واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال با بازده بالا

واچ لیست

در هفته گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز دیجیتال بودیم؛ به طوریکه اگر در معاملات فیوچرز فعالیت می‌کردید، چه خریدار بودید، چه فروشنده، احتمالا نوسان بازار می‌توانست شما را دچار زیان کند. با این حال سرمایه‌گذاران گذاران بلند مدت از آرامش بیشتری برخوردار هستند و به طور مثال بیت کوین از هفته گذشته تا به امروز ۵ درصد رشد هم داشته است. در هر صورت، ما در توکن‌باز هر روز و هر هفته تحلیل‌های افراد مشهور و تحلیل‌های اختصاصی را برای تصمیم‌گیری راحت شما منتشر می‌کنیم. در ادامه نیز تحلیل تکنیکال مهم‌ترین ارزهایی که باید این هفته زیر نظر بگیرید و کمی با هفته‌های گذشته متفاوت نیز هستند را به شما ارائه کرده‌ایم.



1- تحلیل بیت کوین (BTC)

بیت کوین با نوسانات شدید خود در هفته گذشته حمام خون به راه انداخت؛ ریزش تا محدوده ۴۰۸۰۰ دلار و بازگشت آن به محدوده ۴۴۰۰۰ دلار، بسیاری از معامله‌گران و تحلیل‌گرها را دچار سردرگمی کرده است. اما چیزی که می‌توان بر روی نمودار مشاهده کرد، حرکت قیمت BTC داخل یک کانال صعودی است که، کف آن در بالای ۴۱۰۰۰ دلار و سقف آن بالاتر از ۴۶۰۰۰ دلار قرار دارد. قیمت پتانسیل آن را دارد که مدت زمان زیادی را در این کانال نوسان کند، تا موج عدم قطعیت به بازار بازگردد و یا حتی با ریزش‌های گاه و بی‌گاه، تریدرها و سرمایه‌گذاران خرد را از بازار خارج کند. و پس از اینکه Open Interest به اندازه مناسبی کاهش یافت روند اصلی خود را آغاز نماید.

با این حال شکست سقف کانال می‌تواند به منزله افزایش قیمت تا ۴۸۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ دلار تلقی شود و یا با ریزش از کف آن، کاهش قیمت تا ۴۰۰۰۰ و ۳۷۰۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل لیدو (LDO)

سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) لیدو، زیرساخت استیکینگ را برای چندین شبکه بلاکچین فراهم می‌کند. این پلتفرم یک راه‌حل استیکینگ تأمین نقدینگی برای اتریوم ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد اتر خود را استیک کرده و در ازای آن توکن‌های stETH (اتر استیک شده لیدو) دریافت کنند. LDO یکی از رمز‌ارزهایی است که در هفته گذشته بر خلاف بیشتر بازار عملکرد قابل توجهی ارائه داده است. این ارز که به نظر می‌رسد از اواسط سپتامبر از روند نزولی خود خارج شده و یک روند صعودی را آغاز کرده، در هفته گذشته حدود ۲۲ درصد رشد داشته است. محدوده فعلی قیمت لیدو در ۳.۵ دلار بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر بتواند خود را در بالای این محدوده تثبیت کند، قیمت آن مسیری باز را برای رشد قیمتی خواهد داشت. اما در صورتی که از این محدوده شروع به ریزش کند، تا محدوده ۲.۶ دلار کاهشی خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت LDO/USD
نمودار روزانه قیمت LDO/USD

3- تحلیل سلستیا (TIA)

سلستیا اولین شبکه بلاکچین ماژولار است که به هر کسی امکان می‌دهد تا با حداقل بار اضافی، بلاکچین خودشان را به راحتی برقرار کنند. TIA ارز بومی این شبکه که از زمان توزیع آن مدت زمان کمی گذشته رشد بسیار سریعی را از خود نشان داده است، به طوری در مدت کمتر از سه ماه بیش از ۸ برابر افزایش یافته است.



مسیر رشد برای این ارز همچنان باز است و شاید مقاومت روانی ۲۰ دلار بتواند از شتاب آن کمتر کند، اما این در صورتی است که بتواند قیمت خود را در بالای محدوده ۱۵ دلار حفظ کند. اما از طرف دیگر اگر اصلاح آن آغاز گردد ۱۱.۴ دلار و ۱۰ دلار حمایت‌های اصلی آن خواهند بود.

نمودار روزانه قیمت TIA/USD
نمودار روزانه قیمت TIA/USD

4- تحلیل آربیتروم (ARB)

آربیتروم راه‌حل لایه ۲ اتریوم، در هفته گذشته رشد چشمگیری از خود نشان داد، به‌طوری که پس از چندین ماه رکود، اکنون سقف جدید را به ثبت رسانده است. اما با این حال در زمان نگارش این مطلب، در حال آغاز یک اصلاح قیمتی است و در محدوده ۱.۸ دلار معامله می‌شود. هرچند اگر که روند صعودی بازار ارز دیجیتال تغییر به خصوصی نکند، به نظر نمی‌رسد که کاهش قیمت بیش از ۱.۷ دلار صورت بگیرد و در نهایت هدف فروشنده‌ها می‌تواند ۱.۴ دلار باشد. اما اگر روند صعودی از سر گرفته شود، افزایش قیمت تا ۲.۵ و ۳ دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت ARB/USD
نمودار روزانه قیمت ARB/USD

5- تحلیل Sei

 Sei اولین بلاکچین لایه 1 مخصوص بخش خاصی است که برای معاملات تخصصی شده و به صرافی‌ها مزیت‌های بسیاری ارائه می‌دهد.

ارز SEI که از دسامبر ۲۰۲۳ تا کنون فقط در حال ثبت سقف قیمتی‌های جدید است، در ۲ روز گذشته در حال اصلاح قیمت خود است. این اصلاح قیمت می‌تواند تا ۰.۵۸ دلار ادامه داشته باشد، اما با توجه به مومنتوم صعودی آن، به نظر نمی‌رسد که این اصلاح بیش ۰.۵۰ دلار ادامه پیدا کند. اما اگر روند صعودی ادامه داشته باشد، تنها مقاومت جدی، محدوده روانی ۱ دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت SEI/USD
نمودار روزانه قیمت SEI/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.