تحلیل بیت کوین؛ آیا روند صعودی BTC ادامه می‌یابد؟ (9 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

بازارهای ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد که خود را برای پایان سال آماده می‌کنند، زیرا قیمت بیت‌کوین دوباره شروع به افزایش کرده است و امیدها برای یک پایان مثبت را افزایش داده است. پس از حفظ یک روند نزولی برای چند روز، قیمت یک افزایش قابل توجه را آغاز کرده است که انتظارات صعودی را پیش می‌برد.



با این حال، قیمت بیت‌کوین ممکن است یک پایان مثبت برای سال را ثبت کند، اما سوال اصلی این است که آیا می‌تواند یک روند مشابه را در آینده حفظ کند.

احتمال افزایش قیمت BTC بیش از انتظارات

همانطور که بسیاری می‌دانند، تاییدیه برای ETF اسپات بیت‌کوین نزدیک است و این می‌تواند به نفع بازارها باشد. با این حال، انتظار می‌رود که قیمت بیت‌کوین فراتر از انتظارات افزایش یابد. قیمت بالاتر از محدوده حمایت حیاتی دوباره افزایش یافته است، که نشان می‌دهد قیمت می‌تواند طی چند هفته آینده فراتر از ۴۵,۰۰۰ دلار برسد.

نمودار هفتگی قیمت BTC/USD
نمودار هفتگی قیمت BTC/USD

شرایط صعودی بیت کوین

نمودار هفتگی بیت‌کوین همچنان صعودی باقی مانده است، زیرا معاملات بالاتر از خط روند صعودی انجام می‌شوند. گاوها (Bulls) این حمایت را علی‌رغم تأثیر رو به افزایش خرس‌ها (Bearish) بر روی رالی، به خوبی دفاع کرده‌اند. این نشان می‌دهد که این توکن خود را برای پایان سالیانه و همچنین ETF اسپات بیت‌کوین در آماده می‌کند. تصمیم‌گیری در مورد ETF اسپات برای تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی) برنامه‌ریزی شده است و باور بر این است که بازارها در صورت مثبت بودن نتیجه صندوق، شاهد یک پرش ناگهانی خواهند بود که بسیار محتمل است.

همانطور که معاملات به پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شوند، برخی نکات کلیدی نیاز به توجه زیاد دارند.

نکات کلیدی قیمت بیت کوین

  • در میان انتظار ورود نهادهای سنتی به فضای ارزهای دیجیتال، نگرانی‌ها گسترده است. یک نتیجه مثبت از صندوق می‌تواند به سرعت حرکت به سمت ۵۲,۰۰۰ دلار را تحریک کند که می‌تواند با یک ریجکت بالقوه دنبال شود.
  • قیمت بیت‌کوین یک محدوده حمایت و مقاومت قوی بین ۳۰,۰۰۰ و ۴۷,۰۰۰ دلار ایجاد کرده است. در حالی که ۴۷,۰۰۰ دلار هنوز دست‌یافتنی نشده است، یک مقاومت جدید در یک بازه زمانی کوتاه‌تر در ۴۴,۰۰۰ دلار شکل گرفته است.
  • علی‌رغم انتظارات برای یک اصلاح از ماه اکتبر، بیت‌کوین هنوز هیچ اصلاحی نشان نداده است. بنابراین، تمام توجهات به سمت حمایت ۳۰,۰۰۰ دلاری برای یک کاهش احتمالی نهایی معطوف شده است.
  • شاخص قدرت نسبی (RSI) هم‌اکنون در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده یک اصلاح عمده احتمالی به زودی است.
  • قیمت بیت‌کوین (BTC) ممکن است با تلاش خود برای رسیدن به سطح مقاومت ۴۷,۰۰۰ دلار ادامه دهد، به‌ویژه با تأثیر مثبت احتمالی تایید صندوق قابل معامله بیت‌کوین.

منبع: CoinPedia News

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.