تحلیل بیت کوین؛ کم‌تر از دو روز مانده به تصویب ETF اسپات (19 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۵ دسامبر به بالای ۴۴,۰۰۰ دلار افزایش یافته بود، که بخشی از یک روند صعودی بزرگ‌تر بود. اما از آن زمان به بعد، قیمت در اطراف این ناحیه به صورت ساید حرکت کرده است. ۳۳ روز است که ما شاهد تغییرات قابل توجهی در قیمت نبوده‌ایم. اما اکنون، با توجه به اینکه تأیید ETF در آستانه وقوع است، این می‌تواند به عنوان محرکی برای تغییرات قیمتی عمده عمل کند.



آیا این محرک مثبت باعث شکست قیمت به بالا خواهد شد؟ یا تأیید ETF قبلاً در بازار لحاظ شده و ممکن است منجر به سناریوی “فروش خبر” و ایجاد رکود شود؟

خلاصه تحلیل

  • طبق گفته‌های تحلیل‌گران تأیید ETF بیت‌کوین در آستانه وقوع است.
  • بیت‌کوین برای ۳۳ روز به صورت رنج معامله شده است اما این وضعیت به زودی ممکن است تغییر کند.
  • تحلیل نمودارها نشان از احتمال وقوع یک بازگشت قیمت دارد.

تأیید ETF بیت‌کوین

جیمز سیفارت، تحلیل‌گر بلومبرگ، به تازگی پیش‌بینی خود را در مورد تأیید ETF بیت‌کوین به روز کرده و احتمال آن را به ۹۵٪ افزایش داده است. پیش‌بینی اولیه او ۹۰٪ احتمال داشت. این خوشبینی در حالی است که SEC شروع به پذیرش فرم‌های ۱۹b-4 از صرافی‌ها و صادرکنندگان کرده است، که نشان‌دهنده احتمال تأیید زودهنگام ETF‌ها است. موضع سیفارت با وجود برخی نگرانی‌ها در بازار آلت‌کوین‌ها و احتمال وقوع رویداد “فروش خبر”، همچنان مثبت باقی مانده است.

رد درخواست می‌تواند منجر به چالش‌های قابل توجهی شود

تمرکز بر روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) است، زمانی که SEC ممکن است تصمیم خود را اعلام کند. سیفارت همچنین پیامدهای احتمالی تأخیر مجدد SEC در تصمیم‌گیری را مورد بحث قرار داد. وی احتمال داد که رد درخواست می‌تواند منجر به چالش‌های قابل توجهی شود، به‌ویژه در میان سرمایه‌گذاران جوان‌تر، و ممکن است باعث واکنش حقوقی و عمومی شود. او حتی حدس زد که دولت بایدن ممکن است وارد عمل شود، با وجود موضع فعلی‌اش در قوانین رمزارز.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری بلک راک در صورت تایید ETF

در همین حال، مخالفت با ETF‌ها همچنان ادامه دارد. سازمان غیرانتفاعی Better Markets در تلاش است تا SEC را به رد درخواست‌ها ترغیب کند. گزارشی از Matrixport در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی) احتمال بالای رد درخواست را نشان داد، که می‌تواند منجر به رکود در بازار رمزارز شود.



علاوه بر این، شایعاتی وجود دارد که بلک‌راک قصد دارد در صورت تأیید ETF‌ها، ۲ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. تصمیم آتی SEC با انتظار فراوانی همراه است و انتظار می‌رود که تأثیر قابل توجهی بر جهت بازار رمزارز در اوایل سال داشته باشد.

تحلیل قیمت BTC

آخرین روند صعودی از ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۲) سال گذشته شروع شد، زمانی که قیمت بیت‌کوین ۲۵,۰۰۰ دلار بود. نمودار روزانه نشان می‌دهد که بالاترین قیمت دسامبر ابتدا قیمت را به منطقه مقاومت افقی خود رساند که در چرخه قبلی گاوی به عنوان حمایت عمل کرد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

به نظر می‌رسد که تکمیل آن در آستانه وقوع است، همانطور که در موج فرضی ۵ از پنج موج ایمپالس اتفاق افتاد. آیا این بدان معنی است که اکنون احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین بیشتر است؟ بر اساس این شمارش، هنوز هیچ نشانه‌ای از واژگونی در نمودار قیمت وجود ندارد.

تنها چیزی که اکنون می‌تواند واژگونی بالقوه را نشان دهد، ساختار موج و واگرایی خرسی بین حرکت قیمت و RSI است. پس، محتمل‌ترین نتیجه چه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

با زوم کردن به نمودار ۴ ساعته، می‌توان دید که قیمت بیت‌کوین پنج موج ایمپالس دیگر با درجه پایین‌تری از ۱۱ سپتامبر تشکیل داده است.

نمودار 4ساعته قیمت BTC/USD
نمودار 4ساعته قیمت BTC/USD

پرایس‌اکشن ساید بیت کوین از ۵ دسامبر یک مثلث صعودی را شکل داده است، که معمولاً نشان‌دهنده ساختار پایانی در یک روند صعودی بزرگ‌تر است. با این حال، هنوز ممکن است فضایی برای یک قله بالاتر دیگر پیش از تکمیل کامل آن وجود داشته باشد.

با توجه به انتظار تأیید ETF در دو روز آینده، ممکن است ابتدا شاهد افزایش قیمت به دلیل احساسات بازار باشیم، اما محدوده بالای ۴۴,۰۰۰ دلار به عنوان مقاومت با فروشندگان قوی عمل کرده است.

در پویایی‌های بازار، فروشندگان در نهایت به دنبال قیمت بهتری هستند، بنابراین ممکن است فروش خود را در حالی که این شور و شوق ادامه دارد، محدود کنند. با این حال، بازگشت آن‌ها ممکن است پس از فروکش کردن این هیجان، تهاجمی‌تر باشد و منجر به کاهش سریع قیمت شود، که نشان‌دهنده یک روند نزولی بزرگ‌تر است.

منبع: CCN

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.