را نشان می‌دهد وجود دارد.

برخلاف این روایت که بانک‌ها و شرکت‌های مدیریت دارایی در حال آماده شدن برای یک روند صعودی در بازار کریپتو هستند، برخی از طرفداران TradFi استدلال می‌کنند که حرکت BlackRock ممکن است بیشتر با خریدهای اجباری مورد نیاز برای حفظ تعادل محصولات شاخص از پیش بسته‌بندی شده‌شان مطابقت داشته باشد.

شرکت‌هایی مانند BlackRock‏، BofA Securities و Fidelity به دلیل درگیر شدن در استراتژی‌های معاملاتی سفته‌بازی شناخته نمی‌شوند، اما در عوض، هدفشان همسو کردن وزن‌های سرمایه‌شان با شاخص‌های واقعی است.

بهترین قیمت بیت کوین در کدام صرافی ایرانی وجود دارد؟

با وجود انگیزه‌های قانونی احتمالی پشت پیشنهاد ETF بلک راک، می‌توان نسبت به این توسعه خوش بین بود. اگر بلک راک مجوز را دریافت کند، بخشی از پرتفولیو 9 تا 10 تریلیون دلاری آن به تنها 15.4 میلیون بیت کوین موجود در گردش (به استثنای 4 میلیون بیت کوین از دست رفته) سرازیر خواهد شد که می‌تواند منجر به افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین شود.

و برخلاف تلاش‌های قبلی صندوق‌های کوچک‌تر، که به‌طور مداوم رد شده‌اند، مشارکت BlackRock می‌تواند راه را برای اولین ETF بیت‌کوین تأیید شده هموار کند.

‏ SEC ایالات متحده به طور مداوم نگرانی در مورد دستکاری قیمت را به عنوان یک مانع مهم برای تصویب ETF بیت کوین ذکر کرده است. برنامه BlackRock مفهوم مکانیزم “توافق نظارت مشترک” را معرفی می کند که شامل صرافی هایی مانند Nasdaq است.

این قرارداد نظارتی مشترک، از نظارت Nasdaq  برای نظارت بر بازار نقدی بیت کوین استفاده میکند، با داده هایی که توسط صرافی های برجسته مانند Coinbase، ‏Kraken و ‏Bitstamp به اشتراک گذشته می‌شود تا از دستکاری قیمت جلوگیری شود.

پیشنهاد نویسنده: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.