تحلیل بیت کوین؛ افزایش ورود سرمایه به بازار ارز دیجیتال! (۱۷ دی ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

هفته گذشته با افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای ۴۵,۸۰۰ دلار برای اولین بار در بیش از ۲۰ ماه شروع خوبی برای سال بود. با این حال، ارز دیجیتال برتر به سرعت شاهد کاهش شدید قیمت به دلیل اخبار منفی در مورد ETF اسپات BTC بود.



جالب اینجاست که داده‌های آن‌چین جدید نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاران به طور کامل ایمان خود را به بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، از دست نداده‌اند.

۲.۵ میلیارد دلار به بازار ارز دیجیتال پس از سقوط بیت‌کوین جاری شد

در یک پست در پلتفرم X، تحلیلگر رمزارز علی مارتینز، یک تحلیل آن‌چین در مورد پیامدهای سقوطی که بر بیت‌کوین و کل بازار ارز دیجیتال تأثیر گذاشت، ارائه داده است. این کارشناس در پست خود اشاره کرده است که مقدار قابل توجهی از منابع مالی یک روز پس از رکود بازار، مجدداً به این بخش سرازیر شده است.

این تحلیل بر اساس داده‌های آن‌چین از پلتفرم تحلیل بلاکچین Glassnode منتشر شده است. شاخص مرتبط در اینجا “جریان مثبت سرمایه در ۳۰ روز” است که جریان خالص ورودی سرمایه به بازار رمزارزها را در یک دوره ۳۰ روزه ردیابی می‌کند.

نمودار بیت‌کوین نشان‌دهنده تغییر موقعیت خالص ارزش بازار محقق شده | منبع: Ali_charts/X
نمودار بیت‌کوین نشان‌دهنده تغییر موقعیت خالص ارزش بازار محقق شده | منبع: Ali_charts/X

نمودار بالا نشان می‌دهد که مقدار قابل توجهی از منابع مالی در چند ماه گذشته وارد بازار ارز دیجیتال شده است. بر اساس داده‌های Glassnode، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار روز پنج‌شنبه، ۴ ژانویه (۱۴ دی)، به بازار رمزارز بازگشته و جریان مثبت سرمایه ۳۰ روزه را به حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار رسانده است.

این جریان جدید سرمایه به بازار، یک دیدگاه را در مورد تغییر مثبت در احساسات و وضعیت بازار ارائه می‌دهد. این اساساً نشان‌دهنده بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های رمزنگاری شده پس از یک دوره کوتاه از عدم قطعیت و اصلاح قیمت است.

در زمان نوشتن این متن، قیمت بیت‌کوین در ۴۳,۶۶۱ دلار قرار دارد، که نشان‌دهنده کاهش ۰.۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. با این حال، به نظر می‌رسد که رهبر بازار به خوبی در حال بهبود است، با اینکه ۴۴,۰۰۰ دلار خیلی دور از دسترس نیست.

هولدرهای بیت کوین چه واکنشی به ریزش بازار داشتند؟

تحلیل اخیر نشان می‌دهد که چگونه انواع مختلف سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به اخبار منفی ETF و کاهش بعدی واکنش نشان دادند. این ارزیابی بر اساس شاخص Spent Output Age Bands USD (SOAB) در پلتفرم تحلیلی CryptoQuant انجام شده است.

سرمایه‌گذاران بر اساس سن دارایی‌هایشان به پنج کلاس تقسیم شدند. بر اساس تحلیل، هولدرهای کوتاه‌مدت که در کلاس‌های ۱ هفته تا ۱ ماه و ۱ ماه تا ۳ ماه قرار داشتند، به ترتیب در نقطه تعادل و با سود از بازار خارج شدند.

در همین حال، هولدرهای بلندمدت که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیت‌کوین خریده بودند و بین کلاس ۶ ماه تا ۱۲ ماه قرار داشتند، حدود ۷.۶ میلیارد دلار BTC را فروختند. از طرف دیگر، کلاس دارندگان ۱ سال تا ۵ سال پس از کاهش بازار، تقریباً هیچ حرکتی انجام ندادند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.