واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال 5 ارز دیجیتال برای زیر نظر گرفتن در این هفته

واچ لیست

بازار ارز دیجیتال، هفته نسبتاً آرامی را سپری کرد و خبرهای کمتری از رشد‌های چندصد درصدی منتشر شد. و همین موضوع برای عده‌ای نگران کننده تلقی می‌شود و برای عده‌ای دیگر فرصت تحقیق برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. با این حال همانند، هر هفته، واچ‌لیست اختصاصی توکن باز را جهت کمک به بررسی‌های سرمایه‌گذاران و معامله‌گران منتشر کردیم. برای مطالعه تحلیل تکنیکال ۵ ارز با پتانسیل در ادامه همراه باشید.



1- تحلیل بیت کوین (BTC)

نمودار قیمت بیت کوین در حال تکمیل الگوی مثلثی است که، شکستن آن از هر سمت، می‌تواند تکلیف ادامه روند را مشخص کند. همچنین، می‌توان بر روی نمودار الگوی دو سقفی را مشاهده کرد، که تکمیل آن را می‌توان به معنای تغییر روند صعودی و اصلاح عمیق‌تر تلقی کرد. همه این‌ها درحالی است که از نگاه بنیادین، خبرهای تصویب ETF، هاوینگ بیت‌کوین در خرداد ۱۴۰۳، و داده‌های روی شبکه بیت کوین، همگی بر روی افزایش قیمت آن تأکید می‌کنند. با این حال اصلاح قیمت در کوتاه مدت می‌تواند سلامت ادامه روند صعودی را تضمین کند و برای کسانی که از روند جا مانده‌اند، فرصت خرید ایجاد کند.



در هر صورت شایان ذکر است که در صورت شکست سقف ۴۴۰۰۰ دلار، افزایش قیمت را می‌توان تا ۵۰ هزار دلار در نظر گرفت و در صورت شکستن کف مثلث  از ۴۱۰۰۰ دلار، قیمت BTC را می‌تواند تا ۳۷۰۰۰ دلار و حتی تا ۳۳۰۰۰ دلار کاهش دهد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل بایننس کوین (BNB)

قیمت BNB توانسته است، سقف روند نزولی که در حدود ۲ سال بود، در آن گرفتار شده بود را با قدرت بشکند و نوید آغاز یک روند صعودی را به دارندگان بایننس‌کوین بدهد. علت این روند صعودی را می‌توان در حل مشکلات صرافی بایننس با SEC و توافقاتی که منجر به خروج بنیان‌گذار این صرافی از بایننس، و پرداخت جریمه سنگین توسط آن شده است، جستجو کرد. هرچند تمام این اتفاقات را می‌توان منفی دانست، اما عدم سقوط این صرافی و ادامه پرقدرت آن به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. با بررسی نمودار BNB می‌توان دید که در صورت ادامه روند قیمت به راحتی می‌تواند تا ۳۵۰ و ۴۰۰ دلار میز افزایش پیدا کند؛ اما اگر اصلاح قیمتی در این نمودار به وجود آید، احتمال پولبک و تست سقف کانال نزولی در ۲۸۰ دلار نیز در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BNB/USD
نمودار روزانه قیمت BNB/USD

3- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا، و اکو سیستم آن که ترند این روزهای بازار ارز دیجیتال هستند، بالاخره مجال نفس کشیدن به خرس‌های خود در بازار را داد و قیمت آن از ۱۲۶ دلار به قیمت فعلی ۱۰۴ دلار رسیده است. با توجه به مومنتوم روند صعودی سولانا و اینرسی که در تغییر روند وجود دارد، هنوز هم می‌توان ادامه روند صعودی را در SOL تصور کرد و همچنان تارگت ۱۴۰ دلاری را می‌توان برای آن در نظر گرفت.

اما در صورتی که فشار فروش خرس‌ها ادامه یابد، کاهش قیمت تا سقف کانال صعودی قبلی آن به عنوان یک منطقه عرضه و تقاضا در ۸۸ دلار، از جمله سناریوهای احتمالی برای سولانا خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

4- تحلیل پلکادات (DOT)

پلکادات، روند صعودی خود را همزمان با دیگر ارز‌های دیجیتال از میانه‌های ماه اکتبر به شکل آهسته و پیوسته آغاز کرده، و روند صعودی خود را تا کنون ادامه داده است. ساخت یک روند صعودی به صورت آهسته ولی ادامه‌دار که توجه کمی از معامله‌گران خرد را به خود جلب می‌کند، می‌توان یکی از قوی‌ترین روند‌ها را برای آن متصور شد. زیرا اگر از تایم‌فریم‌های بالا نمودار آن را مشاهده کنیم، یک روند پرقدرت را خواهیم دید که دست قوی را پول هوشمند در آن دارد.

هرچند که زمان و صبر زیادی را می‌طلبد اما این روند آهسته و پیوسته همچنان می‌تواند تا ۱۶ دلار ادامه یابد و سود صد درصدی را عاید سرمایه‌گذاران خود کند، بسا که پیش از این صد درصد بازدهی در کمتر از سه ماه داشته است و این می‌تواند ریسک به ریوارد ریسکی‌تر برای سرمایه‌گذاران جدید ایجاد کند. اما از نگاه خرسی به نمودار می‌توان اصلاح قیمت را تا ۶ و ۵ دلار هم برای DOT متصور شد.

نمودار روزانه قیمت DOT/USD
نمودار روزانه قیمت DOT/USD

5- تحلیل پلیگان (MATIC)

ماتیک، ارز بومی بلاکچین محبوب پالیگان، توانست، قیمت خود را تا بالای محدوده ۱ دلار افزایش دهد، اما با این‌حال اکنون در محدوده ۰.۹۷ دلار معامله می‌شود؛ اگر این کوین بتواند قیمت خود را در بالای ۱ دلار تثبیت کند، افزایش قیمت آن تا ۱.۶ دلار می‌تواند تارگت خریداران آن باشد. در غیر این صورت کاهش قیمت MATIC تا ۰.۸۰ دلار و دریافت نیروی کافی برای ادامه روند از این محدوده را باید در نظر گرفت. هرچند این می‌تواند به روند کلی بازار و همچنین قیمت اتریوم، با توجه به همگرایی قیمت آن‌ها بستگی داشته باشد.

نمودار روزانه قیمت MATIC/USD
نمودار روزانه قیمت MATIC/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.