تحلیل بیت کوین؛ BTC در یک محدوده حیاتی (22 آذر 1402)

تحلیل بیت کوین

در طی این هفته، بیت‌کوین با کاهش شدیدی مواجه شده که این اتفاق، اولین هفته خرسی پس از هشت هفته روند صعودی می‌تواند باشد. با این حال، برای وقوع این امر، باید قیمت کلوز روز یکشنبه کمتر از ۴۳,۷۸۶ دلار باشد. این موضوع زمان کافی را به خریداران می‌دهد تا شتاب روند را بازیابی کنند و در صورت موفقیت مرحله آزمایشی، قیمت BTC را بالاتر از ۴۵,۰۰۰ دلار برسانند.



با کاهش ۵.۸۱ درصدی در روز دوشنبه، روند فروش، مقدار قابل توجهی از روند صعودی هفته گذشته را کاهش داده است. در حال حاضر، قیمت BTC در حال تست مجدد نقطه شکست ۴۰,۰۰۰ دلاری بوده و همچنین نقطه حساسی در شکست خط روند است.

نمودار قیمت BTC نشان‌دهنده یک مرحله حیاتی در بازی است

نمودار قیمت یک روزه نشان می‌دهد که یک رالی صعودی از یک کانال رو به رشد و نقطه ۴۰,۰۰۰ دلاری رخ داده، اما در شکستن بالاتر از مقاومت ۴۵,۰۰۰ دلار ناکام مانده است. این امر منجر به یک مرحله بازگشت و تست مجدد شکست کانال می‌شود. همچنین، افزایش تدریجی فشار فروش، هشداری از یک اصلاح طولانی‌تر است که ممکن است به ۳۷,۷۰۰ دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

در حال حاضر، BTC با قیمت ۴۱,۰۳۰ دلار معامله می‌شود و یک کندل خرسی با کاهش روزانه ۱.۰۳ درصدی را تشکیل می‌دهد. در حالی که بیت‌کوین بالای خط روند قرار دارد، برای به دست آوردن مومنتوم برای بازگشت، تلاش می‌کند. با این حال، تشکیل مکرر کندل‌های با سایه بلند، نشانه‌ای از احتمال بازگشت است و کاهش حجم معاملات، امکان بازگشت را تقویت می‌کند.

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که هولدرها همیشه برنده هستند

با بیش از ۹۰٪ کاهش در بازار خرسی ۲۰۱۱، روند کاهشی از ATH به طور عمده در حال کاهش است. از ۸۵٪ در سال ۲۰۱۵ به ۷۵٪ در سال ۲۰۲۰، مرحله کاهشی از ATH شدت خود را از دست می‌دهد، به جز رویداد نادر سیاه FTX در سال ۲۰۲۲.

ریزش‌ها از رکوردهای تاریخی. منبع: On-Chain College
ریزش‌ها از رکوردهای تاریخی. منبع: On-Chain College

با توجه به تصویر بزرگتر که افزایش قیمت بیت‌کوین از زمان آغاز آن را نشان می‌دهد، دارندگان بلندمدت روی کاغذ برنده هستند. بنابراین، در بلندمدت، پیش‌بینی قیمت BTC خوش‌بینانه باقی می‌ماند و نشانه‌هایی از رسیدن به ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال آینده را می‌دهد.

آیا خرید در این ریزش بیت‌کوین ارزش دارد؟

اگر بیت‌کوین بالای ۴۰,۰۰۰ دلار پایداری نشان دهد، خریداران احتمالاً موفق به احیای روند صعودی شده و هدف‌گذاری ۲۵٪ بالاتر برای رسیدن به نقطه ۵۰,۰۰۰ دلاری را دنبال خواهند کرد. با ایجاد احتمالی یک بالاترین سطح جدید ۵۲ هفته، قیمت BTC احتمالاً وارد سال ۲۰۲۴ با قیمت‌هایی بیشتر از ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد شد.

در سوی دیگر، عدم توانایی در حفظ پایداری بالای ۴۰,۰۰۰ دلار احتمالاً روند اصلاح را به میزان خطرناکی طولانی خواهد کرد. در این حالت، احتمالاً بیت‌کوین مجدداً حمایت حیاتی خط روند صعودی و میانگین متحرک ۵۰ روزه (EMA) در ۳۷,۷۰۰ دلار را تست خواهد کرد.

منبع: CoinPedia News

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.